Er jeres baby blevet passet ude? afstemningdebat

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. januar 2014

tweety2060

Nej min datter blev ikke passet som baby. Hun var meget sensitiv og bedsteforældrene kunne SÅ absolut ikke læse hendes signaler. Nærmest total modsat... Hvis hun trak sig, så insisterede de på at hun skulle. Så det endte som regel med skrig og skrål... Og hun trak sig mere og mere.... Derfor blev hun ikke passet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. januar 2014

TNBC

I.M skriver:

hh min mand har masser tid herhjemme med ham mens jeg køkken eller i bad ...  ja det tænker jeg meget over når han skal afsted når han er 3 år.  jeg har det med at være bange.  jeg har den tanker ( vil pædagog passer godt på ham? skælder de ham ud?? glemmer de ham på gade?? alt muligt...  

Men du er der jo stadigvæk.

Du bør nok snakke med nogen om det. Det er en slem angst og du kan give den videre til din søn.

Anmeld

8. januar 2014

lycly

Anonym skriver:

jeg er privat da jeg ikke vil udstille min fætter.

(inspireret af en anden debat om overnatning..))

Jeg har personligt aldrig fået passet mine børn som babyer, men derfor vil jeg gerne høre om i har, og hvorfor. Også jeres mening om det.

Jeg har en aftale i hus med min fætter og hans kæreste, siden Lærke var 4 dage, har jeg aflastet dem en gang om ugen, og hver anden uge med overnatning. Lærke er mildt talt et kolikbarn og min fætter og hans kæreste var ved at gå psykisk ned efter 4 dag hvor jeg tilbød at tage over, først var de meget imod det, men man kunne virkelig se at hvis de ikke tog imod det tilbud, var det forhold nok snart slut og de begge var gået voldsom psykisk ned.

Det har gjort både forældrene glade og fyldt med overskud, at jeg passer lille Lærke den ene gang om ugen. Så jeg går ind for pasning af spædbørn, hvis forældrene virkelig ikke kan overskue det og har brug for en dag fri, så og sagt ville jeg aldrig få mine egne børn passet så tidligt.

Hvad er jeres mening. Har i fået passet jeres børn ude da de var babyer? Hvorfor, hvorfor ikke? hvem passede dem, og hvorfor lige dem?  og hvad er jeres holdning til det? 

Begge mine børn er blevet passet ude fra tid til anden fra de var 2 mdr ca. Min søn blev dog mest passet hjemme da han sov bedst herhjemme da han var helt lille.
Min datter sov ude første gang da hun var 6 mdr hos min mor som er den der altid passede. Det er altid min mor der har passet. Min søn er dog blevet passet af nogle venner men det var hjemme hos os selv og mens han sov

Anmeld

8. januar 2014

M &.I

Yurie skriver:

Men du er der jo stadigvæk.

Du bør nok snakke med nogen om det. Det er en slem angst og du kan give den videre til din søn.

det har du ret i.. min familien siger jeg har angst ..  

Anmeld

8. januar 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79

Thea har ik været mere end et par dage gammel, da hun blev passet af sygeplejerskene på neo afd, så vi ku komme ud og købe tøj til hende..

Og ellers blev hun passet et par timer, da hun sku sove, mens jeg sku til tandlæge. Der har hun nok været 3-4 mdr'er.

Hendes første overnatning uden os, der var hun ca 6 mdr'er.

Alberte har nok været 2-3 mdr'er inden hun blev passet første gang. Hun var 16 mdr'er første gang hun overnattende ude. Vh stine

Anmeld

8. januar 2014

MyLove E

Anonym skriver:

jeg er privat da jeg ikke vil udstille min fætter.

(inspireret af en anden debat om overnatning..))

Jeg har personligt aldrig fået passet mine børn som babyer, men derfor vil jeg gerne høre om i har, og hvorfor. Også jeres mening om det.

Jeg har en aftale i hus med min fætter og hans kæreste, siden Lærke var 4 dage, har jeg aflastet dem en gang om ugen, og hver anden uge med overnatning. Lærke er mildt talt et kolikbarn og min fætter og hans kæreste var ved at gå psykisk ned efter 4 dag hvor jeg tilbød at tage over, først var de meget imod det, men man kunne virkelig se at hvis de ikke tog imod det tilbud, var det forhold nok snart slut og de begge var gået voldsom psykisk ned.

Det har gjort både forældrene glade og fyldt med overskud, at jeg passer lille Lærke den ene gang om ugen. Så jeg går ind for pasning af spædbørn, hvis forældrene virkelig ikke kan overskue det og har brug for en dag fri, så og sagt ville jeg aldrig få mine egne børn passet så tidligt.

Hvad er jeres mening. Har i fået passet jeres børn ude da de var babyer? Hvorfor, hvorfor ikke? hvem passede dem, og hvorfor lige dem?  og hvad er jeres holdning til det? 

Ja Elias blev passet af min mor da han var 3 mdr Vi var i biffen

Hans oldemor har også passet ham i dag timerne. Jeg tog kørekort mens jeg gik på barsel

Anmeld

8. januar 2014

Anonym trådstarter

Havanagila skriver:

Da Isabella ar helt lille blev hun passet i nogle timer for at vi kunne gå i biffen eller ud og spise eller lign. Hun var ca 10 mdr da hun blev passet ude med overnatning.

det er også dejligt at kunne bruge nogle timer med sin kæreste, det skal man huske i alt babystressen

Anmeld

8. januar 2014

Anonym trådstarter

Babymor1013 skriver:

Ja, min veninde er guld værd! Hun kunne se på mig at det var ved at gå galt - vi havde også lidt knas i parforholdet midt i det hele, men vi overlevede  Som jeg fortalte min kæreste, overlever vi et kolikbarn, så klarer vi det hele 

Puha ja, det var lidt af en omvæltning med en 3-årig der samtidigt også skulle have opmærksomhed fra mor, men hun har klaret det super flot  Jeg har lovet hende at give hende nogle fridage sammen med mig, hvor far tager lillebror. Så kan jeg gå på shopping eller nogle lange ture med hende, hvor det kun er os 2 

det er super flot at hun selv henvendte sig og hjalp jer til at få noget alenetid og tid med hinanden  du har været heldig med sådan en god veninde, og et stort skulderklap for at i stadig er sammen, ikke mange overlever et kolikbarn sammen

dejligt for hende, det tror jeg hun sætter stor pris på.. der er intet bedre end alenetid og tøsehygge med mor i den alder

Anmeld

8. januar 2014

Anonym trådstarter

UmmA skriver:

Jo det har jeg da, specielt da den store var lille og aldrig sov, har bare et stoerre behov for mine drenge end for min frihed.

vores situation er saa ogsaa anderledes end mange andre herinde da vi bor I udlandet saa ingen familie har I naerheden og da manden arbejder fra tidlig morgen til sen aften er al min tid med mine boern og det goer det svaerere at give slip

ja okay, det kan jeg godt se ville være svært så

Anmeld

8. januar 2014

Anonym trådstarter

Elbæk skriver:

Sikke en dejlig aftale, både for forældrene, barnet og dig ..

Min søn er over to år nu, og er aldrig blevet passet ude som baby. Faktisk er han aldrig blevet passet ude overhovedet. Min mor passede ham herhjemme lidt før han blev 2 år, og det var kun 2-3 timer, så manden og jeg kunne komme i biografen for første gang alene. Jeg har svært ved at undvære min søn, derfor er han også passet hjemme

Men jeg synes det er dejligt at folk der behøver hjælp, spørger efter den, og det er dejligt at man kan hjælpe hinanden, både som familie og venner. 

ja vi alle sammen er godt tilfreds med den aftale  

så har du heller ikke behovet for at få passet dit barn, dejligt at du har sådan et overskud

ja, synes også man skal hjælpe hinanden, det giver jo noget godt til alle partner

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.