Mor før man er 18 år?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. november 2013

TNBC

Lækkermåsen og vildbassens mor skriver:

Jeg diktere ikke hva man må og ikke må men for mig/os er det noget vi vægter højt og ja syntes flere burde vægte det højere da jeg syntes der bliver brugt mange samfunds kroner på sociale ydelser. Men det er slet ik det den her tråd handler om

nej det ved jeg godt den ikke gør, men jeg spørg også bare ind til hvad du siger.

Skuespillere lever også på statens ydelser, når de ikke lige laver film/serie/eller andet..
De kan jo sagtens klare sig, men en gang imellem har de lige brug for lidt støtte fra staten, men det er også forkert eller hvad?

Man ønsker vel at man kan klare alting selv, men sådan er det ikke lige altid. Og vi har jo en høj arbejdsløshed her i Danmark, så hvis vi alle skulle vente til at vi fik et fast arbejde, tror jeg nok at børnetallet falder meget.. og det har vi ligesom ikke brug for, vel?

Så lidt hjælp her og der, skader ikke..

men når det er sagt, kan jeg heller ikke forstå at man vælger bevidst at blive forældre når man er så ung(se youtube videoen, jeg sendte i et indlæg til Maja)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. november 2013

EnSødMor

SJN skriver:

Jeg er SÅ glad for du skriver "ikke at særlig mange af de "unge" gravide" og ikke "alle de gravide unge" for så kender jeg da en masse dejlige personlighedder og gode unge mødre der ville føle sig stødt

Jeg syntes det er synd for os der faktisk vil deres graviditeter, børn og familie som en mor på 30 vil, bliver puttet i kasser med de unge der har "dummet sig" engang 

Jeg ved der findes nogle søde, og rare og skide gode forældre som er under 18 derude, for nogle vokser med opgaven, og de klarer det så godt, men der er desværre dem som også tager det for givet og har mere travlt med alt muligt andet...  Jeg vil ikke sætte alle ind i en kamp, for det er IKKE Alle.. 

Anmeld

24. november 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Nej du har ret det er ikke sort og hvidt. Men nu snakker vi unge som vælger børn på trods af manglende det ene og det andet. hvis man var lidt ældre havde man med større sansynlighed fået ordnet alt det og sku derfor ik hjælpes af kommunen.

Jeg ka os gi fridage osv vi ska bare arbejde lidt mere andre dage så.

Det er nemlig ikke så sort hvidt. Men vi er enige langt hen af vejen. Der må være lagt en base før man får børn. Jeg mener så bare ikke det er en skam at være studerende med barn

Anmeld

24. november 2013

Anonym101

Maja84 skriver:

Ja og det var bestemt ikke meningen, nogle unge og nok en større procentdel end de ældre kvinder som bliver uønsket gravide, giver dårligt ry til de mødre som klarer det flot

Netop derfor jeg ikke kan klare DUM og hvad det fører med sig

Har en tidligere veninde som var 18/19 år da hun blev uønsket gravid og ville ha ønsket meget anderledes men hun er en super god mor og elsker alle hendes børn

Jeg havde netop håbet st få lidt klarhed hvorfor man inden man er fyldt 18 bevidst prøver at lave børn, bla med æl teste osv for der ligger jo meget vag og måske andre ting bag end når man bliver mor midt i tyverne

Præcis, jeg er heller ikke fan af "De Unge Mødre". Syntes de uheldige afsnit har haft alt for meget negativ med sig, det resultere så i at vi andre unge mødre/gravide der kan og vil, må tage de dumme sætninger og knobs med os.

Anmeld

24. november 2013

L&V

Yurie skriver:

nej det ved jeg godt den ikke gør, men jeg spørg også bare ind til hvad du siger.

Skuespillere lever også på statens ydelser, når de ikke lige laver film/serie/eller andet..
De kan jo sagtens klare sig, men en gang imellem har de lige brug for lidt støtte fra staten, men det er også forkert eller hvad?

Man ønsker vel at man kan klare alting selv, men sådan er det ikke lige altid. Og vi har jo en høj arbejdsløshed her i Danmark, så hvis vi alle skulle vente til at vi fik et fast arbejde, tror jeg nok at børnetallet falder meget.. og det har vi ligesom ikke brug for, vel?

Så lidt hjælp her og der, skader ikke..

men når det er sagt, kan jeg heller ikke forstå at man vælger bevidst at blive forældre når man er så ung(se youtube videoen, jeg sendte i et indlæg til Maja)

Nej arbejdsløshed ka man ik holde for det er vi helt enige i.

Og det jeg skriver kommer jo ud af vi snakker 16-18årige der vælger bevidst at blive forældre på trods af de fleste i hvert fald vil sku ha en rimelig stor stats hjælp. Der er jo nok ikke mange der i den alder ka bryste sig med uddannelse, job osv det kommer som oftest oppe i 20'erne

Anmeld

24. november 2013

L&V

mor:) skriver:

Det er nemlig ikke så sort hvidt. Men vi er enige langt hen af vejen. Der må være lagt en base før man får børn. Jeg mener så bare ikke det er en skam at være studerende med barn

Det er det da heller ik overhovedet men man står jo da langt stærkere hvis man er ovre det kapittel og ka klare sig selv

Anmeld

24. november 2013

TNBC

Nej arbejdsløshed ka man ik holde for det er vi helt enige i.

Og det jeg skriver kommer jo ud af vi snakker 16-18årige der vælger bevidst at blive forældre på trods af de fleste i hvert fald vil sku ha en rimelig stor stats hjælp. Der er jo nok ikke mange der i den alder ka bryste sig med uddannelse, job osv det kommer som oftest oppe i 20'erne

det er vi enige i..

Anmeld

24. november 2013

SanJose

Ærligt så mener jeg ikke at man kan være en god forælder, hvis man får børn som enten barn eller teenager. Der sker en masse med ens personlige udvikling. Både med det fysiske og så sandelig også med det psykiske i den alder.

Man bør ikke få børn før man er færdiguddannet, har et godt job og i et fast parforhold. Hvis man end ikke kan forsørge sig selv, hvordan skal man så kunne forsøge et barn? Derudover mener jeg at det er godt, at komme ud og få en masse personlig erfaring. Gå i byen, drik dig i hegnet, rejs ud i verden, undersøg tingene, få dig en uddannelse og så videre.

Der er da helt sikkert nogle forældre, som bliver glimrende forældre for deres børn, selvom de er unge. Ingen regel uden undtagelse, men generelt har unge forældre alle ods imod sig.

Jeg bliver sikkert hamrende upopulær blandt  unge forældre nu, men det er min mening. 

Anmeld

24. november 2013

L&V

Yurie skriver:

det er vi enige i..

Anmeld

24. november 2013

Anonym101

EnSødMor skriver:

Jeg ved der findes nogle søde, og rare og skide gode forældre som er under 18 derude, for nogle vokser med opgaven, og de klarer det så godt, men der er desværre dem som også tager det for givet og har mere travlt med alt muligt andet...  Jeg vil ikke sætte alle ind i en kamp, for det er IKKE Alle.. 

Det er også rigtigt!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.