Den nye reform tvinger os helt i knæ :'(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. november 2013

Carina:-)

C-Dog skriver:

Nu har jeg været i kontakt med en del mennesker der ikke har råd til at holde jul i år, næste år bliver det nok endnu værre for dem, og det skal du ikke fortælle mig ikke går ud over deres børn? Det er familier der i forvejen lever stramt uden tv, forsikringer, bil, kun køber billigt brugt tøj og dårligt har til mad hele måneden, mange af disse familier mister halvdelen af deres penge fra januar. Nogle vil miste deres bolig imens andre må bo 5 mennesker i en lille to værelses, uden mulighed for at se Lys for enden. Kom ikke og sig deres børn ikke vil lide under det. Det er børn der har det svært nok som det er. Men ja, i dine øjne er det vel et ok offer. Deres forældre kunne jo bare have taget bedre valg, lade være med at være syge, eller hvad ved jeg. Problemet i mine øjne er bare, at det går ud over børnene der i forvejen er meget socialt udsatte. Og jeg frygter hvad der nu skal blive af alle dem, Vi taber på gulvet med de nye regler.

Men hvorfor er det de ikke har råd til de ting?

Får man 2 x14.000 (som man jo gør lige nu på kh) 

Og får boligsikring ,betalt inst osv Ja så er der noget revende galt hvis man ikke kan få tingene til at hænge sammen.,

Så prioterer man forkert-Og underligt nok så har de fattige vi ser på tv jo altid en smøg i kæften samtidig med de sidder med en iphone...

At man har sat sig i gæld kan aldrig blive samfundets problem.

Mange ville have godt af at tage ansvar for sig selv og sine børn.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. november 2013

MorTil4<3

Jupiter skriver:

Du kan ikke bilde mig ind at fordi man mister 4000,- så er der SLET ingen penge til mad.

Det er muligt at den står på spaghetti og havregrød hvis ikke man kan/vil spare på andet, men det er stadig mad!

Det er et prioriterings spørgsmål, og alt andet lige så må overlevelse (lig = mad) være første prioritet.

okay, nu skriver jeg som det er herhjemme hos os!!

min mand får 18000 udbetalt
jeg er på KH og får 10.500 udbetalt CA!

når hus, bil, brændstof, daginstution og alle faste som forsikringer og så videre er betalt har vi 7000 tilbage!!!
de 7000 går til mad, bleer, opsparing, gaver, husholdning i det hele taget

når vi når sidst på måneden står der 0 på vores kontis

vi kan ikke bare finde andet hjem da vores hus er vores hus og er købt så det betaler vi jo af på med lån
bil er en nødvendighed da manden arbejde 140 km hjemmefra om natten
og jeg kan blive ved!!!!

hvis ikke jeg valgte at tage en uddannelse ville min indtægt falde til 5000 som max! ergo så ville vi kun have 2000 tilbage om måneden til mad bleer og så videre , det kan vi for himlens gud ikke leve på!!!!!

og så ville vi være nød til at flytte fra hinanden

prøv dog og få øjnene op! det er sku ikke i orden det den her lorte regering har gang i !!! de får SÅ mange flere problemer end de nogensinde før har haft på grund af den skide reform

og det skal de nok opdage, men det sker desværre ikke tids nok

argg jeg er så sindssyg arig på folk der tror det er lutter lagkage at være på KH for det er det fandme ikke!!!!
jeg har været i systemet nu 1 ½ år og jeg er så hamrende træt af det! har været på flere løntilskudsperioder flere praktiksteder
flere der lover og lover og inderst inde røvrender de bare folk for at få penge fra kommunen !! det er fandme den skinbare sandhed og det er til at bræke sig over

jeg glæder mig nu over at jeg er kommet på en uddannelse, men det var jo egentligt ikke det jeg ønskede i sidste i ende, men det er en nødvendighed for at vi kan holde panden op
jeg ville da hellere stå op om morgenen og vide jeg havde et arbejde med en indtægt der var stabil, men det er en drømmetænkning jeg intet får ud af det

Anmeld

21. november 2013

Morjanne76

Med 28500 kr udbetalt og 7000 kr tilbage efter udgifter, må I have nogle høje udgifter. Det kan sat på spidsen, ikke blive statens problem? Eller kan det? 

Anmeld

21. november 2013

Mettefpigen

Sandratoft skriver:

Ligesom Demosan, har jeg stor respekt for politikerne, og det arbejde de laver. For at få samfundet til at hænge sammen, skal der tages nogen penge et sted. Nu er turen kommet til kontanthjælpen, og ja, det er da skide ærgeligt, men det er igen nogen penge, man  får af staten. Så at sidde og brokke sig over det, synes jeg er en utaknemmelig holdning at have. Det her er ikke direkte møntet på trådstarter, men har hørt om det her så mange gange, at det er blevet trættende at høre på. 

Der sidder altså også syge mennesker på Kh som det også går udover... har de ikke lov til at brokke sig?? Det synes jeg.... tag min mor som havde fast job fik omkring 20000... bli'r overfaldet kommer på sygedagpenge ryger ned på ca 14000... nu ryger hun på Kh til feb og lidt over 5000... hun kan sku ikke spare nogensteder....

Anmeld

21. november 2013

Jupiter

MilleMus1988 skriver:

okay, nu skriver jeg som det er herhjemme hos os!!

min mand får 18000 udbetalt
jeg er på KH og får 10.500 udbetalt CA!

når hus, bil, brændstof, daginstution og alle faste som forsikringer og så videre er betalt har vi 7000 tilbage!!!
de 7000 går til mad, bleer, opsparing, gaver, husholdning i det hele taget

når vi når sidst på måneden står der 0 på vores kontis

vi kan ikke bare finde andet hjem da vores hus er vores hus og er købt så det betaler vi jo af på med lån
bil er en nødvendighed da manden arbejde 140 km hjemmefra om natten
og jeg kan blive ved!!!!

hvis ikke jeg valgte at tage en uddannelse ville min indtægt falde til 5000 som max! ergo så ville vi kun have 2000 tilbage om måneden til mad bleer og så videre , det kan vi for himlens gud ikke leve på!!!!!

og så ville vi være nød til at flytte fra hinanden

prøv dog og få øjnene op! det er sku ikke i orden det den her lorte regering har gang i !!! de får SÅ mange flere problemer end de nogensinde før har haft på grund af den skide reform

og det skal de nok opdage, men det sker desværre ikke tids nok

argg jeg er så sindssyg arig på folk der tror det er lutter lagkage at være på KH for det er det fandme ikke!!!!
jeg har været i systemet nu 1 ½ år og jeg er så hamrende træt af det! har været på flere løntilskudsperioder flere praktiksteder
flere der lover og lover og inderst inde røvrender de bare folk for at få penge fra kommunen !! det er fandme den skinbare sandhed og det er til at bræke sig over

jeg glæder mig nu over at jeg er kommet på en uddannelse, men det var jo egentligt ikke det jeg ønskede i sidste i ende, men det er en nødvendighed for at vi kan holde panden op
jeg ville da hellere stå op om morgenen og vide jeg havde et arbejde med en indtægt der var stabil, men det er en drømmetænkning jeg intet får ud af det

Pyha, du behøver nu ikke overfuse mig sådan!

Jeg er ikke ude på at nedgøre nogen på KH. Hvis du går tilbage i tråden, så kommenterer jeg ikke på den del overhovedet! Af gode grunde 

Hvis der står 0,- sidst på måneden, så ville jeg spare på fx forsikringer og gaver.

At skulle leve for 2000,- er hårdt, men ikke umuligt! Har prøvet det, og det handler i den grad om at skære ind til benet, at være realistisk og droppe de fine fornemmelser.

Jeg vil ikke kommentere på de andre aspekter i dit indlæg, da jeg tror det bare vil pisse dig yderligere af. Og det er ikke min intention.

Anmeld

21. november 2013

C-Dog

Jupiter skriver:

Nu lægger du ord i min mund, som jeg ikke har sagt.

Jeg siger ikke at det er lykken, og jeg siger ikke at børnene ikke bliver påvirket.

Men det handler vel også om at lære børnene ikke at være så materialistiske som vi selv er.

Man kan jo godt overleve på mindre plads, og selvom jul ikke indebærer 10 gaver til hver, så handler det jo i virkeligheden også om noget helt andet. Og hvis man virkelig ikke har råd, så findes der julehjælp.

Hvad er der galt med brugt tøj? Det køber jeg da til mig selv og min datter uden at blinke!! Hun skal da lære at nyt ikke nødvendigvis er bedre eller en nødvendighed.

Nu nævner du brugt tøj, og det er jo super man kan det. Og det er der mange der benytter sig af fordi de ikke har råd til andet. Nu har de så ikke engang råd til dette. Så hvad gør vi så, undvære tøj, undvære mad, undvære at betale husleje? Hvor skal dem der intet har, spare halvdelen væk fra? Julehjælp har ikke råd til at hjælpe alle de fattige familier nu, hvordan skulle de kunne hjælpe alle de ekstra fattige familier der pludselig vil komme? Hvor er de fattige børn mon henne om 1-3 og 5 år? Jeg ved det ikke, og det skræmmer mig at folk er ligeglade. Har du været ude og snakke med nogle af de fattige familier, der ikke aner hvad de nu skal gøre? Høre dem fortælle hvor svært deres børn har det i forvejen og at de slet ikke kan se hvordan det skal gå nu? Eller nej, Du behøver ikke svare. Gider egentlig ikke snakke med dig om det, for når alt kommer til alt, kan hverken du eller jeg gøre en skid for alle de børn det her går udover.

Anmeld

21. november 2013

Sandratoft

Tullen85 skriver:

Bliver lidt harm når folk siger man skal være taknemmelig for det er penge man får foræret. Mig bekendt er det noget vi alle betaler til igennem skatten, netop at have den sikkerhed hvis alt andet ramler. Og det er altså Dwight færreste kontanthjælps modtager der aldrig har bidraget til samfundet og til den "forsikring"
Ja kh var tiltænkt som midlertidig forsørgelse men politikernes reformer er jo dem der fastholder de mennesker der ikke kan arbejde i kh systemet i stedet for at sætte dem på ydelser tilpasset deres situation.

Vi er rigtig gode i Danmark til at pege fingre af de ledige og syge og kalde dem utaknemmelige. Men de har immervæk også bidraget inden de havnede i langt de fleste tilfælde en uønsket situation. Vi kalder ikke de ældre grådige hvis de har en tjenestemandspension pension og ønsker hjemmehjælp selvom de har flere penge en en folkepensionist, de har jo bidraget hele deres liv. Selvfølgelig skal der spares i disse tider, men af fjerne halvdelen af mange mange familiers overlevelsesgrundlag er urimeligt, og øger kun skellet mellem rig og fattig endnu mere, bidrager til endnu mere dynej løfteri fordi mange føler sig presset til at bryde familier op, og jeg tror ikke på at de giver flere jobs eller gør folk mere motiveret.. tværtimod...

Så du tror ikke på, at det vil give flere jobs? Regeringen er nødt til at spare, og nu er turen altså kommet til kontanthjælpen! De skal have nogle penge, til at gøre de forskellige firmaer mere konkurrencedygtige, så de kan tjene mere, og dermed ansætte flere. Det er noget der i sidste ende vil komme de arbejdssøgende til gode. Det er ikke noget der sker fra den ene dag til den anden, men vi skal alle være med til at bidrage, og det er den holdning, at kontanthjælpsmodtagerne  ihvertfald ikke skal bidrage, der absolut ikke hjælper på noget. Vi må alle give os, ingen er sikre, og det vil i den sidste ende give os et bedre samfund. 

Til de folk, der helt og holdent tror, at politikerne kun sidder med deres hovede oppe et sted hvor solen ikke skinner, og ingen føling har med hvordan virkeligheden ser ud, har jeg kun ét at sige.. stop jer selv mens i kan. 

Anmeld

21. november 2013

MorTil4<3

Jupiter skriver:

Pyha, du behøver nu ikke overfuse mig sådan!

Jeg er ikke ude på at nedgøre nogen på KH. Hvis du går tilbage i tråden, så kommenterer jeg ikke på den del overhovedet! Af gode grunde 

Hvis der står 0,- sidst på måneden, så ville jeg spare på fx forsikringer og gaver.

At skulle leve for 2000,- er hårdt, men ikke umuligt! Har prøvet det, og det handler i den grad om at skære ind til benet, at være realistisk og droppe de fine fornemmelser.

Jeg vil ikke kommentere på de andre aspekter i dit indlæg, da jeg tror det bare vil pisse dig yderligere af. Og det er ikke min intention.

hvilke forsikringer?
vores bil forsikring som er lovpligtig , svært

ellers vores børns forsikringer som de skal have ? svært

vores husforsikring ved brand/tyveri? så kunne vi jo lige så godt sætte tingende ud på gaden

æhh ja så hurra ikke en mulighed

og kan du købe bleer/vådservietter/rengøringsmidler/vaskepulver/ OG MAD! for 2000 kr til 2 voksne og 2 børn nogen gange 3 ????

det er for pokker sku da umuligt med mindre man så KUN æder pasta , og det kan ungerne eller vi andre sku ikke leve på i længden

Anmeld

21. november 2013

Sandratoft

Mettefpigen skriver:

Der sidder altså også syge mennesker på Kh som det også går udover... har de ikke lov til at brokke sig?? Det synes jeg.... tag min mor som havde fast job fik omkring 20000... bli'r overfaldet kommer på sygedagpenge ryger ned på ca 14000... nu ryger hun på Kh til feb og lidt over 5000... hun kan sku ikke spare nogensteder....

De rigtig syge mennesker, burde heller ikke være på kontanthjælp, men på førtidspension eller noget andet. 

Hun er så blevet vurderet til at skulle have kontanthjælp, af nogen kompetente mennesker, og det må der være en grund til. Jeg siger ikke din mor ikke har det dårligt, jeg siger blot at jeg stoler på samfundet, og at de har deres grunde til agere som de gør.

Politikerne har uddannet sig i hvordan samfundet fungerer, og har eksperter til at hjælpe dem der hvor de har brug for det. De sætter ikke din mor på kontanthjælp blot for at være onde, men fordi der er et større formål med det. 

Anmeld

21. november 2013

Bell'star

Christina88 skriver:

Hej mødre.

Er nød til at lukke nogen af mine frustrationer ud. Har været til møde med kommunen i dag og jeg synes godt nok det er håbløst, håbløst grundet den nye KH reform. Den straffer os kun, den hjælper jo ikke. Den giver jo ikke virksomhederne mulighed for at oprette elevpladser til os fordi vi får færre penge, eller skolerne flere pladser til at optage elever, nej den straffer bare os som mangler en elevkontrakt eller en plads på skolebænken. Den kommer til at splitte familier og den kommer til at gå ud over rigtig mange børn. Jeg HADER den nye reform og jeg er DYBT frustreret.
Jeg vil gerne have en uddannelse og har fundet et sted som gerne vil ansætte mig, som bare mangler en smule økonomisk hjælp for at det kan lade sig gøre, men er der en lov/reform som gør det muligt for virksomheden at få ekstra tilskud, nej! Heller ikke selvom det vil være langt billigere for dem, at give dem 50% af min kontanthjælp i 2 år, så jeg er færdig udlært og har optjent til A-kassen.

Jeg synes virkelig vores politikere, skulle tage og få hovedet ud af røven og komme ud af deres magt bobbel og ud i den virkelig verden. Tage en enkelt dag på jobcentrene rundt omkring, så de får et billede af hvordan DK faktisk ser ud.
Med den nye reform har jeg godt nok mistet meget for vores politikere, de tænker for meget med penge pungen og det holder altså ikke i længden. De vil gerne vi gør en masse ting, men så giv os da lige en ærlig chance, i stedet for bare at straffe os økonomisk, for det løser intet! Det giver bestemt ikke lyst til at stifte familie eller øge den med en mere, selvom de jo samtidig råber op om at vi ikke sætter nok børn i verdenen..

VÅGN OP INDE PÅ BORGEN OG SE HVOR MANGE FAMILIER I ØDELÆGGER MED JERES NYE REFORM OG HVILKEN SKADE DEN GØR!!

Jeg ved godt at to på SU kan klare den sammen, så det burde vi da også. Undskyld med det gider jeg bare ikke hører på. Der er nogen omstændigheder I vores liv herhjemme der gør, at vi bare ikke kan klare os for færre penge end vi har nu. Er da glad for at dem på SU kan klare sig, men jeg kan ikke bruge det til noget. Det gør ikke min mands kroniske lidelse forsvinder og han bliver rask så vi kan flytte i en lejlighed og få boligstøtte og derved mindre boligudgift, det gør ikke at vi kan undvære bilen så vores liv kan hænge og min mand være selvstændig selv på dårlige dage, det ændre ikke på at vi måske er nød til at tage vores datter ud af dagpleje for at kunne betale vores regninger.. Ingenting ændre det, så gider ikke have den smidt i hovedet.

Jeg kræver ikke at få 20.000 om måneden på KH, jeg kræver bare at de ikke tager de få penge vi i forvejen har. Vi vender allerede hver og en øre for at få det hele til at hænge sammen, så jeg virkelig ikke hvordan det skal gå os når den nye reform træder i kraft og jeg kan snart ikke mere.
Der er ikke engang en gulerod i, at jeg får et fuldtidsjob fordi de så bare tager flere af min mands penge, grundet forsørgerpligten som de jo lige oven i at tage penge fra os smider i som en "bonus". Jeg synes den er latterlig og den burde afskaffes helt for alle.

Åh for pokker altså hvor er jeg træt af det lige nu...

Jeg kunne ikke være mere enig!!
Fra 1/1-14 har vi 3000kr at leve for herhjemme, til mad, bleer og benzin osv.
Min søn er på det tidspunkt 4 mdr. Gammel, og nægter at sætte ham i institution i så lille en alder.

Jeg mangler EEN eksamen fra at være færdiguddannet folkeskolelærer (en eksamen jeg desværre dumpede som højgravid og derfor ikke havde mulighed for at tage om før efter endt "barsel", da reeksamen lå på et tidspunkt hvor jeg havde en 1 uge gammel baby.
Jeg er derfor ikke dagpengeberettiget (da jeg ikke er færdiguddannet) og heller ikke su/barselsklip-berettiget (fordi jeg mangler for lidt af min uddannelse til at være det.

Jeg stod derfor som højgravid pludselig i den situation, at jeg ikke kunne gøre andet end at få KH-hjælp indtil jeg kan tage reeksamen igen til juni.

Og så tager de Fandme mine penge fra mig når jeg står her med en baby og ingen mulighed for at gøre uddannelsen færdig før til sommer - hvad fanden havde de tænkt sig - KÆMPE IDIOTER der ødelægger mere end de gavner samfundet!!

Ja undskyld, måtte jeg også lige ud med - er grædefærdig over deres latterlige regler der er FULDSTÆNDIG ligeglade med barsel - det er der ikke noget der hedder i deres system

- jeg havde sgu nok valgt en anden løsning end kontanthjælp i min barsel, hvis jeg havde muligheden, tror I ikke, idioter på Christiansborg, der har lavet de lorteregler!?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.