Jeg er knust :'(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. februar 2014

Giraffen

Anonym skriver:

sagen er den at vi har en datter som er meget bagud i udviking og kan ikke noget selv. Vi har i dag snakket om at vores datter bliver 1 år om nogle uger og jeg gerne ville ha at vi skulle fødselsdag for hende selvom hun ikke kan noget, men det vil min kæreste ikke, han vil bare ha at det kun er os, da han ikke kan de hvad hun skulle få ud af det, så han siger at jeg bare skal lave lagkage til mig og ham os storbror så det bare er os 4. Jeg er så knust over at hun ikke skal ha lov til at mærke at det er hendes dage og at gæsteren er hendes. 

Nu sidder jeg så og tænker skal det være sådan alt for hun aldrig lov til at holde fødselsdag 

nu har jeg læst hele tråden og puha hvor skal man lige starte...

vi holdte 1 års fødselsdag, nok mere for vores egen skyld end for vores datters skyld, fordi vi er så pokkers stolte af at vi har lavet sådan en lille frækkert, som vi elsker så højt

vi fejrede den med familie og venner, som knuselsker vores lille pige. Jeg kunne ALDRIG drømme om at forestille mig en fest for at fejre hende, hvis de deltagende ikke delte min kærlighed til mit barn

så SELFØLGELIG skal I holde fødselsdag! og tage en masse dejlige billeder og råhygge, for minder sidder også i billeder og fortællinger, og dem må hun ikke undvære (efter min mening)

Så jeg kan til dels faktisk godt forstå faren.... hvis familie og venner ikke har forståelse for situationen og knuselsker barnet på dets egne vilkår (og hvor det skærer i hjertet at familie og venner kan udtale sådan om jeres barn ), jamen så havde jeg faktisk heller ikke lyst til at have dem med....

Jeg tror simpelthen jeg ville sige "fingeren til dem" der ikke kan acceptere jeres liv, som det er og fremover vil forme sig. Nyd at I har fået et barn, der i den grad viser hvem, der er jeres sande venner og tvinger jer til at se på verden i et meget mere nuanceret og omfavnende perspektiv

Og så se at find nogle ordentlige venner fuld af varme og omsorg jeg kender flere, fx der har født for tidligt, der ofte ses fordi de så har en grundforståelse for hinandens vilkår "jeg elsker mit barn, men nøj hvor er det også hårdt" -vilkåret

Jeg håber I finder en god løsning, så I kan få fejret 1 års fødselsdag med manér uden at dagen bliver ødelagt af andres dårlige indsigt og empati for deres medmennesker

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. februar 2014

ano14316

Anonym skriver:

sagen er den at vi har en datter som er meget bagud i udviking og kan ikke noget selv. Vi har i dag snakket om at vores datter bliver 1 år om nogle uger og jeg gerne ville ha at vi skulle fødselsdag for hende selvom hun ikke kan noget, men det vil min kæreste ikke, han vil bare ha at det kun er os, da han ikke kan de hvad hun skulle få ud af det, så han siger at jeg bare skal lave lagkage til mig og ham os storbror så det bare er os 4. Jeg er så knust over at hun ikke skal ha lov til at mærke at det er hendes dage og at gæsteren er hendes. 

Nu sidder jeg så og tænker skal det være sådan alt for hun aldrig lov til at holde fødselsdag 

Der er sq da ikke nogen 1 årig der forstår at de har fødselsdag.. Jeg synes det er noget pjat din mand siger... I skal da holde fødselsdag for hende ligesom for storebror, om hun er bagud, forud eller går baglæns på hænder..

Det handler jo om at se ffamilien og have en hyggelig dag.. Og hov, der var en anledning...

Jeg synes du skal overrule din mand fuldstændig - ig det er jeg ellers ikke tilhænger af - og sig til ham at du ikke vil høre på nogen forsalg nogensinde igen der skulle negligere hende fordi hun er som hun er. Hun er ligeså meget jeres guldklump uanset hvad...

Jeg er egentlig lidt bekymret over din mands holdning, og kan så godt forstå din frustration.. hvis I har en behandler af en art eller sp eller en der er inde i jeres datters situation så synes jeg han skal snakke med denne om Hvad han tænker og føler..

Anmeld

6. februar 2014

Sitrani

Anonym skriver:

Tak for alle de beskeder.

Far skammer sig ikke og han elsker sin datter meget højt men grunden til at han ikke vil holde noget er fordi han ikke vil holde noget er fordi han ikke vil høre på de ander. Det er bare familie og venner der siger at de ikke vil komme 

Hvorfor vil jeres egen familie og venner ikke komme til hendes fødselsdag fordi hun er bagud??

Må jeg spørge om I har en anden kultur??

Anmeld

6. februar 2014

M &.I

Anonym skriver:

søde uanset hvordan barnet er, skal hun holde fødselsdag det fortjerne hun. 

Anmeld

6. februar 2014

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4
Sitrani skriver:

Hvorfor vil jeres egen familie og venner ikke komme til hendes fødselsdag fordi hun er bagud??

Må jeg spørge om I har en anden kultur??

jeg hæfter mig over at du spørger om de har andet kultur? 

så du mener at man kun kan være et røvhul af venner og famillie kun pga hvis de kommer fra et andet kultur? 

Anmeld

6. februar 2014

4xGreve

Anonym skriver:

Jeg vil holde på at der skal holdes fødselsdag for det kan jo godt ske hun er bagud i udvikling fysisk men hvem siger hun ikke er med i forståelse. Derudover så handler det jo ikke kun om at barnet skal mærke at det er en speciel dag men også jer som familie og dig som mor det er en meget stor dag for en mor og den skal man selvfølelig have lov at dele med andre og jeg tror da også andre vil nyde at få æren af at få lov til at fejer jeres datter med jer.

Hvis folk ikke vil fejer hende pga. Hun er bagud i udvikling er der noget galt med dem for selvom hun er bagud i udvikling så har hun stadig fødselsdag 

folk de kunne lige våge på at sige til mig at de ikke vil holde fødselsdag for mit barn på baggrund af noget det ikke selv kan gøre for. Det er jo at straffe det for noget det ikke selv har indflydelse på! 

Anmeld

6. februar 2014

Giraffen

jeg hæfter mig over at du spørger om de har andet kultur? 

så du mener at man kun kan være et røvhul af venner og famillie kun pga hvis de kommer fra et andet kultur? 

uden at kende årsagen til dette spørgsmål til TS, så er vi et af de steder i verden, der gør mest for at rumme vores handicappede og på anden vis anderledes medborgere.
Mange steder i Asien og andre steder i verden bliver de pakket væk, pga skam eller andet, der konnoteres til personen med det handicap.

Så for mig at se var det mere en måde at forsøge at forstå på, end en anklage om at andre kulturer er forfærdelige og vores er fantastisk

Men det kan give mere kvalificerede svar, hvis man fx ved om det er usympatiske familiemedlemmer, eller om der er en mere indgroet anden tilgang til det at have et handicap (fx de kulturer, der mener det er en skamplet på slægten)

Anmeld

6. februar 2014

jydeinden

Anonym skriver:

Tak for alle de beskeder.

Far skammer sig ikke og han elsker sin datter meget højt men grunden til at han ikke vil holde noget er fordi han ikke vil holde noget er fordi han ikke vil høre på de ander. Det er bare familie og venner der siger at de ikke vil komme 

hvis familien havde den holdning så ville jeg give dem en vis finger.. hvis mit barn ikke er godt nok til dem så behøver de slet ikke vise sig i MIT hjem.

Anmeld

6. februar 2014

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4
Giraffen skriver:

uden at kende årsagen til dette spørgsmål til TS, så er vi et af de steder i verden, der gør mest for at rumme vores handicappede og på anden vis anderledes medborgere.
Mange steder i Asien og andre steder i verden bliver de pakket væk, pga skam eller andet, der konnoteres til personen med det handicap.

Så for mig at se var det mere en måde at forsøge at forstå på, end en anklage om at andre kulturer er forfærdelige og vores er fantastisk

Men det kan give mere kvalificerede svar, hvis man fx ved om det er usympatiske familiemedlemmer, eller om der er en mere indgroet anden tilgang til det at have et handicap (fx de kulturer, der mener det er en skamplet på slægten)

Du skal ikk bilde mig ind at alle de andre kultur hver og eneste menneske i et andet kultur der ALLE ser handicappet på en dårlig måde og gem det væk.

Kom ikk og fortæl mig at her i det her LAND der ikk er nogle der ikk er forfærdelig mennesker og ser på et handicappet barn som skidt.

bild mig ikk ind at det her land er det mest perfekt mens alle andre kulture er skidt. 

Der er gode og skidt mennesker i verden og i alle lande og det ligegyldig hvad man er og hvor man er.

Anmeld

6. februar 2014

Lotus86

Kommende mor skriver:

Du skal ikk bilde mig ind at alle de andre kultur hver og eneste menneske i et andet kultur der ALLE ser handicappet på en dårlig måde og gem det væk.

Kom ikk og fortæl mig at her i det her LAND der ikk er nogle der ikk er forfærdelig mennesker og ser på et handicappet barn som skidt.

bild mig ikk ind at det her land er det mest perfekt mens alle andre kulture er skidt. 

Der er gode og skidt mennesker i verden og i alle lande og det ligegyldig hvad man er og hvor man er.

What??

Hvor får du alle de ting fra?? Det jo slet slet ikke det hun skriver

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.