Er det synd?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. juli 2009

Smukkert

LineD skriver:

Herhjemme går vi netop med samme spørgsmål..
Vi har min golden retriever og vores fælles gravhundebl. De sover begge i sengen, Casie (Golden retriever) sover i fodenden og Fanni (gravhundenbl.) sover under min dyne ved mine knæhaser...
Dette soveritual har vi ALTID haft, men jeg tror faktisk det er mig der kommer til at savne det mest, jeg tror vi har tendens til at tilægge vores dyr følelser og savn som de nok i virkeligheden ikke føler...

Men igen det er liiidt anderledes herhjemme for vi har jo 2 = selvskab, vi har bestemt at de skal ud af soveværelset, men har valgt en mellemløsning, med en Babygate for døren og en lækker varm hundekurv på den anden side af gaten, så kan jeg se, høre og sludre med dem, og de har deres helt eget..

Jeg tror netop DET er løsningen for os...

Jeg tror nu, når din vovse er så lille, at det godt kan lade sig gøre den blev ved med at sove i dit soveværelse, jeg ville være mere bekymret for urin/afføring end for lidt hundehår

Håber du kunne bruge det til bare lidt

Det med babygate er en genial ide.. Kan desværre bare ikke selv bruge den, da jeg har soveværelse ovenpå.. ØV..

Hunde HAR følelser.. Så jeg tror helt sikkert den ville blive ked af at komme ud herfra, men den skal nok vænne sig til det.. Forhåbentligt.. Jeg frygter jeg så skal vågne til en gang fyldt med afføring og nogle døre, den har kradset i stykker.. Den er nemlig begyndt af kradse i min fordør.. Dumme hund! .
Jeg må prøve mig frem og håbe det lykkedes...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juli 2009

KarinaIda

Hej.

Da vi fik vores den lille, havde vi også lige fået en hvalp, og den var inde i soveværelset sammen med os. Den får dog ikke lov til og komme op i sengen, eller andre møbler, det vil jeg ikke have.
Jeg synes sagtens du kan lade den blive inde i soveværelset ved jer, selvom I får en lille, men jeg vil så sige, I skal sørge for den ikke kan hoppe op til hende/ham.

Hilsen Karina

Anmeld

28. juli 2009

LineD

Mælkebøttebarn skriver:

Det med babygate er en genial ide.. Kan desværre bare ikke selv bruge den, da jeg har soveværelse ovenpå.. ØV..

Hunde HAR følelser.. Så jeg tror helt sikkert den ville blive ked af at komme ud herfra, men den skal nok vænne sig til det.. Forhåbentligt.. Jeg frygter jeg så skal vågne til en gang fyldt med afføring og nogle døre, den har kradset i stykker.. Den er nemlig begyndt af kradse i min fordør.. Dumme hund! .

Puha kender til det med en ulykkelig hund, vores den bette hylede i et væk da den blev sendt ud af soveværelset, eller skulle være alene hjemme, det var hjerteskærende at høre på, det tog næsten 3 mdr at acceptere... men nu putter hun pænt med den store i kurven... Host host.. i hvertfald når farmand er hjemme... (Jeg kan godt finde på at putte i sengen ved middagstid med dem... fløjter meget uskyldigt)

Hvad med, du ved de helt åbne bure man kan købe? Med masser af lækre tæpper og sådan i, og så skal den stå LIGE ved siden af din seng, evt. med en af dine trøjer i også, sådan sov min gamle hund, da den med den gamle kæreste ikke måtte være i sengen og bare IKKE kunne være alene, så hun sov i et "åbent" bur med gode tæpper og lidt af mit tøj for duftens skyld... Det fungerede emminent... Det var nok mest mig der synes det var synd, men hun vente sig hurtigt til det...

Det var et bur magen til dette hun havde:
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

28. juli 2009

Smukkert

KarinaIda skriver:

Hej.

Da vi fik vores den lille, havde vi også lige fået en hvalp, og den var inde i soveværelset sammen med os. Den får dog ikke lov til og komme op i sengen, eller andre møbler, det vil jeg ikke have.
Jeg synes sagtens du kan lade den blive inde i soveværelset ved jer, selvom I får en lille, men jeg vil så sige, I skal sørge for den ikke kan hoppe op til hende/ham.

Hilsen Karina

Takker, men tænker nu mest på hygiejnen.. Det er sundere hvis den ikke er i rummet.. Så er der jo ingen hundehår (den fælder meeeget) og eller ingen risiko for urin på gulvet.
Vil gerne have der er CLEAN der hvor babyen skal sove.

Anmeld

28. juli 2009

Smukkert

LineD skriver:

Puha kender til det med en ulykkelig hund, vores den bette hylede i et væk da den blev sendt ud af soveværelset, eller skulle være alene hjemme, det var hjerteskærende at høre på, det tog næsten 3 mdr at acceptere... men nu putter hun pænt med den store i kurven... Host host.. i hvertfald når farmand er hjemme... (Jeg kan godt finde på at putte i sengen ved middagstid med dem... fløjter meget uskyldigt)

Hvad med, du ved de helt åbne bure man kan købe? Med masser af lækre tæpper og sådan i, og så skal den stå LIGE ved siden af din seng, evt. med en af dine trøjer i også, sådan sov min gamle hund, da den med den gamle kæreste ikke måtte være i sengen og bare IKKE kunne være alene, så hun sov i et "åbent" bur med gode tæpper og lidt af mit tøj for duftens skyld... Det fungerede emminent... Det var nok mest mig der synes det var synd, men hun vente sig hurtigt til det...

Det var et bur magen til dette hun havde:

Det ville jo så være en løsning, men som du selv siger, så synes jeg det synd .. Det minder for meget om fangeskab.. ..
Men gad vide om det ER synd, eller det bare er os mennesker der føler det??

Anmeld

28. juli 2009

Diana...

Jeg synes det er synd for hunden for du får os snart en baby og så risikere du altså bare den bliver endnu mere jaloux du skal tænke på den har kun dig og nå bebsen kommer ja så skal den lige pludselig dele dig + den bliver smidt ud af soveværelset det synes jeg bare er mega synd det jo os dit barn jeg ville laden den blive og skifte sengetøj lidt tier. 

Knus Diana der os har hund i sengen og havet os baby i sengen de første 3 måneder og det var sgu da hyggeligt.

Anmeld

28. juli 2009

LineD

Mælkebøttebarn skriver:

Det ville jo så være en løsning, men som du selv siger, så synes jeg det synd .. Det minder for meget om fangeskab.. ..
Men gad vide om det ER synd, eller det bare er os mennesker der føler det??

Ja det er jo egentlig også det det handler lidt om.. ER det synd, eller SYNES vi det er synd...
Jeg ved at min blev rigtig glad for det, og brugte det som et "fristed" når hun gerne ville være selv... eller hvis vi havde gæster hun ikke kunne lide, så lagde hun sig derind, for DET var bare hendes, og det lugtede dejligt af mor...

Og så kan man vende den lidt om og sige... det ER jo heller ikke mange timer... når det kun lige er til nat...

Men ellers synes jeg da Gucci trolden skal blive hvor den er.. Mon ikke det nok skal gå

Anmeld

28. juli 2009

Smukkert

Diana... skriver:

Jeg synes det er synd for hunden for du får os snart en baby og så risikere du altså bare den bliver endnu mere jaloux du skal tænke på den har kun dig og nå bebsen kommer ja så skal den lige pludselig dele dig + den bliver smidt ud af soveværelset det synes jeg bare er mega synd det jo os dit barn jeg ville laden den blive og skifte sengetøj lidt tier. 

Knus Diana der os har hund i sengen og havet os baby i sengen de første 3 måneder og det var sgu da hyggeligt.

Jeg synes også det er synd, men det er jo bare en hund og det er min fejl jeg har gjort den til min baby..
Jeg tænker mest på min kommende søn.. Og hans velfærd.. Det er ikke sundt for en nyfødt at dele seng med en hund der fælder og muligvis kan finde på at tisse i soveværelset.
Jeg skal ikke kunne sige HVOR uhygiejnisk det er, jeg jeg tror ikke på det er godt for den lille.. :/..

Hunden skal jo vænne sig til at dele mig.. Mange af de ting den har fået lov til nu, skal jo ændres.. Og jeg tror godt den kan tilpasse sig, men det vil tage tid.. Og hvis den bare bliver mere ulydig, jamen så må jeg jo komme af med den .. for bebz kommer altså i 1 række.

Anmeld

28. juli 2009

Diana...

Mælkebøttebarn skriver:

Jeg synes også det er synd, men det er jo bare en hund og det er min fejl jeg har gjort den til min baby..
Jeg tænker mest på min kommende søn.. Og hans velfærd.. Det er ikke sundt for en nyfødt at dele seng med en hund der fælder og muligvis kan finde på at tisse i soveværelset.
Jeg skal ikke kunne sige HVOR uhygiejnisk det er, jeg jeg tror ikke på det er godt for den lille.. :/..

Hunden skal jo vænne sig til at dele mig.. Mange af de ting den har fået lov til nu, skal jo ændres.. Og jeg tror godt den kan tilpasse sig, men det vil tage tid.. Og hvis den bare bliver mere ulydig, jamen så må jeg jo komme af med den .. for bebz kommer altså i 1 række.

Jamen du har jo besluttet dig kan jeg jo høre så det vel lige meget med hvad vi siger   Men jeg synes det er synd og hvis du skifter sengetøj og støvsuger hverdag så der sgu ikke noget der og som Eva skrive så kan den lille ny jo sove i sin egen seng fra starten. 
Hmm her er mine dyr ikke bare en hund og katte osv det er os mine børn hele vejen igennem. 
Og hvis du synes det bare er en hund jamen så skal den vel bare ud af soveværelset. 

Knus Diana som synes det er synd. og her er det overhoved ikke et problem tros en hund stor langhårdet der fælder meget og 2 katte der alle er i sengen men mit soveværelse er meget RENT det bliver gjort rent hver dag som resten af hytten.

Anmeld

28. juli 2009

Diana...

Mælkebøttebarn skriver:

Det er normalt den begynder at pisse og skide når den lille kommer og det er af rent jalosi og det går altså væk igen det gjorde jackie os de første 14 dage tror jeg.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.