Den nye reform tvinger os helt i knæ :'(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. november 2013

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
Christina88 skriver:

Hej mødre.

Er nød til at lukke nogen af mine frustrationer ud. Har været til møde med kommunen i dag og jeg synes godt nok det er håbløst, håbløst grundet den nye KH reform. Den straffer os kun, den hjælper jo ikke. Den giver jo ikke virksomhederne mulighed for at oprette elevpladser til os fordi vi får færre penge, eller skolerne flere pladser til at optage elever, nej den straffer bare os som mangler en elevkontrakt eller en plads på skolebænken. Den kommer til at splitte familier og den kommer til at gå ud over rigtig mange børn. Jeg HADER den nye reform og jeg er DYBT frustreret.
Jeg vil gerne have en uddannelse og har fundet et sted som gerne vil ansætte mig, som bare mangler en smule økonomisk hjælp for at det kan lade sig gøre, men er der en lov/reform som gør det muligt for virksomheden at få ekstra tilskud, nej! Heller ikke selvom det vil være langt billigere for dem, at give dem 50% af min kontanthjælp i 2 år, så jeg er færdig udlært og har optjent til A-kassen.

Jeg synes virkelig vores politikere, skulle tage og få hovedet ud af røven og komme ud af deres magt bobbel og ud i den virkelig verden. Tage en enkelt dag på jobcentrene rundt omkring, så de får et billede af hvordan DK faktisk ser ud.
Med den nye reform har jeg godt nok mistet meget for vores politikere, de tænker for meget med penge pungen og det holder altså ikke i længden. De vil gerne vi gør en masse ting, men så giv os da lige en ærlig chance, i stedet for bare at straffe os økonomisk, for det løser intet! Det giver bestemt ikke lyst til at stifte familie eller øge den med en mere, selvom de jo samtidig råber op om at vi ikke sætter nok børn i verdenen..

VÅGN OP INDE PÅ BORGEN OG SE HVOR MANGE FAMILIER I ØDELÆGGER MED JERES NYE REFORM OG HVILKEN SKADE DEN GØR!!

Jeg ved godt at to på SU kan klare den sammen, så det burde vi da også. Undskyld med det gider jeg bare ikke hører på. Der er nogen omstændigheder I vores liv herhjemme der gør, at vi bare ikke kan klare os for færre penge end vi har nu. Er da glad for at dem på SU kan klare sig, men jeg kan ikke bruge det til noget. Det gør ikke min mands kroniske lidelse forsvinder og han bliver rask så vi kan flytte i en lejlighed og få boligstøtte og derved mindre boligudgift, det gør ikke at vi kan undvære bilen så vores liv kan hænge og min mand være selvstændig selv på dårlige dage, det ændre ikke på at vi måske er nød til at tage vores datter ud af dagpleje for at kunne betale vores regninger.. Ingenting ændre det, så gider ikke have den smidt i hovedet.

Jeg kræver ikke at få 20.000 om måneden på KH, jeg kræver bare at de ikke tager de få penge vi i forvejen har. Vi vender allerede hver og en øre for at få det hele til at hænge sammen, så jeg virkelig ikke hvordan det skal gå os når den nye reform træder i kraft og jeg kan snart ikke mere.
Der er ikke engang en gulerod i, at jeg får et fuldtidsjob fordi de så bare tager flere af min mands penge, grundet forsørgerpligten som de jo lige oven i at tage penge fra os smider i som en "bonus". Jeg synes den er latterlig og den burde afskaffes helt for alle.

Åh for pokker altså hvor er jeg træt af det lige nu...

Vi står også i en situation hvor ingen af os har mulighed for arbejde eller udd. Min man blev handicappet for 6 år siden og jeg har psykiske lidelser som følge af ulykken som gjorde min mand handicappet.

ja vi kunne flyyte i noget mindre, selvom vi bor småt i forvejen. Vi kunne vel også droppe vuggestuen, selvom den giver både os og vores dreng en masse i forhold til vi har mindre overskud grundet vores skader.

vi kunne også spare ved sikke at se min mands datter , på transport underholdning og lade være med at give hendes mor børnepenge.

vi kunne gøre mange ting, men det ville være skidt for os og vores børn.

vi har i forvejen skåret alt sjov væk som bioture, spise ude, tage i Tivoli, ferie osv.

synes bestemt dem som kan arbejde skal det, og ja man kan Leve for en su i en periode og får en udd for det, men hvor lækkert er det at leve sådan et helt liv når man ikke har andre muligheder end det eller at vinde i lotto.

jeg føler, selvom jeg er meget taknemmelig over vi kan få økonomisk hjælp, at vi er tvunget til at leve et sølle liv, og det synes jeg ikke mine børn fortjener.

tænk engang, som det er nu er det kun børnene det for nyt tøj og varmt overtøj, vi andre må da gå i laser, og undvære vintertøj og sko. 

Hader at indrømme at jeg er en taber på kh der går i grimt slidt tøj, for sådan var jeg ikke før at vi desværre skulle igennem nogle frygtelige ting, men kan ikke lade være nu, for Danmark skal vide at det er for galt nu. hvorfor skal vi helt ned i gruset. 

Frygter for Danmarks fremtid, tror det her føre mange triste skabner med sig, vold, kriminalitet, mobning og en masse andet.

For der bliver mange frustrerede mennesker som skal kæmpe for at overleve.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. november 2013

Laulund87

Moo skriver:

Du har jo ret.

5.820 personer synes det er skide hyggeligt at bo på gaden, sove på herberg, ikke at vide hvor de skal sove den næste nat..... 

Godt du fik rettet mig ind der - jeg troede jo bare at det var et problem - men jeg er heller ikke så klog....

Åhh lad da være med at hidse dig sådan op

Men du skal da endelig mene at jeg lyver og finder på det hvis du har det bedre med det

God aften

Anmeld

21. november 2013

Moo

Laulund87 skriver:

Åhh lad da være med at hidse dig sådan op

Men du skal da endelig mene at jeg lyver og finder på det hvis du har det bedre med det

God aften

Jeg siger ikke du lyver - jeg tænker du taler som du har forstand.....undskyld  - men det er faktisk helt reelt det jeg tænker, ved godt det ikke er pænt sagt. Men det er virkelig naivt at tro at alle hjemløse i Danmark synes det er hyggeligt, at de bare kan få en lejlighed i morgen hvis de skifter mening, og at det i øvrigt er et bevidst valg ikke at have et hjem.

Her er lidt hyggelæsning hvis du skulle få lyst til at få udvidet din horisont lidt.

http://www.sfi.dk/rapportoplysninger-4681.aspx?Action=1&NewsId=4007&PID=9267

Anmeld

21. november 2013

Laulund87

Moo skriver:

Jeg siger ikke du lyver - jeg tænker du taler som du har forstand.....undskyld  - men det er faktisk helt reelt det jeg tænker, ved godt det ikke er pænt sagt. Men det er virkelig naivt at tro at alle hjemløse i Danmark synes det er hyggeligt, at de bare kan få en lejlighed i morgen hvis de skifter mening, og at det i øvrigt er et bevidst valg ikke at have et hjem.

Her er lidt hyggelæsning hvis du skulle få lyst til at få udvidet din horisont lidt.

Jeg tror du skulle tage at læse hvad jeg skriver for det går ikke så godt, jeg skriver ikke ALLE.

Men jeg smutter nu for du kan ikke debattere på et fornuftigt plan

Anmeld

21. november 2013

Jupiter

C-Dog skriver:

Nu nævner du brugt tøj, og det er jo super man kan det. Og det er der mange der benytter sig af fordi de ikke har råd til andet. Nu har de så ikke engang råd til dette. Så hvad gør vi så, undvære tøj, undvære mad, undvære at betale husleje? Hvor skal dem der intet har, spare halvdelen væk fra? Julehjælp har ikke råd til at hjælpe alle de fattige familier nu, hvordan skulle de kunne hjælpe alle de ekstra fattige familier der pludselig vil komme? Hvor er de fattige børn mon henne om 1-3 og 5 år? Jeg ved det ikke, og det skræmmer mig at folk er ligeglade. Har du været ude og snakke med nogle af de fattige familier, der ikke aner hvad de nu skal gøre? Høre dem fortælle hvor svært deres børn har det i forvejen og at de slet ikke kan se hvordan det skal gå nu? Eller nej, Du behøver ikke svare. Gider egentlig ikke snakke med dig om det, for når alt kommer til alt, kan hverken du eller jeg gøre en skid for alle de børn det her går udover.

Nej du har nok ret i at vi skal stoppe den her!

Jeg kan nemlig også blive ubehagelig, og det ønsker jeg bestemt ikke 

Voksne mennesker må vel kunne tale pænt om tingene 

Anmeld

21. november 2013

Jupiter

MilleMus1988 skriver:

hvilke forsikringer?
vores bil forsikring som er lovpligtig , svært

ellers vores børns forsikringer som de skal have ? svært

vores husforsikring ved brand/tyveri? så kunne vi jo lige så godt sætte tingende ud på gaden

æhh ja så hurra ikke en mulighed

og kan du købe bleer/vådservietter/rengøringsmidler/vaskepulver/ OG MAD! for 2000 kr til 2 voksne og 2 børn nogen gange 3 ????

det er for pokker sku da umuligt med mindre man så KUN æder pasta , og det kan ungerne eller vi andre sku ikke leve på i længden

Kort svar:

Ja det kan jeg i den grad! 

Og ja, pasta er en mulighed. Der findes mange ting som koster det samme, og det kan man godt leve af!

Som tidligere nævnt så er det et prioriterings spørgsmål, og jeg kan godt se det bliver et problem hvis man kun vil spise røde bøffer og laksefileter.

Anmeld

21. november 2013

Carina:-)

Moo skriver:

Super lækkert at du lige kan hive debatten ned på et plan hvor arrogance og nedgørelse lige kan medvirke til at vi ikke får en god og sober debat.

Hvad blev der af at svare pænt også selv om man er uenig?

Anmeld

21. november 2013

Jupiter

Moo skriver:

Mener du helt seriøst at du ikke ved der findes hjemløse i Danmark?? Eller tror du bare de synes det er sjovt at bo på gaden og gør det frivilligt???

Ja jeg mener dybt seriøst at dem der bor på gaden, VÆLGER det!

Der er ALTID en mulighed for at få tag over hovedet!

At nogle så ikke synes de vil tage imod det under de vilkår der er, det er deres valg.

Anmeld

21. november 2013

Laulund87

Jupiter skriver:

Ja jeg mener dybt seriøst at dem der bor på gaden, VÆLGER det!

Der er ALTID en mulighed for at få tag over hovedet!

At nogle så ikke synes de vil tage imod det under de vilkår der er, det er deres valg.

Anmeld

21. november 2013

Jupiter

Moo skriver:

Og nej, børnene får nok mad hver dag, men de får ikke nødvendigvis sund mad.

Og ja, det kan godt være de holder jul, men hvilken jul? Og mon de holder børnefødselsdag lige som deres kammerater?

Fattigdom er faktisk et voksende problem i Danmark, og det går hårdt ud over børnene. 

Jamen skal jul være frådseri og materialisme???

Hvorfor kan jul ikke bare være hygge sammen, synge nogle sange, fortælle historier? Det koster ingenting!

Det er netop det der er min pointe. Vi er for forkælede her i Danmark.

Fattigdom er et abstrakt begreb, og jeg vælger bare at se det i perspektiv og tænke at vi har det fantastisk sammenlignet med andre steder.

Og jeg vælger at være optimistisk og finde det gode i stedet for det dårlige!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.