Så blev de fyret..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. marts 2014

Elgaard73

Mor og meget mere skriver:

Jeg er også en kompetent og afholdt lærer - men hvis jeg kører med fem elever i min bil og ikke tjekker, deres seler er spændt, hvorefter jeg overskrider fartgrænserne - ELLER hvis jeg, som Line4 skriver, lader dem overvære, at jeg stjæler en pakke is til dem - så kan mine øvrige talenter være fuldstændigt ligegyldige. Vi er ansat til at passe på andres børn - og det forpligter i enhver situation. 

Jeg  syntes at der er mange hvis og hvis og hvis i denne debat, og mange sammenligninger med opstillede scenarier, og det syntes jeg, ærlig talt, ikke er relevant for den givne situation. 

Min personlige holdning er at en fyring er "overkill". Især når man hører de involverede forældre udtale sig (positivt) om de pågældende pædagoger.

Jeg syntes at det er synd, at folk har så travlt med at dømme og stille "hvis og hvis" scenarier op, efter at have fået deres informationer i en negativ mediehetz.  

Ja, jeg er 100 % enig i at de lavede en kæmpe fejl, men jeg vil ikke gøre mig til dommer og sidde og tænke mig ud i alle mulige skræklige situationer. Og jeg vil heller ikke dømme på personlige og faglige kompetencer ud fra en enkeltstående tilfælde. Og slet ikke uden at kende de to pædagoger personligt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. marts 2014

Louise H.

Som forælder synes jeg det var helt på sin plads at de blev fyret. Det er jo meningen at pædagogerne skal være forbilleder for de her børn. I denne situation viser de børnene at det er ok at gå over et farligt sted, at det er ok at bryde loven. Det forbillede ønsker jeg ikke at mit barn skal have!

Det kan godt være at det lyder som et overkill at fyre dem, men vi ved jo ikke om det er sket før?

Der er ingen tvivl om at det påvirker deres professionelle liv fremover, men man må håbe at pædagogerne har lært deres lektier og tænker sig om en ekstra gang fremover :-).

Anmeld

31. marts 2014

Mortil223

Louise <3 Isabella skriver:

Som forælder synes jeg det var helt på sin plads at de blev fyret. Det er jo meningen at pædagogerne skal være forbilleder for de her børn. I denne situation viser de børnene at det er ok at gå over et farligt sted, at det er ok at bryde loven. Det forbillede ønsker jeg ikke at mit barn skal have!

Det kan godt være at det lyder som et overkill at fyre dem, men vi ved jo ikke om det er sket før?

Der er ingen tvivl om at det påvirker deres professionelle liv fremover, men man må håbe at pædagogerne har lært deres lektier og tænker sig om en ekstra gang fremover :-).

i følge flere forældre jvf. den artikel jeg har linket til har de ikke fejlet i den tid de har haft børn der.

Anmeld

31. marts 2014

Lenats31

Mor og meget mere skriver:

Jeg synes, det er helt rimeligt at fyre dem - det er IKKE bare en dum, lille smutter, og det må bare ikke ske. Som privatperson kører jeg nogle gange for stærkt, og andre gange går jeg over for rødt - men som lærer har jeg ansvar for andre menneskers børn og må ikke tage en eneste chance med deres liv eller vise dem, at jeg begår en ulovlighed - aldrig! 

Jeg kan slet ikke forstå, at det professionelle aspekt i dette ikke tages mere alvorligt af dem, der mener, det er en overreaktion. Vi får konstant at vide, at vi er rollemodeller - det er altså en del af vores job at "gøre tingene rigtigt" - og her er der ikke tale om, at nogen har røget en cigaret foran ungerne eller har bandet og råbt af et barn, hvilket i manges øjne er helt utilstedeligt. Vi er ude i, at man udsætter børn for fare OG handler ulovligt, og så er der ikke tale om en dumhed, men om et  professionelt svigt. 

Jeg er ret sikker på at stort set alle på et eller andet tidspunkt også kan skrive nogle proffsionelle bommerter på deres liste før eller siden.

Vi er mennesker og vi er ikke fejlfrie hverken privat eller proffesionelt uanset hvem der er tale om. 

mht. disse personer kender vi til dette enkeltstående tilfælde. Derfor er det efter min mening overdrevet at skrive de slet ikke bør have med andre mennesker at gøre.

Vi kender dem ikke hverken privat eller professionelt.

Anmeld

31. marts 2014

Lenats31

mor:) skriver:

Efter det mediehetz kan jeg godt forstå at ledelsen valgte at fyre dem og egentlig skal der vel også være en konsekvens. 

Men alle dem som skriver at de aldrig skal arbejde med børn eller mennesker igen...det er der jo ingen af Jer det kan udtale Jer om. I kender dem ikke. Og så er jeg sikker på at de efter denne mediehetz samt fyringen nok vil tænke sig en ekstra gang om en anden gang. 

Det er også det jeg mener er essencen i fyringerne. 

Kommunerne fyrer altså folk på sådan en baggrund, fordi de er med til at udgøre kommunens ansigt udad til.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.