Så blev de fyret..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. marts 2014

lycly

Lækkermåsen og vildbassens mor skriver:

Jeg syntes en fyring er voldsomt.. Og jeg syntes denne hetz der køres mod dem er ekstrem og der er ingen tanke på hvor meget det ødelægger deres liv.. Ja de har begået en fejl og mon de ikke har lært af det..

Jeg tænker bare, hva med den dreng der blev forbrændt i ansigtet pga. en pædagog hældte tændvæske på mens de stod der, der var ingen fyring men det er i mine øjne værre, hva med den dreng der var ved at blive kvalt i sand der skete heller ikke noget med dem der havde opsyn.. Ej jeg syntes det er noget forskruet

Ville du med hånden på hjertet være helt tryg ved at aflevere dit barn til en af disse pædagoger efter denne episode?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. marts 2014

L&V

LuLy skriver:

Ville du med hånden på hjertet være helt tryg ved at aflevere dit barn til en af disse pædagoger efter denne episode?

Det er jo svært at svare helt sikkert på da man ik kender historien indgående og kender dialogen der har været og hvordan mit forhold var til personerne inden.

Anmeld

30. marts 2014

Mortil223

Frk.S skriver:

Ja, nogle af forældrene.

Om man kender dem eller ej, bestemmer vel ikke om man kan have en holdning til om de kan passe på børn, når de kan finde på noget så tåbeligt.

Der er ingen der har sagt noget om deres person, at de dårlige mennesker eller lign.

Der står et par steder, godt de har mistet job (så er man skadefro) jeg håber ikke de nogensinde får job med børn igen for det har de tydeligvis kompetence til (ergo man udtaler sig om deres faglige niveau)

og jeg mener ikke det er iorden at udtale sig sådan om andre mennesker, men det er min personlige holdning.

Jeg mener det var i overkanten at fyrer dem, lige så vel som nogle af forældrene gør.

Lig igen mærke til jeg ikke skriver alle forældre, eller giver udtryk for fakta.

Anmeld

30. marts 2014

Pcokate

førstebarn21 skriver:

Der står et par steder, godt de har mistet job (så er man skadefro) jeg håber ikke de nogensinde får job med børn igen for det har de tydeligvis kompetence til (ergo man udtaler sig om deres faglige niveau)

og jeg mener ikke det er iorden at udtale sig sådan om andre mennesker, men det er min personlige holdning.

Jeg mener det var i overkanten at fyrer dem, lige så vel som nogle af forældrene gør.

Lig igen mærke til jeg ikke skriver alle forældre, eller giver udtryk for fakta.

Jeg er ikke skadefro men mener at hvis man udsætter bærn bevidst for livsfare som det var tilfældet. Så er det da fagligt forkasteligt og de bør seriøst finde sig et andet erhverv. 

Jeg vil absolut ikke bryde mig om at vide at folk der tager sådan nogle valg, passede mit barn. Og hvis de nu var blevet påkørt (spm åbenbart ikke er en sjældenhed der), vil en reprimande så været nok? Nej vel. Men svineheld skal da ikke belønnes. 

Pædagoger er jo med til at give børn de rigtige værdier og kunne skelne mellem forkert og rigtigt og det formåede de bestemt ikke... 

7-9-13 håber jeg at denne nyhed har bragt debat i samtlige institutioner (pædagoger, medarbejder og ledere imellem) så reglerne ligger klare og lign. Tilfælde ikke forefindes.

Anmeld

30. marts 2014

Lenats31

Det er ikke iorden det de har gjordt. det var i den grad bad judgement.

Når det så er sagt, så tvivler jeg meget stærkt på at folk - inkl. os der befinder sig herinde ikke på et eller andet tidspunkt før eller senere vil begå en fejl der får andre til at skælde og smælde på os fordi det virkelig bare var for dumt gjordt.

Anmeld

30. marts 2014

L&V

Frk.S skriver:

Det gør det helt sikkert. Jeg har på intet tidspunkt skrevet at det var over grænsen at mene de ikke burde fyres.
Jeg er uenig.... men sådan er det jo.

Nej det ville jo os være mærkeligt når du nu er enig i at de sku fyres men mener bare at man har jo ret til at være uenig

Anmeld

30. marts 2014

Lenats31

Vi ved ikke om disse pædagoger har begået andre fejl end lige denne her.

Derfor kan ingen af os bedømme om det var fagligheden eller risiko for et dårligt omdømme for den pågældende kommune og børneinstitution der resulterede i fyringen af dem. Sidstnævnte hænder osse både i den private som i den offentlige sektor

Anmeld

30. marts 2014

Frk.S

førstebarn21 skriver:

Der står et par steder, godt de har mistet job (så er man skadefro)

jeg håber ikke de nogensinde får job med børn igen for det har de tydeligvis kompetence til (ergo man udtaler sig om deres faglige niveau)

"Der står et par steder, godt de har mistet job (så er man skadefro)"

Eller også synes man bare det var den rette beslutning

" jeg håber ikke de nogensinde får job med børn igen for det har de tydeligvis kompetence til (ergo man udtaler sig om deres faglige niveau)"

Måske synes man ikke deres faglige niveau som pædagoger er godt nok, når de kan kan finde på at løbe så farlig en risiko med børn de er ansat til at passe på

Anmeld

30. marts 2014

Frk.S

Lækkermåsen og vildbassens mor skriver:

Nej det ville jo os være mærkeligt når du nu er enig i at de sku fyres men mener bare at man har jo ret til at være uenig

Ja, præcis.... selvfølgelig må man være uenig.
Derfor skriver jeg, at jeg ikke har skrevet at det er over grænsen at mene at de IKKE skulle fyres.
Altså mener jeg ikke at det er forkert at have den modsatte holdning af min.

Anmeld

30. marts 2014

Muhmi

førstebarn21 skriver:

så var situationen jo fuldstændig anderledes!

Det giver jo sig selv men der skete ikke noget, de lavede en fejl og bliver lynchet i medierne, en reprimande har været tilstrækkelig i min verden, en fyring er total overdrevet.

En fejl vurdering og de mennesker får ekstrem svært ved at få job igen..

Men det viser jo så også bare at de slet ikke skal have den slags arbejde og derfor kan de jo så bruge denne mulighed til at uddanne sig til noget andet, som ikke har med mennesker at gøre

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.