Undrer mig over forskellen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. januar 2014

Hvem?

Maja84 skriver:

Har det på samme måde, havde gerne set der var tvillinger denne gang, og tror ikke vi tager en 4 graviditet, men er så ærgerligt når msn skal forsvare et bevidst valg

Jeg nyder bare at det er det rigtige valg for vores familie - det jo ikke nødvendigvis det rigtige for andre - men det er det for os <3

Og tror jeg kunne blive ved og ved og ved og ved, hvis manden ikke sagde stop - men han mener 4 må være passende

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. januar 2014

Annette A

Vi har måtte høre for både den lange og den korte periode mellem vores tre børn, men ja det er irreterende at folk skal kommentere på det. Man skal vel ikke spørge andre først.

Vores ældste var næsten 9 år før han fik en lillebror og det har måtte vi høre på i mange år hvor synd det var at han var enebarn og om vil ikke snart skulle have en mere. Altså det bestemmer man vel selv.

Da vores anden dreng så var født sagde jordemoderen: Nu må I da ikke byde ham det samme som den første og andre sagde: Nå I har da fået jer to enebørn der, hvis man overhovedet kan sige det. Derudover mente folk jo at det var lidt ærgeligt nr 2 ikke var en pige når vi nu havde en dreng i forvejen.

Da nr 3 så kom 15 mdr erfter nr. 2 sagde folk: Hvorfor er det ikke nok med to børn eller det var måske fordi I godt ville have en pige? Puha det må da være hårdt med to så tætte og I vil vist gerne have meget at se til og er det ikke synd for nr. 2 at få nr. 3 så tæt på.

Så vi har opgivet at gøre folk tilfredse (ikke at vi har prøvet på det) men tror simpelthen man skal følge et helt bestemt mønster som fx min storebror har gjort det. Han har fået en pige og en dreng med ca. 4 års mellemrum og har aldrig hørt for noget. Det er vist det rimelige tidsinterval og så en af hver køn.

Det er underligt. Kan man ikke bare få de børn man ønsker sig med det mellerum der nu kommer hvadenten man planlægger det eller ej? Så jo tror det meget almindeligt at folk har en masse meninger om det.

Anmeld

12. januar 2014

Aabye

Maja84 skriver:

Dejligt, vi fik den næsten konstant da vi annoncerede nyheden om nr 2 (14 mdr imellem) men også denne gang og der bliver alligevel 2 år og 3 mdr mellem de 2 yngste

Folk har sku travlt... 

Anmeld

12. januar 2014

Moma

Nu har jeg ikke læst hele tråden igennem, så jeg ved ikke, om jeg gentager noget.

Vi har to børn med 5 års forskel. Og vi havde været sammen i 9 år, inden jeg blev gravid (blev gravid i først forsøg).

Vi har oplevet det stik modsatte med - skal I ikke snart have børn? Hvornår skal I have nr. 2, og ej det er da synd, at I kommer til at have 2 enebørn m.m. Har endda oplevet ikke at få et job, fordi vi ikke havde fået nr. 2 endnu.

Vores pige, som er det første barn, er helt vildt dejlig - men hun var og er en stor mundfuld (hun har autisme), så jeg havde simpelthen ikke overskud til at gå i gang med at tænke på barn nr. 2, før vores datter havde en vis alder. 

Da vi så gik i gang oplevede vi så en MA, så det tog lidt længere tid, end vi forventede.

I et andet liv ville jeg gerne have haft 3 børn med kort afstand imellem, sådan blev det ikke. Og jeg har accepteret det, og elsker og nyder de børn, vi har med de udfordringer, vi har med dem. 

Tror bare folk har en mening om alt - men jeg tror nu heller ikke, at de gør det af en ond mening. Selvom det kan være irriterende.

Anmeld

12. januar 2014

baby012

Maja84 skriver:

Det er lige præcis det, hvad med et tillykke eller tie stille

Der var endda en der havde utrolig travlt med at blande en snak om arbejdsløshed sammen med at jeg da havde "fedet den" på barsel i 2 år

What?? Hvad i alverden har det med noget at gøre  

små midundelige mennesker altså :/ 

Anmeld

12. januar 2014

Kløver

Aabye skriver:

Folk har sku travlt... 

Hvad mener du ?

Anmeld

12. januar 2014

Kløver

baby012 skriver:

What?? Hvad i alverden har det med noget at gøre  

små midundelige mennesker altså :/ 

Ja måtte også pænt sige til ham at det kunne han slet ikke sammenligne, og fik han barn havde de også ret til barsel, uanset arbejde eller ej. Men viser jo også han intet aner hvis han tror man holder ferie eller feder den når man er på barsel

Anmeld

12. januar 2014

Mum33

Maja84 skriver:

Synes det er lidt morsomt at jeg ofte får kommentarer om, at der er kort mellemrum mellem mine børn. Det er ofte kommentarer som, i har travlt hvad, det var hurtigt, nøj i er modige, det bliver hårdt eller var det planlagt.

Har aldrig selv set kommentarer hvis der var længere eller lang imellem børnene, og synes eet er underligt og måske også lidt frækt at folk kommer med sådanne kommentarer. Ingen af mine har været upsere, nr 2 kom hurtigere end forventet men alle var både planlagt og meget ønsket

Det er da bare smalltalk og et hurtigt forsøg på at være lidt humoristisk. Det er det samme med alle de klassiske graviditestbemærkninger man skal ligge øre til. Tror ikke folk mener noget ondt med det

Anmeld

12. januar 2014

Kløver

Abemor skriver:

Det er da bare smalltalk og et hurtigt forsøg på at være lidt humoristisk. Det er det samme med alle de klassiske graviditestbemærkninger man skal ligge øre til. Tror ikke folk mener noget ondt med det

Måske, men gang nr 12 i stedet for et tillykke, bliver det lidt trættende, og især måden det leveres på siger meget

Anmeld

13. januar 2014

lineog4

Maja84 skriver:

Måske, men gang nr 12 i stedet for et tillykke, bliver det lidt trættende, og især måden det leveres på siger meget

Jeg må indrømme jeg også opfatter det som smalltalk helt på linie med snakken om vejret - og man kan jo ikke vide om man er nummer 1 eller nummer 12  Egentlig opfatter jeg de bemærkninger om børn som meget ligegyldige, og alla: okay skal jo sige tillykke og vise interesse, men vile egentlig heller tale om noget andet, så jeg fyrer standarden af....

Og nu bliver jeg nok halshugget, men har egentlig svært ved at se det som andet end bagateller. Jeg mener man er lykkelig, gravid med sit ønskebarn, i den syvende himmel, ved at fuldende sin drøm, sin familie og ja så er der nogen der får sagt det forkerte. Men med overskuddet som lykken giver, kan man vel trække på skuldrene og smilebåndet? Ja okay så er der graviditetshormoner og de kan gøre meget husker jeg, men jo kun kort, ingen kan ødelægge den lykke det er at have sit ønskebarn i maven.

Jeg har lagt ører til mange og jeg mener mange helt sindssyge kommentarer da jeg var i underskud, men det var jo netop bare smalltalk og hvad skal jeg sige kommentarer. 

Måske med gravid skal man holde sig til tillykke, og det vil jeg huske fra nu af, har bare oplevelsen at de gravide forventer mere end tillykke, de forventer interesse og måske har jeg ikke den interesse men vil gerne give hvad de forventer og fyrer standarden af - som så fornærmer øv.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.