Mor og meget mere skriver:
Jeg er også en kompetent og afholdt lærer - men hvis jeg kører med fem elever i min bil og ikke tjekker, deres seler er spændt, hvorefter jeg overskrider fartgrænserne - ELLER hvis jeg, som Line4 skriver, lader dem overvære, at jeg stjæler en pakke is til dem - så kan mine øvrige talenter være fuldstændigt ligegyldige. Vi er ansat til at passe på andres børn - og det forpligter i enhver situation.
Jeg syntes at der er mange hvis og hvis og hvis i denne debat, og mange sammenligninger med opstillede scenarier, og det syntes jeg, ærlig talt, ikke er relevant for den givne situation.
Min personlige holdning er at en fyring er "overkill". Især når man hører de involverede forældre udtale sig (positivt) om de pågældende pædagoger.
Jeg syntes at det er synd, at folk har så travlt med at dømme og stille "hvis og hvis" scenarier op, efter at have fået deres informationer i en negativ mediehetz.
Ja, jeg er 100 % enig i at de lavede en kæmpe fejl, men jeg vil ikke gøre mig til dommer og sidde og tænke mig ud i alle mulige skræklige situationer. Og jeg vil heller ikke dømme på personlige og faglige kompetencer ud fra en enkeltstående tilfælde. Og slet ikke uden at kende de to pædagoger personligt.
Anmeld