Jeg er knust :'(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.310 visninger
69 svar
182 synes godt om
6. februar 2014

Anonym trådstarter

sagen er den at vi har en datter som er meget bagud i udviking og kan ikke noget selv. Vi har i dag snakket om at vores datter bliver 1 år om nogle uger og jeg gerne ville ha at vi skulle fødselsdag for hende selvom hun ikke kan noget, men det vil min kæreste ikke, han vil bare ha at det kun er os, da han ikke kan de hvad hun skulle få ud af det, så han siger at jeg bare skal lave lagkage til mig og ham os storbror så det bare er os 4. Jeg er så knust over at hun ikke skal ha lov til at mærke at det er hendes dage og at gæsteren er hendes. 

Nu sidder jeg så og tænker skal det være sådan alt for hun aldrig lov til at holde fødselsdag 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. februar 2014

Rockertand

Anonym skriver:

sagen er den at vi har en datter som er meget bagud i udviking og kan ikke noget selv. Vi har i dag snakket om at vores datter bliver 1 år om nogle uger og jeg gerne ville ha at vi skulle fødselsdag for hende selvom hun ikke kan noget, men det vil min kæreste ikke, han vil bare ha at det kun er os, da han ikke kan de hvad hun skulle få ud af det, så han siger at jeg bare skal lave lagkage til mig og ham os storbror så det bare er os 4. Jeg er så knust over at hun ikke skal ha lov til at mærke at det er hendes dage og at gæsteren er hendes. 

Nu sidder jeg så og tænker skal det være sådan alt for hun aldrig lov til at holde fødselsdag 

Stort knus.
Hun skal da have en fødselsdag som alle andre

Anmeld

6. februar 2014

Anonym trådstarter

Rockertand skriver:

Stort knus.
Hun skal da have en fødselsdag som alle andre

Tak ja det synes jeg også men når han ikke vil så kan jeg ikke gøre noget

Anmeld

6. februar 2014

Rockertand

Anonym skriver:

Tak ja det synes jeg også men når han ikke vil så kan jeg ikke gøre noget

Er det kun ham, der bestemmer?

Anmeld

6. februar 2014

Anonym trådstarter

Rockertand skriver:

Er det kun ham, der bestemmer?

Nej det er det ikke men der er heller ikke nogle som vil komme som de siger hvorfor skal vi komme når hun ikke er normal 

Anmeld

6. februar 2014

TNBC

Anonym skriver:

Nej det er det ikke men der er heller ikke nogle som vil komme som de siger hvorfor skal vi komme når hun ikke er normal 

Hvis folk sagde det om min datter, ville jeg ikke ha at de skulle komme. Jeg sku blive gal.. er det familie eller venner?

Alle fortjener en fest, om man er rask, eller handicappet. Vi er alle mennesker..

Nu ved jeg ikke hvad der er galt med jeres datter, siden folk siger hun ikke er normal. Hvis du ikke vil fortælle det, er det ok.. for det burde slet ikke have en betydning på om hun skal ha en fest.

Anmeld

6. februar 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Om mit barn så var multihandicappet ville jeg ALTID holde fødselsdag! Lyder som om din mand skammer sig over hende  Måske han skulle få noget prof hjælp til at acceptere det og til at forstå at hun altså også er et menneske med følelser og tanker. 

Hvis min familie sagde sådan om mit barn ville de få en skideballe uden lige! 

Anmeld

6. februar 2014

Isabella_mor

Undskyld mig..... hvilken forældre er man når man er flov over at ens barn er bagud, handikappet, ikke normal eller hvad jeres lille datter er. 

Jeg tror bestemt at folk omkring jer og omkring hende ønsker at komme og være med til at fejre hende. Ligegyldigt hvad hun kan.! 

Børn er forskellige, og deres kunnen er forskellige. 

Ladmig komme med et eksempel.! Min dreng er 3 år. Han har ikke smidt bleen endnu, og udsigterne til det er lange, for han er ikke klar til det endnu. Men det er jer fanme ikke flov over, og jeg er heller ikke flov over at andre ved det.! Tænk hvis jeg var og tænk hvis jeg nægtede andre mennesker at komme til hans fødselsdag fordi han ikke går på toilettet endnu.! Ja det er måske et underligt eksempel, men jeg synes det tegner et godt billede af at børn er forskellige i ALLE aldre. Jaja der er nogle ting et barn skal kunne når det er et år. Men nogle børn er bare bagud. Og de kommer jo efter det på et eller andet tidspunkt. I (ja nok mest din kæreste) må simpelthen pakke jeres skyld, dårlige  samvittighed og ikke mindst droppe at være flov over at jeres datter er bagud i forhold til sin alder.! Og få evt jeres SP er til at hjælpe jer med at give jer nogle redskaber til at få jeres datter op i gear. Sådan så i ikke bare lader stå til, for mig virker det (og nu siger jeg ikke det ER sådan) men det virker lidt som om i har opgivet... Og det er sgu synd for jeres datter. 

Vær stolt af hende, i har jo selv lavet hende og skid hul i hvad andre måske ville tænke om hende.! For det er sikkert der problemet ligger i st din kæreste IKKE ønsker at dee skal komme gæster til jeres datters fødselsdag...

Anmeld

6. februar 2014

jydeinden

i mine øre lyder det som om at farmand er med på bølgen om at pakke hende væk som om hun var en eller anden meget uønsket "gave" og jeg krummer ærligt tæer når jeg læser den slags, for hold op det skærer i mit hjerte.. 

jeg ved ikke hvad jeres datter fejler og jeg ved heller ikke hvad målet er jeres datter skal nå, men jeg synes at man skylder det barn som nu en gang er ens eget at vise at man er der for dette uanset hvor svært vedkommende har det, jeres datter har Ikke bedt om at komme til verden, og måske vidste i heller ikke hvad i havde i vendte, men det er man bare nødtil på et eller andet plan at pakke væk, i har et levende væsen at tage jer af på godt og ondt, og så nytter det altså ikke at farmand bruger al tiden på at virke som om at han skammer sig. det får jeres datter det ikke bedre af, og du har brug for al den støtte fra hans side af som du kan få i såfald at familien er nogle idioter der har en eller anden mærkelig deffination af hvad normal er.

Anmeld

6. februar 2014

lineog4

Jeg ved ikke hvad din datter fejler, om hun "bare" er en smule tilbage eller om hun har en diagnose der gør hun er meget bagud - og egentligt er det jo også ligegyldigt. For ønsker du at holde fødselsdag er det du gør, men når det er skrevet skal du også passe på dig selv. Ved du ingen vil komme er det måske muligt at tænke alternativt og skåne dig selv for skuffelsen. Kunne jo være din datter skulle have en 1 års fødselsdag som ingen andre, måske skulle I ind ig lave en bamse, være i ZOO, spise lagkage i svømmehallen eller....? Min søn har fødselsdag i sommerferien og vi har enten været været væk eller ingen kunne komme - sidste år valgte vi så at holde hans fødselsdag på Roskilde festival 

Men en ting er fødselsdag, tænker du også har en mand der skal erkende nogen ting, arbejde med nogen ting, for et barn også selv om det er tilbage er et skønt lille unikt menneske man kun kan elske.... Og være stolt af.....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.