Er jeres baby blevet passet ude? afstemningdebat

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. februar 2014

Havre74

Anonym skriver:

du må komme fra et skønt sted!

Har oplevet det så mange gange efterhånden.. min fætters kærestes mor var ved at slå hånden af dem da hun hørte at Lærke overnattede ved mig da hun var så lille, Lærkes mor var en dårlig mor osv osv osv... og jeg er tit løbet ind i folk med underlige blikke når vi er ude at handle og de siger min datter (lærke) er sød, og jeg så siger hun ikke er min.

Det gør jeg også.

I min omgangskreds er det normalt, at bedsteforældre, søskende m.v. står i kø for at passe, nærmest inden barnet er født.

Spring op og fald ned på hvad folk har af meninger og blikke. Det er forældrene, der bestemmer hvad der er bedst for deres barn.

p.s. (jeg beklager den sene tilbagemelding, men har ikke været online siden).

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. februar 2014

stjernehimmel

Anonym skriver:

jeg er privat da jeg ikke vil udstille min fætter.

(inspireret af en anden debat om overnatning..))

Jeg har personligt aldrig fået passet mine børn som babyer, men derfor vil jeg gerne høre om i har, og hvorfor. Også jeres mening om det.

Jeg har en aftale i hus med min fætter og hans kæreste, siden Lærke var 4 dage, har jeg aflastet dem en gang om ugen, og hver anden uge med overnatning. Lærke er mildt talt et kolikbarn og min fætter og hans kæreste var ved at gå psykisk ned efter 4 dag hvor jeg tilbød at tage over, først var de meget imod det, men man kunne virkelig se at hvis de ikke tog imod det tilbud, var det forhold nok snart slut og de begge var gået voldsom psykisk ned.

Det har gjort både forældrene glade og fyldt med overskud, at jeg passer lille Lærke den ene gang om ugen. Så jeg går ind for pasning af spædbørn, hvis forældrene virkelig ikke kan overskue det og har brug for en dag fri, så og sagt ville jeg aldrig få mine egne børn passet så tidligt.

Hvad er jeres mening. Har i fået passet jeres børn ude da de var babyer? Hvorfor, hvorfor ikke? hvem passede dem, og hvorfor lige dem?  og hvad er jeres holdning til det? 

Jeg fik passet hende af min da jeg fyldte 25 år, hun var ca 4 mdr og var en enkelt overnatning.. blev hentet til aften og afleveret tidlig morgen....

ellers er hun  ikke blevet passet, før hun var gammel nok til at sige hun ønskede at besøge bedstemor selv

Anmeld

13. februar 2014

Lykke:)

Anonym skriver:

Jeg har personligt aldrig fået passet mine børn som babyer, men derfor vil jeg gerne høre om i har, og hvorfor. Også jeres mening om det.

Jeg har en aftale i hus med min fætter og hans kæreste, siden Lærke var 4 dage, har jeg aflastet dem en gang om ugen, og hver anden uge med overnatning. Lærke er mildt talt et kolikbarn og min fætter og hans kæreste var ved at gå psykisk ned efter 4 dag hvor jeg tilbød at tage over, først var de meget imod det, men man kunne virkelig se at hvis de ikke tog imod det tilbud, var det forhold nok snart slut og de begge var gået voldsom psykisk ned.

Det har gjort både forældrene glade og fyldt med overskud, at jeg passer lille Lærke den ene gang om ugen. Så jeg går ind for pasning af spædbørn, hvis forældrene virkelig ikke kan overskue det og har brug for en dag fri, så og sagt ville jeg aldrig få mine egne børn passet så tidligt.

Hvad er jeres mening. Har i fået passet jeres børn ude da de var babyer? Hvorfor, hvorfor ikke? hvem passede dem, og hvorfor lige dem?  og hvad er jeres holdning til det? 

Julius har været passet i to timer da han var halvanden måned. han skal passes igen imorgen, da min kæreste og jeg har 4 års dag, så vi vil gerne lige spise ude alene. Det bliver dog højst et par timer, mere tror jeg ikke, at jeg kan

Anmeld

13. februar 2014

2babygirls

Anonym skriver:

Har stemt nej. Dog er hun blevet passet få gange hjemme mens vi var ude i nogle timer. Er total hønemor. Det er blevet lettere at give slip på den store.

Anmeld

13. februar 2014

Kløver

Mine har været passet ved behov, kommer an på hvad du mener er baby. Mine sov første gang ude med overnatning da de var 2.5 og 1 år og 3 mdr

Anmeld

13. februar 2014

Sisse Vinther

Har stemt blankt da jeg jo ikke har født endnu. Men mit barn skal helt sikkert passes ude. Så tidligt som muligt, uden det er for tidligt, og hos så mange forskellige som muligt, uden det er for mange forskellige.

Vi har snakket om at starte med bedsteforældrene (min mor og far) da min mor er MEGET pædagogisk og behandler alle små børn, som sin egen lille guldklump. Hun tager virkelig vare på et barn!

Og fordi at det er sundt fra starten af at lære barnet at det er okay at blive passet af andre -det kan hjælpe til at gøre det nemmere i fremtiden.

Anmeld

13. februar 2014

TNBC

Sisse Vinther skriver:

Har stemt blankt da jeg jo ikke har født endnu. Men mit barn skal helt sikkert passes ude. Så tidligt som muligt, uden det er for tidligt, og hos så mange forskellige som muligt, uden det er for mange forskellige.

Vi har snakket om at starte med bedsteforældrene (min mor og far) da min mor er MEGET pædagogisk og behandler alle små børn, som sin egen lille guldklump. Hun tager virkelig vare på et barn!

Og fordi at det er sundt fra starten af at lære barnet at det er okay at blive passet af andre -det kan hjælpe til at gøre det nemmere i fremtiden.

Husk at lyt til dit barn, før du beslutter at alle og en enhver skal passe det med det samme.

Ja det har måske godt at lære det tidligt, men det er ikke alle børn der kan klare for mange mennesker, at blive flyttet rundt.

hvad hvis du får et sensitivt barn?

Det er jo svært at sige hvordan ens barn bliver før det bliver født.

Nogen kan sagtens blive passes tidligt, andre kan ikke.

Anmeld

21. februar 2014

JeanetteK

Jeg tror, at det er hulans vigtig for alle parter (mor, far, barn) at de som helt små lærer, at de ikke kan undgå at blive passet af andre (dagpleje, børnehave, skole, mv). Det er også utrolig svært at "give slip" på barnet de første gange, da nogle er helt uadskillelige. Nogle børn kan ikke engang tåle at blive holdt af andre, fordi de er vant til at være i forældrenes trygge favn. - Hvilket jeg ikke mener, kan være sundt for barnet i fremtiden. Synes det er rigtig fint, at du vil/kan hjælpe din fætter med at passe Lærke i ny og næ. Der skal desuden også være plads til kærestetid uden baby. 

Anmeld

21. februar 2014

Chrizta

Profilbillede for Chrizta
Anonym skriver:

Min store pige var 2 år og 9 måneder, då hun overnattede ude første gang. Det var ifb. med at min mand og jeg havde et gavekort til et spa-ophold, der skulle bruges inden lillesøster kom

Hun er blevet passet en del gange af nogle timers varighed fra hun var 10-11 måneder, hvis jeg har haft noget arbejde der skulle klares, en tur i biffen osv.

Lillesøster har endnu ikke overnattet ude, hun er knap 17 måneder og behovet har ikke været der plus jeg stadig ammer.

Første gang hun blev passet var hun 5 uger og det var i omkring 1-1,5 time, da jeg akut måtte til lægen med storesøster som havde fået lungebetændelse.

Isabell  (Nov. 2009) ��

Elina (Sep. 2012) ��

Adrien (Juni 2020) ��

Anmeld

21. februar 2014

Sitrani

Anonym skriver:

min datter blev passer en aften\halv nat af mine forældre za hun var 3mdr. Vi skulle til indflytterfest hos min veninde, og var okay med det, da hun så mine forældre mindst 2 gange om ugen, og var tryg ved dem. Jeg ammede hende fuldt, så mens vi var væk gav min mor hende flaske med min mælk i, som jeg havde pumpet ud i ugen optil Hun har ikke lidt under det...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.