Undrer mig over forskellen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. januar 2014

Kløver

baby012 skriver:

Kan sagtens følge dig.. Der er 13 måneder imellem vores, og der er SÅÅÅ MANGE der kommentere det.. 

Min svigerinde derimod, (som har i og åh så travlt med at der er meget kort imellem vores, og at det er synd for børnene) har hele 4 år imellem Hendes .. Synes bare det er super træls at der skal være sådan en forskel! Om man får børn tidligt eller sent efter hinanden, det er helt op til de enkelte! Og bliver så vred over det andet ! 

Jeg bliver mere harm når det netop bliver negativt

Kan ikke se folks behov eller følelse af de har ret til at sige sådan, og jeg kan godt lukke ørerne, men man kan også blive en smule træt af at vende den anden kind til, når jeg samtidig synes folk også burde have opdragelse eller pli nok til, ikke at komme med kommentarer der kan såre. Er måske også mere nærtaget/sårbar som gravid

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. januar 2014

lineog4

Kommer måske også an på den enkelte, for man kan nemt ramme et ømt punkt uden at vide det. Netop hvis man er nr 12 i køen som kommer med sådanne bemærkninger som ej var det planlagt, hold da op det bliver hårdt, nå men tillykke ! Et tillykke havde været mere end rigeligt for mig

Har nu også hørt en del gennem tiden og den groveste var fra en af mine svogere omkring køn, han spurgte hvad det blev og sagde vi ikke vidste det, han sagde at vi måtte da håbe det blev en 1 plads frem for en 3 plads. Han uddybede med at 1 plads var en dreng, 2 plads en handicappet dreng og 3 pladsen 1 pige. Blev sgu ret muggen, da barnets sundhed altid har været vigtigere for os over køn

Tror bare ikke jeg ville forvente det kunne være et følsomt emne hvis børnene kom trip trak træsko fordi jeg forventede det var er tilvalg, måske ikke planlagt men tilvalg og derfor heller ikke følsomt men noget man kunne grine af.

Hvorimod når der var mange år imellem ville jeg vide der var en mulighed for det gemte på et langt sejt forløb og måske en lille sorg over børnene ikke fik lov at være tæt aldersmæssigt.

Med mine børn har jeg hørt bemærkninger både om alder, antal, vores alder osv men det går bare ind af det ene øre og ud af det andet.

Anmeld

12. januar 2014

Hvem?

Synes det er lidt morsomt at jeg ofte får kommentarer om, at der er kort mellemrum mellem mine børn. Det er ofte kommentarer som, i har travlt hvad, det var hurtigt, nøj i er modige, det bliver hårdt eller var det planlagt.

Har aldrig selv set kommentarer hvis der var længere eller lang imellem børnene, og synes eet er underligt og måske også lidt frækt at folk kommer med sådanne kommentarer. Ingen af mine har været upsere, nr 2 kom hurtigere end forventet men alle var både planlagt og meget ønsket

Åh ja, jeg har 3 børn, hvoraf to er født i samme år, men IKKE er tvillinger

og jeg kender al for godt til kommentarerne, så som: "Nå, nr to var vist en smutter, hva" - nej, det er han nu ikke, han var skam planlagt, vi gik i gang stort set med det samme nr. 1 var født - og hvad hvis han så var?

Eller "DU har da vist rigeligt at se til" - "der er gang i den, hva"

Yes og jeg ELSKER DET!

Står det til os, ender vi gerne med 4 børn under 4 år  (SHY, hvis der er nogle der kender os privat, der læser med)

Men ja, efterhånden har jeg lært at lukke af, for uvidende folk

Anmeld

12. januar 2014

baby012

Maja84 skriver:

Jeg bliver mere harm når det netop bliver negativt

Kan ikke se folks behov eller følelse af de har ret til at sige sådan, og jeg kan godt lukke ørerne, men man kan også blive en smule træt af at vende den anden kind til, når jeg samtidig synes folk også burde have opdragelse eller pli nok til, ikke at komme med kommentarer der kan såre. Er måske også mere nærtaget/sårbar som gravid

Men det jo heller ikke fedt at man står der glad og gravid og så er folks kommentarer til ens lykkelige situation;

puha, det bliver hårdt

ej, ej, undskyld var det planlagt?

så får i da nok at se til hva?

så du har regnet den ud med at leve af børnepengene? 

Argh!!! Kan bare blive så harm! Hvad ret har man til at sige alt andet end tillykke! Man skal da ikke gøre det til noget negativt, når forældrene glæder sig til deres lille baby! 

Det er det samme når vi diger vi vil have to mere, så får man da også en masse mærkelige kommentarer .. 

Anmeld

12. januar 2014

majba

Maja84 skriver:

Vil jeg helt sikkert, netop af den årsag jeg ønskede børn tæt da der er 5 og 8 år ned til mine søstre ?? allerede nu har det betalt sig meget ind, de går i samme dp og er kun adskilt 1 år til de deler børnehave og selv nr 3 bliver kun 3.5 år yngre end nr 1

Vi gik godt nok i hver vores dp. Men vi blev passet hjemme i halvandet år inden sammen. Vi gik i samme børnehave, dog på hver vores stue da den var opdelt efter aldre! Men at de begge kan have en ven med hjem og alle fire lave noget sammen fordi de er næsten lige gammel, det er virkelig skønt! Det nød eller nyder jeg virkelig med min søster :-) 

Anmeld

12. januar 2014

lineog4

Kommer lige til at tænke på en tråd der var herinde for nogen tid siden, hvor en spurgte om det var "synd" at de måske kom 7 år mellem hendes børn for sådan passede livet bedst. I den tråd var der da mange der gav udtryk for det var "synd" og alle de negative ting ved lang tid mellem børn, så synes egentlig ikke der er en den store forskel nu jeg tænker over det....

Anmeld

12. januar 2014

Kløver

lineog4 skriver:

Tror bare ikke jeg forvente det kunne være et følsomt emne hvis børnene kom trip trak træsko fordi jeg forventede det var er tilvalg, måske ikke planlagt men tilvalg og derfor heller ikke følsomt men noget man kunne grine af.

Hvorimod når der var mange år imellem ville jeg vide der var en mulighed for det gemte på et langt sejt forløb og måske en lille sorg over børnene ikke fik lov at være tæt aldersmæssigt.

Med mine børn har jeg hørt bemærkninger både om alder, antal, vores alder osv men det går bare ind af det ene øre og ud af det andet.

Tja kan godt være, for mig betyder det bare meget at mine børn er planlagte og på ingen måde har været ups'ere. Samtidig kommer netop hvordan det siges også til at betyde noget, og når et tillykke nærmest erstattes af nedladende eller undrende kommentarer kan det godt gøre lidt ondt i længden.

Anmeld

12. januar 2014

Kløver

lineog4 skriver:

Kommer lige til at tænke på en tråd der var herinde for nogen tid siden, hvor en spurgte om det var "synd" at de måske kom 7 år mellem hendes børn for sådan passede livet bedst. I den tråd var der da mange der gav udtryk for det var "synd" og alle de negative ting ved lang tid mellem børn, så synes egentlig ikke der er en den store forskel nu jeg tænker over det....

Tror der er fordele og ulemper ved begge dele, men ser forskel på om det kommer uopfordret eller man selv spørger

Anmeld

12. januar 2014

Kløver

Hvem? skriver:

Åh ja, jeg har 3 børn, hvoraf to er født i samme år, men IKKE er tvillinger

og jeg kender al for godt til kommentarerne, så som: "Nå, nr to var vist en smutter, hva" - nej, det er han nu ikke, han var skam planlagt, vi gik i gang stort set med det samme nr. 1 var født - og hvad hvis han så var?

Eller "DU har da vist rigeligt at se til" - "der er gang i den, hva"

Yes og jeg ELSKER DET!

Står det til os, ender vi gerne med 4 børn under 4 år  (SHY, hvis der er nogle der kender os privat, der læser med)

Men ja, efterhånden har jeg lært at lukke af, for uvidende folk

Har det på samme måde, havde gerne set der var tvillinger denne gang, og tror ikke vi tager en 4 graviditet, men er så ærgerligt når msn skal forsvare et bevidst valg

Anmeld

12. januar 2014

modesty

Synes det er lidt morsomt at jeg ofte får kommentarer om, at der er kort mellemrum mellem mine børn. Det er ofte kommentarer som, i har travlt hvad, det var hurtigt, nøj i er modige, det bliver hårdt eller var det planlagt.

Har aldrig selv set kommentarer hvis der var længere eller lang imellem børnene, og synes eet er underligt og måske også lidt frækt at folk kommer med sådanne kommentarer. Ingen af mine har været upsere, nr 2 kom hurtigere end forventet men alle var både planlagt og meget ønsket

Jeg oplever tværtimod at det er normen at folk løfter på øjenbrynene hvis man gerne vil have mere end 2 år mellem børnene "for så kan de jo ikke lege sammen" eller "så får de jo ikke et særlig tæt forhold".

Men er det ikke bare sådan at hvis man falder blot en anelse udenfor normen (under 2 år imellem eller over 3 år imellem) så skal der kommenteres...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.