I chok over vuggestue

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. december 2013

Efterår mor

Det er dybt hjerteskærende og forfærdeligt når sådan nogle ting sker. De behandler børn som var de lavet på samlebånd.

Jeg har også oplevet op til flere børn blive lagt ud - dybt ulykkelig, og græde i tre timer, uden opsyn eller uden at blive tjekket til. Jeg var DYBT rystet!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. december 2013

bøllen

Anonym skriver:

Ja det er lige præcis sådan jeg også har det og hvis jeg var pædagogen i det sted ville jeg sætte ind, selvfølgelig i samarbejde med drengens forældre. For ja, der må være en grund til at han ikke vil spise. 

Ved ikke hvad du kan gøre . Men jeg håber for drengens skyld at det var en 1 gangs forestilling . Og håber du er obs på det når du starter .

tror bestemt ikke det øger lysten i spise situationen at hun griber det sådan an . Der kan jo være mange årsager til han ikke spiser

har som sagt selv en dreng der ikke rører varmt mad - hvis det bliver tilbudt i vores børnehave har vi ALTID madpakke med . ingen skal presse ham til at spise . Han bliver tilbudt manden men det er ok at han vælger fra 

Anmeld

13. december 2013

Moma

Er som regel situationen og stemningen omkring bordet, der gør, at børn ikke vil spise. De kan hurtigt føle sig presset, og så spiser de ikke.

Noget af det bedste man kan gøre er at stille maden på bordet helt neutralt - ingen kommentarer og ingen "uhm det smager dejligt" eller "vil du ikke lige smage?". Maden skal være i så mange skåle og fade som muligt, så det ikke er blandet sammen. 

Så bliver børnene som regel nysgerrige. Kan godt tage tid. De skal lige finde ud af, at det er helt naturligt, og der ingen pres er.

Anmeld

13. december 2013

FruJacobsen

Hvis det var mig, ville jeg skrive om oplevelsen til lederen af vuggestuen og skrive, at du undrer dig over en sådan praksis og spørge ind til, hvilke pædagogiske overvejelser, der kan ligge bag en sådan handling. Hvad er vuggestuens værdigrundlag i øvrigt og er en sådan pædagogisk handling i tråd med dette? Der sker jo ikke noget ved at stille spørgsmål og undres

Anmeld

13. december 2013

Mor til Ella

Anonym skriver:

Har godt nok lige brug for, at komme ud med dette.

Jeg er pædagogstuderende og skal snart i praktik i en vuggestue. I den forbindelse har jeg så været ude at besøge mit praktiksted.

I den tid jeg var på besøg skulle de små til at have frokost og i den forbindelse hører jeg en af pædagogerne sige "han gider jo alligevel ikke have noget at spise". Jeg blev ret nysgerrig i forhold til hvad det gik ud på og spurgte derfor ind til det. Hvortil jeg fik historien om den her lille dreng som aldrig gad spise.

Nå men børnene satte sig til bords og fik hver udleveret noget mad, da der er madordning i institutionen. Jeg satte mig ved den lille dreng for at observere ham lidt. Da vi havde siddet ved bordet ca. 5 minutter og drengen endnu ikke havde rørt maden, rejste  pædagogen sig pludselig og sagde "nå så kan du lige så godt komme ud at sove".

Jeg går nærmest i chok og tænker, lad ham da lige få en chance og kunne der evt. være en grund til at han ikke vil spise?

Efter jeg er kommet hjem, har jeg prøvet at google diverse sider om børn der ikke vil spise, for jeg føler ikke jeg bare kan lade dette stå til.

Hvad ville i gøre i sådan en situation? og hvordan ville i som forældre reagere på dette? Gode råd søges

Har selv et barn der har meget svært ved spise situationer, og det ville virkelig knuse mit hjerte hvis jeg fandt ud af at det var sådan man taklede en spise situation, for det gavner da på ingen måde barnet.

Noget helt andet er at jeg ikke synes det er iorden at have en så negativ holdning til et barn, som det lyder " han/hun vil jo ikke spise alligevel" det er godt nok en træls attitude.

Anmeld

13. december 2013

StudPsyk

Efterår mor skriver:

Det er dybt hjerteskærende og forfærdeligt når sådan nogle ting sker. De behandler børn som var de lavet på samlebånd.

Jeg har også oplevet op til flere børn blive lagt ud - dybt ulykkelig, og græde i tre timer, uden opsyn eller uden at blive tjekket til. Jeg var DYBT rystet!

Hvem er "de"? Og så er vi da godt nok også ude i ekstremerne. Sådan er pædagogerne da heldigvis ikke i ungernes vuggestue. Jeg tænker bare, at man nok liiiige skal passe på med at male et generelt negativt billede. Det er synd for dem, som gør det rigtig rigtig godt.

Anmeld

13. december 2013

TNBC

Efterår mor skriver:

Og sagde du noget omkring det??? For det du beskriver er jo forfærdeligt. og noget jeg heldigvis aldrig har oplevet, men ligefrem at sige at pædagoger behandler børn som på et samlebånd, synes jeg måske er lige voldsomt. tror du ikke at du er endt et dårligt sted..??

Anmeld

13. december 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
FruJacobsen skriver:

Hvis det var mig, ville jeg skrive om oplevelsen til lederen af vuggestuen og skrive, at du undrer dig over en sådan praksis og spørge ind til, hvilke pædagogiske overvejelser, der kan ligge bag en sådan handling. Hvad er vuggestuens værdigrundlag i øvrigt og er en sådan pædagogisk handling i tråd med dette? Der sker jo ikke noget ved at stille spørgsmål og undres

Så er det bedre at gå direkte til personen og undre sig. For uanset hvor undrende det brev formuleres vil det nok blive taget personligt og personen vil nok føle det som et angreb. Jeg kan heller ikke se hvordan det fremtidige samarbejde skulle gavne af at den studerende starter med en "klage" til ledelsen.

Anmeld

13. december 2013

TNBC

FruJacobsen skriver:

Fra kort tids oplevelse? Uden at kende til noget af hvad der ellers sker.. hvordan hverdagen er for drengen? Om der er en aftale med drengens forældre?? Hvordan han bliver håndteret?

Hun er jo ikke startet endnu, så hun kender ikke til noget, udover det hun lige har set ved frokost.

Hun er jo ikke startet der endnu, så hun aner intet om det.. Hun har kun været der i kort tid, og det første hun skulle gøre var at klage over en pædagog.. ikke den bedste start et nyt sted.

Vi kan sagtens blive enige om at det er en forkert måde det er blevet gjort på, men man er nød til at kende detaljerne før man begynder at kaste klager omkring og kalde en person for en dårlig pædagog.

Anmeld

13. december 2013

1990h

Efterår mor skriver:

eej..hvis nogle gjorde det mod mit barn var hun blevet flyttet omgående !!

fik du indberettet det?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.