Uha - jeg kan godt forstå det der med, at kvinderne jo står med det ultimative valg, og at det rammer mange mænd der slet slet ikke vil være far, og måske har været uheldig med et sprængt kondom eller sådan noget.
Så på den ene side, kan jeg godt forstå mændene og har sympati for ønsket.
Men jeg synes det har nogle samfundsmæssige konsekvenser, der kan blive spekuleret i - ligesom folk nu flytter fra hinanden pga kontanthjælp-reformen (men måske stadigvæk er kærester), så tror jeg ganske simpelt at nogle vil 'spekulere' i juridiske aborter for at få extra penge fra kommunerne (som skal betale bidrag etc. til moderen i stedet for faderen)
Så hvis en jurdisk abort skal være noget, der skal indføres, så skal det gøre til genstandsfelt for megen undersøgelse, så det ikke bliver en voldsomt økonomisk byrde for det offentlige og samtidigt ikke bliver noget, forældrene spekulerer i. Det skal ikke være 'nemt' at blive afskrevet som far, fordi man måske lige er sur over et eller andet.
For det er ganske enkelt forfærdeligt for barnet, hvis dets eksistens bevidst bliver brugt til at opnå flere offentlige midler, end dem vi alle allerede får.
Anmeld