Er det synd?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. juli 2009

Mum33

Diana... skriver:

Jeg synes det er synd for hunden for du får os snart en baby og så risikere du altså bare den bliver endnu mere jaloux du skal tænke på den har kun dig og nå bebsen kommer ja så skal den lige pludselig dele dig + den bliver smidt ud af soveværelset det synes jeg bare er mega synd det jo os dit barn jeg ville laden den blive og skifte sengetøj lidt tier. 

Knus Diana der os har hund i sengen og havet os baby i sengen de første 3 måneder og det var sgu da hyggeligt.

Vi har også også vores hund i sengen  Også da Noah var helt lille. Rigtigt hyggeligt og han er dejlig sund og rask.  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juli 2009

Diana...

Lisbeth Aalborg2 skriver:

Vi har også også vores hund i sengen  Også da Noah var helt lille. Rigtigt hyggeligt og han er dejlig sund og rask.  

Ja det Lucas os og børn der er i født og opvokset med dyr og mindre chance for allergi end børn der ikke har dyr de har nemmere ved allergi. 

JA det er SÅ hyggeligt vores hund gad desvære ikke mere da Lucas kom så han lagde sig under sengen til kattene ha ha dumme hund og nu er Lucas kommet på eget værelse så nu ligger hunden nede foran døren til Lucas værelse og sover det nu meget sødt 

Knus til dig

Anmeld

29. juli 2009

Dictes mor

Mit råd vil være ikke at smide hunden helt væk fra afdelingen, ikke sådan på en gang i hvert fald. Der er flere løsninger, hvis du spørger mig. 1. Du beholder hunden i sengen som hele tiden. 2. Den får sin egen seng inde i soveværelset, og du lærer den at sove der, 3. Hvis du gerne vil have den helt væk fra sove-etagen, så kan du gøre det i etaper. Altså tag en pude og lad den sove på gulvet ved siden af dig nogle nætter, ryk da puden længere væk, lad den sove der et par nætter, ryk puden længere væk igen osv. På den måde får den ikke en helt så brat og pludselig forandring. Man kan sagtens lære en hund på 2 år det, men det kræver bpde tålmodighed og konsekvens fra din side.

Det undrer mig dog, at han ikke er renlig om natten, er det også et problem om dagen? Er han kastreret?

Der er masser af løsninger og ideer, og som nogle skriver, kan det sagtens være, at han slet ikke gider sove i soveværelset, når den lille kommer.

Hilsen Camilla (hundetræner)

Anmeld

29. juli 2009

Smukkert

Majastina skriver:

Mit råd vil være ikke at smide hunden helt væk fra afdelingen, ikke sådan på en gang i hvert fald. Der er flere løsninger, hvis du spørger mig. 1. Du beholder hunden i sengen som hele tiden. 2. Den får sin egen seng inde i soveværelset, og du lærer den at sove der, 3. Hvis du gerne vil have den helt væk fra sove-etagen, så kan du gøre det i etaper. Altså tag en pude og lad den sove på gulvet ved siden af dig nogle nætter, ryk da puden længere væk, lad den sove der et par nætter, ryk puden længere væk igen osv. På den måde får den ikke en helt så brat og pludselig forandring. Man kan sagtens lære en hund på 2 år det, men det kræver bpde tålmodighed og konsekvens fra din side.

Det undrer mig dog, at han ikke er renlig om natten, er det også et problem om dagen? Er han kastreret?

Der er masser af løsninger og ideer, og som nogle skriver, kan det sagtens være, at han slet ikke gider sove i soveværelset, når den lille kommer.

Hilsen Camilla (hundetræner)

Det er en hun .

Den er renlig om dagen.. Jeg SER den aldrig laver ulykker. Den gør det om natten, når jeg sover... Men her i nat har den ikke lavet ulykker, så håber da heller ikke den gør det nu her i nat .

Den skal helt ud ad soveværelset og får ikke noget ud af at gøre det i etaper, for så bliver den da først og fremmest forvirret.

Anmeld

29. juli 2009

Dictes mor

Nåhh ups, sorry. Du kender klart din hund bedst, og det er nemlig vigtigt, at man ikke bare gør som hundetrænere som jeg siger, man kan tage det som råd, men man er nødt til at tilpasse det til sin egen hund. Det med etaperne var blot en forslag, og jeg synes, det er fint, at du ikke prøver det, hvis du ved, at det ikke duer for din hund.

Hvordan vil du gøre det? Hvis den har en plads nedenunder, som den er vant til at sove på om dagen, så kan du jo prøve at lade den sove der en nat. Men husk at du ikke skal hente den, hvis den piver. Hvis den piver og du gerne vil have den op til dig alligevel, så vent med at hente hende til hun er stille igen.

Jeg er helt sikker på, at hun nok skal klare det hele i stiv arm 

Anmeld

29. juli 2009

Smukkert

Majastina skriver:

Nåhh ups, sorry. Du kender klart din hund bedst, og det er nemlig vigtigt, at man ikke bare gør som hundetrænere som jeg siger, man kan tage det som råd, men man er nødt til at tilpasse det til sin egen hund. Det med etaperne var blot en forslag, og jeg synes, det er fint, at du ikke prøver det, hvis du ved, at det ikke duer for din hund.

Hvordan vil du gøre det? Hvis den har en plads nedenunder, som den er vant til at sove på om dagen, så kan du jo prøve at lade den sove der en nat. Men husk at du ikke skal hente den, hvis den piver. Hvis den piver og du gerne vil have den op til dig alligevel, så vent med at hente hende til hun er stille igen.

Jeg er helt sikker på, at hun nok skal klare det hele i stiv arm 

Jeg tror bare hun ville blive forvirret hvis jeg rykkede hende i etaper, for så må hun ikke ligge i sengen, så må hun ikke ligge ved siden ad sengen og så må hun til sidst ikke ligge i rummet.. Det er meget "du må ikke", synes jeg .

Min hund piver ALDRIG nogensinde.. Så tror ikke det er der problemet ligger..
Frygter mere hun kradser 4 mulige døre i stykker.. Hun har kradset i hoveddøren, men har aldrig set hende i aktion, så hvordan kan jeg få hende til at lade dørene være??? Nogle fif???

Anmeld

29. juli 2009

Vingummien

Mælkebøttebarn skriver:

Jeg tror bare hun ville blive forvirret hvis jeg rykkede hende i etaper, for så må hun ikke ligge i sengen, så må hun ikke ligge ved siden ad sengen og så må hun til sidst ikke ligge i rummet.. Det er meget "du må ikke", synes jeg .

Frygter mere hun kradser 4 mulige døre i stykker.. Hun har kradset i hoveddøren, men har aldrig set hende i aktion, så hvordan kan jeg få hende til at lade dørene være??? Nogle fif???

Årh glemte at høre min mor ad med de dumme døre.

Men er sikker på du kan få nogle gode fif nu når Camilla er kommet ind i debatten

Anmeld

29. juli 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Mælkebøttebarn skriver:

min bedste fif ved jeg ikke om virker.. men man kan få sådan noget bitterspray som gør de ikke vil tygge i møbler osv.. måske kan lugten også afhjælpe at hun kradser?
Ellers, det er lidt besværligt, sæt noget pude/dyneværk op så hun ikke KAN kradse... så vænner hun sig vel til at lade være, når det pludselig ikke er sjovt mere?
knus

Anmeld

29. juli 2009

Dictes mor

suanne85 skriver:

Årh glemte at høre min mor ad med de dumme døre.

Men er sikker på du kan få nogle gode fif nu når Camilla er kommet ind i debatten

He he, tak Susanne Du ved vist også selv en ting eller to om hunde

Anmeld

29. juli 2009

Vingummien

Majastina skriver:

He he, tak Susanne Du ved vist også selv en ting eller to om hunde

Ja lidt hehe og var så lidt.

Har skrevet lidt til hende, men var nogle der ik lige brød sig om min mening ang at jeg ik syntes hun sku have i bur, så gad ik

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.