Maja84 skriver:
Ja jeg er lidt nysgerrig
dette er på ingen måde en pege fingre, eller debat om hvor vidt man er god mor eller ej baseret ud fra alder. Man kan jo være en lige så god mor, om man er 18/22/30 eller 36
Jeg ser piger på 16 og 17 år, oprette tråde, om de ønsker at blive mor, nogle bruger direkte æl-teste osv.
Det jeg undrer mig over, er hvorfor man ikke venter til man er blevet 18 år, hvor mulighederne for forsørgelse bliver langt større. Det ene års forskel gør man kan modtage su under udd. Man kan få lejlighed og låne penge hvis man ikke har til indskuddet, man kan få arbejde osv.
Altså hvis man er voksen og ansvarsbevidst nok til at få et barn, må det vel være med alt hvad det indebærer, også i forhold til voksenlivet og ikke sætte sin lid til at man bare får fra kommunen inden man selv har nået at bidrage
Jeg er derfor meget nysgerrig på hvorfor man vælger, i en alder af 16/17 år og måske endda yngre, bevidst at få et barn, og hvad det indebærer, er jo en del omkostninger og økonomi forbundet
Håber vi kan holde en sober tone i debatten 
Hej ;-)
Jeg tænker selv det du beskriver, jeg forstår slet ikke folk der får børn (bevist) når de er under 18 år, - Jeg havde ALDRIG kunne være mor som -18 årig, aldrig! Jeg blev mor som 20 årig og jeg er SÅ glad for at jeg ventede.. ;-)
Jeg tror desværre ikke at særlig mange af de "unge" gravide tænker nu vil jeg have børn" derimod tror jeg at der sidder nogle og tænker "Nu er det på mode at få børn i en tidlig alder, så lad da mig være med på vognen"... Sorry, men bor i en by hvor nærmest ALLE småpiger render rundt og føder børn! - Jeg syntes det er uansvarligt og forstår slet ikk at de sætter sig ud i det, jeg kender 17 piger i "området" som har fået taget deres børn, de er ALLE under 18!! - jeg vil ikke skære alle over en kamp, og læs nu mit svar inden i begynder at komme ord i min mund, men håber da at folk vil tænke sig om inden de sætter et barn i verden..
Jeg læste for et stykke tid siden en status fra en pige (17 år) at hun kunne ikke vente til hun havde født så hun kunne komme ud og drikke sig i hegnet!?! - Ja Sorry, men så er du simpelthen ikke i mine øjne klar til at blive mor!! 
Et langt indlæg, blev det alligevel til! 
Anmeld