Den nye reform tvinger os helt i knæ :'(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. november 2013

Moderator

Profilbillede for Moderator

Vi vil gerne minde om at holde den gode tone i debatten, og ikke blive for personlige!

Hvis i støder på en debat, der provokere jer, så har i følgende muligheder! 

1- svar i debatten på en venlig og hjælpsom måde.

2- gå uden om debatten. 

Hilsen staff

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. november 2013

Mom2

Bell'star skriver:

Jeg kunne ikke være mere enig!!
Fra 1/1-14 har vi 3000kr at leve for herhjemme, til mad, bleer og benzin osv.
Min søn er på det tidspunkt 4 mdr. Gammel, og nægter at sætte ham i institution i så lille en alder.

Jeg mangler EEN eksamen fra at være færdiguddannet folkeskolelærer (en eksamen jeg desværre dumpede som højgravid og derfor ikke havde mulighed for at tage om før efter endt "barsel", da reeksamen lå på et tidspunkt hvor jeg havde en 1 uge gammel baby.
Jeg er derfor ikke dagpengeberettiget (da jeg ikke er færdiguddannet) og heller ikke su/barselsklip-berettiget (fordi jeg mangler for lidt af min uddannelse til at være det.

Jeg stod derfor som højgravid pludselig i den situation, at jeg ikke kunne gøre andet end at få KH-hjælp indtil jeg kan tage reeksamen igen til juni.

Og så tager de Fandme mine penge fra mig når jeg står her med en baby og ingen mulighed for at gøre uddannelsen færdig før til sommer - hvad fanden havde de tænkt sig - KÆMPE IDIOTER der ødelægger mere end de gavner samfundet!!

Ja undskyld, måtte jeg også lige ud med - er grædefærdig over deres latterlige regler der er FULDSTÆNDIG ligeglade med barsel - det er der ikke noget der hedder i deres system

- jeg havde sgu nok valgt en anden løsning end kontanthjælp i min barsel, hvis jeg havde muligheden, tror I ikke, idioter på Christiansborg, der har lavet de lorteregler!?

Nej det er så ugennemtænkt og samtidig får vi jo også at vide at vi skal sætte flere børn i til fordi vi kommer til at mangle befolkning ellers! Jamen det giver de da også en lyst til!

Anmeld

21. november 2013

Mom2

Jupiter skriver:

Til TS:

Jeg er ked af at din tråd kom sådan på afveje! Det var vist mig der samlede op på et emne der blev bragt i periferien.

Jeg håber du har fået den respons du søgte - enig eller ej!

Gør ikke noget, der var flere til den dans...

Anmeld

21. november 2013

Mom2

Pcokate skriver:

Hej vi er begge på su og tænkte at måske det kunne give lidt inspiration 

Vi har ingen bil men cykler (bor dog ikke på landet). Jeg cykler 25 km hver vej til skole, manden tager det offentlige (så er der en til at hente og bringe). 

Vi får tilskud til pasning

vores budget for alt i husholdningen og til sjov er 3000,- 

morgenmad er fx fuldkornshavrefras med mælk eller skramble eegs og frugt. 

Mellem er typisk frugt, hj. smothie eller grønt

frokost: rugbrød

aftensmad billigt kød, sovs og grønsager (spagetti med kødsovs, chilimarineret kylling med coleslow m.m) 

vi bor i en 2v (knægten har værelset og vi sovesofa) og har en lille terrasse hvor jeg dyrker div. Grønsager, frugt og bær  fra de frø jeg har fra tidligere købte grønsager M.m. Der fryses ned m.m. hvad der er i overskud og ikke meget skal købes ind af den slags. 

Tøj købes i genbrug eller fås aflagt af familie/venner. Derudover spare vi op til sko og andre nødvendigheder der kan dukke op (Men vi køber sjældent noget udover sko til knægten som slider dem op uanset mærke på rekordtid)

Fitness klares hjemme og sønnen har fået tilskud til sin fritidsaktivitet. 

Frisør klares hjemme, julepynt m.m. laver vi selv eller køber på genbrug. 

Khlivet bliver hårdere og jeg håber at i finder den løsning der passer jer bedst uden at skal helt ned og vende. Mon ikke der kommer en løsning når kamelen er slut? 

Tak for dit indslag men kan ikke bruge de fleste af dine råd, da jeg som skrevet har en mand i kørestol grundet kronisk lidelse, han kommer altså ikke af med den fandens kørestol Det gør der skal tages hensyn til en masse, blandt andet skal han kunne komme rundt i vores hjem i kørestol og så bruger vi en del penge på medicin, hvilket heller ikke kan undværes.

Vi laver i forvejen madplaner og får mad fra familie, men regnestykket går bare ikke op alligevel. Vi lever ikke i luksus tvært i mod.

Anmeld

22. november 2013

Pcokate

Christina88 skriver:

Tak for dit indslag men kan ikke bruge de fleste af dine råd, da jeg som skrevet har en mand i kørestol grundet kronisk lidelse, han kommer altså ikke af med den fandens kørestol Det gør der skal tages hensyn til en masse, blandt andet skal han kunne komme rundt i vores hjem i kørestol og så bruger vi en del penge på medicin, hvilket heller ikke kan undværes.

Vi laver i forvejen madplaner og får mad fra familie, men regnestykket går bare ikke op alligevel. Vi lever ikke i luksus tvært i mod.

Det var heller ikke for at sige i lever i luksus men bare for at se om i kunne blive inspireret i form af handikapvenlig billig lejebolig, billigere madplaner m.m. Jeg ved medicin er pivdyrt og der kan i jo ikke spare. Ang bilen kunne i evt. Skifte ud med et falckabonnement eller lign. Vores koster 120,- mdr (med kørsel til behandling, medicin m.m.). Der er selvfølgelig også handicaptransporten dog ved jeg ikke hvad den koster i jeres område. Igen er der forskel på by og land (på landet er bilen bare en nødvendighed...) 

i burde dog overveje at gå af med huset (har selv været der) og acceptere jeres situation med alle de ulemper og gode ting der er. 

Igen håber jeg at i finder en løsning der passer jer 

nb har i ikke økonomisk rådgivningshjælp i jeres kommune? 

Anmeld

22. november 2013

Mom2

Pcokate skriver:

Det var heller ikke for at sige i lever i luksus men bare for at se om i kunne blive inspireret i form af handikapvenlig billig lejebolig, billigere madplaner m.m. Jeg ved medicin er pivdyrt og der kan i jo ikke spare. Ang bilen kunne i evt. Skifte ud med et falckabonnement eller lign. Vores koster 120,- mdr (med kørsel til behandling, medicin m.m.). Der er selvfølgelig også handicaptransporten dog ved jeg ikke hvad den koster i jeres område. Igen er der forskel på by og land (på landet er bilen bare en nødvendighed...) 

i burde dog overveje at gå af med huset (har selv været der) og acceptere jeres situation med alle de ulemper og gode ting der er. 

Igen håber jeg at i finder en løsning der passer jer 

nb har i ikke økonomisk rådgivningshjælp i jeres kommune? 

Nej ved jeg godt, undskyld hvis jeg ikke lige fik skrevet jeg godt ved det var som inspiration du skrev.

Vi kan godt sælge bilen, men så bliver min mands liv et helvede bl.a. når han skal have medicin. Det bliver et smerte helvede fordi ventetiden på sygetransporten er så lang. Han bliver kørt rundt i 1 time inden han er på hospitalet fordi han bliver hentet før de kører ud og henter dem laaangt ude på landet og så kører de til hospitalet. Det vil sige i stedet for at han kun har få smerter og det tager 1½ time, kommer han til at have store smerter og det vil tage 3½time og økonomisk er det kun lidt billigere med fælles syge transport end egen bil, så derfor har vi valgt at have egen bil, så han har mindst mulig smerter. Men vi har i tankerne at sælge den.

Vi har undersøgt at finde anden bolig, men det er ikke muligt og kunne vi finde noget andet har vi ikke råd til at flytte og kan ikke låne flere penge i banken til det heller :/
Vi ejer ikke huset vi bor til leje...

Vi har ikke økonomisk rådgiver i kommunen da jeg ikke giver fem flade for dem. Vi har ikke fået den hjælp vi burde da min mand røg i kørestol, så stoler ikke på dem.

Anmeld

22. november 2013

Pcokate

Christina88 skriver:

Nej ved jeg godt, undskyld hvis jeg ikke lige fik skrevet jeg godt ved det var som inspiration du skrev.

Vi kan godt sælge bilen, men så bliver min mands liv et helvede bl.a. når han skal have medicin. Det bliver et smerte helvede fordi ventetiden på sygetransporten er så lang. Han bliver kørt rundt i 1 time inden han er på hospitalet fordi han bliver hentet før de kører ud og henter dem laaangt ude på landet og så kører de til hospitalet. Det vil sige i stedet for at han kun har få smerter og det tager 1½ time, kommer han til at have store smerter og det vil tage 3½time og økonomisk er det kun lidt billigere med fælles syge transport end egen bil, så derfor har vi valgt at have egen bil, så han har mindst mulig smerter. Men vi har i tankerne at sælge den.

Vi har undersøgt at finde anden bolig, men det er ikke muligt og kunne vi finde noget andet har vi ikke råd til at flytte og kan ikke låne flere penge i banken til det heller :/
Vi ejer ikke huset vi bor til leje...

Vi har ikke økonomisk rådgiver i kommunen da jeg ikke giver fem flade for dem. Vi har ikke fået den hjælp vi burde da min mand røg i kørestol, så stoler ikke på dem.

Det er helt ok

Av den kan jeg godt se. Så ville jeg nok også proitere bilen Når det andet giver større smertehelvede og kun e. Lille besparelse:/

Det kan være rigtigt svært at finde indskuddet til en ny bolig men jeg synes da i skal prøve at kontakte kommunen igen igen (nogle gange hjælper det at være irriterende før man får hjælp) både ang. Bolig og økonomisk rådgivning. 

Jeg har tidligere heller ikke haft den store tillid til min kommune og endte da også som hjemløs i en periode. Nogle af dem er decideret fjolser, men der sidder også nogle der brænder for at hjælpe og med lidt held er det dem du får fat på

Anmeld

22. november 2013

Mom2

Pcokate skriver:

Det er helt ok

Av den kan jeg godt se. Så ville jeg nok også proitere bilen Når det andet giver større smertehelvede og kun e. Lille besparelse:/

Det kan være rigtigt svært at finde indskuddet til en ny bolig men jeg synes da i skal prøve at kontakte kommunen igen igen (nogle gange hjælper det at være irriterende før man får hjælp) både ang. Bolig og økonomisk rådgivning. 

Jeg har tidligere heller ikke haft den store tillid til min kommune og endte da også som hjemløs i en periode. Nogle af dem er decideret fjolser, men der sidder også nogle der brænder for at hjælpe og med lidt held er det dem du får fat på

Da min mand kom i kørestol fik vi at vide fra andre i kørestol og andre handicappede at der var masser af hjælp at hente ved kommunen, men da vi ringede til dem fik vi at vide der ikke var noget at hente! heller ikke selvom vi ringede og snakkede med 5 forskellige mennesker!
Vi fik først ordentlig hjælp fra dem da min mor (som har arbejdet med hjælpemidler) havde fortalt mig, hvilke paragraffer vi skulle smide i hovedet af dem! Når de skal punge ud og bruge penge på noget, så er der ingen hjælp/dårlig hjælp at hente.

Desuden har vores bankrådgiver set vores budget igennem og kan ikke se hvor vi skal spare. Det eneste sted vi umiddelbart kan spare nogle få hundrede kroner er dp. Har fået at vide man kan få friplads ved privat dp, så det skal jeg have undersøgt i dag. Håber det passer

Anmeld

22. november 2013

Pcokate

Christina88 skriver:

Da min mand kom i kørestol fik vi at vide fra andre i kørestol og andre handicappede at der var masser af hjælp at hente ved kommunen, men da vi ringede til dem fik vi at vide der ikke var noget at hente! heller ikke selvom vi ringede og snakkede med 5 forskellige mennesker!
Vi fik først ordentlig hjælp fra dem da min mor (som har arbejdet med hjælpemidler) havde fortalt mig, hvilke paragraffer vi skulle smide i hovedet af dem! Når de skal punge ud og bruge penge på noget, så er der ingen hjælp/dårlig hjælp at hente.

Desuden har vores bankrådgiver set vores budget igennem og kan ikke se hvor vi skal spare. Det eneste sted vi umiddelbart kan spare nogle få hundrede kroner er dp. Har fået at vide man kan få friplads ved privat dp, så det skal jeg have undersøgt i dag. Håber det passer

Sikke en dårlig oplevelse og kommune. Mon din mor eller gratis juridsk hjælp kan hjælpe med flere paragraffer som kan skaffe jer den hjælp  i behøver?

Anmeld

22. november 2013

Pikku Myy

Nej som jeg skriver blev de tilbudt en lejlighed, men mange takkede nej. Man skal nu ikke have så ondt af dem for jo de vælger selv at bo på gaden, mange hygger sig med det.

Størstedelen af de hjemløse i Danmark har større problemer end at de ikke har tag over hovedet. Jeg vil nærmest gå så langt som at sige at det at tilbyde dem en lejlighed, "for så er de jo ikke hjemløse længere", er symptombehandling af værste kaliber.

Jeg kendte til en mand en gang, hvis datter var død af cancer. Konen var endt på psyk, og han havde fundet ro på bunden af flasken. Og han havde et hårdt liv. Der bestemt ikke noget hyggeligt ved hans liv.

Han bad om hjælp og fik anvist en lejlighed. Det var mere eller mindre det. Han døde året efter. En nat. Højst sandsynligt af kulde. Eller måske bare fordi han havde givet op ...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.