Lenats31 skriver:
Vi ved ikke om disse pædagoger har begået andre fejl end lige denne her.
Derfor kan ingen af os bedømme om det var fagligheden eller risiko for et dårligt omdømme for den pågældende kommune og børneinstitution der resulterede i fyringen af dem. Sidstnævnte hænder osse både i den private som i den offentlige sektor
Jeg synes, det er helt rimeligt at fyre dem - det er IKKE bare en dum, lille smutter, og det må bare ikke ske. Som privatperson kører jeg nogle gange for stærkt, og andre gange går jeg over for rødt - men som lærer har jeg ansvar for andre menneskers børn og må ikke tage en eneste chance med deres liv eller vise dem, at jeg begår en ulovlighed - aldrig!
Jeg kan slet ikke forstå, at det professionelle aspekt i dette ikke tages mere alvorligt af dem, der mener, det er en overreaktion. Vi får konstant at vide, at vi er rollemodeller - det er altså en del af vores job at "gøre tingene rigtigt" - og her er der ikke tale om, at nogen har røget en cigaret foran ungerne eller har bandet og råbt af et barn, hvilket i manges øjne er helt utilstedeligt. Vi er ude i, at man udsætter børn for fare OG handler ulovligt, og så er der ikke tale om en dumhed, men om et professionelt svigt.
Anmeld