Mor før man er 18 år?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. november 2013

Kløver

emsaroto skriver:

Jeg synes heller ikke der er moget galt i det, jeg forstår bare ikke at man vælger det som at "vi prøve at blive gravide" .. 

Det synes jeg er op til det enkelte par, hvad passer ind. Om ma. Har job er under udd eller hvilke udfordringer man må have, er det jo forskelligt, hvad de synes er eet rigtige, men at man aktivt prøver inden man er 18 og myndig, forstår jeg ikke

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. november 2013

justagirl

Lækkermåsen og vildbassens mor skriver:

Ja i bund og grund..
Jeg mener man selv ska ku forsørge de børn man sætter i verdenen 100% og det forestiller jeg mig ik man kan på su..

Vi kan selvfølgelig alle miste vores arbejde men det er ikke et bevidst valg så derfor mere acceptabelt i min verden

ja hvad så.

jeg var 18 da jeg fandt ud af jeg skulle være mor, '' planlagt '' vi har været sammen i 3½ år.. (siden jeg var 15 år)

faderen og jeg har tilsammen 36.000 udbetalt. vi har aldrig lånt noget, eller købt noget på afbetaling. vi har lige købt hus - vi har begge store opsparinger hvis noget skulle komme uventet..

jeg har uddannelse og arbejde... har aldrig fået SU eller kontanthjælp .. det er ikke alle unge som er som du nok går og tror - selvom man kun er 18 19 år.. kan man blive en fantastisk mor..

Synes du skulle ændre dit syn en smugle..

Anmeld

24. november 2013

Kløver

Yurie skriver:

Ja ik? Det er ku første gang de er der. Noget tid efter kommer hun igen, gravid og tror at kæresten er utro.. tredje gang er der en ny gruppe piger derinde, der vil være gravide ligesom hun ville, hun har født og nu tror kæresten ikke at han er faren(Hvilket de beviser at han er), men der siger hun faktisk til de andre piger; LAD VÆR!! I har ingen anelse om hvor hårdt det er.

Hun er helt sikkert blevet mere moden, men det er skræmmende at man kan have den tankegang når man er 14 og 15år gammel.

Kunne ikke være mere enig, så også den hvor de er eer 2 gang, ej men det er simpelthen, hmmm ja tænk at det st have børn generelt skal fremstilles så rosenrødt og fuld af regnbuer, for det er jo også mega hårdt arbejde

Anmeld

24. november 2013

Kløver

justagirl skriver:

ja hvad så.

jeg var 18 da jeg fandt ud af jeg skulle være mor, '' planlagt '' vi har været sammen i 3½ år.. (siden jeg var 15 år)

faderen og jeg har tilsammen 36.000 udbetalt. vi har aldrig lånt noget, eller købt noget på afbetaling. vi har lige købt hus - vi har begge store opsparinger hvis noget skulle komme uventet..

jeg har uddannelse og arbejde... har aldrig fået SU eller kontanthjælp .. det er ikke alle unge som er som du nok går og tror - selvom man kun er 18 19 år.. kan man blive en fantastisk mor..

Jeg synes bestemt også man kan være gode forældre om man er 18 eller 25

Jeg har personligt blot undret mig, for de der vælger det inden de bliver 18, hvor ens muligheder er mere begrænsede

Anmeld

24. november 2013

TNBC

Maja84 skriver:

Kunne ikke være mere enig, så også den hvor de er eer 2 gang, ej men det er simpelthen, hmmm ja tænk at det st have børn generelt skal fremstilles så rosenrødt og fuld af regnbuer, for det er jo også mega hårdt arbejde

Min første tanke var, de burde blive låst inde på hver deres værelse(ved godt at man ikke må det) men hvis min datter eller søn havde sagt det der, havde jeg sku gjort et eller andet. hvad ved jeg ikke. men det er bare en forkert tankegang, og det er sku ikke nok bare at sige noget. de var også på sådan; børnekursus, hvor de kunne lære hvordan det er at være mor(Hvem lader forresten deres børn være forsøgsperson til mennesker der skal lære at være forældre... )

Fandeme glad for at hun har forandret sig og at hun faktisk passe godt på den smukke lille pige hun har fået.

Anmeld

24. november 2013

L&V

justagirl skriver:

ja hvad så.

Måske du lige sku læse alt hva jeg skriver.. Skriver jo netop det ik kun handler om alder men økonomi, udannelse job osv. Og nej jeg ændre ikke syn for rent udviklingsmæssigt er hjernen/ frontallappen ikke fuldudviklet i en alder af 18 år hvis vi kun ska ligge vægt på alder.

Anmeld

24. november 2013

Kløver

Måske du lige sku læse alt hva jeg skriver.. Skriver jo netop det ik kun handler om alder men økonomi, udannelse job osv. Og nej jeg ændre ikke syn for rent udviklingsmæssigt er hjernen/ frontallappen ikke fuldudviklet i en alder af 18 år hvis vi kun ska ligge vægt på alder.

Fandt lige dette om frontal lappen

21-28 år:
Hjernens frontallapper (hjernens dirigent) er først færdigudviklede og klar til begyndende brug ved 21 års alderen. Det betyder, at mennesket først i denne alder fuldstændigt kan tage ansvar for sine handlinger og forudse eventuelle konsekvenser af handlingerne. Man begynder at få en klar fornemmelse af sit JEG. (Brugen af ovennævnte frontallapper udvikles gradvist efter det 21énde år og kan først udnyttes optimalt ved ca. 70 års alderen). I perioden 21-28 år spiller påbegyndelse af karriere og start på ”rede-byggeri” en stor rolle. Man får lyst til at afprøve forskellige talenter og har samtidig et stort behov for anerkendelse: Manden især fra chef/kollegaer og kvinden også fra mor/svigermor. I kæresteforhold/ægteskab er der mulighed for, at kærligheden bliver udviklet, så der både føles kærlighed og et varmt venskab.

http://www.aakanden.dk/udd_kerf_gls.htm

Anmeld

24. november 2013

L&V

Maja84 skriver:

Fandt lige dette om frontal lappen

21-28 år:
Hjernens frontallapper (hjernens dirigent) er først færdigudviklede og klar til begyndende brug ved 21 års alderen. Det betyder, at mennesket først i denne alder fuldstændigt kan tage ansvar for sine handlinger og forudse eventuelle konsekvenser af handlingerne. Man begynder at få en klar fornemmelse af sit JEG. (Brugen af ovennævnte frontallapper udvikles gradvist efter det 21énde år og kan først udnyttes optimalt ved ca. 70 års alderen). I perioden 21-28 år spiller påbegyndelse af karriere og start på ”rede-byggeri” en stor rolle. Man får lyst til at afprøve forskellige talenter og har samtidig et stort behov for anerkendelse: Manden især fra chef/kollegaer og kvinden også fra mor/svigermor. I kæresteforhold/ægteskab er der mulighed for, at kærligheden bliver udviklet, så der både føles kærlighed og et varmt venskab.

http://www.aakanden.dk/udd_kerf_gls.htm

Præcis.. Ret vigtig egenskab at ku tænke ansvar og handling tænker jeg

Anmeld

24. november 2013

justagirl

Kan høre du selv er blevet mor i en sen alder

man lærer hele livet selv du

Anmeld

24. november 2013

L&V

justagirl skriver:

Kan høre du selv er blevet mor i en sen alder

man lærer hele livet selv du

Njah det vil jeg ik sige jeg var..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.