I chok over vuggestue

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. december 2013

Carina:-)

Det var den første vuggestue - Jeg vidste intet om hvordan vuggestuer fungere og jeg var i praktik der. Jeg valgte at droppe praktikken, netop fordi jeg ikke brød mig om de ting de gjorde. Jeg havde ikke tænkt på at indberette det, nej, for jeg troede jo netop at det var normalt, som de så pænt formulerede det. 

Jeg har oplevet en vuggestue hvor det var rigtig slemt, en vuggestue med undtagelser og en vuggestue hvor jeg ikke kunne lide det jeg så - Men skal jeg så gå og indberette alle de vuggestuer? 

Jeg har altid haft mine børn i dagpleje, jeg er simpelthen blevet mærket efter det jeg så. 

MEN det er jo ikke alle landets vuggestuer der er sådan, jeg har åbenbart bare været super uheldig.

Ja gu f*nden skal du indberette alt det lort du har været vidne til.

Hvordan pokker kan du sove om natten??

Jeg synes det er dybt bekymrende at du vælger sådan et erhverv ,når du slet ikke ér dit ansvar bevidst.

Du har pligt til at indberette det misrøgt du har beskrevet herinde,også selv om du åbenbart har været mega uheldig,og oplevet flere forskellige steder hvor det har været så slemt at du ikke ville vælge vuggestue selv...

Hold op jeg er rystet ...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. december 2013

TNBC

Efterår mor skriver:

Det var den første vuggestue - Jeg vidste intet om hvordan vuggestuer fungere og jeg var i praktik der. Jeg valgte at droppe praktikken, netop fordi jeg ikke brød mig om de ting de gjorde. Jeg havde ikke tænkt på at indberette det, nej, for jeg troede jo netop at det var normalt, som de så pænt formulerede det. 

Jeg har oplevet en vuggestue hvor det var rigtig slemt, en vuggestue med undtagelser og en vuggestue hvor jeg ikke kunne lide det jeg så - Men skal jeg så gå og indberette alle de vuggestuer? 

Jeg har altid haft mine børn i dagpleje, jeg er simpelthen blevet mærket efter det jeg så. 

MEN det er jo ikke alle landets vuggestuer der er sådan, jeg har åbenbart bare været super uheldig.

Gætter på at det er praktik under uddannelse?? Du kan ikke fortælle mig at du tror det var rigtigt at lade børn græde i 3timer hver eneste dag, uden at nogen går ud til dem.???? Og så lyve for forældrene??? Hvornår har det nogensinde været ok at lyve for andre? Og så om deres børns vellfærd?? Og hvorfor snakker du ikke med din vejleder eller noget over det, det er da det man skal bruge dem til, hvis man overlever noget der gør at man har det dårligt.

Man ved da at børn ikke skal græde i 3timer timer på den måde.. Det ved min søster, hun er 20år gammel og vidste det før hun startede på uddannelse..

Det kan godt være at det er mange år siden, men derfor skal du da alligevel siger noget. Du ved ikke om det er forandret. Men forældrene fortjener at få afvide, hvordan deres børn er blevet behandlet hos de mennesker der har stolet på ville beskytte dem.

Og hvis de har oplevet det igen og igen, hvorfor så ikke siger noget?? Går du fra stedet, hver gang der sker noget du ikke bryder om? Hvis børn bliver behandlet forkert og svigtet, bør man da sige noget, hvis det sker tit. Tænk på de forældre der sidder og ikke kan forstå hvorfor deres børn reagere på den måde?? Og tror at det er deres skyld, fordi de jo er engle nede i vs/bh, men når de er hjemme er de som djævle.

Ville du ikke gerne have af vide hvis dine børn bare blev smidt i seng grædende i tre timer hver dag? Eller noget andet?

Anmeld

14. december 2013

Efterår mor

Carina:-) skriver:

Ja gu f*nden skal du indberette alt det lort du har været vidne til.

Hvordan pokker kan du sove om natten??

Jeg synes det er dybt bekymrende at du vælger sådan et erhverv ,når du slet ikke ér dit ansvar bevidst.

Du har pligt til at indberette det misrøgt du har beskrevet herinde,også selv om du åbenbart har været mega uheldig,og oplevet flere forskellige steder hvor det har været så slemt at du ikke ville vælge vuggestue selv...

Hold op jeg er rystet ...

Jeg var i praktik :-) i dag er jeg indenfor finans. Jeg kunne ikke sove om natten i perioden, men det er snart 10 år siden, så jeg kan intet gøre i dag. Dengang havde jeg ikke selv børn, så jeg var uviden omkring hvordan sådan en vuggestue fungere. Og de tre vuggestuer jeg var i praktik i, var nogenlunde ens - så tænker man jo bare, at sådan er det åbenbart. I dag hvor jeg selv har børn kan jeg godt se det er dybt godnat, og har også valgt vuggestue fuldstændig fra. 

Anmeld

14. december 2013

Efterår mor

Gætter på at det er praktik under uddannelse?? Du kan ikke fortælle mig at du tror det var rigtigt at lade børn græde i 3timer hver eneste dag, uden at nogen går ud til dem.???? Og så lyve for forældrene??? Hvornår har det nogensinde været ok at lyve for andre? Og så om deres børns vellfærd?? Og hvorfor snakker du ikke med din vejleder eller noget over det, det er da det man skal bruge dem til, hvis man overlever noget der gør at man har det dårligt.

Man ved da at børn ikke skal græde i 3timer timer på den måde.. Det ved min søster, hun er 20år gammel og vidste det før hun startede på uddannelse..

Det kan godt være at det er mange år siden, men derfor skal du da alligevel siger noget. Du ved ikke om det er forandret. Men forældrene fortjener at få afvide, hvordan deres børn er blevet behandlet hos de mennesker der har stolet på ville beskytte dem.

Og hvis de har oplevet det igen og igen, hvorfor så ikke siger noget?? Går du fra stedet, hver gang der sker noget du ikke bryder om? Hvis børn bliver behandlet forkert og svigtet, bør man da sige noget, hvis det sker tit. Tænk på de forældre der sidder og ikke kan forstå hvorfor deres børn reagere på den måde?? Og tror at det er deres skyld, fordi de jo er engle nede i vs/bh, men når de er hjemme er de som djævle.

Ville du ikke gerne have af vide hvis dine børn bare blev smidt i seng grædende i tre timer hver dag? Eller noget andet?

Nej, jeg var i praktik før start på uddannelse. Jeg valgte ikke at starte på den uddannelse grundet det jeg havde oplevet.

Du har så evig ret, men ja, jeg kan intet gøre i dag  Jeg var utrolig ung og naiv.

En af pædagogerne der, fortalte at de ikke kunne være over børnene 24/7. Og det var bedst at lade dem græde sig selv i søvn, for så sov de i det mindste. Og hun sagde at det var normalt at børnene græd, fordi de var overtrætte og ikke ville sove, og de gad altså ikke løfte rundt på en masse grædende børn hele tiden, så det var sådan deres system var. 

Det lød til at give mening for mig dengang, men jeg havde ikke hjertet til at gøre sådan noget. Jeg havde ikke selv børn, og troede derfor at det var rigtig nok alt hvad de sagde til mig. 

Jeg har så hørt historier fra veninder som har oplevet lidt af det samme, så det sker vidst stadig. Hvilket er rigtig øv. 

Jeg tror også at jeg deaktivere min profil herinde, selvom det er 10 år siden er det hårdt at få skylden for at jeg ikke indberettede det, jeg kunne ikke indberette noget jeg troede var sandt.

Anmeld

14. december 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Der er sket rigtig meget indenfor pædagogikken bare de sidste tre år. Så jeg kan godt forestille mig det for 10år siden, men tror helt bestemt man skal lede længe for at finde sådan en vuggestue idag

Anmeld

14. december 2013

TNBC

mor:) skriver:

Der er sket rigtig meget indenfor pædagogikken bare de sidste tre år. Så jeg kan godt forestille mig det for 10år siden, men tror helt bestemt man skal lede længe for at finde sådan en vuggestue idag

Det håber jeg i hvert fald.

Jeg har aldrig oplevet sådan noget og det er jeg glad for. Jeg ville have det så dårligt.. Av min mave..

Det eneste jeg oplever i dag, er at mange af de ældre pædagoger ikke gider at lege med børnene.. (men passer godt på dem) og så er det godt at der er så mange unge der gider.

Anmeld

14. december 2013

FruJacobsen

Yurie skriver:

Fra kort tids oplevelse? Uden at kende til noget af hvad der ellers sker.. hvordan hverdagen er for drengen? Om der er en aftale med drengens forældre?? Hvordan han bliver håndteret?

Hun er jo ikke startet endnu, så hun kender ikke til noget, udover det hun lige har set ved frokost.

Hun er jo ikke startet der endnu, så hun aner intet om det.. Hun har kun været der i kort tid, og det første hun skulle gøre var at klage over en pædagog.. ikke den bedste start et nyt sted.

Vi kan sagtens blive enige om at det er en forkert måde det er blevet gjort på, men man er nød til at kende detaljerne før man begynder at kaste klager omkring og kalde en person for en dårlig pædagog.

Hmm, nu skriver jeg heller ikke, at hun skal klage og kalde pædagogen for dårlig? Det vil da være en del af enhver god og opmærksom studerendes forberedelse til sin praktik, at man interesserer sig for den pædagogiske praksis på det pågældende praktiksted. Og hvis der er gode og faglige overvejelser bag pædagogens handling, kan hun jo bare fortælle dette

Anmeld

14. december 2013

TNBC

FruJacobsen skriver:

Hmm, nu skriver jeg heller ikke, at hun skal klage og kalde pædagogen for dårlig? Det vil da være en del af enhver god og opmærksom studerendes forberedelse til sin praktik, at man interesserer sig for den pædagogiske praksis på det pågældende praktiksted. Og hvis der er gode og faglige overvejelser bag pædagogens handling, kan hun jo bare fortælle dette

Men hun er jo slet ikke starte. hun har kun været på besøg. Så hun kender jo ikke til stedet endnu.

Anmeld

14. december 2013

FruJacobsen

mor:) skriver:

Så er det bedre at gå direkte til personen og undre sig. For uanset hvor undrende det brev formuleres vil det nok blive taget personligt og personen vil nok føle det som et angreb. Jeg kan heller ikke se hvordan det fremtidige samarbejde skulle gavne af at den studerende starter med en "klage" til ledelsen.

Nu skriver jeg altså ikke, at hun skal klage. Jeg synes også, at det vil være en rigtig god ide at gå direkte til pædagogen. I mine egne praktikker har jeg bare altid skrevet til lederen, når jeg oplevede ting, som var direkte i strid med skolens værdigrundlag (er lærerstuderende). Mest for at få en snak om, hvordan man sikrer, at en institutions værdier implementeres i den pædagogiske praksis og hvordan man arbejder på en fælles forståelse blandt personalet af værdierne....men bestemt en god ide at gå direkte til den pågældende pædagog - og modigt!

Anmeld

14. december 2013

FruJacobsen

Yurie skriver:

Men hun er jo slet ikke starte. hun har kun været på besøg. Så hun kender jo ikke til stedet endnu.

Men hvorfor har det betydning om hun er startet endnu? Om man kender til stedet eller ej ændrer jo ikke på, at hun har oplevet noget, som får hende til at undres.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.