Så blev de fyret..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. marts 2014

Lenats31

Muhmi skriver:

Men det viser jo så også bare at de slet ikke skal have den slags arbejde og derfor kan de jo så bruge denne mulighed til at uddanne sig til noget andet, som ikke har med mennesker at gøre

Nu kender ingen af os noget til dem andet end lige det her. Så at de ikke bør arbejde med mennesker overhovedet ville jeg personligt ikke prøve at bedømme. 

Vi begår allesammen en eller flere fejl der får mange andre til at synes vi er nogle kraft-idioter uden lige.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. marts 2014

Mortil223

Muhmi skriver:

Men det viser jo så også bare at de slet ikke skal have den slags arbejde og derfor kan de jo så bruge denne mulighed til at uddanne sig til noget andet, som ikke har med mennesker at gøre

jeg er uenig

Anmeld

30. marts 2014

Lullaby

Jeg er rimelig splittet må jeg indrømme.

For ja, det er skammeligt at de har begået sådan en fejl, en fejl som de ikke burde have begået med alm dømmekraft. 

Men alligevel, så synes jeg de er mennesker. Mennesker som ja, ikke har brugt deres gode dømmekraft, men det gør vi andre heller ikke altid. 

Jeg er glad for, at det ikke var mig der sad med den beslutning.

Uanset hvad, så skal de ikke hetzes. Alle begår fejl. 

Anmeld

30. marts 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Efter det mediehetz kan jeg godt forstå at ledelsen valgte at fyre dem og egentlig skal der vel også være en konsekvens. 

Men alle dem som skriver at de aldrig skal arbejde med børn eller mennesker igen...det er der jo ingen af Jer det kan udtale Jer om. I kender dem ikke. Og så er jeg sikker på at de efter denne mediehetz samt fyringen nok vil tænke sig en ekstra gang om en anden gang. 

Anmeld

30. marts 2014

Elgaard73

Jeg syntes også at de har begået en brøler af format, men syntes også at en fyring er lidt voldsomt. Vi er nu engang bare mennesker, og ind imellem fejler vi.

Ingen af os herinde, har ret til at dømme på deres kompentencer og evner til overhovedet at have med mennesker at gøre.

Jeg syntes, at det er lidt tankevækkende at 15-20 forældrepar, som kender disse pædagoger, er imod fyringen og ligefrem vil trække deres børn ud af SFO'en, hvis ikke de genansættes. Det tolker jeg da som om, at de normalt er nogle fuldt ud kompetente pædagoger. 

Anmeld

30. marts 2014

Morgensol

Wauw!! Jeg er målløs over hvor let folk tager det at de har krydset sporene med de her børn! No wonder at der er så mange nærved-påkørsler i Danmark, hvis den generelle holdning er at det er en lille fejl! WTF?!

Det er ikke mere end et lille år siden at en knægt blev kørt ned af et tog i en overskæring i Tølløse. Der er endda advarsels skilte, blink og der blir sagt "gå ikke over sporet"! Han så ikke at toget da han cyklede over og det gik grueligt galt! Og det kørte endda ikke med fuld fart da det var på vej ind på stationen!! Der hvor de her pædagoger trak ungerne over, er der ikke advarsler når togene komme ræsene med fuld fart! 

prøv at forestille jer hvis et af børnene var snuplet og der var et tog på vej? Der var jo faktisk et af børnene der sakkede bagud! For filan! Det er jo ikke små maskiner vi snakker om her!! 

Im sorry, men jeg fatter slet ik at man ik kan se alvoren i det! Jeg er målløs!

Anmeld

30. marts 2014

lineog4

Lenats31 skriver:

Det er ikke iorden det de har gjordt. det var i den grad bad judgement.

Når det så er sagt, så tvivler jeg meget stærkt på at folk - inkl. os der befinder sig herinde ikke på et eller andet tidspunkt før eller senere vil begå en fejl der får andre til at skælde og smælde på os fordi det virkelig bare var for dumt gjordt.

Det er rigtigt vi alle begår fejl, og jeg smutter både over for rødt, skærer vejen på tværs lige ved siden af forgængerfelt. Men aldrig og jeg mener virkelig aldrig når jeg er på arbejde og har eleverne med mig - jeg lærer dem hvordan man færdes i trafikken og hver evig eneste tur jeg er med dem har jeg det for øje også - jeg er professionel og de samme skal SFO pædagoger være.

ja hetzen i medierne er ude af kontrol og synes personligt man skulle have ladet den ligge, men når det er sagt har det personale udført en ulovlig handling med en flok børn og det gør man ikke når man er på arbejde, man stjæler heller ikke lige en is til dem fordi budgettet ikke er til at købe en. At det så samtidig også var en farlig ulovlig handling gør det jo ikke bedre.

Samtidig vil jeg sige, at jeg er ret sikker på de pædagoger aldrig igen laver samme brøler, og jeg turde godt lade dem have mine børn. Men principielt skal de fyres ligesom hvis de havde stået isene.

Anmeld

30. marts 2014

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Lenats31 skriver:

Vi ved ikke om disse pædagoger har begået andre fejl end lige denne her.

Derfor kan ingen af os bedømme om det var fagligheden eller risiko for et dårligt omdømme for den pågældende kommune og børneinstitution der resulterede i fyringen af dem. Sidstnævnte hænder osse både i den private som i den offentlige sektor

Jeg synes, det er helt rimeligt at fyre dem - det er IKKE bare en dum, lille smutter, og det må bare ikke ske. Som privatperson kører jeg nogle gange for stærkt, og andre gange går jeg over for rødt - men som lærer har jeg ansvar for andre menneskers børn og må ikke tage en eneste chance med deres liv eller vise dem, at jeg begår en ulovlighed - aldrig! 

Jeg kan slet ikke forstå, at det professionelle aspekt i dette ikke tages mere alvorligt af dem, der mener, det er en overreaktion. Vi får konstant at vide, at vi er rollemodeller - det er altså en del af vores job at "gøre tingene rigtigt" - og her er der ikke tale om, at nogen har røget en cigaret foran ungerne eller har bandet og råbt af et barn, hvilket i manges øjne er helt utilstedeligt. Vi er ude i, at man udsætter børn for fare OG handler ulovligt, og så er der ikke tale om en dumhed, men om et  professionelt svigt. 

Anmeld

30. marts 2014

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Elgaard73 skriver:

Jeg syntes også at de har begået en brøler af format, men syntes også at en fyring er lidt voldsomt. Vi er nu engang bare mennesker, og ind imellem fejler vi.

Ingen af os herinde, har ret til at dømme på deres kompentencer og evner til overhovedet at have med mennesker at gøre.

Jeg syntes, at det er lidt tankevækkende at 15-20 forældrepar, som kender disse pædagoger, er imod fyringen og ligefrem vil trække deres børn ud af SFO'en, hvis ikke de genansættes. Det tolker jeg da som om, at de normalt er nogle fuldt ud kompetente pædagoger. 

Jeg er også en kompetent og afholdt lærer - men hvis jeg kører med fem elever i min bil og ikke tjekker, deres seler er spændt, hvorefter jeg overskrider fartgrænserne - ELLER hvis jeg, som Line4 skriver, lader dem overvære, at jeg stjæler en pakke is til dem - så kan mine øvrige talenter være fuldstændigt ligegyldige. Vi er ansat til at passe på andres børn - og det forpligter i enhver situation. 

Anmeld

30. marts 2014

AnthonsMor

Laulund87 skriver:

Heldigvis!

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article2249420.ece

Det var da godt..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.