Er jeres baby blevet passet ude? afstemningdebat

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. januar 2014

Anonym trådstarter

Kay skriver:

Elna var 2 måneder da min mor passede hende 2 timer, hun havde kolik, og jeg havde brug for en pause... i samme moment gav hun mig en tid til at få farvet øjenbryn og ansigtsbehandling... det gav helt nyt overskud.

og hun har passet flere gange siden (elna er snart 1½ år)

den første der passede med overnatning var min faster og min kusine... min faster er verdens bedste til børn... hun har passet mig som barn (hun er 14 år ældre end mig) og har selv 2 dejlige unger jeg har passet mange gange... og har ingen skrupler overhoved over at hun passer Elna... der var elna 5 måneder gammel... og det var fordi vi skulle til fest... første gang vi var ude sammen i et år... 

ja, det er bare så lækkert at få en pause, så får man også en masse energi tilbage, og det er en dejlig ting at blive hentet af en glad mor fuld med ny energi jeg kender selv flere med kolikbørn eller hård ramte børn som får en masse søvnmangel, som netop kun kan overskue det fordi de får det pusterum nogle gange. det er utroligt at det er så tabu agtigt når faktisk ret mange udnytter de tilbud, og det er så forståeligt!

dejligt at få sit barn passet hos en der virkelig ved hvordan det er at have børn, så vidste du også at hun var i gode hænder  og man har også brug for at få en dag sammen med sin kæreste engang imellem, så man ikke glemmer hinanden.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. januar 2014

Anonym trådstarter

Joyce1986 skriver:

Første gang hun blev passet ude, var hun godt 14 måneder.
Dagpleje har selvfølgelig passet fra hun var 11, 5 måned.

Okay  

Anmeld

8. januar 2014

Anonym trådstarter

M_V skriver:

Er helt enig. Og nogle børn kan ikke tåle, at blive passet i den alder, men jeg tror på at man som forældre kan mærke, hvad der er bedst for ens børn, og hvad de kan klare. Jeg syntes det er stort, at kunne bede om hjælp og det er rigtigt dejligt med nogle gode og engageret bedsteforældre

Lige nu er min datter snart 6 mdr, og hun er meget mor syg, så ville ikke få hende passet nogle timer pt.

Du har ret, man kan 100% mærke på sine børn om de er klar til det, og rigtig mange børn kan sagtens klare det, og det er da også dejligt for både børn og forældre at mærke det der overskud fra forældrene når de henter børnene

ja, det er flot at nogle beder om hjælp! og det synes jeg bare at de skal blive ved med at gøre, så længe det er det rette for dem og deres barn

haha ja, sådan nogle bedsteforældre er nogle skønne skabninger

det kan jeg godt forstå

Anmeld

8. januar 2014

Kay

Anonym skriver:

ja, det er bare så lækkert at få en pause, så får man også en masse energi tilbage, og det er en dejlig ting at blive hentet af en glad mor fuld med ny energi jeg kender selv flere med kolikbørn eller hård ramte børn som får en masse søvnmangel, som netop kun kan overskue det fordi de får det pusterum nogle gange. det er utroligt at det er så tabu agtigt når faktisk ret mange udnytter de tilbud, og det er så forståeligt!

dejligt at få sit barn passet hos en der virkelig ved hvordan det er at have børn, så vidste du også at hun var i gode hænder  og man har også brug for at få en dag sammen med sin kæreste engang imellem, så man ikke glemmer hinanden.

ja.. forstår heller ikke det tabu det er... for både børn og forældre kan havde rigtig meget gavn af det... 

vi har i alt fald haft gavn af det og har tænkt at gøre det samme når vi en dag får en mere... 

Anmeld

8. januar 2014

Wimmie

Anonym skriver:

jeg er privat da jeg ikke vil udstille min fætter.

(inspireret af en anden debat om overnatning..))

Jeg har personligt aldrig fået passet mine børn som babyer, men derfor vil jeg gerne høre om i har, og hvorfor. Også jeres mening om det.

Jeg har en aftale i hus med min fætter og hans kæreste, siden Lærke var 4 dage, har jeg aflastet dem en gang om ugen, og hver anden uge med overnatning. Lærke er mildt talt et kolikbarn og min fætter og hans kæreste var ved at gå psykisk ned efter 4 dag hvor jeg tilbød at tage over, først var de meget imod det, men man kunne virkelig se at hvis de ikke tog imod det tilbud, var det forhold nok snart slut og de begge var gået voldsom psykisk ned.

Det har gjort både forældrene glade og fyldt med overskud, at jeg passer lille Lærke den ene gang om ugen. Så jeg går ind for pasning af spædbørn, hvis forældrene virkelig ikke kan overskue det og har brug for en dag fri, så og sagt ville jeg aldrig få mine egne børn passet så tidligt.

Hvad er jeres mening. Har i fået passet jeres børn ude da de var babyer? Hvorfor, hvorfor ikke? hvem passede dem, og hvorfor lige dem?  og hvad er jeres holdning til det? 

Min datter blev ikke før hun var 1½ men hun var (er) også et virkelig nemt barn der sjældent skreg og i det hele taget var behovet der ikke.
Men det lyder som en super aftale du har lavet med din fætter, og jeg tror det gavner jer alle; de får overskud, den lille får mere oplagte forældre og du får en enestående mulighed for at knytte bånd til den lille 

Anmeld

8. januar 2014

Anonym trådstarter

Kay skriver:

ja.. forstår heller ikke det tabu det er... for både børn og forældre kan havde rigtig meget gavn af det... 

vi har i alt fald haft gavn af det og har tænkt at gøre det samme når vi en dag får en mere... 

Nej jeg forstår heller ikke at det er et tabu, det kan være rigtig sundt at komme lidt væk fra hverdagen, og især hvis man har en hård start som forældre.

Tak fordi du delte det med mig! 

Anmeld

8. januar 2014

Trekløver(:

Anonym skriver:

Du har ret, man kan 100% mærke på sine børn om de er klar til det, og rigtig mange børn kan sagtens klare det, og det er da også dejligt for både børn og forældre at mærke det der overskud fra forældrene når de henter børnene

ja, det er flot at nogle beder om hjælp! og det synes jeg bare at de skal blive ved med at gøre, så længe det er det rette for dem og deres barn

haha ja, sådan nogle bedsteforældre er nogle skønne skabninger

det kan jeg godt forstå

Lige præcis

Og forældrene er (grundpillen) i familien, og husker de ikke hinanden, så kommer man måske til en punkt, hvor man må splitte op. Så for min kæreste og jeg, er der stor værdi i at kunne være "os to" bare en sjælden gang imellem

Anmeld

8. januar 2014

Anonym trådstarter

Wimmie skriver:

Min datter blev ikke før hun var 1½ men hun var (er) også et virkelig nemt barn der sjældent skreg og i det hele taget var behovet der ikke.
Men det lyder som en super aftale du har lavet med din fætter, og jeg tror det gavner jer alle; de får overskud, den lille får mere oplagte forældre og du får en enestående mulighed for at knytte bånd til den lille 

Dejligt med et nemt barn, så har man også en masse overskud til barnet, forholdet og sig selv 

ja det er så fantastisk, vi holder det desværre som en hemmelighed pga det kæmpe tabu det er, men det er nu skønt at have hende den ene gang om ugen, og forældrene kommer med det største smil og fyldt med overskud når de henter hende, så det er i hvert fald det værd 

Anmeld

8. januar 2014

Anonym trådstarter

M_V skriver:

Lige præcis

Og forældrene er (grundpillen) i familien, og husker de ikke hinanden, så kommer man måske til en punkt, hvor man må splitte op. Så for min kæreste og jeg, er der stor værdi i at kunne være "os to" bare en sjælden gang imellem

Det har du ret i, hvis man glemmer hinanden, ryger fundamentet i en god familie det gavner både børnene og forældrene at forældrene har fået lidt alenetid og ladet lidt op 

Anmeld

8. januar 2014

AnthonsMor

Anonym skriver:

jeg er privat da jeg ikke vil udstille min fætter.

(inspireret af en anden debat om overnatning..))

Jeg har personligt aldrig fået passet mine børn som babyer, men derfor vil jeg gerne høre om i har, og hvorfor. Også jeres mening om det.

Jeg har en aftale i hus med min fætter og hans kæreste, siden Lærke var 4 dage, har jeg aflastet dem en gang om ugen, og hver anden uge med overnatning. Lærke er mildt talt et kolikbarn og min fætter og hans kæreste var ved at gå psykisk ned efter 4 dag hvor jeg tilbød at tage over, først var de meget imod det, men man kunne virkelig se at hvis de ikke tog imod det tilbud, var det forhold nok snart slut og de begge var gået voldsom psykisk ned.

Det har gjort både forældrene glade og fyldt med overskud, at jeg passer lille Lærke den ene gang om ugen. Så jeg går ind for pasning af spædbørn, hvis forældrene virkelig ikke kan overskue det og har brug for en dag fri, så og sagt ville jeg aldrig få mine egne børn passet så tidligt.

Hvad er jeres mening. Har i fået passet jeres børn ude da de var babyer? Hvorfor, hvorfor ikke? hvem passede dem, og hvorfor lige dem?  og hvad er jeres holdning til det? 

Ja, jeg har fået og får stadig min søn passet, dog er behovet ikke så stort længere, da han er hos sin far hver anden weekend.. men før vi gik fra hinanden blev han passet i ny og næ af sine bedsteforældre for, at vi kunne få lov til at pleje vores skynkende skude, af et forhold.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.