Anonym skriver:
Har godt nok lige brug for, at komme ud med dette.
Jeg er pædagogstuderende og skal snart i praktik i en vuggestue. I den forbindelse har jeg så været ude at besøge mit praktiksted.
I den tid jeg var på besøg skulle de små til at have frokost og i den forbindelse hører jeg en af pædagogerne sige "han gider jo alligevel ikke have noget at spise". Jeg blev ret nysgerrig i forhold til hvad det gik ud på og spurgte derfor ind til det. Hvortil jeg fik historien om den her lille dreng som aldrig gad spise.
Nå men børnene satte sig til bords og fik hver udleveret noget mad, da der er madordning i institutionen. Jeg satte mig ved den lille dreng for at observere ham lidt. Da vi havde siddet ved bordet ca. 5 minutter og drengen endnu ikke havde rørt maden, rejste pædagogen sig pludselig og sagde "nå så kan du lige så godt komme ud at sove".
Jeg går nærmest i chok og tænker, lad ham da lige få en chance og kunne der evt. være en grund til at han ikke vil spise?
Efter jeg er kommet hjem, har jeg prøvet at google diverse sider om børn der ikke vil spise, for jeg føler ikke jeg bare kan lade dette stå til.
Hvad ville i gøre i sådan en situation? og hvordan ville i som forældre reagere på dette? Gode råd søges 
Jeg er selv pædagogstuderende, og skal i min sidste praktik til februar (min lille søn på 8 mdr. skal starte VS til januar)
Det gør altid ondt i hjertet når jeg hører sådanne hændelser, og især nu, da mit eget barn skal i institution!
Den bedste måde vi, kommende pædagoger, kan reagere er ved at undre os, stille os kritisk og få det frem i lyset! Det er simpelthen ikke okay og det skal stoppes!
Ligegyldigt hvor meget der bliver skåret ned, og hvor lidt ressourcer institutionen har, skal man altid behandle de mennesker man nu arbejder med, ordenligt!
Snak med din vejleder og drøft det evt. med medstuderende?
Jeg håber, at du trods alt får en god praktikperiode