Den nye reform tvinger os helt i knæ :'(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. november 2013

MorTil4<3

Jupiter skriver:

Kort svar:

Ja det kan jeg i den grad! 

Og ja, pasta er en mulighed. Der findes mange ting som koster det samme, og det kan man godt leve af!

Som tidligere nævnt så er det et prioriterings spørgsmål, og jeg kan godt se det bliver et problem hvis man kun vil spise røde bøffer og laksefileter.

for 2000 kr!!!!!!!!! du må da være sindssyg ...

man kan sku da ikke få bleer til 3 børn, madpakker til 5 dage om ugen til et børnehavebarn

og så ved siden af mad hver dag så man spiser sundt og varieret

at du kan leve på pasta altid, tillykke med det, men det er sku ikke sundt i længden

prøv at brug øverste etage

ja sorry, men jeg er så gal på folk som dig der ikke kan åbne øjnene men bare glor igennem folk !! FØJ siger sig

en eller anden dag håber jeg sku for dig at du virkelig kan mærke hvad det vil sige
så kan det måske være du siger undskyld til folk du såre så pisse meget på uvidenhed og direkte plathed !

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. november 2013

Moo

Her er lidt læsestof - det er bare en brøkdel af information om hvordan virkeligheden i Danmark er for fattige børn og hjemløse. 

http://hjemlos.dk/

http://www.redbarnet.dk/Fattigdom-i-Danmark.aspx?ID=161&gclid=CKv01_209roCFcJd3godmTIAew

http://www.boernesagen.dk/Fakta_om_fattigdom_i_Danmark-38290.htm

http://www.casa-analyse.dk/default.asp?Action=Details&Item=790

http://politiken.dk/indland/ECE1979580/hjemloesetallet-stiger-fra-5000-til-6000/

Og jeg beklager jeg lød nedladende, jeg bliver bare virkelig frustreret over at man i dagens Danmark kan være så naiv at tro at ALLE bare kan få hjælp. Der er dagligt skrækhistorier om forskellige borgere som ikke kan få den hjælp som de har brug for.

Anmeld

21. november 2013

Moo

Jupiter skriver:

Jamen skal jul være frådseri og materialisme???

Hvorfor kan jul ikke bare være hygge sammen, synge nogle sange, fortælle historier? Det koster ingenting!

Det er netop det der er min pointe. Vi er for forkælede her i Danmark.

Fattigdom er et abstrakt begreb, og jeg vælger bare at se det i perspektiv og tænke at vi har det fantastisk sammenlignet med andre steder.

Og jeg vælger at være optimistisk og finde det gode i stedet for det dårlige!

Nej - fattigdom er ikke abstrakt, det er relativt. I Danmark bruger vi begrebet relativ fattigdom. 

Og at du sidder derhjemme og ikke mener der er fattige børn i Danmark, og  at man bare kan synge en sang mere til jul, ændrer ikke på alle de rapporter og undersøgelser som bliver lavet, som åbenlyst viser noget andet.

Anmeld

21. november 2013

wamse

Jupiter skriver:

Ja jeg mener dybt seriøst at dem der bor på gaden, VÆLGER det!

Der er ALTID en mulighed for at få tag over hovedet!

At nogle så ikke synes de vil tage imod det under de vilkår der er, det er deres valg.

Jeg ved at når man snakker om hjemløse, så er der andre problemstillinger ind over, som fx psykisk sygdom og/eller misbrug, så kan du ikke bare sige at det handler om, at de fravælger en bolig, det er langt mere komplekst end som så.

Anmeld

21. november 2013

Jupiter

MilleMus1988 skriver:

for 2000 kr!!!!!!!!! du må da være sindssyg ...

man kan sku da ikke få bleer til 3 børn, madpakker til 5 dage om ugen til et børnehavebarn

og så ved siden af mad hver dag så man spiser sundt og varieret

at du kan leve på pasta altid, tillykke med det, men det er sku ikke sundt i længden

prøv at brug øverste etage

ja sorry, men jeg er så gal på folk som dig der ikke kan åbne øjnene men bare glor igennem folk !! FØJ siger sig

en eller anden dag håber jeg sku for dig at du virkelig kan mærke hvad det vil sige
så kan det måske være du siger undskyld til folk du såre så pisse meget på uvidenhed og direkte plathed !

Nu vælger jeg at være den voksne og tale pænt! 

Jeg ved ikke om du sprang den del over, men jeg HAR prøvet at leve for ingenting. Og jeg KAN godt få det til at slå til 

Hvad vil det sige at glo igennem folk? Tror du at jeg ikke hører hvad du siger? For jeg synes nu ellers jeg svarer meget konkret på dine meget præcise spørgsmål.

Til sidst må jeg tilstå at jeg aldrig kommer til at undskylde overfor dem som tager luksus for givet. Det er i mine øjne meget arrogant og dybt egoistisk, og det synes jeg i virkeligheden er at pisse på dem der ikke har meget at gøre godt med!

Tror du har brug for dem - velvidende at du nok ikke tager imod dem fra mig...

Anmeld

21. november 2013

Jupiter

wamse skriver:

Jeg ved at når man snakker om hjemløse, så er der andre problemstillinger ind over, som fx psykisk sygdom og/eller misbrug, så kan du ikke bare sige at det handler om, at de fravælger en bolig, det er langt mere komplekst end som så.

Jeg er helt enig!

Jeg siger heller ikke at alle hjemløse får stillet en lejlighed til rådighed smo de siger nej til - jeg siger bare at de HAR mulighed for tag over hovedet!

Anmeld

21. november 2013

Jupiter

Moo skriver:

Nej - fattigdom er ikke abstrakt, det er relativt. I Danmark bruger vi begrebet relativ fattigdom. 

Og at du sidder derhjemme og ikke mener der er fattige børn i Danmark, og  at man bare kan synge en sang mere til jul, ændrer ikke på alle de rapporter og undersøgelser som bliver lavet, som åbenlyst viser noget andet.

Hehe vi kan da godt kværulere om ordene - pointen er den samme 

Og uanset hvad undersøgelser og diverse siger, så ændrer det ikke på det faktum at mange andre lande har det værre end os - og det er det der skinner klarest igennem for mig.

Så træk du bare fattigdomskortet, hvis du kan retfærdiggøre det overfor dig selv - jeg vil bevare min påstand om at vi i relation til andre ikke er i nærheden af noget der ligner fattigdom 

Anmeld

21. november 2013

Jupiter

Til TS:

Jeg er ked af at din tråd kom sådan på afveje! Det var vist mig der samlede op på et emne der blev bragt i periferien.

Jeg håber du har fået den respons du søgte - enig eller ej!

Anmeld

21. november 2013

wamse

Jupiter skriver:

Jeg er helt enig!

Jeg siger heller ikke at alle hjemløse får stillet en lejlighed til rådighed smo de siger nej til - jeg siger bare at de HAR mulighed for tag over hovedet!

Men jeg forstår at det du siger, er at de tager et bevidst valg ved ikke at kunne/ville tage imod den udstukne bolig, og det er jeg meget uenig i.

Du skriver at de som bor på gaden selv vælger det, det kommer jo som sådan an på, hvad alternativet var jo.

Anmeld

21. november 2013

Jupiter

wamse skriver:

Men jeg forstår at det du siger, er at de tager et bevidst valg ved ikke at kunne/ville tage imod den udstukne bolig, og det er jeg meget uenig i.

Du skriver at de som bor på gaden selv vælger det, det kommer jo som sådan an på, hvad alternativet var jo.

Nej jeg siger ikke at de ikke tager imod bolig, jeg siger at de vælger at sove på gaden. Der er forskel.

Og nej, alternativet er ikke altid en lejlighed, men det er nu engang de vilkår nogle lever under, og det er stadig langt bedre end andre steder i verden, hvor der vitterlig ikke ER nogle steder at gå hen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.