Undrer mig over forskellen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. januar 2014

Kløver

lineog4 skriver:

Jeg må indrømme jeg også opfatter det som smalltalk helt på linie med snakken om vejret - og man kan jo ikke vide om man er nummer 1 eller nummer 12  Egentlig opfatter jeg de bemærkninger om børn som meget ligegyldige, og alla: okay skal jo sige tillykke og vise interesse, men vile egentlig heller tale om noget andet, så jeg fyrer standarden af....

Og nu bliver jeg nok halshugget, men har egentlig svært ved at se det som andet end bagateller. Jeg mener man er lykkelig, gravid med sit ønskebarn, i den syvende himmel, ved at fuldende sin drøm, sin familie og ja så er der nogen der får sagt det forkerte. Men med overskuddet som lykken giver, kan man vel trække på skuldrene og smilebåndet? Ja okay så er der graviditetshormoner og de kan gøre meget husker jeg, men jo kun kort, ingen kan ødelægge den lykke det er at have sit ønskebarn i maven.

Jeg har lagt ører til mange og jeg mener mange helt sindssyge kommentarer da jeg var i underskud, men det var jo netop bare smalltalk og hvad skal jeg sige kommentarer. 

Måske med gravid skal man holde sig til tillykke, og det vil jeg huske fra nu af, har bare oplevelsen at de gravide forventer mere end tillykke, de forventer interesse og måske har jeg ikke den interesse men vil gerne give hvad de forventer og fyrer standarden af - som så fornærmer øv.

Selvfølgelig ødelægger det ikke glæden ved at være gravid. Kan bare ikke se nødvendigheden i at smide en kommentar som måske kan såre modtageren. Der go jo ikke noget af en, fordi man holder sig til et standart tillykke, i stedet for en spids bemærkning, igen kommer afleveringen af bemærkningen også til at sige en del, er jo forskel på hvordan den leveres især efter hvor tætte personer man er ??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. januar 2014

SjeBets

modesty skriver:

Øhm, jo. 

Ja vi har fra ALLE hørt den der med at om vi virkelig gad starte forfra her med den sidste, da min den yngste var 9 og nu får vi så en mere, og at hun da nærmest blev som enebarn og bla bla bla ...

Anmeld

13. januar 2014

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Det samme kommentarer har vi fået. Den vi hørte mest var om det var planlagt. Man skal bare vælge, at overhører hvad folk siger

Anmeld

13. januar 2014

SjeBets

MoarHvidovre skriver:

Det samme kommentarer har vi fået. Den vi hørte mest var om det var planlagt. Man skal bare vælge, at overhører hvad folk siger

Sjovt nok hørte jeg også ofte den, og vi har så 9 år til den næste, men nej hun var ikke planlagt.

Men min mor hørte den også da hun ventede min søster og der er 15 år imellem min søster og bror , og hun var ganske planlagt

Tror den kommer til alle der er ud over "normen"

Anmeld

13. januar 2014

(august)

Maja84 skriver:

Enig og er også ok følger spørger, men kommer meget an på hvordan folk kommer med en kommentar

Jeg føler også næsten der bliver langt ned til nr 3 er 14 mdr mellem mine de 2 første og bliver ca 26-27 mdr mellem nr 2 og 3

Er helt enig både i det førte og at der er "langt" mellem 2 og 3 

Må indrømme der er også nogle gange hvor jeg bare er mere nærtagende og hvor det kan gøre helt ondt, at folk ikke kan se det gode i at have to hurtigt efter hinanden.

Anmeld

13. januar 2014

CarinaSB

Maja84 skriver:

Synes det er lidt morsomt at jeg ofte får kommentarer om, at der er kort mellemrum mellem mine børn. Det er ofte kommentarer som, i har travlt hvad, det var hurtigt, nøj i er modige, det bliver hårdt eller var det planlagt.

Har aldrig selv set kommentarer hvis der var længere eller lang imellem børnene, og synes eet er underligt og måske også lidt frækt at folk kommer med sådanne kommentarer. Ingen af mine har været upsere, nr 2 kom hurtigere end forventet men alle var både planlagt og meget ønsket

Vi får tit den med ja der er da langt imellem jeres børn .. de er 2 og 4,5 .. Og jeg syntes sq ikk at det er langt imellem .. Jeg syntes det er passende .. :) Og hva så at der ikk er lang imellem jeres børn .. De har da bare meget glæde af hinanden :)

Anmeld

13. januar 2014

Kløver

CarinaSB skriver:

Vi får tit den med ja der er da langt imellem jeres børn .. de er 2 og 4,5 .. Og jeg syntes sq ikk at det er langt imellem .. Jeg syntes det er passende .. Og hva så at der ikk er lang imellem jeres børn .. De har da bare meget glæde af hinanden

Enig, synes da også 2.5 år er fint synes der er langt imellem min yngste søster og jeg, me. Der er også 8 år imellem derfor har vi nu glæde af hinanden alligevel

Anmeld

13. januar 2014

CarinaSB

Maja84 skriver:

Enig, synes da også 2.5 år er fint synes der er langt imellem min yngste søster og jeg, me. Der er også 8 år imellem derfor har vi nu glæde af hinanden alligevel

jeg har også 2 søstre der er 10 og 12 år ældre end mig .. :) det syntes jeg heller ikk har været et problem :)

Anmeld

13. januar 2014

Papillon

Jeg må indrømme, at når jeg hører folk har børn meget tæt på hinanden, tænker jeg også "gad vide om det er med vilje". Det samme gælder altså også hvis der er stor aldersforskel, mange børn eller forældrene er meget unge. Når det så er sagt, ligger der intet ondt i det, det er blot nysgerrighed

Jeg er 21 år og gravid, og jeg møder selv den der "tillykke - var det planlagt?" og "hvad siger din kæreste til det?". Ja det var planlagt, og han er selvfølgelig lykkelig for det

Anmeld

13. januar 2014

Kløver

Papillon skriver:

Jeg må indrømme, at når jeg hører folk har børn meget tæt på hinanden, tænker jeg også "gad vide om det er med vilje". Det samme gælder altså også hvis der er stor aldersforskel, mange børn eller forældrene er meget unge. Når det så er sagt, ligger der intet ondt i det, det er blot nysgerrighed

Jeg er 21 år og gravid, og jeg møder selv den der "tillykke - var det planlagt?" og "hvad siger din kæreste til det?". Ja det var planlagt, og han er selvfølgelig lykkelig for det

En ting er tanke noget andet er hvad man siger

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.