I chok over vuggestue

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. december 2013

Carina:-)

Har du ikke en "chef" eller lærer som er med ind over i det her forløb?

Jeg mener du har pligt til at reagere og skal vende din bekymring med en eller anden der kan tage hånd om det.

De fleste pædagoger og dpmødre er kompetente til deres job,men der findes brodne kar inden for alle brancher ,og så gælder det jo for alle at man ikke skal lukke øjnene men reagere også selv om man evt skal træde frem uden at være anonym.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. december 2013

TNBC

Anonym skriver:

Det er rigtig svært ja, for ja har jo kun været der et par timer og ved ikke om det altid foregår sådan. Men det virkede bare så underligt og vil bestemt observere det når jeg starter i praktikken.

Selvfølgelig skal pædagogerne behandle børnene ordentligt, men når du ikke kender noget til det, til drengen, hver dagen, skal man lige tænke sig om, før man begynder at smide klager efter folk.
Det er fint at du vil holde øje med det, og hvis du har indtrykket af at hun ikke behandler barnet ordentligt, skal du gå videre med det.

Og det lyder jo som om drengen ikke spiser til frokost, så det kan jo være at de har en aftale med forældrene om, at hvis han ikke er begyndt at spise inden for noget tid, kommer han bare ud og sove..

Hvor gammel er han?

Men kan godt forstå at du blev chokeret, jeg vil nok blive gal, hvis det ikke var noget jeg vidste om.. men vi kender intet til det.
Men vil gerne høre en update efter at du er startet.

Anmeld

12. december 2013

Fuglemor

Der kan være forskellige grunde til et barn ikke vil spise. Jeg har haft et som nægtede at spise i trods. Når jeg bad barnet spise kunne jeg bare se det nægtede endnu Mere. her var det lidt for at prøve mig af. Barnet blev siddende ved bordet til de andre var færdige. Og efter et stykke tid hvor det foregik sådan, så vendte det. Og det begyndte at spise. Det var som om det lige skulle se mig an og se hvad jeg sagde til det ikke spiste. 

Anmeld

12. december 2013

lineog4

Ikke for at negligere men der kan jo være en del du ikke ved. Det kan være de lige er gået fra en to lure til en lur og de ved barnet er helt udbrændt og har bedre af at få en lur og så står maden til ham efter luren. Det kan være de kender drengens signaler og ved når han går i stå på den måde så er det hårdt for ham at blive siddende, måske bliver han helt grædefærdig hvis bare han sidder er par minutter mere og utrøstelig. Der kan være mange mange mange ting, og i dine sko ville jeg spørge nysgerrigt før jeg luftede det som en bekymring.

Og måden hun sagde det, hmm vi har alle forskellIg jargon og min ene dreng stod helt af over for den anerkendende pædagogiske jargon, og elskede de voksne der var lidt mere bryske og ligefremme. 

Anmeld

12. december 2013

MortilElias2010

M_V skriver:

Det er da bare på ingen måde okay Er meget chokeret over at en pædagog, kan handle på den måde! Får da helt ondt i maven, over at min datter skal starte i vuggestue til sommer, når der findes den slags pædagoger derude!

Dem er der desværre mange af. 

Anmeld

12. december 2013

Mortilxx

Anonym skriver:

Har godt nok lige brug for, at komme ud med dette.

Jeg er pædagogstuderende og skal snart i praktik i en vuggestue. I den forbindelse har jeg så været ude at besøge mit praktiksted.

I den tid jeg var på besøg skulle de små til at have frokost og i den forbindelse hører jeg en af pædagogerne sige "han gider jo alligevel ikke have noget at spise". Jeg blev ret nysgerrig i forhold til hvad det gik ud på og spurgte derfor ind til det. Hvortil jeg fik historien om den her lille dreng som aldrig gad spise.

Nå men børnene satte sig til bords og fik hver udleveret noget mad, da der er madordning i institutionen. Jeg satte mig ved den lille dreng for at observere ham lidt. Da vi havde siddet ved bordet ca. 5 minutter og drengen endnu ikke havde rørt maden, rejste  pædagogen sig pludselig og sagde "nå så kan du lige så godt komme ud at sove".

Jeg går nærmest i chok og tænker, lad ham da lige få en chance og kunne der evt. være en grund til at han ikke vil spise?

Efter jeg er kommet hjem, har jeg prøvet at google diverse sider om børn der ikke vil spise, for jeg føler ikke jeg bare kan lade dette stå til.

Hvad ville i gøre i sådan en situation? og hvordan ville i som forældre reagere på dette? Gode råd søges

Det lyder fuldstændig som min søn. Han ser ikke noget glæde ved at spise overhovedet, og vi bøvler rigtig meget med det!
Puuuuhha, altså hvis jeg fandt ud af, at det var det der blev gjort for at få min dreng til at spise, så var jeg blevet godt gal.

Anmeld

12. december 2013

Trekløver(:

MortilElias2010 skriver:

Dem er der desværre mange af. 

Ikke særlig betryggende, har netop valgt vuggestue fordi så er der nogen til at "kigge hinanden over skulderen".

Regner med der er flere af de gode pæd.

Anmeld

12. december 2013

bøllen

Anonym skriver:

Har godt nok lige brug for, at komme ud med dette.

Jeg er pædagogstuderende og skal snart i praktik i en vuggestue. I den forbindelse har jeg så været ude at besøge mit praktiksted.

I den tid jeg var på besøg skulle de små til at have frokost og i den forbindelse hører jeg en af pædagogerne sige "han gider jo alligevel ikke have noget at spise". Jeg blev ret nysgerrig i forhold til hvad det gik ud på og spurgte derfor ind til det. Hvortil jeg fik historien om den her lille dreng som aldrig gad spise.

Nå men børnene satte sig til bords og fik hver udleveret noget mad, da der er madordning i institutionen. Jeg satte mig ved den lille dreng for at observere ham lidt. Da vi havde siddet ved bordet ca. 5 minutter og drengen endnu ikke havde rørt maden, rejste  pædagogen sig pludselig og sagde "nå så kan du lige så godt komme ud at sove".

Jeg går nærmest i chok og tænker, lad ham da lige få en chance og kunne der evt. være en grund til at han ikke vil spise?

Efter jeg er kommet hjem, har jeg prøvet at google diverse sider om børn der ikke vil spise, for jeg føler ikke jeg bare kan lade dette stå til.

Hvad ville i gøre i sådan en situation? og hvordan ville i som forældre reagere på dette? Gode råd søges

Kan godt forstå du finder situationen ubehageligt . Ville jeg bestemt også gøre

har selv en dreng med vanskeligheder når det kommer til mad - og ville godt nok bliver gal hvis han blev behandlet sådan

på den måde du har skrevet det , syntes jeg pædagogen virker irriteret på drengen over han ikke spiser . Og reagere udfra det. Hvilket i mine øjne slet ikke er ok .

Stakkelse dreng . Jeg er af den holdning jeg ikke tror så små børn gør ting for at være i trods . Men at der ligger noget bag deres handling

Anmeld

13. december 2013

Anonym trådstarter

bøllen skriver:

Kan godt forstå du finder situationen ubehageligt . Ville jeg bestemt også gøre

har selv en dreng med vanskeligheder når det kommer til mad - og ville godt nok bliver gal hvis han blev behandlet sådan

på den måde du har skrevet det , syntes jeg pædagogen virker irriteret på drengen over han ikke spiser . Og reagere udfra det. Hvilket i mine øjne slet ikke er ok .

Stakkelse dreng . Jeg er af den holdning jeg ikke tror så små børn gør ting for at være i trods . Men at der ligger noget bag deres handling

Ja det er lige præcis sådan jeg også har det og hvis jeg var pædagogen i det sted ville jeg sætte ind, selvfølgelig i samarbejde med drengens forældre. For ja, der må være en grund til at han ikke vil spise. 

Anmeld

13. december 2013

TNBC

Anonym skriver:

Ja det er lige præcis sådan jeg også har det og hvis jeg var pædagogen i det sted ville jeg sætte ind, selvfølgelig i samarbejde med drengens forældre. For ja, der må være en grund til at han ikke vil spise. 

Du ved jo ikke om der er en aftale med forældrene.. du har kun set en scene af en hverdag, du ikke kender endnu..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.