Juridisk abort - hvad synes i? Venlig debat :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. januar 2014

Mor til Majbørn

Uha - jeg kan godt forstå det der med, at kvinderne jo står med det ultimative valg, og at det rammer mange mænd der slet slet ikke vil være far, og måske har været uheldig med et sprængt kondom eller sådan noget.

Så på den ene side, kan jeg godt forstå mændene og har sympati for ønsket.

Men jeg synes det har nogle samfundsmæssige konsekvenser, der kan blive spekuleret i - ligesom folk nu flytter fra hinanden pga kontanthjælp-reformen (men måske stadigvæk er kærester), så tror jeg ganske simpelt at nogle vil 'spekulere' i juridiske aborter for at få extra penge fra kommunerne (som skal betale bidrag etc. til moderen i stedet for faderen)

Så hvis en jurdisk abort skal være noget, der skal indføres, så skal det gøre til genstandsfelt for megen undersøgelse, så det ikke bliver en voldsomt økonomisk byrde for det offentlige og samtidigt ikke bliver noget, forældrene spekulerer i. Det skal ikke være 'nemt' at blive afskrevet som far, fordi man måske lige er sur over et eller andet.

For det er ganske enkelt forfærdeligt for barnet, hvis dets eksistens bevidst bliver brugt til at opnå flere offentlige midler, end dem vi alle allerede får.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. januar 2014

baby012

Jeg er generelt af den holdning at ingen far, er bedere end en far som kun er der i perioder når det passer ham, og mener at ingen skal tvinges til abort, men mener også at ingen bør tvinges til at blive forældre, for det kommer der ikke noget godt ud af. 

Så jeg synes helt klart at mænd må fraskrive sig deres  uønskede børn, ligesom vi kvinder kan. 

Det er nok det bedste for både børnene og forældrene . 

Anmeld

7. januar 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
Fam. Madsen skriver:

selvfølgelig skal mænd, have lov til og fraskrive sig retten til et barn han ikke ønsker sig.

der kommer sjællendet noget godt ud af og tvinge nogen til noget de ikke vil. 

jeg kan ikke se hvorfor vi som kvinder skal have ret til og vælge om en mand skal være far eller ej. 

ja jeg ved godt man er to om at have samleje men så er man vil også to om. at træffe et valg. men det er jo ikke altid sådan virkeligheden ser ud. derfor synes jeg en juridisk abort skal laves til mænd. 

Hvad så i de tilfælde hvor manden får kolde fødder så snart testen er positiv? Så har kvinden gået og glædet sig til at skulle være forældre med hendes mand, og BANG så kan han gøre hende til eneansvarlig fordi det lige blev lidt overvældende for ham? 

Jeg synes der er for mange gråzoner til at lave en så sort/hvid lov.  Selvom jeg er enig i at det er pissesynd for de mænd der bliver narret af en kæreste, der smider pillerne i toilettet. 

Anmeld

7. januar 2014

baby012

Mor til Majbørn skriver:

Uha - jeg kan godt forstå det der med, at kvinderne jo står med det ultimative valg, og at det rammer mange mænd der slet slet ikke vil være far, og måske har været uheldig med et sprængt kondom eller sådan noget.

Så på den ene side, kan jeg godt forstå mændene og har sympati for ønsket.

Men jeg synes det har nogle samfundsmæssige konsekvenser, der kan blive spekuleret i - ligesom folk nu flytter fra hinanden pga kontanthjælp-reformen (men måske stadigvæk er kærester), så tror jeg ganske simpelt at nogle vil 'spekulere' i juridiske aborter for at få extra penge fra kommunerne (som skal betale bidrag etc. til moderen i stedet for faderen)

Så hvis en jurdisk abort skal være noget, der skal indføres, så skal det gøre til genstandsfelt for megen undersøgelse, så det ikke bliver en voldsomt økonomisk byrde for det offentlige og samtidigt ikke bliver noget, forældrene spekulerer i. Det skal ikke være 'nemt' at blive afskrevet som far, fordi man måske lige er sur over et eller andet.

For det er ganske enkelt forfærdeligt for barnet, hvis dets eksistens bevidst bliver brugt til at opnå flere offentlige midler, end dem vi alle allerede får.

Enig, men jeg mener også at man bør gøre det sådan at hvis faren afskriver sig barnet, må moren (sim valgte barnet) undvære underholdningdbidraget  

Anmeld

7. januar 2014

baby012

Mor11 skriver:

Hvad så i de tilfælde hvor manden får kolde fødder så snart testen er positiv? Så har kvinden gået og glædet sig til at skulle være forældre med hendes mand, og BANG så kan han gøre hende til eneansvarlig fordi det lige blev lidt overvældende for ham? 

Jeg synes der er for mange gråzoner til at lave en så sort/hvid lov.  Selvom jeg er enig i at det er pissesynd for de mænd der bliver narret af en kæreste, der smider pillerne i toilettet. 

Men har han på lige god med hende ikke ret til at få kolde fødder? 

Der er ingen der beder om hans mening hvis han går og glæder sig og hun så vælger abort . 

Anmeld

7. januar 2014

Zelinasmor

Jeg synes egentlig at det er okay. Men faderen skal træffe valget inden barnet er født. Det skal ikke være sådan af når barnet er 6 måneder så vil han pludselig ikke være far alligevel.

Anmeld

7. januar 2014

modesty

NataschaG skriver:

Hej søde damer

Har fulgt en del med i debatten om juridisk abort for mænd og nu er jeg bare lidt nysgerrig, hvad synes i? Skal mændende have lov til at fraskrive sig alt juridisk omkring et barn? 

Håber det er ok jeg opretter denne drbat, er bare lidt nysgerrig, da folk i min omgangskreds er MEGET uenige  

Knus og god dag

Juridisk abort er en umulighed da det aldrig ville kunne bevises at kvinden har snydt, så derfor er det en ligegyldig diskussion (hypotetisk er den selvfølgelig interessant nok).

Lad os i teorien sige at det var muligt at bevise snyd. Så er det stadig en gråzone. For hvis manden ikke vil have et barn, må det være hans eget ansvar at beskytte sig. Så må han bruge kondom. 

Det største problem i min optik er når kvinder i faste parforhold "glemmer" p-pillen - og jeg tror at det er i denne kategori at de fleste tilfælde skal findes (i hvert fald i min omgangskreds). For man må jo have tillid til hinanden i et parforhold. Det er ikke holdbart at man som mand skal være så paranoid i et fast parforhold at man bruger kondom af frygt for at ens kone/kæreste vil snyde én. Og de mænd - og børnene der kommer ud af det - har jeg virkelig ondt af.

Jeg har intet andet end afsky til overs for kvinder der snyder mænd til faderskab. Men der er ikke så meget at gøre ved det juridisk. 

Anmeld

7. januar 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
baby012 skriver:

Men har han på lige god med hende ikke ret til at få kolde fødder? 

Der er ingen der beder om hans mening hvis han går og glæder sig og hun så vælger abort . 

nej, men det er igen det der med at kvinder og mænd bare ikke er helt lige når det kommet dertil. 

OG, så tror jeg helt ærligt, som mand, heller ikk at det er ligeså slemt at blive tvunget til IKKE at få et barn (med en som ikk ønsker at få det sammen med dig) som at blive tvunget til at få et barn man ikke ønsker. 

Anmeld

7. januar 2014

Mor til Majbørn

Zelinasmor skriver:

Jeg synes egentlig at det er okay. Men faderen skal træffe valget inden barnet er født. Det skal ikke være sådan af når barnet er 6 måneder så vil han pludselig ikke være far alligevel.

Det er faktisk en rigtig god pointe!! Der bør være en eller anden frist, såfremt faderen er bekendt med graviditeten.

.... hvis det drejer sig om en ex, der dukker op af det blå med et barn bør der dog være en eller anden regel om, hvor længe faderen så har til at beslutte sig....

Anmeld

7. januar 2014

Aabye

NataschaG skriver:

Hej søde damer

Har fulgt en del med i debatten om juridisk abort for mænd og nu er jeg bare lidt nysgerrig, hvad synes i? Skal mændende have lov til at fraskrive sig alt juridisk omkring et barn? 

Håber det er ok jeg opretter denne drbat, er bare lidt nysgerrig, da folk i min omgangskreds er MEGET uenige  

Knus og god dag

Jeg synes det ville være helt fair at mændende kunne fraskrive sig alt omkring et uønsket barn.

Synes det er så unfair at mænd ikke har et valg mht til at blive far.. Det er jo ikke sikkert at en mand er klar til at blive far.. Så synes da de skal have muligheden for at fraskrive sig alt.. 
Men det skal være INDEN barnet er født.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.