Christina88 skriver:
Jeg skrev det med SU fordi jeg er træt af sætningen "jamen vi får kun SU og vi kan klare os så kan I også sagtens. Når vi kan klare os for få penge kan I også"
Og det er fint, men vi kan ikke få boligstøtte og ikke få fuld friplads da vi har valgt privat dagpleje til vores datter (af flere årsager) og derfor er der nogle udgifter som vi ikke får hjælp til.
Men hvis du har tid/lyst vil jeg meget gerne have en besked med de tilskud man kan få når man er på SU.
Ok, på den måde. Så kan jeg godt se det bliver ret svært.
Jamen det er såmænd egentligt bare de almindelig tilskud som boligstøtte, friplads osv. De bliver lide pludselig høje, fordi indtægten falder en helt del. Vi får fx halvdelen af vores husleje betalt og har fri pasning af to børn hver måned, så det er 4600kr vi har fået frigivet i forhold til da vi var på kontanthjælp og dagpenge.
Og så er der de ekstra 2300kr (før skat) man hver kan få når man bor sammen med en SU-modtager.
Glemte også at nævne at en af grundene til at vi har så meget udbetalt er at vi begge har taget SU-lån. Men vi ser det som en indtægt så længe vi læser. Ved gdt det så er lidt misvisende med de lån, men jeg tror nu heller ikke på at der er ret mange på SU med børn og forholdsvis stor bolig der kan klare sig uden.
Men jeg kan sagtens se det fra din side af. Det må satme ikke være sjovt at sidde i den situation I gør, når I bor i ejerbolig så bliver alt jo helt anerledes.
Anmeld