Den nye reform tvinger os helt i knæ :'(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. november 2013

PrincessTanja

Mor11 skriver:

Enig i at de ikke selv kan hitte ud af reglerne!  

jeg afleverede alle mine lønsedler for 1år og oplyste at kæresten er på su og så diverse info om vores bolig, så de kunne regne vores boligstøtte ud, for jeg havde givet op på at finde ud af det. 

De beregner at vi kan få små 300kr. Fint nok. 

Så får vi barn og jeg prøver at taste vores ting ind i beregneren på borger.dk og kan se at vi kan få ca 800kr mere med et barn på adressen. Søger på ny, men får stadig kun de 300kr. Nå pyt, jeg har nok lavet noget forkert på borger.dk. 

Et år efter får vi en regning for for meget boligstøtte på over 3400kr!!!!!!!??? De har selv beregnet beløbet og alligevel er der fejl. vi har droppet boligstøtte nu, de små 300kr kan vi godt undvære hvis vi kan slippe for ekstraregninger på den størrelse  Så mærkeligt.

Omg! Ja så hellere undvære de 300 kr. Min svigermor har været ude for præcis det samme. Hun søgte boligstøtte (efter kommunens egne beregninger) og fik et par hundrede kroner den 1. måned - og derefter intet. Efter en længere periode får hun en regning på 10.000 kr fra kommunen - for for meget boligstøtte udbetalt! Og hun havde i alt på de mange måneder jo altså kun fået udbetalt et par hundrede kroner. Så ved ikke hvordan de får det til hun skylder dem 10.000 kr..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. november 2013

PrincessTanja

Så efter det har min svigermor også HELT droppet boligstøtte!.

Anmeld

27. november 2013

Mom2

Silas&Mille skriver:

Vi bor 2 børn og 2 voksne på 111kvm (en 4-værelses) og vi får 2999kr.

Og vi er som skrevet begge på SU.

Synes generelt reglerne er kringlet at finde ud af.

Selv da vi boede 2 voksne og 1 baby i lejligheden på 86kvm med 1x sygedagpenge og 1x kontanthjælp som indkomst kunne vi ikke få boligstøtte, vi tjente for meget.

Anmeld

28. november 2013

Clisolka

PrincessTanja skriver:

Omg! Ja så hellere undvære de 300 kr. Min svigermor har været ude for præcis det samme. Hun søgte boligstøtte (efter kommunens egne beregninger) og fik et par hundrede kroner den 1. måned - og derefter intet. Efter en længere periode får hun en regning på 10.000 kr fra kommunen - for for meget boligstøtte udbetalt! Og hun havde i alt på de mange måneder jo altså kun fået udbetalt et par hundrede kroner. Så ved ikke hvordan de får det til hun skylder dem 10.000 kr..

Jeg var også ude for det samme i boligstøtte! Jeg fik 2-300 kr da jeg boede alene. Da jeg så flyttede sammen med kæresten afmeldte jeg det - sjovt nok fik jeg en ekstraregning på omkring 4-5.000 kr nogle måneder efter 

Anmeld

28. november 2013

Silas&Mille

PrincessTanja skriver:

Wauw, jeg vil bo i din kommune! Her er vi 2 voksne og 1 barn i en 2 værelses lejebolig på 93 kvm - INGEN boligstøtte til os. Den blev frataget os da vi fik barn. Og før vi fik barn kunne vi kun få 730 kr om måneden! Ud af en husleje på 5000 kr.

Tror sq ikke de forskellige kommuner har styr på reglerne for boligstøtte OG det lader da heller ikke til de er enige om dem.

Det lyder lidt underligt. Vores er udregnet udfra en husleje på ca 6100kr.

Synes da helt sikkert I skal prøve at snakke med dem, får det lyder da slet ikke rigtigt at I ikke rigtig kan få noget.

Anmeld

28. november 2013

Silas&Mille

Christina88 skriver:

Selv da vi boede 2 voksne og 1 baby i lejligheden på 86kvm med 1x sygedagpenge og 1x kontanthjælp som indkomst kunne vi ikke få boligstøtte, vi tjente for meget.

Det virker altså ikke rigtigt. Sygedagpenge er så vidt jeg ved den samme sats som Dagpenge.

Og vi fik 900kr da vi var på kontanthjælp pg dagpenge, med to børn i huset.

Anmeld

28. november 2013

Silas&Mille

Christina88 skriver:

Hej mødre.

Er nød til at lukke nogen af mine frustrationer ud. Har været til møde med kommunen i dag og jeg synes godt nok det er håbløst, håbløst grundet den nye KH reform. Den straffer os kun, den hjælper jo ikke. Den giver jo ikke virksomhederne mulighed for at oprette elevpladser til os fordi vi får færre penge, eller skolerne flere pladser til at optage elever, nej den straffer bare os som mangler en elevkontrakt eller en plads på skolebænken. Den kommer til at splitte familier og den kommer til at gå ud over rigtig mange børn. Jeg HADER den nye reform og jeg er DYBT frustreret.
Jeg vil gerne have en uddannelse og har fundet et sted som gerne vil ansætte mig, som bare mangler en smule økonomisk hjælp for at det kan lade sig gøre, men er der en lov/reform som gør det muligt for virksomheden at få ekstra tilskud, nej! Heller ikke selvom det vil være langt billigere for dem, at give dem 50% af min kontanthjælp i 2 år, så jeg er færdig udlært og har optjent til A-kassen.

Jeg synes virkelig vores politikere, skulle tage og få hovedet ud af røven og komme ud af deres magt bobbel og ud i den virkelig verden. Tage en enkelt dag på jobcentrene rundt omkring, så de får et billede af hvordan DK faktisk ser ud.
Med den nye reform har jeg godt nok mistet meget for vores politikere, de tænker for meget med penge pungen og det holder altså ikke i længden. De vil gerne vi gør en masse ting, men så giv os da lige en ærlig chance, i stedet for bare at straffe os økonomisk, for det løser intet! Det giver bestemt ikke lyst til at stifte familie eller øge den med en mere, selvom de jo samtidig råber op om at vi ikke sætter nok børn i verdenen..

VÅGN OP INDE PÅ BORGEN OG SE HVOR MANGE FAMILIER I ØDELÆGGER MED JERES NYE REFORM OG HVILKEN SKADE DEN GØR!!

Jeg ved godt at to på SU kan klare den sammen, så det burde vi da også. Undskyld med det gider jeg bare ikke hører på. Der er nogen omstændigheder I vores liv herhjemme der gør, at vi bare ikke kan klare os for færre penge end vi har nu. Er da glad for at dem på SU kan klare sig, men jeg kan ikke bruge det til noget. Det gør ikke min mands kroniske lidelse forsvinder og han bliver rask så vi kan flytte i en lejlighed og få boligstøtte og derved mindre boligudgift, det gør ikke at vi kan undvære bilen så vores liv kan hænge og min mand være selvstændig selv på dårlige dage, det ændre ikke på at vi måske er nød til at tage vores datter ud af dagpleje for at kunne betale vores regninger.. Ingenting ændre det, så gider ikke have den smidt i hovedet.

Jeg kræver ikke at få 20.000 om måneden på KH, jeg kræver bare at de ikke tager de få penge vi i forvejen har. Vi vender allerede hver og en øre for at få det hele til at hænge sammen, så jeg virkelig ikke hvordan det skal gå os når den nye reform træder i kraft og jeg kan snart ikke mere.
Der er ikke engang en gulerod i, at jeg får et fuldtidsjob fordi de så bare tager flere af min mands penge, grundet forsørgerpligten som de jo lige oven i at tage penge fra os smider i som en "bonus". Jeg synes den er latterlig og den burde afskaffes helt for alle.

Åh for pokker altså hvor er jeg træt af det lige nu...

Tænkte lige på noget.

Hvis du vil må du gerne sende jeres oplysninger til mig, så kan jeg lige prøve at lave en beregning.

Jeg skal bruge:

indkomst før skat for jer hver
Husleje uden forbrug
Hvor stor er boligen
Hvor mange værelser er til beboelse

Betaler I for vand afledning?
Hvor mange børn er der i husstanden?
Er der nogen i husstanden der har brug for døgnhjælp?

Tror nok det er det.

Send en PB hvis du er interesseret

Anmeld

28. november 2013

Mom2

Silas&Mille skriver:

Tænkte lige på noget.

Hvis du vil må du gerne sende jeres oplysninger til mig, så kan jeg lige prøve at lave en beregning.

Jeg skal bruge:

indkomst før skat for jer hver
Husleje uden forbrug
Hvor stor er boligen
Hvor mange værelser er til beboelse

Betaler I for vand afledning?
Hvor mange børn er der i husstanden?
Er der nogen i husstanden der har brug for døgnhjælp?

Tror nok det er det.

Send en PB hvis du er interesseret

Det er sødt af dig at tilbyde, men der er ikke noget at gøre. Vi bor i et 165kvm stort hus til 4000.- så vores kvm pris er for lille til at kunne få boligstøtte.

Anmeld

30. november 2013

Silas&Mille

Christina88 skriver:

Det er sødt af dig at tilbyde, men der er ikke noget at gøre. Vi bor i et 165kvm stort hus til 4000.- så vores kvm pris er for lille til at kunne få boligstøtte.

Ja okay, det kan jeg godt se. Det er dælme også billigt

Anmeld

30. november 2013

Tigger

Jeg føler med alle der bliver ramt af den reform. Man kan have sine forskellige politiske ståsteder og dermed være både for og imod, men det ændrer ikke på det faktum, at det her bliver ekstremt hårdt for mange mennesker i DK.

Man hjælper jo ikke folk tættere på arbejdsmarkedet ved at tage deres eksistensgrundlag fra dem. Man afhjælper ikke krisen (som jo skyldes grådige banker og en neoliberalistisk tidl regering) ved at tage fra de fattigste og tvinge dem i knæ, som TS netop står overfor.

Jeg har så ondt af jer alle og jeg håber lidt på, at de skynder sig at sadle om, når de ser effekten af det; når folk flytter fra hinanden, når ansøgninger om tilskud til bolig, daginstitution og flyttehjælp stiger eksplosivt for ikke at tale om den kæmpe sociale tragedie vi står overfor, da en masse uskyldige børn kommer til at betale prisen på et senere tidspunkt. Der får vi alle en kæmpe opgave, når de børn skal samles op og hjælpes videre.

Vi får ikke noget ud af det, andet end en fæl smag i munden og et kæmpe "oprydningsarbejde" efterfølgende. Det er ikke det Danmark jeg holder af!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.