Hej mødre.
Er nød til at lukke nogen af mine frustrationer ud. Har været til møde med kommunen i dag og jeg synes godt nok det er håbløst, håbløst grundet den nye KH reform. Den straffer os kun, den hjælper jo ikke. Den giver jo ikke virksomhederne mulighed for at oprette elevpladser til os fordi vi får færre penge, eller skolerne flere pladser til at optage elever, nej den straffer bare os som mangler en elevkontrakt eller en plads på skolebænken. Den kommer til at splitte familier og den kommer til at gå ud over rigtig mange børn. Jeg HADER den nye reform og jeg er DYBT frustreret.
Jeg vil gerne have en uddannelse og har fundet et sted som gerne vil ansætte mig, som bare mangler en smule økonomisk hjælp for at det kan lade sig gøre, men er der en lov/reform som gør det muligt for virksomheden at få ekstra tilskud, nej! Heller ikke selvom det vil være langt billigere for dem, at give dem 50% af min kontanthjælp i 2 år, så jeg er færdig udlært og har optjent til A-kassen.
Jeg synes virkelig vores politikere, skulle tage og få hovedet ud af røven og komme ud af deres magt bobbel og ud i den virkelig verden. Tage en enkelt dag på jobcentrene rundt omkring, så de får et billede af hvordan DK faktisk ser ud.
Med den nye reform har jeg godt nok mistet meget for vores politikere, de tænker for meget med penge pungen og det holder altså ikke i længden. De vil gerne vi gør en masse ting, men så giv os da lige en ærlig chance, i stedet for bare at straffe os økonomisk, for det løser intet! Det giver bestemt ikke lyst til at stifte familie eller øge den med en mere, selvom de jo samtidig råber op om at vi ikke sætter nok børn i verdenen..
VÅGN OP INDE PÅ BORGEN OG SE HVOR MANGE FAMILIER I ØDELÆGGER MED JERES NYE REFORM OG HVILKEN SKADE DEN GØR!!
Jeg ved godt at to på SU kan klare den sammen, så det burde vi da også. Undskyld med det gider jeg bare ikke hører på. Der er nogen omstændigheder I vores liv herhjemme der gør, at vi bare ikke kan klare os for færre penge end vi har nu. Er da glad for at dem på SU kan klare sig, men jeg kan ikke bruge det til noget. Det gør ikke min mands kroniske lidelse forsvinder og han bliver rask så vi kan flytte i en lejlighed og få boligstøtte og derved mindre boligudgift, det gør ikke at vi kan undvære bilen så vores liv kan hænge og min mand være selvstændig selv på dårlige dage, det ændre ikke på at vi måske er nød til at tage vores datter ud af dagpleje for at kunne betale vores regninger.. Ingenting ændre det, så gider ikke have den smidt i hovedet.
Jeg kræver ikke at få 20.000 om måneden på KH, jeg kræver bare at de ikke tager de få penge vi i forvejen har. Vi vender allerede hver og en øre for at få det hele til at hænge sammen, så jeg virkelig ikke hvordan det skal gå os når den nye reform træder i kraft og jeg kan snart ikke mere.
Der er ikke engang en gulerod i, at jeg får et fuldtidsjob fordi de så bare tager flere af min mands penge, grundet forsørgerpligten som de jo lige oven i at tage penge fra os smider i som en "bonus". Jeg synes den er latterlig og den burde afskaffes helt for alle.
Åh for pokker altså hvor er jeg træt af det lige nu...
Anmeld