Er jeres baby blevet passet ude? afstemningdebat

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. januar 2014

Isabel85

Anonym skriver:

jeg er privat da jeg ikke vil udstille min fætter.

(inspireret af en anden debat om overnatning..))

Jeg har personligt aldrig fået passet mine børn som babyer, men derfor vil jeg gerne høre om i har, og hvorfor. Også jeres mening om det.

Jeg har en aftale i hus med min fætter og hans kæreste, siden Lærke var 4 dage, har jeg aflastet dem en gang om ugen, og hver anden uge med overnatning. Lærke er mildt talt et kolikbarn og min fætter og hans kæreste var ved at gå psykisk ned efter 4 dag hvor jeg tilbød at tage over, først var de meget imod det, men man kunne virkelig se at hvis de ikke tog imod det tilbud, var det forhold nok snart slut og de begge var gået voldsom psykisk ned.

Det har gjort både forældrene glade og fyldt med overskud, at jeg passer lille Lærke den ene gang om ugen. Så jeg går ind for pasning af spædbørn, hvis forældrene virkelig ikke kan overskue det og har brug for en dag fri, så og sagt ville jeg aldrig få mine egne børn passet så tidligt.

Hvad er jeres mening. Har i fået passet jeres børn ude da de var babyer? Hvorfor, hvorfor ikke? hvem passede dem, og hvorfor lige dem?  og hvad er jeres holdning til det? 

Hvor er de heldige at have dig  synes det er virkelig stort af dig, at du passer deres barn, når man tænker over at hun har kolik. Jeg tror ikke jeg ville turde 

Jeg synes det er fint, at babyer bliver passet ude så længe baby og forældre er trygge ved det. Min datter er 11 uger gammel og er ikke blevet passet ude endnu. Min svigermor har været ude og gå med barnevognen i en times tid, men det tæller ikke rigtig med  jeg har overhovedet ikke lyst til at lade hende blive passet endnu, men det er bare mig og mine egne følelser omkring det. Hun bliver ammet 100%, så jeg har lidt den følelse, at hun vil slet ikke klare sig uden mig, selv om jeg har pumpet ud og hun kan få af flaske hehe  Jeg var til frisør i et par timer for en måned siden, hvor min kæreste var alene med hende, og det var den rene tortur! Så der går nok noget tid inden hun bliver overladt til andre, jeg har slet ikke behov for at få hende passet lige pt., fordi jeg ved, at jeg ikke ville kunne slappe af. Men sådan er vi så forskellige. Læste også en anden debat, hvor et par havde fået deres baby passet da hun/han var 2 uger gammel, så at de kunne komme i biografen. Det behov har vi slet ikke endnu, men igen, vi er så forskellige 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. januar 2014

Anonym trådstarter

AnthonsMor skriver:

Ja, jeg har fået og får stadig min søn passet, dog er behovet ikke så stort længere, da han er hos sin far hver anden weekend.. men før vi gik fra hinanden blev han passet i ny og næ af sine bedsteforældre for, at vi kunne få lov til at pleje vores skynkende skude, af et forhold.. 

der er intet bedre end sådan en par bedsteforældre der lige kan tage over og hygge med barnet, når man plejer sit forhold. Men følte du ikke også at i kom tættere på hinanden når i lige fik sådan et pusterum?

Anmeld

8. januar 2014

lineog4

Kommer an på definitionen af passet - betyder det fx en grillerer med barnevognen? Eller skal der mere til? Er det om jeg har været uden min baby og feks. Far har haft baby? 

Min mor har trillet med den mindste når han sov så jeg kunne spil et spil med de store, læse en bog for dem eller bare have lidt tid til dem uden baby. Tror og hun har gjort det med Liam, men kan ikke huske det.

Liam var flaskebarn og jeg har da han var 4 mnd taget i teatret med min datter og det tog i alt 3 timer, men det var far der havde ham og opfatter ikke det som pasning. 

Vi skulle holde konfirmation for min mands søn da Dina var 5 uger og mener der var nogen gange op til jeg måske er smuttet ud i 30 minutter, men hun var ikke nem for andre før hun kunne spise  almindelig mad fordi hun ikke ville flaske... Første gang jeg var væk en aften var hun 9 mnd.

Anmeld

8. januar 2014

AnthonsMor

Anonym skriver:

der er intet bedre end sådan en par bedsteforældre der lige kan tage over og hygge med barnet, når man plejer sit forhold. Men følte du ikke også at i kom tættere på hinanden når i lige fik sådan et pusterum?

Jo vi var klart meget mere kærester når Anthon ikke var hjemme, men det var fordi jeg havde svært ved alt det nærvær, når jeg jo havde Anthon så tæt på mig hele tiden hjemme..

Nu er jeg enlig og får barnefri hver anden weekend, så pasning er kun når det bliver nødvendigt når min barsel snart slutter og hverdagen melder sig

Anmeld

8. januar 2014

Anonym trådstarter

Isabel85 skriver:

Hvor er de heldige at have dig  synes det er virkelig stort af dig, at du passer deres barn, når man tænker over at hun har kolik. Jeg tror ikke jeg ville turde 

Jeg synes det er fint, at babyer bliver passet ude så længe baby og forældre er trygge ved det. Min datter er 11 uger gammel og er ikke blevet passet ude endnu. Min svigermor har været ude og gå med barnevognen i en times tid, men det tæller ikke rigtig med  jeg har overhovedet ikke lyst til at lade hende blive passet endnu, men det er bare mig og mine egne følelser omkring det. Hun bliver ammet 100%, så jeg har lidt den følelse, at hun vil slet ikke klare sig uden mig, selv om jeg har pumpet ud og hun kan få af flaske hehe  Jeg var til frisør i et par timer for en måned siden, hvor min kæreste var alene med hende, og det var den rene tortur! Så der går nok noget tid inden hun bliver overladt til andre, jeg har slet ikke behov for at få hende passet lige pt., fordi jeg ved, at jeg ikke ville kunne slappe af. Men sådan er vi så forskellige. Læste også en anden debat, hvor et par havde fået deres baby passet da hun/han var 2 uger gammel, så at de kunne komme i biografen. Det behov har vi slet ikke endnu, men igen, vi er så forskellige 

Mange tak  jeg har selv 3 børn, så har meget erfaring, og de store hjælper gerne til 

Det bare rigtig dejligt at du har det sådan, så har du heller ikke behovet at få hende passet, i hvert fald lige nu tror også det er noget andet når man fuldammer, så er barnet jo mere afhængig af en Men super skønt at du delte din mening med mig, og hvor er det dejligt at høre at du har så meget overskud 

Ja, nogen har behov for at få deres børn passet tidligt, og jeg synes det er flot at de ikke er bleg for at indrømme det, og også spørger om hjælp for at få det pusterum nogle timer 

Anmeld

8. januar 2014

Clisolka

Ja det har jeg! 

Med en 3-årig pige - og en næsten nyfødt lillebror med kolik, så havde jeg brug for overskud, og jeg elsker min veninde for det! 

Hun kom uventet en dag og pakkede Oliver ned - gik en tur i et par timer med ham i barnevognen, så jeg kunne nå noget herhjemme. Jeg nåede intet - absolut intet, foruden at kende de forskellige sendetider i tv'et.... Han skreg når ikke han hang hos mig (far kunne på det tidspunkt ikke bruges), intet søvn om natten til mig - fordi far skulle være frisk til arbejde dagen efter, og vores ældste som også skulle afsted i børnehave. Jeg har været mange gange ude og gå med barnevognen om natten, for ikke at forstyrre både kæresten og min ældste datter... Når kæresten kom hjem, så var det bag computeren, men fik hurtigt fortalt ham, at sådan lå landet ikke... Jeg havde brug for aflastning - og tid til rengøring, vask af tøj, opvask og rensning af flasker - og et varmt bad kunne også gøre underværker 

Så ja, jeg vil med oprejst pande gerne indrømme at jeg havde brug for hjælp - og jeg fik det, ellers kunne det være endt grueligt galt en dag  Mangel på søvn kan gøre mange ting ved ens krop 

Først da Oliver var 9 uger kunne han begynde så småt at ligge for sig selv og sidde i skråstolen alene.... Det var nogle hårde uger, som jeg ikke engang ønsker min værste fjende  Vores ældste har været den nemmeste pige, så vi har altid fået at vide, at vi "aldrig har prøvet at være forældre" - men det har vi i hvert fald nu! 

Anmeld

8. januar 2014

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Kommer an på definitionen af passet - betyder det fx en grillerer med barnevognen? Eller skal der mere til? Er det om jeg har været uden min baby og feks. Far har haft baby? 

Min mor har trillet med den mindste når han sov så jeg kunne spil et spil med de store, læse en bog for dem eller bare have lidt tid til dem uden baby. Tror og hun har gjort det med Liam, men kan ikke huske det.

Liam var flaskebarn og jeg har da han var 4 mnd taget i teatret med min datter og det tog i alt 3 timer, men det var far der havde ham og opfatter ikke det som pasning. 

Vi skulle holde konfirmation for min mands søn da Dina var 5 uger og mener der var nogen gange op til jeg måske er smuttet ud i 30 minutter, men hun var ikke nem for andre før hun kunne spise  almindelig mad fordi hun ikke ville flaske... Første gang jeg var væk en aften var hun 9 mnd.

Som i passet uden for hjemme i et x antal timer, uden forældre. Jeg synes ikke at en far passer sit barn, han er jo faren 

Okay, det betragter jeg ikke som pasning, men nærmere kigget efter  Men tak fordi du vil dele din historie, dejligt at du har en mor der lige kommer og går med den lille så du får lidt mere tid med de store 

Anmeld

8. januar 2014

Anonym trådstarter

AnthonsMor skriver:

Jo vi var klart meget mere kærester når Anthon ikke var hjemme, men det var fordi jeg havde svært ved alt det nærvær, når jeg jo havde Anthon så tæt på mig hele tiden hjemme..

Nu er jeg enlig og får barnefri hver anden weekend, så pasning er kun når det bliver nødvendigt når min barsel snart slutter og hverdagen melder sig

Mange har rigtig svært ved at være kærlige når baby er der, nok fordi alt ens opmærksomhed er rettet imod barnet, så glemmer man lidt sin partner

Så har du også en weekend hvor det bare handler kun om dig, det må også være dejligt.. og så har du sikkert også en masse overskud når Anthon kommer hjem igen 

Anmeld

8. januar 2014

Anonym trådstarter

Babymor1013 skriver:

Ja det har jeg! 

Med en 3-årig pige - og en næsten nyfødt lillebror med kolik, så havde jeg brug for overskud, og jeg elsker min veninde for det! 

Hun kom uventet en dag og pakkede Oliver ned - gik en tur i et par timer med ham i barnevognen, så jeg kunne nå noget herhjemme. Jeg nåede intet - absolut intet, foruden at kende de forskellige sendetider i tv'et.... Han skreg når ikke han hang hos mig (far kunne på det tidspunkt ikke bruges), intet søvn om natten til mig - fordi far skulle være frisk til arbejde dagen efter, og vores ældste som også skulle afsted i børnehave. Jeg har været mange gange ude og gå med barnevognen om natten, for ikke at forstyrre både kæresten og min ældste datter... Når kæresten kom hjem, så var det bag computeren, men fik hurtigt fortalt ham, at sådan lå landet ikke... Jeg havde brug for aflastning - og tid til rengøring, vask af tøj, opvask og rensning af flasker - og et varmt bad kunne også gøre underværker 

Så ja, jeg vil med oprejst pande gerne indrømme at jeg havde brug for hjælp - og jeg fik det, ellers kunne det være endt grueligt galt en dag  Mangel på søvn kan gøre mange ting ved ens krop 

Først da Oliver var 9 uger kunne han begynde så småt at ligge for sig selv og sidde i skråstolen alene.... Det var nogle hårde uger, som jeg ikke engang ønsker min værste fjende  Vores ældste har været den nemmeste pige, så vi har altid fået at vide, at vi "aldrig har prøvet at være forældre" - men det har vi i hvert fald nu! 

Dejligt med sådan en veninde  det kaldes en rigtig sand veninde og sådan en burde alle have! 

pyha, ja det har været en hård omgang, så er det bare sejt at du var så god til at bede om hjælp  kan forstå at det er super hårdt med en datter der også skal have opmærksomhed med et fuld tids kolikbarn 

Dejligt at det har ændret sig en del, der er ingen der forstår hvad forældre til en kolikbarn går igennem, så de burde på ingen måde dømmes, tværtimod få et skulderklap og den hjælp de har brug for 

Anmeld

8. januar 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Vi havde 3årsdag da vores dreng var 3 måneder, der tog vi ud og spise mens farmor babysittede i vores lejlighed, det var vel 3timer. Tror han var næsten 9måneder før han blev passet uden for hjemmet og  1år og 1måned før han overnattede ude.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.