Den nye reform tvinger os helt i knæ :'(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. november 2013

Maria-s

MilleMus1988 skriver:

okay, nu skriver jeg som det er herhjemme hos os!!

min mand får 18000 udbetalt
jeg er på KH og får 10.500 udbetalt CA!

når hus, bil, brændstof, daginstution og alle faste som forsikringer og så videre er betalt har vi 7000 tilbage!!!
de 7000 går til mad, bleer, opsparing, gaver, husholdning i det hele taget

når vi når sidst på måneden står der 0 på vores kontis

vi kan ikke bare finde andet hjem da vores hus er vores hus og er købt så det betaler vi jo af på med lån
bil er en nødvendighed da manden arbejde 140 km hjemmefra om natten
og jeg kan blive ved!!!!

hvis ikke jeg valgte at tage en uddannelse ville min indtægt falde til 5000 som max! ergo så ville vi kun have 2000 tilbage om måneden til mad bleer og så videre , det kan vi for himlens gud ikke leve på!!!!!

og så ville vi være nød til at flytte fra hinanden

prøv dog og få øjnene op! det er sku ikke i orden det den her lorte regering har gang i !!! de får SÅ mange flere problemer end de nogensinde før har haft på grund af den skide reform

og det skal de nok opdage, men det sker desværre ikke tids nok

argg jeg er så sindssyg arig på folk der tror det er lutter lagkage at være på KH for det er det fandme ikke!!!!
jeg har været i systemet nu 1 ½ år og jeg er så hamrende træt af det! har været på flere løntilskudsperioder flere praktiksteder
flere der lover og lover og inderst inde røvrender de bare folk for at få penge fra kommunen !! det er fandme den skinbare sandhed og det er til at bræke sig over

jeg glæder mig nu over at jeg er kommet på en uddannelse, men det var jo egentligt ikke det jeg ønskede i sidste i ende, men det er en nødvendighed for at vi kan holde panden op
jeg ville da hellere stå op om morgenen og vide jeg havde et arbejde med en indtægt der var stabil, men det er en drømmetænkning jeg intet får ud af det

Jeg bliver nødt til lige at svare/ spørge ind på dit indlæg, selvom jeg godt kan mærke du er meget oprørt over det. Men det påvirker mig rigtig meget, fordi vi selv snakker meget økonomi Herhjemme for tiden.

du skriver I pt har 28500kr udbetalt om mdr. Og hvis du ikke var kommet på uddannelse ville i falde med 5000kr og altså have 23500kr pr mdr.

du skriver i har et rådighedsbeløb på 7000kr om mdr. Men det er jo ikke helt reelt... I har 7000kr + opsparing + penge afsat til gaver (ja det mener jeg høre ind under rådighedsbeløb, det er en nicetohave ikke need tohave) hvad med forbrugslån, telefonregninger, tv. Hvilken salgs bil har i?

I har hus. Dejligt det har vi også jeg er pt på dagpenge og er gravid. Så at få et job er i givende situation inke det nemmeste. Hvis jeg ikke finder et arbejde relativt hurtigt efter endt barsel, vil jeg ryge på KH. Det vil sige at vi så må sælge vores hus. RIGTIG SURT, MEN (!!!!!) sådan er det bare! VI har valgt at stifte gæld, købe hus, have biler. Og det har vi gjort ud fra en tro på en vis indtjening, ja. Men hvis det ændre sig, om det er selvforskyldt eller ej, så må vi jo rette vores liv ind efter det. Det kan da ikke være samfundets PLIGT at sponsorerer og opretholde denne livsstil?..... Forstå mig ret, jeg vil græde mange tåre over hvis vi bliver tvunget til at skulle flytte fra vores hus (som ikke er et dyrt hus, og som vi har købt, indberegnet at vi kunne komme ud for at en af os kunne miste vores arbejde i en kortere periode). Og jo det vil kunne betyde at vi ender med en større gæld. MEN det er jo et valg VI har truffet? VI har VALGT at tage den "chance" at købe hus. MEN det kan da aldrig nogensinde blive statens pligt at opretholde høje, høje  overførselsindkomster, når der er SÅ MANGE ANDRE offentlige områder der også lider?...... 

Og nej det er ikke sjovt at være i "systemet" men vi HAR et system og med mindre vi alle stemmer Enhedslisten (gid forbyde det! ) ja så må vi indstille os på at dem som har et arbejde, får LOV at beholde bare en anelse af de penge de tjener, istedet for ALLE pengene ryger i en fælles kasse og vi alle bliver betalt det samme, uanset stilling, og arbejde eller ikke arbejde. Og derfor må der i krisetider prioriteres på hvad de statslige midler skal gå til. Og da kassen har en bund, og da samfundet ikke er sort/ Hvidt ja så er der bare nogen mennesker det rammer hårde end andre. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. november 2013

Jupiter

sommerbarn<3 skriver:

Hvad synes du fattigdom er?

synes du at man ikke er fattig når man skal låne for at købe bleer og pålæg til madpakken fra midt på måneden? 

Hvad med når man kun har råd til at lave en halv garderobe til sit barn før det hopper i en større str igen?

og når man aldrig har til at give sig selv noget.

altså sådan er vilkårene for mange på kh, det bliver kun værre fra 2014

og ja man kan julehygge på mange måder, desværre falder julen altid på samme tid, nemlig sidst på måneden hvor der ingen penge er, og hvor hyggeligt er det lige at være sulten når ens kammerater spiser steg og for gaver af deres forældre. Tror ikke det er skide sjovt at møde i børnehave/skole efterjuleferie og sige man ikke fik noget. 

Åh jeg synes slet ikke vi skal til at debattere begrebet fattigdom - det bliver tonen ikke bedre af herinde 

Jeg er med på at du synes vi har det hårdt i Danmark - men jeg støtter op om reformen og jeg synes det er okay at også kh området rammes - ligesom alle andre har været eller bliver ramt med tiden.

Anmeld

21. november 2013

stjernehimmel

Maria-s skriver:

Jeg bliver nødt til lige at svare/ spørge ind på dit indlæg, selvom jeg godt kan mærke du er meget oprørt over det. Men det påvirker mig rigtig meget, fordi vi selv snakker meget økonomi Herhjemme for tiden.

du skriver I pt har 28500kr udbetalt om mdr. Og hvis du ikke var kommet på uddannelse ville i falde med 5000kr og altså have 23500kr pr mdr.

du skriver i har et rådighedsbeløb på 7000kr om mdr. Men det er jo ikke helt reelt... I har 7000kr + opsparing + penge afsat til gaver (ja det mener jeg høre ind under rådighedsbeløb, det er en nicetohave ikke need tohave) hvad med forbrugslån, telefonregninger, tv. Hvilken salgs bil har i?

I har hus. Dejligt det har vi også jeg er pt på dagpenge og er gravid. Så at få et job er i givende situation inke det nemmeste. Hvis jeg ikke finder et arbejde relativt hurtigt efter endt barsel, vil jeg ryge på KH. Det vil sige at vi så må sælge vores hus. RIGTIG SURT, MEN (!!!!!) sådan er det bare! VI har valgt at stifte gæld, købe hus, have biler. Og det har vi gjort ud fra en tro på en vis indtjening, ja. Men hvis det ændre sig, om det er selvforskyldt eller ej, så må vi jo rette vores liv ind efter det. Det kan da ikke være samfundets PLIGT at sponsorerer og opretholde denne livsstil?..... Forstå mig ret, jeg vil græde mange tåre over hvis vi bliver tvunget til at skulle flytte fra vores hus (som ikke er et dyrt hus, og som vi har købt, indberegnet at vi kunne komme ud for at en af os kunne miste vores arbejde i en kortere periode). Og jo det vil kunne betyde at vi ender med en større gæld. MEN det er jo et valg VI har truffet? VI har VALGT at tage den "chance" at købe hus. MEN det kan da aldrig nogensinde blive statens pligt at opretholde høje, høje  overførselsindkomster, når der er SÅ MANGE ANDRE offentlige områder der også lider?...... 

Og nej det er ikke sjovt at være i "systemet" men vi HAR et system og med mindre vi alle stemmer Enhedslisten (gid forbyde det! ) ja så må vi indstille os på at dem som har et arbejde, får LOV at beholde bare en anelse af de penge de tjener, istedet for ALLE pengene ryger i en fælles kasse og vi alle bliver betalt det samme, uanset stilling, og arbejde eller ikke arbejde. Og derfor må der i krisetider prioriteres på hvad de statslige midler skal gå til. Og da kassen har en bund, og da samfundet ikke er sort/ Hvidt ja så er der bare nogen mennesker det rammer hårde end andre. 

7000 kr er altså mere end hvad mange andre har, hvor begge arbejder....

Anmeld

21. november 2013

Maria-s

stjernehimmel skriver:

7000 kr er altså mere end hvad mange andre har, hvor begge arbejder....

? Jeg tror du har misforstået mit indlæg?  Jeg har intet sted sagt at 7000kr er lidt  På ingen måde

Anmeld

21. november 2013

stjernehimmel

Maria-s skriver:

? Jeg tror du har misforstået mit indlæg?  Jeg har intet sted sagt at 7000kr er lidt  På ingen måde

sorry.. så har jeg misforstået ;-)

Anmeld

21. november 2013

Mettefpigen

VIPpigen skriver:

Har hun undersøgt og få forlænget sin sygedagpenge periode??

da jeg kom til skade, var jeg på sygedagpenge fra december 2006 til oktober 2009 og de forlængede den i 6 måneder 2 gange, fordi de ikke havde fået en afklaring. Afklaringen blev sat i sidste værk august 2009, og oktober 2009 blev jeg visiteret til fleksjob...

Ville hun kunne varetage et fleksjob??

Syntes de i kommunerne bliver mere og mere sløve, men kan også se de skifter mange ud, nye kommer ind, og der er bare slet ikke styr på menneskerne... 

Hun har fået sygedagpenge i 2 år... Hun kan ikke få det forlænget mere.. Hun har fået sine undersøgelser, de sidste hun er i gang med er til erstatningsnævnet.... De ved godt at hendes tilstand ikk blir bedre, og vi ville gerne have haft at hun enten fik flex eller pension til hendes psyke havde det bedre... Men nope der er ikk noget at gøre, det har så "sjovt" nok lavet om til at hun skal i praktik i 13 uger for at se hvad hun kan.... Men det blir ikk til flex job siger de....

Anmeld

21. november 2013

Mom2

Carina:-) skriver:

Hvor mener du man kan spare?

På sundheden?

Jeg har lige været indlagt med min ryg-lå på en 3 mandsstue med en kvinde der var døende pga kræft  i hjernen.

Hendes familie sad og græd ,hun kastede op konstant og var usamhængende og havde voldsomme smerter.

Sådan en familie har brug for ro og fred til på en familiestue ,men det er skåret væk.

På børneområdet?

Da min den ældste gik i bh var der 10 børn på stuen med 2 pædagoger og en medhjælper.

Nu er der 20 og 1 pædagog og en medhjælper man deles om på 2 stuer.

Aktiviteter spares væk fordi der ikke  er råd,rengøring er på et minimum for at spare penge.

Vores børn får stress pga manglende omsorg og for mange børn på stuerne,

På Ældreområdet?

De gamle kommer ikke i bad,kan ikke få gjort rent og får flymad fordi der ikke er penge til at de kan få ordentligt pleje.

Ja der skal spares,og nu er turen så kommet til kh.

Det er aldrig rart når man rammes på pengepungen.

Men synes netop at politikerne har fået øjnene op for at der skal strammes op så i min verden gør de et rigtigt godt arbejde.Og håber der er blevet grebet tids nok ind til at vores børn også kan komme til lægen ,og vores børnebørn kan få en uddannelse.

ingen af de områder, men f.eks. på u-lands støtten

Anmeld

21. november 2013

VIPpigen

Mettefpigen skriver:

Hun har fået sygedagpenge i 2 år... Hun kan ikke få det forlænget mere.. Hun har fået sine undersøgelser, de sidste hun er i gang med er til erstatningsnævnet.... De ved godt at hendes tilstand ikk blir bedre, og vi ville gerne have haft at hun enten fik flex eller pension til hendes psyke havde det bedre... Men nope der er ikk noget at gøre, det har så "sjovt" nok lavet om til at hun skal i praktik i 13 uger for at se hvad hun kan.... Men det blir ikk til flex job siger de....

Åh-ha... Syntes simpelthen ikke sådan noget er iorden.

Gad vide om de har lavet reglerne om, jeg var da på sygedagpenge i næsten 3 år

Hvis hun bare kunne få fleksjob, hvorfor skal de gøre det så svært. Jeg er først lige kommet i gang med arbejde. Jeg har siden jeg fik min datter presset på for en ny afklaring, da de gamle tider ikke længere er realistiske. Efter den nye "fleksjob-lov" kan man arbejde ned til 2 timer om ugen. Og det er præcis det jeg har ledt efter, for jeg er sq for ung til at skulle være førtidspensionist, men kan ikke klare 15-20 timer om ugen, som var bedst på den gamle reform.

Jeg syntes slet ikke det er fair at når man ikke selv er skyld i sin situation, hvorfor kan man så ikke få en fair behandling, og respektere at man bare ikke kan længere.

Jeg tænker da at netop sådan en som din mor, med alle de skavanker der er fulgt med hendes ulykke, så burde hun jo bare få en førtidspension, og så kunne hun lave lidt frivilligt arbejde, hvis/når hun magter det. Arr det system er bare ikke bygget for syge mennesker

Anmeld

21. november 2013

Mom2

Jupiter skriver:

Pyha, jeg har efterhånden læst MANGE tråde om den her KH reform - har bare aldrig kommenteret på dem, før nu!! Jeg kan starte med at sige at jeg selvfølgelig godt kan forstå din frustration - det er naturligt at blive frustreret når noget tages fra én....

Når det er sagt, så må jeg desværre tilslutte mig holdningen at man ikke kan forlade sig på de i øjeblikket værende ydelser man får tildelt af staten. Det er netop staten der råder over de her penge som vi alle betaler i skat, og som jeg ser det, er der ingen vej udenom.

ALLE som er forsørget eller i en eller anden forstand hjulpet af staten, bliver ramt på et eller andet tidspunkt.

De ældre får færre bade, børnene i skolerne får ikke nye bøger eller lokaler. De syge får ikke automatisk fleksjob eller sygedagpenge osv...

That's life!! Man kan ikke få alt i denne verden, og hvis vi vender snuderne ud over vores egne grænser i lille danmark, så er det jo guld bare at have mad på bordet! Og at have bil, er da en kanon luksus som på ingen måde er nødvendig for at overleve - med mindre man bor in the middle of nowhere og ikke kan hente mad 

Vi er alt for vant til den her materialisme og går op i alle nice-to-have tingene. Vi burde måske sætte tingene i perspektiv og fokusere mere på need-to-have. Så ville der være mere plads til at sætte pris på hvor heldige vi i virkeligheden er! - For føler du dig ikke heldig, at du har en familie som alle er mætte, har tøj på kroppen og en seng at sove i? 

Jo er glad for min familie er mæt, har tøj på kroppen og tag over hovedet men det har vi kun fordi ydelsen har den størrelse som den har lige nu.

Som skrevet har jeg en mand med kronisk lidelse som gør han sidder i kørestol og bil er derfor meget nødvendigt for at han kan komme nogen steder, men vi har snakket om at den skal sælges selvom det gør han bliver bundet til hjemmet.

Anmeld

21. november 2013

Mom2

Sandratoft skriver:

De rigtig syge mennesker, burde heller ikke være på kontanthjælp, men på førtidspension eller noget andet. 

Hun er så blevet vurderet til at skulle have kontanthjælp, af nogen kompetente mennesker, og det må der være en grund til. Jeg siger ikke din mor ikke har det dårligt, jeg siger blot at jeg stoler på samfundet, og at de har deres grunde til agere som de gør.

Politikerne har uddannet sig i hvordan samfundet fungerer, og har eksperter til at hjælpe dem der hvor de har brug for det. De sætter ikke din mor på kontanthjælp blot for at være onde, men fordi der er et større formål med det. 

Du er SÅ gal på den der! Min mand er kronisk syg af rygsøjle gigt men er på kontanthjælp fordi kommunen ikke behandler hans sag som de skal og giver det det fandens flexjob som han burde få. Så nej det er IKKE fordi kompetente mennesker vurdere at de syge skal være på kontanthjælp, det er fordi kommunerne er så SINDSSYG LANGSOMME til at få sagerne afsluttet at det er der vores syge ender og er fanget!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.