Er jeres baby blevet passet ude? afstemningdebat

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. januar 2014

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Vi havde 3årsdag da vores dreng var 3 måneder, der tog vi ud og spise mens farmor babysittede i vores lejlighed, det var vel 3timer. Tror han var næsten 9måneder før han blev passet uden for hjemmet og  1år og 1måned før han overnattede ude.

Okay dejligt at bedsteforældrene lige kan komme og tage over, endda hjemme ved en.. Tak fordi du delte din erfaring

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. januar 2014

Hulubulu86

Min aeldste blev passet foerste gang da han var 2.1aar gammel og det var kun fordi jeg skulle foede lillebror .

Jeg har passet venindernes smaa babyer naar de traengte til et hvil men jeg vil helst altid have mine drenge hvor jeg kan se dem. Nu overvejer vi dog nursery til den store en fire timer 2-3gange om ugen

Anmeld

8. januar 2014

M &.I

Anonym skriver:

jeg er privat da jeg ikke vil udstille min fætter.

(inspireret af en anden debat om overnatning..))

Jeg har personligt aldrig fået passet mine børn som babyer, men derfor vil jeg gerne høre om i har, og hvorfor. Også jeres mening om det.

Jeg har en aftale i hus med min fætter og hans kæreste, siden Lærke var 4 dage, har jeg aflastet dem en gang om ugen, og hver anden uge med overnatning. Lærke er mildt talt et kolikbarn og min fætter og hans kæreste var ved at gå psykisk ned efter 4 dag hvor jeg tilbød at tage over, først var de meget imod det, men man kunne virkelig se at hvis de ikke tog imod det tilbud, var det forhold nok snart slut og de begge var gået voldsom psykisk ned.

Det har gjort både forældrene glade og fyldt med overskud, at jeg passer lille Lærke den ene gang om ugen. Så jeg går ind for pasning af spædbørn, hvis forældrene virkelig ikke kan overskue det og har brug for en dag fri, så og sagt ville jeg aldrig få mine egne børn passet så tidligt.

Hvad er jeres mening. Har i fået passet jeres børn ude da de var babyer? Hvorfor, hvorfor ikke? hvem passede dem, og hvorfor lige dem?  og hvad er jeres holdning til det? 

siden mit barn blev født vil jeg ikke have nogen passer ham... han er 18 mdr og stadigvæk ikke lade nogen passer ham. derfor kan jeg ikke lade ham gå i vuggestuen før han kan snakke. 

Anmeld

8. januar 2014

Anonym trådstarter

UmmA skriver:

Min aeldste blev passet foerste gang da han var 2.1aar gammel og det var kun fordi jeg skulle foede lillebror .

Jeg har passet venindernes smaa babyer naar de traengte til et hvil men jeg vil helst altid have mine drenge hvor jeg kan se dem. Nu overvejer vi dog nursery til den store en fire timer 2-3gange om ugen

Så du har aldrig følt behovet for et pusterum?  

Tak fordi du delte din erfaring 

Anmeld

8. januar 2014

Anonym trådstarter

I.M skriver:

siden mit barn blev født vil jeg ikke have nogen passer ham... han er 18 mdr og stadigvæk ikke lade nogen passer ham. derfor kan jeg ikke lade ham gå i vuggestuen før han kan snakke. 

Okay, så du regner med at han starter i vuggestue hvorfor? Men ja, behovet for pasning er forskelligt. Har du aldrig haft lyst til "kun-dig" tid?

Anmeld

8. januar 2014

lineog4

Anonym skriver:

Som i passet uden for hjemme i et x antal timer, uden forældre. Jeg synes ikke at en far passer sit barn, han er jo faren 

Okay, det betragter jeg ikke som pasning, men nærmere kigget efter  Men tak fordi du vil dele din historie, dejligt at du har en mor der lige kommer og går med den lille så du får lidt mere tid med de store 

Og må lige tilføje jeg intet forkert ser i baby bliver passet hvis det er et behov. Jeg havde bare en mor der ikke turde (har ikke andet nært familie) og ja havde nok heller ikke behov....

Anmeld

8. januar 2014

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Og må lige tilføje jeg intet forkert ser i baby bliver passet hvis det er et behov. Jeg havde bare en mor der ikke turde (har ikke andet nært familie) og ja havde nok heller ikke behov....

Mange tak.. Dejligt at få brudt det tabu lidt  Det synd at folk ikke kan være ærlige omkring pasning af spædbørn/babyer fordi de er bange for folks bemærkninger og snakken 

Anmeld

8. januar 2014

lineog4

Anonym skriver:

Mange tak.. Dejligt at få brudt det tabu lidt  Det synd at folk ikke kan være ærlige omkring pasning af spædbørn/babyer fordi de er bange for folks bemærkninger og snakken 

Og må sige jeg er lidt misundelig, tænk et skønt forhold du får til den lille størrelse - skrukke mig der ikke skal have flere børn gad godt have søskende og så endda søskende der producerede skønne babyer jeg måtte passe fra de var 4 dage gammel  Hvis du har brug for en afløser siger du bare til 

Jeg kan forestille mig der kigges skævt, men vi er alle forskellige og for mig er det vigtigt at tænke kvalitet når det handler om tud med andre mennesker og børn og ikke bare kvantitet.

lyder som I har fundet en løsning der er win win for alle også for den lille pige der får en ej kan ikke huske om det er faster eller moster du er som hun får et eventyrligt forhold til

Anmeld

8. januar 2014

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Og må sige jeg er lidt misundelig, tænk et skønt forhold du får til den lille størrelse - skrukke mig der ikke skal have flere børn gad godt have søskende og så endda søskende der producerede skønne babyer jeg måtte passe fra de var 4 dage gammel  Hvis du har brug for en afløser siger du bare til 

Jeg kan forestille mig der kigges skævt, men vi er alle forskellige og for mig er det vigtigt at tænke kvalitet når det handler om tud med andre mennesker og børn og ikke bare kvantitet.

lyder som I har fundet en løsning der er win win for alle også for den lille pige der får en ej kan ikke huske om det er faster eller moster du er som hun får et eventyrligt forhold til

oh ja, jeg ser heller ikke noget som helst problem i det det er kun en stor bonus for mig at få lov til at passe hende.. sådanne spædbørn er nu dejlige 

Det har du nemlig ret i, folk kigger skævt men kender ikke historien bag, og hellere en pasning fra eller til, end at gå og drukne i sit egen søvnløse psykiske sammenbrud 

Det har vi, og hun bliver altid afleveret med et stort smil, hun elsker at være her og hygge med sine grandfætre og kusine  De kalder mig faster, men jeg ved faktisk ikke om man overhovedet har en titel til ens fætre og kusiners børn, men det er i hvert fald dejligt at opleve hendes opvækst på tæt hold og vide at min fætter og hans kæreste får den pause den lige har brug for 

Anmeld

8. januar 2014

Mother-love

Da Isabella ar helt lille blev hun passet i nogle timer for at vi kunne gå i biffen eller ud og spise eller lign. Hun var ca 10 mdr da hun blev passet ude med overnatning.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.