Den nye reform tvinger os helt i knæ :'(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. november 2013

Carina:-)

Mettefpigen skriver:

Der sidder altså også syge mennesker på Kh som det også går udover... har de ikke lov til at brokke sig?? Det synes jeg.... tag min mor som havde fast job fik omkring 20000... bli'r overfaldet kommer på sygedagpenge ryger ned på ca 14000... nu ryger hun på Kh til feb og lidt over 5000... hun kan sku ikke spare nogensteder....

Det er sgu også forfærdeligt.

At syge mennesker skal have det svært økonomisk oveni det andet.

Og jeg håber at med den her reform bliver der råd til at få syge mennesker hurtigere igennem systemmet-Så de kan få ro på deres liv.

Og håber endnu mere på at jeg aldrig mere skal møde en kvinde der må ligge i en seng på en 3 mands stue med den ydmygelse det må være ikke at kunne få lov til at dø i fred med sin familie om sig.

Der fik jeg virkelig øjnene op for hvilke konsekvenser det har for os alle med den smiden om sig med penge der har stået på  i alt for mange år-

Gudskelov at der nu bliver gjort noget-Så er der håb for at også din mor kan få et ordentligt liv og ikke skal være bange for at om måske 5 år at det slet ikke er noget der hedder kh overhovedet - fordi alle pengene er brugt .

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. november 2013

helle85

Kofoed. skriver:

jeg synes du skal prøve at sætte dig i andre sted, i stedet for at brokke dig. vær dog taknemmelig for du ikke er en del af kh systemet.

men det store problem i det her, er at det er kommet så pludseligt, ja reformen har været på tale længe, men konsekvenserne for den blev først delvis fortalt i juni, og i dag er der stadig mange der ikke har fået personligt svar på, om det ramme dem. Vi ved fx ikke hvad min kæreste for fra januar af, ham er psykisk syg, men ikke så slemt, at han med garanti kan beholde den høje KH (altså ikke er uddannelse parat indenfor et år), hvordan i bib skal en sagbehandler kunne bedømme, hvornår han kan starte i skole, når lægen ikke kan?
jeg selv fik svar i tirsdags om, at jeg da var uddannelse parat fra 1. januar, men jeg er altså sygemeldt og har været det i over et år (noget helt andet er, at jeg alligevel selv vil starte der, men det er ikke relevant, når lægen stadig vudere mig som sygemeldt).
Vi flyttede i maj, en måned inden reformen blev stemt igennem, den er større og dyre end den anden vi havde, men vi havde fint råd til den på KH og så dyr er den nu heller ikke. hvis vi begge bliver sat ned i KH og bliver på KH, har vi overhovedet ikke råd til lejen.

og så glemmer du (og mange andre), at man på SU både kan tage SU lån og have et fritidarbejde, to vigtige muligheder som mange benytter sig af og det er deres eneste overlevelse mulighed.

Og jeg vil gerne spørge om noget. Hvis nu du eller manden (hvis der er en) mister jeres arbejde og i så komme i akasse, har i så mulighed for at tilpasse jer den nye indkomst? og så med 2 måneders varsling, falder du/han med små 8000 før skat, ville i kunne tilpasse jer det, uden at panikke og brokke jer? man skal jo ikke sætte sig dyrre, end at.man kan klare en periode på dagpenge/KH... (men så er problemet bare, når de i utide pludselig ændre hele ens leve mulige grundlag)

ja kommunerne ved jo ikke særlige meget omkring den nye lov.
jeg har også lige fået afvide at jeg er aktivitets parat, men det betyder bare at man skal sige ja tak til aktivitet så kan man evt få en mentor at snakke med og så er det kun forsøgerpligten der rammer en.

vi ved heller ikke hvor meget de trækker da min mand få dagpenge fra næste mdr og de indfører forsøger pligten lidt af gangen MÅSKE kan vores kommune regne det ud omkring midten af december, så syntes måske kommunerne burde have fået mere information så man i værste fald kan nå at lave om på bolig sitation, afmelde tv, el eller hvad man må undvære for at få råd til mad

Anmeld

21. november 2013

Moo

Jupiter skriver:

Der findes ved gud da ingen mennesker i danmark der dør af sult eller er tvunget til at bo på gaden!

Mener du helt seriøst at du ikke ved der findes hjemløse i Danmark?? Eller tror du bare de synes det er sjovt at bo på gaden og gør det frivilligt???

Anmeld

21. november 2013

Moo

Jupiter skriver:

Det er slet ikke for at være uforskammet, men jeg tror ikke jeg forstår din pointe?

Der er ingen børn i danmark der ikke kan få mad hver dag, eller tøj der passer, eller lov til at holde jul...!

Og nej, børnene får nok mad hver dag, men de får ikke nødvendigvis sund mad.

Og ja, det kan godt være de holder jul, men hvilken jul? Og mon de holder børnefødselsdag lige som deres kammerater?

Fattigdom er faktisk et voksende problem i Danmark, og det går hårdt ud over børnene. 

Anmeld

21. november 2013

Laulund87

Moo skriver:

Mener du helt seriøst at du ikke ved der findes hjemløse i Danmark?? Eller tror du bare de synes det er sjovt at bo på gaden og gør det frivilligt???

Det var engang en dokumentar i fjersynet hvor man fulgte hjemløse og der blev det fortalt at en hjemløs altid kan få tag over hovedet, et sted at bo. Rigtig mange hjemløse vælger dog selv at være det, de føler sig fanget i en lejlighed.

Om det har ændret sig ved jeg ikke, men det er kun et par år siden.

Anmeld

21. november 2013

Moo

Laulund87 skriver:

Det var engang en dokumentar i fjersynet hvor man fulgte hjemløse og der blev det fortalt at en hjemløs altid kan få tag over hovedet, et sted at bo. Rigtig mange hjemløse vælger dog selv at være det, de føler sig fanget i en lejlighed.

Om det har ændret sig ved jeg ikke, men det er kun et par år siden.

Der findes herberg rundt omkring i landet - men at man kan sove indenfor gør jo ikke at man har et hjem.

Og der kan sagtens være fyldt op på et herberg - og så må man altså sove på gaden.

Anmeld

21. november 2013

Laulund87

Moo skriver:

Der findes herberg rundt omkring i landet - men at man kan sove indenfor gør jo ikke at man har et hjem.

Og der kan sagtens være fyldt op på et herberg - og så må man altså sove på gaden.

Nej som jeg skriver blev de tilbudt en lejlighed, men mange takkede nej. Man skal nu ikke have så ondt af dem for jo de vælger selv at bo på gaden, mange hygger sig med det.

Anmeld

21. november 2013

Moo

Laulund87 skriver:

Nej som jeg skriver blev de tilbudt en lejlighed, men mange takkede nej. Man skal nu ikke have så ondt af dem for jo de vælger selv at bo på gaden, mange hygger sig med det.

Mener du helt seriøst det??? 

Jeg har været i kontakt med en del hjemløse - og de synes faktisk ikke det var særligt hyggeligt!! De var rigtigt kede af deres situation, men formåede ikke selv at ændre på den.

Anmeld

21. november 2013

Laulund87

Moo skriver:

Mener du helt seriøst det??? 

Jeg har været i kontakt med en del hjemløse - og de synes faktisk ikke det var særligt hyggeligt!! De var rigtigt kede af deres situation, men formåede ikke selv at ændre på den.

Ja selvfølgelig gør jeg det når jeg skriver det. Tror ikke de lyver i en dokumentar hvor de fulgte og interviewede en flok hjemløse.

Anmeld

21. november 2013

Moo

Laulund87 skriver:

Ja selvfølgelig gør jeg det når jeg skriver det. Tror ikke de lyver i en dokumentar hvor de fulgte og interviewede en flok hjemløse.

Du har jo ret.

5.820 personer synes det er skide hyggeligt at bo på gaden, sove på herberg, ikke at vide hvor de skal sove den næste nat..... 

Godt du fik rettet mig ind der - jeg troede jo bare at det var et problem - men jeg er heller ikke så klog....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.