Den nye reform tvinger os helt i knæ :'(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. november 2013

Sandratoft

Christina88 skriver:

Jeg ved der skal spares, men det er bare ikke det rigtige sted at spare. Der er mange andre steder man kan spare og så er det lige så meget deres argumenter der pisser mig voldsomt meget af.

Og ja jeg brokker mig, for min familie kan ikke eksistere i det nye år, så synes jeg faktisk er ok at jeg gør også selvom jeg FÅR dem af staten og undskyld gå uden om opslag som disse hvis du er SÅ træt af dem, for det sidste man har brug for er en som dig der fortæller en man er utaknemmelig!

Det kan da godt være du ikke har brug for at få af vide du er utaknemmelig, men det er jo risikoen der er, når man opretter en debat. 

Du siger det ikke er det rigtige sted at spre. Hvorfor ikke? Så vidt jeg ved, vil den her reform, spare staten ca 1 mia kr, som efter al sansynlighed vil blive brugt på konkurrence evnen her i landet. Det vil på sigt give flere arbejdspladser og praktikpladser. Men det syntes du ikke at i skal være med til at bidrage til?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. november 2013

MorTil4<3

ja jeg kender det udmærket og forstår godt din frustration

her har vi taget det valg at jeg stopper min jobsøgning og springer ud i en ny uddannelse hvor jeg så må tage SU lån så vi kan klare os

for ellers ville vi også være nød til at flytte fra hinanden

hader efterhånden DK og deres lorte reformer og love

Anmeld

21. november 2013

Mom2

Tulle83 skriver:

Det er da møg ærgerligt ja! Men er der ikke en mulighed for at bo billigere? eller evt. skære ned nogle steder? Man skal nok også passe på ikke at sætte sig for dyrt, og regne fuldt og fast med KH, da det er, som andre også nævner, en offentlig ydelse, og som det er sket nu, kan ændres/nedskæres.

Helt i knæ er i vel ikke, da i har en bil, det er da luksus i forhold til andre jeg kender på KH.

Håber i finder en løsning.

Vi kan kun komme til at bo billigere hvis vi flytter i noget som ikke er handicap venligt og med en mand i kørestol går det ikke.
Vi har skåret ned hvor vi kan, næsten sted er at tage vores datter ud af dp.
Vores bil koster os ikke mere end offentlig transport og uden den er min mand låst til hjemmet.

Tro mig vi har gjort alt vi kan og undersøgt alle muligheder så jeg brokker mig ikke bare.

Anmeld

21. november 2013

Mom2

Sandratoft skriver:

Det kan da godt være du ikke har brug for at få af vide du er utaknemmelig, men det er jo risikoen der er, når man opretter en debat. 

Du siger det ikke er det rigtige sted at spre. Hvorfor ikke? Så vidt jeg ved, vil den her reform, spare staten ca 1 mia kr, som efter al sansynlighed vil blive brugt på konkurrence evnen her i landet. Det vil på sigt give flere arbejdspladser og praktikpladser. Men det syntes du ikke at i skal være med til at bidrage til?

Der bliver ikke sparet så meget som de tror, når de skal til at udbetale enlig forsørger ydelse og boligstøtte til flere fordi mange familier går i opløsning når den nye reform træder i kraft.

Anmeld

21. november 2013

Mom2

MilleMus1988 skriver:

ja jeg kender det udmærket og forstår godt din frustration

her har vi taget det valg at jeg stopper min jobsøgning og springer ud i en ny uddannelse hvor jeg så må tage SU lån så vi kan klare os

for ellers ville vi også være nød til at flytte fra hinanden

hader efterhånden DK og deres lorte reformer og love

Jeg overvejer også at starte så vi kan tage su lån, fik så bare lige at vide at hvis jeg stopper undervejs fordi det bare ikke er mig og vil finde noget andet ja så straffer de sgu også en!
Så har jeg da bare helt vildt lyst til at kaste mig ud i uddannelse..

Anmeld

21. november 2013

Kofoed.

Sandratoft skriver:

Ligesom Demosan, har jeg stor respekt for politikerne, og det arbejde de laver. For at få samfundet til at hænge sammen, skal der tages nogen penge et sted. Nu er turen kommet til kontanthjælpen, og ja, det er da skide ærgeligt, men det er igen nogen penge, man  får af staten. Så at sidde og brokke sig over det, synes jeg er en utaknemmelig holdning at have. Det her er ikke direkte møntet på trådstarter, men har hørt om det her så mange gange, at det er blevet trættende at høre på. 

jeg synes du skal prøve at sætte dig i andre sted, i stedet for at brokke dig. vær dog taknemmelig for du ikke er en del af kh systemet.

men det store problem i det her, er at det er kommet så pludseligt, ja reformen har været på tale længe, men konsekvenserne for den blev først delvis fortalt i juni, og i dag er der stadig mange der ikke har fået personligt svar på, om det ramme dem. Vi ved fx ikke hvad min kæreste for fra januar af, ham er psykisk syg, men ikke så slemt, at han med garanti kan beholde den høje KH (altså ikke er uddannelse parat indenfor et år), hvordan i bib skal en sagbehandler kunne bedømme, hvornår han kan starte i skole, når lægen ikke kan?
jeg selv fik svar i tirsdags om, at jeg da var uddannelse parat fra 1. januar, men jeg er altså sygemeldt og har været det i over et år (noget helt andet er, at jeg alligevel selv vil starte der, men det er ikke relevant, når lægen stadig vudere mig som sygemeldt).
Vi flyttede i maj, en måned inden reformen blev stemt igennem, den er større og dyre end den anden vi havde, men vi havde fint råd til den på KH og så dyr er den nu heller ikke. hvis vi begge bliver sat ned i KH og bliver på KH, har vi overhovedet ikke råd til lejen.

og så glemmer du (og mange andre), at man på SU både kan tage SU lån og have et fritidarbejde, to vigtige muligheder som mange benytter sig af og det er deres eneste overlevelse mulighed.

Og jeg vil gerne spørge om noget. Hvis nu du eller manden (hvis der er en) mister jeres arbejde og i så komme i akasse, har i så mulighed for at tilpasse jer den nye indkomst? og så med 2 måneders varsling, falder du/han med små 8000 før skat, ville i kunne tilpasse jer det, uden at panikke og brokke jer? man skal jo ikke sætte sig dyrre, end at.man kan klare en periode på dagpenge/KH... (men så er problemet bare, når de i utide pludselig ændre hele ens leve mulige grundlag)

Anmeld

21. november 2013

Carina:-)

Christina88 skriver:

Jeg ved der skal spares, men det er bare ikke det rigtige sted at spare. Der er mange andre steder man kan spare og så er det lige så meget deres argumenter der pisser mig voldsomt meget af.

Og ja jeg brokker mig, for min familie kan ikke eksistere i det nye år, så synes jeg faktisk er ok at jeg gør også selvom jeg FÅR dem af staten og undskyld gå uden om opslag som disse hvis du er SÅ træt af dem, for det sidste man har brug for er en som dig der fortæller en man er utaknemmelig!

Hvor mener du man kan spare?

På sundheden?

Jeg har lige været indlagt med min ryg-lå på en 3 mandsstue med en kvinde der var døende pga kræft  i hjernen.

Hendes familie sad og græd ,hun kastede op konstant og var usamhængende og havde voldsomme smerter.

Sådan en familie har brug for ro og fred til på en familiestue ,men det er skåret væk.

På børneområdet?

Da min den ældste gik i bh var der 10 børn på stuen med 2 pædagoger og en medhjælper.

Nu er der 20 og 1 pædagog og en medhjælper man deles om på 2 stuer.

Aktiviteter spares væk fordi der ikke  er råd,rengøring er på et minimum for at spare penge.

Vores børn får stress pga manglende omsorg og for mange børn på stuerne,

På Ældreområdet?

De gamle kommer ikke i bad,kan ikke få gjort rent og får flymad fordi der ikke er penge til at de kan få ordentligt pleje.

Ja der skal spares,og nu er turen så kommet til kh.

Det er aldrig rart når man rammes på pengepungen.

Men synes netop at politikerne har fået øjnene op for at der skal strammes op så i min verden gør de et rigtigt godt arbejde.Og håber der er blevet grebet tids nok ind til at vores børn også kan komme til lægen ,og vores børnebørn kan få en uddannelse.

Anmeld

21. november 2013

Jupiter

Pyha, jeg har efterhånden læst MANGE tråde om den her KH reform - har bare aldrig kommenteret på dem, før nu!! Jeg kan starte med at sige at jeg selvfølgelig godt kan forstå din frustration - det er naturligt at blive frustreret når noget tages fra én....

Når det er sagt, så må jeg desværre tilslutte mig holdningen at man ikke kan forlade sig på de i øjeblikket værende ydelser man får tildelt af staten. Det er netop staten der råder over de her penge som vi alle betaler i skat, og som jeg ser det, er der ingen vej udenom.

ALLE som er forsørget eller i en eller anden forstand hjulpet af staten, bliver ramt på et eller andet tidspunkt.

De ældre får færre bade, børnene i skolerne får ikke nye bøger eller lokaler. De syge får ikke automatisk fleksjob eller sygedagpenge osv...

That's life!! Man kan ikke få alt i denne verden, og hvis vi vender snuderne ud over vores egne grænser i lille danmark, så er det jo guld bare at have mad på bordet! Og at have bil, er da en kanon luksus som på ingen måde er nødvendig for at overleve - med mindre man bor in the middle of nowhere og ikke kan hente mad 

Vi er alt for vant til den her materialisme og går op i alle nice-to-have tingene. Vi burde måske sætte tingene i perspektiv og fokusere mere på need-to-have. Så ville der være mere plads til at sætte pris på hvor heldige vi i virkeligheden er! - For føler du dig ikke heldig, at du har en familie som alle er mætte, har tøj på kroppen og en seng at sove i? 

Anmeld

21. november 2013

SjeBets

Jeg kan udemærket sætte mig ind i det at miste en del af sin "indtægt" er hårdt og surt, men på den anden side, det er ikke noget nyt, "folk" har vidst det ville komme i et stykke tid nu, og sådan har reglerne været for alle der har været gift i mange år, jeg synes det er fint man sidestiller ægtefolk med samboende partnere i dag, MEN jeg mener så også på den anden siden at man bør sidestille dem på ALLE plan, så sådan noget som arv og det at kunne give sit fradrag til sine partner bør også været sidestillet for alle, både ægtefolk og samboende partnere. Idag bliver folk bare ikke gift som de gjorde for 30-40 år siden, mange bor papirløst.

Og jeg har også stor respekt for politikerne, ved godt at den røde regering ikke regere rødt lige pt, men men men de skal bare have nogle penge i kassen efter at en blå regering har kørt en meget slap skatte politik i mange år. Pengene skal komme et eller andet sted fra, og uanset hvem man tager dem fra så vil den gruppe brokke sig, hæver du topskatten, eller ligger flere afgifter på de "rige" så vil de brokke sig, tage du fra de studerende så vil de brokke sig, og så videre.

Det er et tæske utaknemmelig arbejde at være politiker lige nu, men når alt kommer til alt, så tror jeg på at den nuværende regering gør det som der skal til for at få vendt skuden.

Men ok jeg er også rød og stemmer rødt til trods for at de ikke regere rødt lige nu

Anmeld

21. november 2013

Sandratoft

Kofoed. skriver:

jeg synes du skal prøve at sætte dig i andre sted, i stedet for at brokke dig. vær dog taknemmelig for du ikke er en del af kh systemet.

men det store problem i det her, er at det er kommet så pludseligt, ja reformen har været på tale længe, men konsekvenserne for den blev først delvis fortalt i juni, og i dag er der stadig mange der ikke har fået personligt svar på, om det ramme dem. Vi ved fx ikke hvad min kæreste for fra januar af, ham er psykisk syg, men ikke så slemt, at han med garanti kan beholde den høje KH (altså ikke er uddannelse parat indenfor et år), hvordan i bib skal en sagbehandler kunne bedømme, hvornår han kan starte i skole, når lægen ikke kan?
jeg selv fik svar i tirsdags om, at jeg da var uddannelse parat fra 1. januar, men jeg er altså sygemeldt og har været det i over et år (noget helt andet er, at jeg alligevel selv vil starte der, men det er ikke relevant, når lægen stadig vudere mig som sygemeldt).
Vi flyttede i maj, en måned inden reformen blev stemt igennem, den er større og dyre end den anden vi havde, men vi havde fint råd til den på KH og så dyr er den nu heller ikke. hvis vi begge bliver sat ned i KH og bliver på KH, har vi overhovedet ikke råd til lejen.

og så glemmer du (og mange andre), at man på SU både kan tage SU lån og have et fritidarbejde, to vigtige muligheder som mange benytter sig af og det er deres eneste overlevelse mulighed.

Og jeg vil gerne spørge om noget. Hvis nu du eller manden (hvis der er en) mister jeres arbejde og i så komme i akasse, har i så mulighed for at tilpasse jer den nye indkomst? og så med 2 måneders varsling, falder du/han med små 8000 før skat, ville i kunne tilpasse jer det, uden at panikke og brokke jer? man skal jo ikke sætte sig dyrre, end at.man kan klare en periode på dagpenge/KH... (men så er problemet bare, når de i utide pludselig ændre hele ens leve mulige grundlag)

Hvis du kigger på det her link 
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-64985511:sådan-ser-regeringens-kontanthjælpsreform-ud.html

så ser du, at konsekvenserne ikke er kommet så "pludselige"

Hvis mig og min kæreste mistede vores arbejde eller faldt i ydelse, så ville jeg da synes det var surt, men hvis det var penge jeg fik af staten, så har jeg den holdning, at jeg intet har at brokke mig over. Man bliver nødt til at leve efter evne, og man kan ikke bare regne med, at kontanthjælpen vil være der for evigt. Det er en  hjælp men ikke en selvfølgelighed. Den her kræve-mentalitet der er opstået, er gået af sporet, og den hjælper ikke til at få samfundet i den rigtige retning. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.