Efterår mor skriver:
Det var den første vuggestue - Jeg vidste intet om hvordan vuggestuer fungere og jeg var i praktik der. Jeg valgte at droppe praktikken, netop fordi jeg ikke brød mig om de ting de gjorde. Jeg havde ikke tænkt på at indberette det, nej, for jeg troede jo netop at det var normalt, som de så pænt formulerede det.
Jeg har oplevet en vuggestue hvor det var rigtig slemt, en vuggestue med undtagelser og en vuggestue hvor jeg ikke kunne lide det jeg så - Men skal jeg så gå og indberette alle de vuggestuer?
Jeg har altid haft mine børn i dagpleje, jeg er simpelthen blevet mærket efter det jeg så.
MEN det er jo ikke alle landets vuggestuer der er sådan, jeg har åbenbart bare været super uheldig.
Gætter på at det er praktik under uddannelse?? Du kan ikke fortælle mig at du tror det var rigtigt at lade børn græde i 3timer hver eneste dag, uden at nogen går ud til dem.???? Og så lyve for forældrene??? Hvornår har det nogensinde været ok at lyve for andre? Og så om deres børns vellfærd?? Og hvorfor snakker du ikke med din vejleder eller noget over det, det er da det man skal bruge dem til, hvis man overlever noget der gør at man har det dårligt.
Man ved da at børn ikke skal græde i 3timer timer på den måde.. Det ved min søster, hun er 20år gammel og vidste det før hun startede på uddannelse..
Det kan godt være at det er mange år siden, men derfor skal du da alligevel siger noget. Du ved ikke om det er forandret. Men forældrene fortjener at få afvide, hvordan deres børn er blevet behandlet hos de mennesker der har stolet på ville beskytte dem.
Og hvis de har oplevet det igen og igen, hvorfor så ikke siger noget?? Går du fra stedet, hver gang der sker noget du ikke bryder om? Hvis børn bliver behandlet forkert og svigtet, bør man da sige noget, hvis det sker tit. Tænk på de forældre der sidder og ikke kan forstå hvorfor deres børn reagere på den måde?? Og tror at det er deres skyld, fordi de jo er engle nede i vs/bh, men når de er hjemme er de som djævle.
Ville du ikke gerne have af vide hvis dine børn bare blev smidt i seng grædende i tre timer hver dag? Eller noget andet?