Sandratoft skriver:
Ligesom Demosan, har jeg stor respekt for politikerne, og det arbejde de laver. For at få samfundet til at hænge sammen, skal der tages nogen penge et sted. Nu er turen kommet til kontanthjælpen, og ja, det er da skide ærgeligt, men det er igen nogen penge, man får af staten. Så at sidde og brokke sig over det, synes jeg er en utaknemmelig holdning at have. Det her er ikke direkte møntet på trådstarter, men har hørt om det her så mange gange, at det er blevet trættende at høre på.
jeg synes du skal prøve at sætte dig i andre sted, i stedet for at brokke dig. vær dog taknemmelig for du ikke er en del af kh systemet.
men det store problem i det her, er at det er kommet så pludseligt, ja reformen har været på tale længe, men konsekvenserne for den blev først delvis fortalt i juni, og i dag er der stadig mange der ikke har fået personligt svar på, om det ramme dem. Vi ved fx ikke hvad min kæreste for fra januar af, ham er psykisk syg, men ikke så slemt, at han med garanti kan beholde den høje KH (altså ikke er uddannelse parat indenfor et år), hvordan i bib skal en sagbehandler kunne bedømme, hvornår han kan starte i skole, når lægen ikke kan?
jeg selv fik svar i tirsdags om, at jeg da var uddannelse parat fra 1. januar, men jeg er altså sygemeldt og har været det i over et år

(noget helt andet er, at jeg alligevel selv vil starte der, men det er ikke relevant, når lægen stadig vudere mig som sygemeldt).
Vi flyttede i maj, en måned inden reformen blev stemt igennem, den er større og dyre end den anden vi havde, men vi havde fint råd til den på KH og så dyr er den nu heller ikke. hvis vi begge bliver sat ned i KH og bliver på KH, har vi overhovedet ikke råd til lejen.
og så glemmer du (og mange andre), at man på SU både kan tage SU lån og have et fritidarbejde, to vigtige muligheder som mange benytter sig af og det er deres eneste overlevelse mulighed.
Og jeg vil gerne spørge om noget. Hvis nu du eller manden (hvis der er en) mister jeres arbejde og i så komme i akasse, har i så mulighed for at tilpasse jer den nye indkomst? og så med 2 måneders varsling, falder du/han med små 8000 før skat, ville i kunne tilpasse jer det, uden at panikke og brokke jer? man skal jo ikke sætte sig dyrre, end at.man kan klare en periode på dagpenge/KH... (men så er problemet bare, når de i utide pludselig ændre hele ens leve mulige grundlag)