Anonym skriver:
jeg er privat da jeg ikke vil udstille min fætter.
(inspireret af en anden debat om overnatning..))
Jeg har personligt aldrig fået passet mine børn som babyer, men derfor vil jeg gerne høre om i har, og hvorfor. Også jeres mening om det.
Jeg har en aftale i hus med min fætter og hans kæreste, siden Lærke var 4 dage, har jeg aflastet dem en gang om ugen, og hver anden uge med overnatning. Lærke er mildt talt et kolikbarn og min fætter og hans kæreste var ved at gå psykisk ned efter 4 dag hvor jeg tilbød at tage over, først var de meget imod det, men man kunne virkelig se at hvis de ikke tog imod det tilbud, var det forhold nok snart slut og de begge var gået voldsom psykisk ned.
Det har gjort både forældrene glade og fyldt med overskud, at jeg passer lille Lærke den ene gang om ugen. Så jeg går ind for pasning af spædbørn, hvis forældrene virkelig ikke kan overskue det og har brug for en dag fri, så og sagt ville jeg aldrig få mine egne børn passet så tidligt.
Hvad er jeres mening. Har i fået passet jeres børn ude da de var babyer? Hvorfor, hvorfor ikke? hvem passede dem, og hvorfor lige dem?
og hvad er jeres holdning til det?
Min store pige var 2 år og 9 måneder, då hun overnattede ude første gang. Det var ifb. med at min mand og jeg havde et gavekort til et spa-ophold, der skulle bruges inden lillesøster kom

Hun er blevet passet en del gange af nogle timers varighed fra hun var 10-11 måneder, hvis jeg har haft noget arbejde der skulle klares, en tur i biffen osv.
Lillesøster har endnu ikke overnattet ude, hun er knap 17 måneder og behovet har ikke været der plus jeg stadig ammer.
Første gang hun blev passet var hun 5 uger og det var i omkring 1-1,5 time, da jeg akut måtte til lægen med storesøster som havde fået lungebetændelse.