C-Dog skriver:
Hvorfor er det egentlig der ikke bliver sparet på de penge vi sender ud af landet? Jeg kan ikke lade være med at tænke, at hvad nytter det vi hjælper fattige i andre lande, imens vores egne folk kan bo på gaden med deres børn og så bare får at vide at det burde de have tænkt på før de fik børn på kh. Kan ingen se at børnene er taberene? De har jo altså ikke selv valgt at have fattige forældre. Ikke at det lige har noget at gøre med ts. Men. Jeg undre mig over hvorfor man vil spare på bekostning af folks overlevelse. Jeg tror desværre selvmordsprocenterne vil stige nu. Det samme med skilsmisser, kriminalitet, stress og deprition blandt både voksne og deres børn. De syge har heller ingen ret mere, og de kan altså ikke bare lige ta en uddannelse eller ta i aktivering. De mister alt, og deres børn betaler prisen. Men jeg er sikker på de finder god trøst i at det er for en stor god sag at de bliver tabt, i et uoverskueligt sparecirkus.
Puha, der ramte du lige et ømt punkt hos mig!
Der findes ved gud da ingen mennesker i danmark der dør af sult eller er tvunget til at bo på gaden!
Det er muligt at man ikke kan få røde bøffer og whisky sovs hver dag, og at man ikke kan få 100 m2 for sig selv, men ALLE kan få mad og tag over hovedet!
Det er mere end hvad man kan sige om de lande vi sender støtte til! Jeg er ikke enig i måden det foregår på, men jeg er enig i at man hjælper hvor man kan!
Og vi har det da virkelig som blommen i et æg, hvis vi sammenligner med dem vi prøver at hjælpe!
Skal vi bare være egoistiske og tænke på os selv? Naaa, det synes jeg altså ikke.
OBS: beklager den hårde tone - jeg er faktisk god til at tage en rationel debat, og uden at mene det ondt - men det er sgu svært at se på skrift 

Anmeld