Pcokate skriver:
Har sendt mail.
Jeg er enig med dig og er ikke oplyst om en eller flere forældre står bag. Men igen vil jeg vinde for værd en pris?
Det bliver nogle laaange år hvis man ikke giver sig på nogle punkter og dette er ikke liv eller død (bare stolthed) så hellere gemme kampgejsten til et vigtigere formål (siger jeg som et mantra -damn mit temperament).
Jeg oplever egentlig ikke den kamp som en lille kamp, for for mig handler den ikke om retten til at lave hjemmelavede kort eller ej, men det handler om retten til mangfoldighed, retten til ikke alle skal være helt ens.
Og så handler det om kampen om man først og fremmest ikke klager som anonym via en anden, og at undskyld men fødselslagsmålet er da petitesse og hvis så små petitesser giver sådanne reaktioner hvad så når der virkelig er noget at reagere over - ender det så med decideret mobning af den anden forældre, eller lukke helt ude???
Så er det altså en kamp mod en vattet lærer (og er ellers ikke meget for at tale grimt om mine kollegaer), men har man en forældregruppe hvor hjemmelavede fødselsdagskort er potentielle jeg lukker den dreng ude, så skal man godt nok bruge en del af sine klasselærertimer på at arbejde med forældregruppe - børn har det med at spejle sine forældre og en god forældregruppe giver ofte en god børnegruppen....
Personligt, skulle jeg bare æde at jeg ikke skulle sende hjemmelavede fødselsdagskort fordi ellers ville det gå ud over mit barns legerelationer, så tror jeg at jeg havde set mig om efter en anden skole, for det lyder som en dårlig forældregruppe og en skole der ikke har en god mobbepolitik, men en hvor man bare må huske at være som de andre.
Ej bliver faktisk lidt harm og tænker der er mere i den historie for ellers er den for grotesk. Men jo nok noget du ikke aner noget om....
Anmeld