Undrer mig over forskellen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. januar 2014

majba

Maja84 skriver:

Synes det er lidt morsomt at jeg ofte får kommentarer om, at der er kort mellemrum mellem mine børn. Det er ofte kommentarer som, i har travlt hvad, det var hurtigt, nøj i er modige, det bliver hårdt eller var det planlagt.

Har aldrig selv set kommentarer hvis der var længere eller lang imellem børnene, og synes eet er underligt og måske også lidt frækt at folk kommer med sådanne kommentarer. Ingen af mine har været upsere, nr 2 kom hurtigere end forventet men alle var både planlagt og meget ønsket

Vær total ligeglad! Og isted for sidde og fryde dig over det de næste mange år og tænke på hvor heldig du er når de cykler sammen i skole, når de deler oplevelser, tager hinanden under armen og smutter over til vennerne til en hyggelig aften, kommer hjem sammen efter en våd bytur osv❤️❤️ 

Hilsen pigen med en søster der er 15 måneder yngre end mig selv. og ville aldrig bytte det for noget!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. januar 2014

Kløver

Fru Ebied skriver:

Jeg har 8 år imellem mine to piger, og det bliver også kommenteret ugentligt!

Når så jeg fortæller vi arbejder ihærdigt for en tredje ( min mindste er 6), er folk ved at gå til og spørger: Orker du virkelig igennem alt det med et lille barn igen nu dine piger er blevet så store...

Øhh.. ja, ellers prøvede vi nok ikke. Jeg savner at have en lille og alt hvad det indebærer..

Underligt folk trænger så meget til at komme med sådanne sure opstød synes da bare det er dejligt man følger drømmene hvis man har overskuddet og lysten

Anmeld

11. januar 2014

Kløver

majba skriver:

Vær total ligeglad! Og isted for sidde og fryde dig over det de næste mange år og tænke på hvor heldig du er når de cykler sammen i skole, når de deler oplevelser, tager hinanden under armen og smutter over til vennerne til en hyggelig aften, kommer hjem sammen efter en våd bytur osv❤️❤️ 

Hilsen pigen med en søster der er 15 måneder yngre end mig selv. og ville aldrig bytte det for noget!

Vil jeg helt sikkert, netop af den årsag jeg ønskede børn tæt da der er 5 og 8 år ned til mine søstre ?? allerede nu har det betalt sig meget ind, de går i samme dp og er kun adskilt 1 år til de deler børnehave og selv nr 3 bliver kun 3.5 år yngre end nr 1

Anmeld

11. januar 2014

SjeBets

Jeg hører nu ofte for der er 4 år i mellem mine to store og nu 9 år mellem min mindste og den mellemste.

Anmeld

11. januar 2014

Kløver

SjeBets skriver:

Jeg hører nu ofte for der er 4 år i mellem mine to store og nu 9 år mellem min mindste og den mellemste.

Okay, måske jeg bare ikke har stødt på det rundt omkring

Anmeld

12. januar 2014

Aabye

Jeg har faktisk aldrig fået at høre for at vi fik børn tæt på hinanden.. Der er 18 mdr mellem vores, og her var bedsteforældrene skrukke efter barnebarn nr 2 før vi selv var klar til en mere...

Men jeg kan godt forstå det er træls at få kommentarer på det. Det er jo ens eget valg om man vælger at få børn tæt på hindenden  eller ej.. Der kan selvfølgelig også være andre ting der spiller ind når man får børn med stort mellemrum.

Anmeld

12. januar 2014

Tulle28

Tror du ikke du lægger for meget i det? Jeg kunne godt selv finde på at komme med sådan en kommentar, ikke for at være tarvelig, men fordi jeg tænker pyyyh det må være hårdt at stå med 2 så små børn samtidig. Der er 2,5 år mellem mine piger og det synes jeg også har været/er hårdt - nogle dage er værre end andre.

Anmeld

12. januar 2014

LinLin

Er det ikke bare det du hører fordi det er din situation?
Jeg har da hørt folk blive spurgt om "de ikke snart skal have en til hvis deres barn er over 3-4 år...
Der er fire år imellem mine to og min yngste er 3,4 år, så jeg håber der snart sker noget her så det kan blive samme aldersforskel imellem 2 og 3 da det har været perfekt for os

Anmeld

12. januar 2014

Kløver

Tulle28 skriver:

Tror du ikke du lægger for meget i det? Jeg kunne godt selv finde på at komme med sådan en kommentar, ikke for at være tarvelig, men fordi jeg tænker pyyyh det må være hårdt at stå med 2 så små børn samtidig. Der er 2,5 år mellem mine piger og det synes jeg også har været/er hårdt - nogle dage er værre end andre.

Måske, tager det heller ikke til mig som før, men når man feks får sådanne kommentarer og et tillykke bliver en biting, er det sådan lidt. Jo det er hårdt, men er jo også hårdt hvis man får en mere senere mere den der mentalitet at det er ok at komme med sådan en kommentar

Anmeld

12. januar 2014

Kløver

LinLin skriver:

Er det ikke bare det du hører fordi det er din situation?
Jeg har da hørt folk blive spurgt om "de ikke snart skal have en til hvis deres barn er over 3-4 år...
Der er fire år imellem mine to og min yngste er 3,4 år, så jeg håber der snart sker noget her så det kan blive samme aldersforskel imellem 2 og 3 da det har været perfekt for os

Måske, synes bare ikke jeg har oplevet at nogle har kommet med kommentarer på den måde ved feks abonneringen af en graviditet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.