Er jeres baby blevet passet ude? afstemningdebat

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. februar 2014

Aabye

Anonym skriver:

jeg er privat da jeg ikke vil udstille min fætter.

(inspireret af en anden debat om overnatning..))

Jeg har personligt aldrig fået passet mine børn som babyer, men derfor vil jeg gerne høre om i har, og hvorfor. Også jeres mening om det.

Jeg har en aftale i hus med min fætter og hans kæreste, siden Lærke var 4 dage, har jeg aflastet dem en gang om ugen, og hver anden uge med overnatning. Lærke er mildt talt et kolikbarn og min fætter og hans kæreste var ved at gå psykisk ned efter 4 dag hvor jeg tilbød at tage over, først var de meget imod det, men man kunne virkelig se at hvis de ikke tog imod det tilbud, var det forhold nok snart slut og de begge var gået voldsom psykisk ned.

Det har gjort både forældrene glade og fyldt med overskud, at jeg passer lille Lærke den ene gang om ugen. Så jeg går ind for pasning af spædbørn, hvis forældrene virkelig ikke kan overskue det og har brug for en dag fri, så og sagt ville jeg aldrig få mine egne børn passet så tidligt.

Hvad er jeres mening. Har i fået passet jeres børn ude da de var babyer? Hvorfor, hvorfor ikke? hvem passede dem, og hvorfor lige dem?  og hvad er jeres holdning til det? 

Min nu 3 årige blev passet ude med overnatninger første gang da han var 2 mdr.. Han blev passet næsten uafbrudt i 2.5 mdr fordi jeg lå indlagt og var dødeligt syg. Hans far var i gang med eksamen, og da jeg synes at han skulle have sin uddannelse så var det mit valg. Desuden kunne jeg mærke på ham at han stressede over sine eksaminer, lille baby og en meget syg kæreste som han kunne risikere at miste.. Derfor var aftalen at min mor havde baby det meste af tiden så han kunne komme igennem sine eksaminer og få hans uddannelse.. 

Jeg har ikke fortrudt i dag, Marcus har det bedste forhold til hans mormor og morfar i dag.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. februar 2014

M&J87

Hvor er det dejligt du gider.

Mit barn er kolikbarn, han er bedre nu, har kun skrigeture på omkring 2 timer og ikke 6-7 som de første 7 uger. Han er nu 10 uger, jeg har ikke fået ham passet og tør ikke, han er bestemt og nogle gange er det svært for mig at trøste ham og så kan jeg slet ikke forestille mig en anden forsøge at trøste ham, mens han er meget ullykellig.

Det er både godt og ondt, for mit overskud er væk (lidt bedre nu, når han sover om natten), men det er hårdt at være den eneste der kan trøste, min kæreste fungerer bare ikke til det om aftenen, om dagen er han fantastisk.

Hvis og når han skal passes bliver det af min søster fordi hun er den bedste til at aflæse hans behov, og hun har småbørn selv :-)

Anmeld

22. februar 2014

Fam. Madsen

Anonym skriver:

jeg er privat da jeg ikke vil udstille min fætter.

(inspireret af en anden debat om overnatning..))

Jeg har personligt aldrig fået passet mine børn som babyer, men derfor vil jeg gerne høre om i har, og hvorfor. Også jeres mening om det.

Jeg har en aftale i hus med min fætter og hans kæreste, siden Lærke var 4 dage, har jeg aflastet dem en gang om ugen, og hver anden uge med overnatning. Lærke er mildt talt et kolikbarn og min fætter og hans kæreste var ved at gå psykisk ned efter 4 dag hvor jeg tilbød at tage over, først var de meget imod det, men man kunne virkelig se at hvis de ikke tog imod det tilbud, var det forhold nok snart slut og de begge var gået voldsom psykisk ned.

Det har gjort både forældrene glade og fyldt med overskud, at jeg passer lille Lærke den ene gang om ugen. Så jeg går ind for pasning af spædbørn, hvis forældrene virkelig ikke kan overskue det og har brug for en dag fri, så og sagt ville jeg aldrig få mine egne børn passet så tidligt.

Hvad er jeres mening. Har i fået passet jeres børn ude da de var babyer? Hvorfor, hvorfor ikke? hvem passede dem, og hvorfor lige dem?  og hvad er jeres holdning til det? 

jeg fik den ældste passet et par timer da han var en mdr. gammel fordi jeg skulle på sygehuset. 

den lille er aldrig bleven passet som baby. men da han blev et år blev han passet for første gang. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.