I chok over vuggestue

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.275 visninger
68 svar
104 synes godt om
12. december 2013

Anonym trådstarter

Har godt nok lige brug for, at komme ud med dette.

Jeg er pædagogstuderende og skal snart i praktik i en vuggestue. I den forbindelse har jeg så været ude at besøge mit praktiksted.

I den tid jeg var på besøg skulle de små til at have frokost og i den forbindelse hører jeg en af pædagogerne sige "han gider jo alligevel ikke have noget at spise". Jeg blev ret nysgerrig i forhold til hvad det gik ud på og spurgte derfor ind til det. Hvortil jeg fik historien om den her lille dreng som aldrig gad spise.

Nå men børnene satte sig til bords og fik hver udleveret noget mad, da der er madordning i institutionen. Jeg satte mig ved den lille dreng for at observere ham lidt. Da vi havde siddet ved bordet ca. 5 minutter og drengen endnu ikke havde rørt maden, rejste  pædagogen sig pludselig og sagde "nå så kan du lige så godt komme ud at sove".

Jeg går nærmest i chok og tænker, lad ham da lige få en chance og kunne der evt. være en grund til at han ikke vil spise?

Efter jeg er kommet hjem, har jeg prøvet at google diverse sider om børn der ikke vil spise, for jeg føler ikke jeg bare kan lade dette stå til.

Hvad ville i gøre i sådan en situation? og hvordan ville i som forældre reagere på dette? Gode råd søges

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. december 2013

Trekløver(:

Det er da bare på ingen måde okay Er meget chokeret over at en pædagog, kan handle på den måde! Får da helt ondt i maven, over at min datter skal starte i vuggestue til sommer, når der findes den slags pædagoger derude!

Anmeld

12. december 2013

Anonym trådstarter

M_V skriver:

Det er da bare på ingen måde okay Er meget chokeret over at en pædagog, kan handle på den måde! Får da helt ondt i maven, over at min datter skal starte i vuggestue til sommer, når der findes den slags pædagoger derude!

Ja, jeg kan love dig for at jeg også fik ondt i maven!

Anmeld

12. december 2013

TNBC

Anonym skriver:

Jeg er pædagogstuderende og skal snart i praktik i en vuggestue. I den forbindelse har jeg så været ude at besøge mit praktiksted.

I den tid jeg var på besøg skulle de små til at have frokost og i den forbindelse hører jeg en af pædagogerne sige "han gider jo alligevel ikke have noget at spise". Jeg blev ret nysgerrig i forhold til hvad det gik ud på og spurgte derfor ind til det. Hvortil jeg fik historien om den her lille dreng som aldrig gad spise.

Nå men børnene satte sig til bords og fik hver udleveret noget mad, da der er madordning i institutionen. Jeg satte mig ved den lille dreng for at observere ham lidt. Da vi havde siddet ved bordet ca. 5 minutter og drengen endnu ikke havde rørt maden, rejste  pædagogen sig pludselig og sagde "nå så kan du lige så godt komme ud at sove".

Jeg går nærmest i chok og tænker, lad ham da lige få en chance og kunne der evt. være en grund til at han ikke vil spise?

Efter jeg er kommet hjem, har jeg prøvet at google diverse sider om børn der ikke vil spise, for jeg føler ikke jeg bare kan lade dette stå til.

Hvad ville i gøre i sådan en situation? og hvordan ville i som forældre reagere på dette? Gode råd søges

Jeg synes det er svært, da vi ikke kender mere til det. du har været der nogle timer og ved ikke hvordan det er ellers eller om der er en aftale med forældrene.

Det kan godt være at han ikke har været sulten, det har jeg også oplevet, sagde det dog ikke på den måde, men spurgte drengen om han ville ud og sove i stedet.. så spiste han da han vågnede.

Jeg synes ikke du kan gøre noget, når du ikke kender hele historien..

Anmeld

12. december 2013

1990h

Anonym skriver:

jeg syntes du skal indberette din bekymring til lederen..

nøj jeg var blevet gal i skralden hvis en pædagog behandlede mit barn sådan

Anmeld

12. december 2013

Trekløver(:

Anonym skriver:

Ja, jeg kan love dig for at jeg også fik ondt i maven!

Kan jeg godt forstå, det er da ikke et særlig godt førstehånds indtryk af dit nye praktiksted. Jeg ville bestemt holde øje med den pæd. når du starter i praktikken, og spørge mere ind til hendes måde at være overfor dette barn på. Ved mindre det er et enkeltstående tilfælde, men det lyder ikke som om det kun er sket den ene gang.

Ej stakkels de forældre og det børn altså Er tryg ved at du som studerende tager det alvorligt! Vil meget hellere have nyuddannet "unge" til at tage sig at mit barn de de "gamle garvede". Der er sket meget med pædagogikken de senere år.

Er det en ældre pædagog?

Anmeld

12. december 2013

Tulle83

Anonym skriver:

Jeg er selv pædagogstuderende, og skal i min sidste praktik til februar (min lille søn på 8 mdr. skal starte VS til januar)

Det gør altid ondt i hjertet når jeg hører sådanne hændelser, og især nu, da mit eget barn skal i institution!

Den bedste måde vi, kommende pædagoger, kan reagere er ved at undre os, stille os kritisk og få det frem i lyset! Det er simpelthen ikke okay og det skal stoppes!

Ligegyldigt hvor meget der bliver skåret ned, og hvor lidt ressourcer institutionen har, skal man altid behandle de mennesker man nu arbejder med, ordenligt!

Snak med din vejleder og drøft det evt. med medstuderende?

Jeg håber, at du trods alt får en god praktikperiode

Anmeld

12. december 2013

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

Jeg synes det er svært, da vi ikke kender mere til det. du har været der nogle timer og ved ikke hvordan det er ellers eller om der er en aftale med forældrene.

Det kan godt være at han ikke har været sulten, det har jeg også oplevet, sagde det dog ikke på den måde, men spurgte drengen om han ville ud og sove i stedet.. så spiste han da han vågnede.

Jeg synes ikke du kan gøre noget, når du ikke kender hele historien..

Det er rigtig svært ja, for ja har jo kun været der et par timer og ved ikke om det altid foregår sådan. Men det virkede bare så underligt og vil bestemt observere det når jeg starter i praktikken.

Anmeld

12. december 2013

Anonym trådstarter

M_V skriver:

Kan jeg godt forstå, det er da ikke et særlig godt førstehånds indtryk af dit nye praktiksted. Jeg ville bestemt holde øje med den pæd. når du starter i praktikken, og spørge mere ind til hendes måde at være overfor dette barn på. Ved mindre det er et enkeltstående tilfælde, men det lyder ikke som om det kun er sket den ene gang.

Ej stakkels de forældre og det børn altså Er tryg ved at du som studerende tager det alvorligt! Vil meget hellere have nyuddannet "unge" til at tage sig at mit barn de de "gamle garvede". Der er sket meget med pædagogikken de senere år.

Er det en ældre pædagog?

Nej det var egentlig ikke fordi hun var så gammel eller havde været i faget så længe.

Anmeld

12. december 2013

Trekløver(:

Anonym skriver:

Nej det var egentlig ikke fordi hun var så gammel eller havde været i faget så længe.

Okay syntes bare det somregel er de unge der har den bedste tålmodighed. Men trist er det.

Håber du får en god praktikperiode trods alt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.