I chok over vuggestue

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.275 visninger
68 svar
104 synes godt om
12. december 2013

Anonym trådstarter

Har godt nok lige brug for, at komme ud med dette.

Jeg er pædagogstuderende og skal snart i praktik i en vuggestue. I den forbindelse har jeg så været ude at besøge mit praktiksted.

I den tid jeg var på besøg skulle de små til at have frokost og i den forbindelse hører jeg en af pædagogerne sige "han gider jo alligevel ikke have noget at spise". Jeg blev ret nysgerrig i forhold til hvad det gik ud på og spurgte derfor ind til det. Hvortil jeg fik historien om den her lille dreng som aldrig gad spise.

Nå men børnene satte sig til bords og fik hver udleveret noget mad, da der er madordning i institutionen. Jeg satte mig ved den lille dreng for at observere ham lidt. Da vi havde siddet ved bordet ca. 5 minutter og drengen endnu ikke havde rørt maden, rejste  pædagogen sig pludselig og sagde "nå så kan du lige så godt komme ud at sove".

Jeg går nærmest i chok og tænker, lad ham da lige få en chance og kunne der evt. være en grund til at han ikke vil spise?

Efter jeg er kommet hjem, har jeg prøvet at google diverse sider om børn der ikke vil spise, for jeg føler ikke jeg bare kan lade dette stå til.

Hvad ville i gøre i sådan en situation? og hvordan ville i som forældre reagere på dette? Gode råd søges

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. december 2013

Trekløver(:

Det er da bare på ingen måde okay Er meget chokeret over at en pædagog, kan handle på den måde! Får da helt ondt i maven, over at min datter skal starte i vuggestue til sommer, når der findes den slags pædagoger derude!

Anmeld

12. december 2013

Anonym trådstarter

M_V skriver: