I chok over vuggestue

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. december 2013

B&J

hold da op jeg havde godt nok ikke kunne holde min kæft for at sige det pænt. vores dreng behøver også masser af tid til at spise ind i mellem 30-1time før han spiser bare en hel mad, han er en små spiser og det er de så super ops på i børnehaven og i den dagpleje han var i, og det er vigtigt for sådan nogle børn så de lære at spise og han har næsten altid en tom madpakke med hjem nu hvor han har spist 2 hele men det har taget tid men ej hvor er jeg stolt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. december 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
FruJacobsen skriver:

Nu skriver jeg altså ikke, at hun skal klage. Jeg synes også, at det vil være en rigtig god ide at gå direkte til pædagogen. I mine egne praktikker har jeg bare altid skrevet til lederen, når jeg oplevede ting, som var direkte i strid med skolens værdigrundlag (er lærerstuderende). Mest for at få en snak om, hvordan man sikrer, at en institutions værdier implementeres i den pædagogiske praksis og hvordan man arbejder på en fælles forståelse blandt personalet af værdierne....men bestemt en god ide at gå direkte til den pågældende pædagog - og modigt!

Forstår godt du ikke mener klage, men jeg mener bare at uanset formulering så tror jeg ikke pædagogen ville sætte pris på at den studerende ikke kom til hende først og det derfor nok ikke vil blive set som en simpel undring. For er det en simpel undring kan personen vel lige så vel have spurgt pædagogen.

Anmeld

14. december 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Efterår mor skriver:

Nej, jeg var i praktik før start på uddannelse. Jeg valgte ikke at starte på den uddannelse grundet det jeg havde oplevet.

Du har så evig ret, men ja, jeg kan intet gøre i dag  Jeg var utrolig ung og naiv.

En af pædagogerne der, fortalte at de ikke kunne være over børnene 24/7. Og det var bedst at lade dem græde sig selv i søvn, for så sov de i det mindste. Og hun sagde at det var normalt at børnene græd, fordi de var overtrætte og ikke ville sove, og de gad altså ikke løfte rundt på en masse grædende børn hele tiden, så det var sådan deres system var. 

Det lød til at give mening for mig dengang, men jeg havde ikke hjertet til at gøre sådan noget. Jeg havde ikke selv børn, og troede derfor at det var rigtig nok alt hvad de sagde til mig. 

Jeg har så hørt historier fra veninder som har oplevet lidt af det samme, så det sker vidst stadig. Hvilket er rigtig øv. 

Jeg tror også at jeg deaktivere min profil herinde, selvom det er 10 år siden er det hårdt at få skylden for at jeg ikke indberettede det, jeg kunne ikke indberette noget jeg troede var sandt.

I tilfælde af at du læser med.
det er rigtig kedeligt du har fået så dårlige erfaringer med dig, men der er sket meget med pædagogikken siden
Jeg forstår godt din begrundelse for hvorfor du ikke handlede. Du var ung og ganske enkelt usikker omkring hvorvidt det var forkert eller ej. Jeg synes selvfølgelig der skulle væte handlet på det, men jeg forstår også godt hvorfor du ikke gjorde
Håber du kommer tilbage til baby.dk

Anmeld

16. december 2013

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

Fra kort tids oplevelse? Uden at kende til noget af hvad der ellers sker.. hvordan hverdagen er for drengen? Om der er en aftale med drengens forældre?? Hvordan han bliver håndteret?

Hun er jo ikke startet endnu, så hun kender ikke til noget, udover det hun lige har set ved frokost.

Hun er jo ikke startet der endnu, så hun aner intet om det.. Hun har kun været der i kort tid, og det første hun skulle gøre var at klage over en pædagog.. ikke den bedste start et nyt sted.

Vi kan sagtens blive enige om at det er en forkert måde det er blevet gjort på, men man er nød til at kende detaljerne før man begynder at kaste klager omkring og kalde en person for en dårlig pædagog.

Jeg vil give dig helt ret her, kunne aldrig finde på at skrive et brev eller gå til lederen i denne situation, uden at kende mere til situationen. 

min tanke er er at være meget iagttagende og spørgende, når jeg starter i min praktik, og så må jeg tage den derfra og se om der  var noget i det eller om det bare var en uheldig situation, da jeg var på besøg. 

Anmeld

16. december 2013

TNBC

Anonym skriver:

Jeg vil give dig helt ret her, kunne aldrig finde på at skrive et brev eller gå til lederen i denne situation, uden at kende mere til situationen. 

min tanke er er at være meget iagttagende og spørgende, når jeg starter i min praktik, og så må jeg tage den derfra og se om der  var noget i det eller om det bare var en uheldig situation, da jeg var på besøg. 

Jeg håber at det bare var et tilfælde og at du bliver glad for din praktik...

Anmeld

11. februar 2014

TNBC

Anonym skriver:

er du startet i praktik endnu? Ville gerne høre en update

Anmeld

11. februar 2014

Pigent

Har godt nok lige brug for, at komme ud med dette.

Jeg er pædagogstuderende og skal snart i praktik i en vuggestue. I den forbindelse har jeg så været ude at besøge mit praktiksted.

I den tid jeg var på besøg skulle de små til at have frokost og i den forbindelse hører jeg en af pædagogerne sige "han gider jo alligevel ikke have noget at spise". Jeg blev ret nysgerrig i forhold til hvad det gik ud på og spurgte derfor ind til det. Hvortil jeg fik historien om den her lille dreng som aldrig gad spise.

Nå men børnene satte sig til bords og fik hver udleveret noget mad, da der er madordning i institutionen. Jeg satte mig ved den lille dreng for at observere ham lidt. Da vi havde siddet ved bordet ca. 5 minutter og drengen endnu ikke havde rørt maden, rejste  pædagogen sig pludselig og sagde "nå så kan du lige så godt komme ud at sove".

Jeg går nærmest i chok og tænker, lad ham da lige få en chance og kunne der evt. være en grund til at han ikke vil spise?

Efter jeg er kommet hjem, har jeg prøvet at google diverse sider om børn der ikke vil spise, for jeg føler ikke jeg bare kan lade dette stå til.

Hvad ville i gøre i sådan en situation? og hvordan ville i som forældre reagere på dette? Gode råd søges

Jeg arbejder selv i vuggestue og der er nogen børn der ikke vil spise i perioder og det vi gør er at tilbyde en lille smule mad på tallerken af gangen. Ikke alt for mange forskellig slags mad på tallerken.
Sådan bliver vi ved med at tilbyde lidt og lidt forskellig dag for dag og lige pludselig så vil barnet gerne spise. Vi snakker også med forældrene om det, og så de ved deres barn måske ikke har spist noget til middag den dag.
Jeg tænker den vuggestue skal snakke med forældrene og så skal han måske bare have rugbrød til middag hvis de får varm mad.

Anmeld

12. februar 2014

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

er du startet i praktik endnu? Ville gerne høre en update

Her kommer lige en opfølgning på denne debat.

Jeg er startet i min praktik og kan kun glæde mig over, at jeg virkelig havde taget fejl af stedet. Har også haft en god snak med min vejleder om barnet og nu er jeg straks meget mere rolig. 

Anmeld

12. februar 2014

TNBC

Anonym skriver:

Her kommer lige en opfølgning på denne debat.

Jeg er startet i min praktik og kan kun glæde mig over, at jeg virkelig havde taget fejl af stedet. Har også haft en god snak med min vejleder om barnet og nu er jeg straks meget mere rolig. 

Dejligt at høre.

Prøv at tænk på hvis du havde klaget og alt muligt før du vidste hvordan det var dernede.. fordi du jo havde taget fejl. Jeg kunne heller ikke forestille mig at de ville behandle et barn dårligt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.