Undrer mig over forskellen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. januar 2014

Kløver

Aabye skriver:

Jeg har faktisk aldrig fået at høre for at vi fik børn tæt på hinanden.. Der er 18 mdr mellem vores, og her var bedsteforældrene skrukke efter barnebarn nr 2 før vi selv var klar til en mere...

Men jeg kan godt forstå det er træls at få kommentarer på det. Det er jo ens eget valg om man vælger at få børn tæt på hindenden  eller ej.. Der kan selvfølgelig også være andre ting der spiller ind når man får børn med stort mellemrum.

Dejligt, vi fik den næsten konstant da vi annoncerede nyheden om nr 2 (14 mdr imellem) men også denne gang og der bliver alligevel 2 år og 3 mdr mellem de 2 yngste

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. januar 2014

LinLin

Maja84 skriver:

Måske, synes bare ikke jeg har oplevet at nogle har kommet med kommentarer på den måde ved feks abonneringen af en graviditet

Annoncering?

Der tror jeg nu nok nogle kunne finde på at sige at det var på tide

Anmeld

12. januar 2014

lineog4

Maja84 skriver:

Måske, synes bare ikke jeg har oplevet at nogle har kommet med kommentarer på den måde ved feks abonneringen af en graviditet

Jeg synes man hører noget ligegyldigt hvilken aldersforskel. Men det er rigtigt jeg ville aldrig kommentere en stor aldersforskel hvis ikke jeg kendte personen, for man kan jo træde ned i de har prøvet længe og selv er kede af aldersforskellen - den sorg kan man jo ligesom ikke ramme når børnene kommer tæt - der forventer man jo man taler med folk der er lykkelige og derfor kan man godt gasse lidt....

Jeg kunne sagtens have sagt: vauw var det planlagt? Men det er jo fordi jeg qua mine egne børn synes det for mig var bedre da der var 4 1/2 mellem en da der var 2 år 9 mnd. 

Anmeld

12. januar 2014

Kløver

LinLin skriver:

Annoncering?

Der tror jeg nu nok nogle kunne finde på at sige at det var på tide

Ja, dumme autokorrektur, må finde ud af hvordan jeg slår den fra

Anmeld

12. januar 2014

Kløver

lineog4 skriver:

Jeg synes man hører noget ligegyldigt hvilken aldersforskel. Men det er rigtigt jeg ville aldrig kommentere en stor aldersforskel hvis ikke jeg kendte personen, for man kan jo træde ned i de har prøvet længe og selv er kede af aldersforskellen - den sorg kan man jo ligesom ikke ramme når børnene kommer tæt - der forventer man jo man taler med folk der er lykkelige og derfor kan man godt gasse lidt....

Jeg kunne sagtens have sagt: vauw var det planlagt? Men det er jo fordi jeg qua mine egne børn synes det for mig var bedre da der var 4 1/2 mellem en da der var 2 år 9 mnd. 

Kommer måske også an på den enkelte, for man kan nemt ramme et ømt punkt uden at vide det. Netop hvis man er nr 12 i køen som kommer med sådanne bemærkninger som ej var det planlagt, hold da op det bliver hårdt, nå men tillykke ! Et tillykke havde været mere end rigeligt for mig

Har nu også hørt en del gennem tiden og den groveste var fra en af mine svogere omkring køn, han spurgte hvad det blev og sagde vi ikke vidste det, han sagde at vi måtte da håbe det blev en 1 plads frem for en 3 plads. Han uddybede med at 1 plads var en dreng, 2 plads en handicappet dreng og 3 pladsen 1 pige. Blev sgu ret muggen, da barnets sundhed altid har været vigtigere for os over køn

Anmeld

12. januar 2014

wamse

Man/jeg hører det også ved det modsatte Mine børn er 20, 18 og 7 år.

Det er ikke fordi det rører mig at der bliver spurgt/kommenteret på det

Anmeld

12. januar 2014

Kløver

wamse skriver:

Man/jeg hører det også ved det modsatte Mine børn er 20, 18 og 7 år.

Det er ikke fordi det rører mig at der bliver spurgt/kommenteret på det

For mig kommer det også an på hvordan det gøres og hvem som siger det og hvad der siges

Anmeld

12. januar 2014

(august)

Vi har dog 17 mdr mellem nr 1 og nr 2 og der kommer til at være ca. 29 mdr mellem nr2 og mr 3. 

Vi får også kommentarer på det og også om det er tvillinger de to første, så vi synes jo der er langt i mellem nr 2 og nr 3.

Det er jo folks egen opfattelse af hvad der er rigtig/normalt, som der bliver kommenteret på og ikke så meget dig og dine børn. Jeg plejer bare at smile og være høflig overfor folk. De kan jo se jeg har styr på dem og det ikke er et problem at have dem med kort mellemrum og på den måde håber jeg at kunne ændre folks opfattelse af hvad der er rigtig/normalt at have mellem søskende.

Anmeld

12. januar 2014

baby012

Maja84 skriver:

Synes det er lidt morsomt at jeg ofte får kommentarer om, at der er kort mellemrum mellem mine børn. Det er ofte kommentarer som, i har travlt hvad, det var hurtigt, nøj i er modige, det bliver hårdt eller var det planlagt.

Har aldrig selv set kommentarer hvis der var længere eller lang imellem børnene, og synes eet er underligt og måske også lidt frækt at folk kommer med sådanne kommentarer. Ingen af mine har været upsere, nr 2 kom hurtigere end forventet men alle var både planlagt og meget ønsket

Kan sagtens følge dig.. Der er 13 måneder imellem vores, og der er SÅÅÅ MANGE der kommentere det.. 

Min svigerinde derimod, (som har i og åh så travlt med at der er meget kort imellem vores, og at det er synd for børnene) har hele 4 år imellem Hendes .. Synes bare det er super træls at der skal være sådan en forskel! Om man får børn tidligt eller sent efter hinanden, det er helt op til de enkelte! Og bliver så vred over det andet ! 

Anmeld

12. januar 2014

Kløver

(august) skriver:

Vi har dog 17 mdr mellem nr 1 og nr 2 og der kommer til at være ca. 29 mdr mellem nr2 og mr 3. 

Vi får også kommentarer på det og også om det er tvillinger de to første, så vi synes jo der er langt i mellem nr 2 og nr 3.

Det er jo folks egen opfattelse af hvad der er rigtig/normalt, som der bliver kommenteret på og ikke så meget dig og dine børn. Jeg plejer bare at smile og være høflig overfor folk. De kan jo se jeg har styr på dem og det ikke er et problem at have dem med kort mellemrum og på den måde håber jeg at kunne ændre folks opfattelse af hvad der er rigtig/normalt at have mellem søskende.

Enig og er også ok følger spørger, men kommer meget an på hvordan folk kommer med en kommentar

Jeg føler også næsten der bliver langt ned til nr 3 er 14 mdr mellem mine de 2 første og bliver ca 26-27 mdr mellem nr 2 og 3

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.