Undrer mig over forskellen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.817 visninger
69 svar
34 synes godt om
11. januar 2014

Kløver

Synes det er lidt morsomt at jeg ofte får kommentarer om, at der er kort mellemrum mellem mine børn. Det er ofte kommentarer som, i har travlt hvad, det var hurtigt, nøj i er modige, det bliver hårdt eller var det planlagt.

Har aldrig selv set kommentarer hvis der var længere eller lang imellem børnene, og synes eet er underligt og måske også lidt frækt at folk kommer med sådanne kommentarer. Ingen af mine har været upsere, nr 2 kom hurtigere end forventet men alle var både planlagt og meget ønsket

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. januar 2014

Mimic

luk ørerne for dem, hvis i vil have børn tæt på hinanden er det jeres valg

modigt at i gør det og fedt at i har lysten til det

Linda, som har en datter på 7½ og har kæmpet i 4 år for at få den næste 

Anmeld

11. januar 2014

Lukas&Liam<3

Maja84 skriver:

Synes det er lidt morsomt at jeg ofte får kommentarer om, at der er kort mellemrum mellem mine børn. Det er ofte kommentarer som, i har travlt hvad, det var hurtigt, nøj i er modige, det bliver hårdt eller var det planlagt.

Har aldrig selv set kommentarer hvis der var længere eller lang imellem børnene, og synes eet er underligt og måske også lidt frækt at folk kommer med sådanne kommentarer. Ingen af mine har været upsere, nr 2 kom hurtigere end forventet men alle var både planlagt og meget ønsket

Det hører jeg også tit. Lillebror var godt nok ikke planlagt helt. Vi vidste vi tog chancen med det vi gjorde. Blev jeg gravid ville vi selvfølgelig beholde men det bliver tit kommenteret.

Anmeld

11. januar 2014

Kløver

Mimic skriver:

luk ørerne for dem, hvis i vil have børn tæt på hinanden er det jeres valg

modigt at i gør det og fedt at i har lysten til det

Linda, som har en datter på 7½ og har kæmpet i 4 år for at få den næste 

Tak, tager det heller ikke til mig længere, men synes bare det er underligt

Krydser for i snart får jeres ønske om nr 2 opfyldt

Anmeld

11. januar 2014

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Maja84 skriver:

Ja jeg vil nu mene at der kun er fordele ved at få børnene tæt på hinanden. De får også selv mere ud af det, da de bedre kan lege sammen.

Se bort fra kommentarene.

Anmeld

11. januar 2014

Kløver

Maria&Lukas skriver:

Det hører jeg også tit. Lillebror var godt nok ikke planlagt helt. Vi vidste vi tog chancen med det vi gjorde. Blev jeg gravid ville vi selvfølgelig beholde men det bliver tit kommenteret.

Ja synes det er mærkeligt

Anmeld

11. januar 2014

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Maja84 skriver:

Jeg tror bestemt også, mange hører for, at der er langt mellem børnene - eller får spørgsmål om, om de ikke snart skal have nr. to. For slet ikke at tale om dem, der får enebørn - de står ofte for skud for deres valg. 

Man bemærker vel bare primært det, der går på ens egen situation. 

Generelt burde ingen blande sig i andres valg på området - ikke mindst, fordi det ikke nødvendigvis er valg. Hellere få at vide, at man har haft travlt, end at kæmpe hårdt for at få nr. to og blive mødt med indiskrete spørgsmål. 

Anmeld

11. januar 2014

Kløver

SDD skriver:

Ja jeg vil nu mene at der kun er fordele ved at få børnene tæt på hinanden. De får også selv mere ud af det, da de bedre kan lege sammen.

Se bort fra kommentarene.

Vi har masser af fordele og er glade for vores valg

Synes bare det er underligt, man siger jo ikke omvendt til dem med langt imellem, nå i havde måske ikke planlagt flere, er der ikke gang i lagnerne, har i problemer med fertiliteten eller ej det bliver da hårdt at starte forfra med søvnløse nætter

Anmeld

11. januar 2014

Kløver

Mor og meget mere skriver:

Jeg tror bestemt også, mange hører for, at der er langt mellem børnene - eller får spørgsmål om, om de ikke snart skal have nr. to. For slet ikke at tale om dem, der får enebørn - de står ofte for skud for deres valg. 

Man bemærker vel bare primært det, der går på ens egen situation. 

Generelt burde ingen blande sig i andres valg på området - ikke mindst, fordi det ikke nødvendigvis er valg. Hellere få at vide, at man har haft travlt, end at kæmpe hårdt for at få nr. to og blive mødt med indiskrete spørgsmål. 

Tja kan godt være

Uanset burde folk ikke blande sig eller komme med kommentarer som kan såre

Anmeld

11. januar 2014

Fru Ebied

Jeg har 8 år imellem mine to piger, og det bliver også kommenteret ugentligt!

Når så jeg fortæller vi arbejder ihærdigt for en tredje ( min mindste er 6), er folk ved at gå til og spørger: Orker du virkelig igennem alt det med et lille barn igen nu dine piger er blevet så store...

Øhh.. ja, ellers prøvede vi nok ikke. Jeg savner at have en lille og alt hvad det indebærer..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.