MilleMus1988 skriver:
okay, nu skriver jeg som det er herhjemme hos os!!
min mand får 18000 udbetalt
jeg er på KH og får 10.500 udbetalt CA!
når hus, bil, brændstof, daginstution og alle faste som forsikringer og så videre er betalt har vi 7000 tilbage!!!
de 7000 går til mad, bleer, opsparing, gaver, husholdning i det hele taget
når vi når sidst på måneden står der 0 på vores kontis
vi kan ikke bare finde andet hjem da vores hus er vores hus og er købt så det betaler vi jo af på med lån
bil er en nødvendighed da manden arbejde 140 km hjemmefra om natten
og jeg kan blive ved!!!!
hvis ikke jeg valgte at tage en uddannelse ville min indtægt falde til 5000 som max! ergo så ville vi kun have 2000 tilbage om måneden til mad bleer og så videre , det kan vi for himlens gud ikke leve på!!!!!
og så ville vi være nød til at flytte fra hinanden
prøv dog og få øjnene op! det er sku ikke i orden det den her lorte regering har gang i !!! de får SÅ mange flere problemer end de nogensinde før har haft på grund af den skide reform
og det skal de nok opdage, men det sker desværre ikke tids nok
argg jeg er så sindssyg arig på folk der tror det er lutter lagkage at være på KH for det er det fandme ikke!!!!
jeg har været i systemet nu 1 ½ år og jeg er så hamrende træt af det! har været på flere løntilskudsperioder flere praktiksteder
flere der lover og lover og inderst inde røvrender de bare folk for at få penge fra kommunen !! det er fandme den skinbare sandhed og det er til at bræke sig over
jeg glæder mig nu over at jeg er kommet på en uddannelse, men det var jo egentligt ikke det jeg ønskede i sidste i ende, men det er en nødvendighed for at vi kan holde panden op
jeg ville da hellere stå op om morgenen og vide jeg havde et arbejde med en indtægt der var stabil, men det er en drømmetænkning jeg intet får ud af det
Jeg bliver nødt til lige at svare/ spørge ind på dit indlæg, selvom jeg godt kan mærke du er meget oprørt over det. Men det påvirker mig rigtig meget, fordi vi selv snakker meget økonomi Herhjemme for tiden.
du skriver I pt har 28500kr udbetalt om mdr. Og hvis du ikke var kommet på uddannelse ville i falde med 5000kr og altså have 23500kr pr mdr.
du skriver i har et rådighedsbeløb på 7000kr om mdr. Men det er jo ikke helt reelt... I har 7000kr + opsparing + penge afsat til gaver (ja det mener jeg høre ind under rådighedsbeløb, det er en nicetohave ikke need tohave) hvad med forbrugslån, telefonregninger, tv. Hvilken salgs bil har i?
I har hus. Dejligt
det har vi også
jeg er pt på dagpenge og er gravid. Så at få et job er i givende situation inke det nemmeste. Hvis jeg ikke finder et arbejde relativt hurtigt efter endt barsel, vil jeg ryge på KH. Det vil sige at vi så må sælge vores hus. RIGTIG SURT, MEN (!!!!!) sådan er det bare! VI har valgt at stifte gæld, købe hus, have biler. Og det har vi gjort ud fra en tro på en vis indtjening, ja. Men hvis det ændre sig, om det er selvforskyldt eller ej, så må vi jo rette vores liv ind efter det. Det kan da ikke være samfundets PLIGT at sponsorerer og opretholde denne livsstil?..... Forstå mig ret, jeg vil græde mange tåre over hvis vi bliver tvunget til at skulle flytte fra vores hus (som ikke er et dyrt hus, og som vi har købt, indberegnet at vi kunne komme ud for at en af os kunne miste vores arbejde i en kortere periode). Og jo det vil kunne betyde at vi ender med en større gæld. MEN det er jo et valg VI har truffet? VI har VALGT at tage den "chance" at købe hus. MEN det kan da aldrig nogensinde blive statens pligt at opretholde høje, høje overførselsindkomster, når der er SÅ MANGE ANDRE offentlige områder der også lider?......
Og nej det er ikke sjovt at være i "systemet" men vi HAR et system og med mindre vi alle stemmer Enhedslisten (gid forbyde det!
) ja så må vi indstille os på at dem som har et arbejde, får LOV at beholde bare en anelse af de penge de tjener, istedet for ALLE pengene ryger i en fælles kasse og vi alle bliver betalt det samme, uanset stilling, og arbejde eller ikke arbejde. Og derfor må der i krisetider prioriteres på hvad de statslige midler skal gå til. Og da kassen har en bund, og da samfundet ikke er sort/ Hvidt ja så er der bare nogen mennesker det rammer hårde end andre.