Mor før man er 18 år?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. november 2013

TNBC

Lækkermåsen og vildbassens mor skriver:

Nej jeg skrev jo lige til dig at jeg os har skrevet i et tidligere indlæg at der ka være omstendigheder der ka gøre sig gældende. men som grund princip syntes jeg det er ret så vigtigt at man kan forsørge sig og sine

ok så det er kun hvis man ikke har arbejde at man ikke må få børn? man skal have et arbejde hvis man vil have børn?? Altså et fuldtidsjob?? Deltid er ikke godt nok, for der kan man stadigvæk have brug for støtte?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. november 2013

EnSødMor

Maja84 skriver:

Ja jeg er lidt nysgerrig dette er på ingen måde en pege fingre, eller debat om hvor vidt man er god mor eller ej baseret ud fra alder. Man kan jo være en lige så god mor, om man er 18/22/30 eller 36

Jeg ser piger på 16 og 17 år, oprette tråde, om de ønsker at blive mor, nogle bruger direkte æl-teste osv.

Det jeg undrer mig over, er hvorfor man ikke venter til man er blevet 18 år, hvor mulighederne for forsørgelse bliver langt større. Det ene års forskel gør man kan modtage su under udd. Man kan få lejlighed og låne penge hvis man ikke har til indskuddet, man kan få arbejde osv.

Altså hvis man er voksen og ansvarsbevidst nok til at få et barn, må det vel være med alt hvad det indebærer, også i forhold til voksenlivet og ikke sætte sin lid til at man bare får fra kommunen inden man selv har nået at bidrage

Jeg er derfor meget nysgerrig på hvorfor man vælger, i en alder af 16/17 år og måske endda yngre, bevidst at få et barn, og hvad det indebærer, er jo en del omkostninger og økonomi forbundet

Håber vi kan holde en sober tone i debatten

Hej ;-) 

Jeg tænker selv det du beskriver, jeg forstår slet ikke folk der får børn (bevist) når de er under 18 år, - Jeg havde ALDRIG kunne være mor som -18 årig, aldrig! Jeg blev mor som 20 årig og jeg er SÅ glad for at jeg ventede.. ;-) 

Jeg tror desværre ikke at særlig mange af de "unge" gravide tænker nu vil jeg have børn" derimod tror jeg at der sidder nogle og tænker "Nu er det på mode at få børn i en tidlig alder, så lad da mig være med på vognen"... Sorry, men bor i en by hvor nærmest ALLE småpiger render rundt og føder børn! - Jeg syntes det er uansvarligt og forstår slet ikk at de sætter sig ud i det, jeg kender 17 piger i "området" som har fået taget deres børn, de er ALLE under 18!! - jeg vil ikke skære alle over en kamp, og læs nu mit svar inden i begynder at komme ord i min mund, men håber da at folk vil tænke sig om inden de sætter et barn i verden..  

Jeg læste for et stykke tid siden en status fra en pige (17 år) at hun kunne ikke vente til hun havde født så hun kunne komme ud og drikke sig i hegnet!?! - Ja Sorry, men så er du simpelthen ikke i mine øjne klar til at blive mor!! 

Et langt indlæg, blev det alligevel til! 

Anmeld

24. november 2013

Kløver

EnSødMor skriver:

Hej ;-) 

Jeg tænker selv det du beskriver, jeg forstår slet ikke folk der får børn (bevist) når de er under 18 år, - Jeg havde ALDRIG kunne være mor som -18 årig, aldrig! Jeg blev mor som 20 årig og jeg er SÅ glad for at jeg ventede.. ;-) 

Jeg tror desværre ikke at særlig mange af de "unge" gravide tænker nu vil jeg have børn" derimod tror jeg at der sidder nogle og tænker "Nu er det på mode at få børn i en tidlig alder, så lad da mig være med på vognen"... Sorry, men bor i en by hvor nærmest ALLE småpiger render rundt og føder børn! - Jeg syntes det er uansvarligt og forstår slet ikk at de sætter sig ud i det, jeg kender 17 piger i "området" som har fået taget deres børn, de er ALLE under 18!! - jeg vil ikke skære alle over en kamp, og læs nu mit svar inden i begynder at komme ord i min mund, men håber da at folk vil tænke sig om inden de sætter et barn i verden..  

Jeg læste for et stykke tid siden en status fra en pige (17 år) at hun kunne ikke vente til hun havde født så hun kunne komme ud og drikke sig i hegnet!?! - Ja Sorry, men så er du simpelthen ikke i mine øjne klar til at blive mor!! 

Ej det er da også noget af en kommentar. Lad mig få barnet og så tager jeg på druk, hun har vist glemt amningen

Anmeld

24. november 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Lækkermåsen og vildbassens mor skriver:

Ja i bund og grund..
Jeg mener man selv ska ku forsørge de børn man sætter i verdenen 100% og det forestiller jeg mig ik man kan på su..

Vi kan selvfølgelig alle miste vores arbejde men det er ikke et bevidst valg så derfor mere acceptabelt i min verden

Altså det kan godt være barnet får brugt tøj og legetøj. Men det skønne ved at have barn under uddannelse er netop alle de fridage og så kan man ofte hente tidligt. Hos os er jeg på su og min kærester arbejder. Vi betaler 1000kr mindre i institution. Men et par med lavtlønnede jobs ville bel også få det? Så det handler vel ikke om man er på su eller ej?

Anmeld

24. november 2013

Anonym101

Hej ;-) 

Jeg er SÅ glad for du skriver "ikke at særlig mange af de "unge" gravide" og ikke "alle de gravide unge" for så kender jeg da en masse dejlige personlighedder og gode unge mødre der ville føle sig stødt

Jeg syntes det er synd for os der faktisk vil deres graviditeter, børn og familie som en mor på 30 vil, bliver puttet i kasser med de unge der har "dummet sig" engang 

Anmeld

24. november 2013

Kløver

SJN skriver:

Jeg er SÅ glad for du skriver "ikke at særlig mange af de "unge" gravide" og ikke "alle de gravide unge" for så kender jeg da en masse dejlige personlighedder og gode unge mødre der ville føle sig stødt

Jeg syntes det er synd for os der faktisk vil deres graviditeter, børn og familie som en mor på 30 vil, bliver puttet i kasser med de unge der har "dummet sig" engang 

Jeg synes også der er unge mødre dom klarer det til ug. Min tanke omkring debatten var mere, hvorfor flere og flere unge vælger st sætte børn i verden inden de er 28, dvs bevidste valg hvor man arbejder for en graviditet i stedet for måske at vente 1 år eller 2

Anmeld

24. november 2013

Anonym101

Maja84 skriver:

Jeg synes også der er unge mødre dom klarer det til ug. Min tanke omkring debatten var mere, hvorfor flere og flere unge vælger st sætte børn i verden inden de er 28, dvs bevidste valg hvor man arbejder for en graviditet i stedet for måske at vente 1 år eller 2

Ja det ved jeg også godt søde Maja84 men syntes bare debatten har taget en drejning

Anmeld

24. november 2013

L&V

Yurie skriver:

ok så det er kun hvis man ikke har arbejde at man ikke må få børn? man skal have et arbejde hvis man vil have børn?? Altså et fuldtidsjob?? Deltid er ikke godt nok, for der kan man stadigvæk have brug for støtte?

Jeg diktere ikke hva man må og ikke må men for mig/os er det noget vi vægter højt og ja syntes flere burde vægte det højere da jeg syntes der bliver brugt mange samfunds kroner på sociale ydelser. Men det er slet ik det den her tråd handler om

Anmeld

24. november 2013

Kløver

SJN skriver:

Ja det ved jeg også godt søde Maja84 men syntes bare debatten har taget en drejning

Ja og det var bestemt ikke meningen, nogle unge og nok en større procentdel end de ældre kvinder som bliver uønsket gravide, giver dårligt ry til de mødre som klarer det flot

Netop derfor jeg ikke kan klare DUM og hvad det fører med sig

Har en tidligere veninde som var 18/19 år da hun blev uønsket gravid og ville ha ønsket meget anderledes men hun er en super god mor og elsker alle hendes børn

Jeg havde netop håbet st få lidt klarhed hvorfor man inden man er fyldt 18 bevidst prøver at lave børn, bla med æl teste osv for der ligger jo meget vag og måske andre ting bag end når man bliver mor midt i tyverne

Anmeld

24. november 2013

L&V

mor:) skriver:

Altså det kan godt være barnet får brugt tøj og legetøj. Men det skønne ved at have barn under uddannelse er netop alle de fridage og så kan man ofte hente tidligt. Hos os er jeg på su og min kærester arbejder. Vi betaler 1000kr mindre i institution. Men et par med lavtlønnede jobs ville bel også få det? Så det handler vel ikke om man er på su eller ej?

Nej du har ret det er ikke sort og hvidt. Men nu snakker vi unge som vælger børn på trods af manglende det ene og det andet. hvis man var lidt ældre havde man med større sansynlighed fået ordnet alt det og sku derfor ik hjælpes af kommunen.

Jeg ka os gi fridage osv vi ska bare arbejde lidt mere andre dage så.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.