Pcokate skriver:
Hej vi er begge på su og tænkte at måske det kunne give lidt inspiration 
Vi har ingen bil men cykler (bor dog ikke på landet). Jeg cykler 25 km hver vej til skole, manden tager det offentlige (så er der en til at hente og bringe).
Vi får tilskud til pasning
vores budget for alt i husholdningen og til sjov er 3000,-
morgenmad er fx fuldkornshavrefras med mælk eller skramble eegs og frugt.
Mellem er typisk frugt, hj. smothie eller grønt
frokost: rugbrød
aftensmad billigt kød, sovs og grønsager (spagetti med kødsovs, chilimarineret kylling med coleslow m.m)
vi bor i en 2v (knægten har værelset og vi sovesofa) og har en lille terrasse hvor jeg dyrker div. Grønsager, frugt og bær fra de frø jeg har fra tidligere købte grønsager M.m. Der fryses ned m.m. hvad der er i overskud og ikke meget skal købes ind af den slags.
Tøj købes i genbrug eller fås aflagt af familie/venner. Derudover spare vi op til sko og andre nødvendigheder der kan dukke op (Men vi køber sjældent noget udover sko til knægten som slider dem op uanset mærke på rekordtid
)
Fitness klares hjemme og sønnen har fået tilskud til sin fritidsaktivitet.
Frisør klares hjemme, julepynt m.m. laver vi selv eller køber på genbrug.
Khlivet bliver hårdere og jeg håber at i finder den løsning der passer jer bedst uden at skal helt ned og vende. Mon ikke der kommer en løsning når kamelen er slut?

Tak for dit indslag men kan ikke bruge de fleste af dine råd, da jeg som skrevet har en mand i kørestol grundet kronisk lidelse, han kommer altså ikke af med den fandens kørestol
Det gør der skal tages hensyn til en masse, blandt andet skal han kunne komme rundt i vores hjem i kørestol og så bruger vi en del penge på medicin, hvilket heller ikke kan undværes.
Vi laver i forvejen madplaner og får mad fra familie, men regnestykket går bare ikke op alligevel. Vi lever ikke i luksus tvært i mod.