Den nye reform tvinger os helt i knæ :'(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. november 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Christina88 skriver:

Ja han er kronisk syg og blev så syg han har været i kørestol siden maj. Har siden april været mor, kæreste, handicap hjælper og skulle klare alt det huslige/købe ind og så økonomiske problemer oven i, jeg ved ærlig talt ikke rigtig hvordan jeg har overlevet..

Puha hvor lyder der hårdt og samtidig utrolig imponerende at du har været i stand til at håndtere den store omvæltningen det må have været.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. november 2013

AnthonsMor

Christina88 skriver:

Er jeg jo nød til at være, kan ikke svigte min mand og mit barn. Ikke at det ikke er hårdt og har dælme også haft nogle dage hvor hele min verden er brudt sammen af små ting, men håber at det passer "Det der ikke slår dig ihjel gør dig stærkere", for så ender jeg da som super woman

Ja jeg kender det godt

Skulderklap til dig  

Anmeld

23. november 2013

Mom2

mor:) skriver:

Puha hvor lyder der hårdt og samtidig utrolig imponerende at du har været i stand til at håndtere den store omvæltningen det må have været.

Det var en kæmpe omvæltning og samtidig har vi skulle kæmpe med en kommunen som ikke behandler hans sag som de burde, så den bare trækker ud! :/

Anmeld

24. november 2013

Silas&Mille

FruJacobsen skriver:

Jeg er overrasket over at høre, hvor meget I kan få, når I er på SU...min mand og jeg er også studerende, men får slet slet ikke i nærheden af, hvad I får udbetalt. Vi får alle de tillæg man kan samt lån...men vi kan heller ikke få friplads, som I skriver (vi giver 1000kr om mdr. for DP til vores søn). Det undrer mig virkelig, at der er så stor forskel i SU udbetalingen!

Vi har begge et højt fradrag, så det giver i hvert fald mere i udbetaling.

Hvorfor vi ikke betaler for pasning skal jeg ikke kunne svare på. Vi har oplyst om vores indtægt osv

Anmeld

24. november 2013

Silas&Mille

Christina88 skriver:

Vi bor i et lejet hus som er handicap venligt og kan ikke finde en handicap venlig lejlighed :/ Kunne vi bare det måtte vi jo se om vi kunne finde pengene til at flytte for så ville vi kunne få boligstøtte.

De 2300 i tillæg ville da være lækkert, men min mand står for at skal i udredning i det nye år, så han forhåbentlig kan blive fleksjobber, så ingen chance for at få det. Men vi har faktisk snakket om, at jeg nok bare er nød til at starte på SU berettiget uddannelse og så finde et fritidsjob og så tage lidt SU lån, synes bare det er en rigtig RIGTIG træls løsning og jeg er slet ikke skole stærkt så det bliver op ad bakke fra start og det er mit overskud bare ikke til, med det vi har gået igennem det her år.

Hvorfor kan I forresten ikke få boligstøtte, når I bor i et lejet hus?

Anmeld

24. november 2013

Mom2

Silas&Mille skriver:

Hvorfor kan I forresten ikke få boligstøtte, når I bor i et lejet hus?

Der er for mange kvadratmeter i forhold til hvor mange vi er

Anmeld

24. november 2013

Pikku Myy

Laulund87 skriver:

Jamen det kan da godt være, nu reagerede jeg bare på det indlæg hvor der stod at det ikke var frivilligt og der har jeg bare set at mange selv vælger det. Har aldrig sagt at det ville redde dem at få en lejlighed.

Og alligevel skriver du  at man ikke skal " have så ondt af dem for jo de vælger selv at bo på gaden, mange hygger sig med det."

Jeg skal ikke komme og sige at der ikke er nogen der selv har valgt det og hygger sig med det. Jeg vil dog forbeholde mig retten til at tvivle. Til gengæld vil jeg garantere dig for at det ikke er majoriteten af de hjemløse, der har den indstilling til det. Der er jo ingen der vågner op en morgen og tænker "hold kæft, det der liv som heroinjunkie uden tag over hovedet - det gad jeg godt prøve".

Anmeld

24. november 2013

Elgaard73

Pikku Myy skriver:

Og alligevel skriver du  at man ikke skal " have så ondt af dem for jo de vælger selv at bo på gaden, mange hygger sig med det."

Jeg skal ikke komme og sige at der ikke er nogen der selv har valgt det og hygger sig med det. Jeg vil dog forbeholde mig retten til at tvivle. Til gengæld vil jeg garantere dig for at det ikke er majoriteten af de hjemløse, der har den indstilling til det. Der er jo ingen der vågner op en morgen og tænker "hold kæft, det der liv som heroinjunkie uden tag over hovedet - det gad jeg godt prøve".

Med glimt i øjet , tillader jeg mig lige at nævne, at hjemløs, er altså ikke = heroinjunkie. Ihvertefald ikke når det kommer til de hjemløse, som jeg kender. De har problemer, ja, men det er nogle langt mere komplekse problemstillinger de har, end lige stof afhængighed.

Anmeld

24. november 2013

Fru Hansen

Dorthe1986 skriver:

Fordi man så får gud ved hvor mange tilskud: Høj boligstøtte, fri institution, børnepenge fra faderen, 2700 ekstra i bfy hver tredje måned :-)

Tak for dit svar. Men selv med diverse tilskud kan jeg stadig ikke se at det er billigere.
Som jeg skriver, er alene opstarten af endnu en husholdning en bekostelig affære med mindre man få alt inventaret gratis, deler støvsuger med naboen osv?
Indskud til en ny lejlighed må da i sig selv være en ret høj omkostning.

Anmeld

24. november 2013

Dorthe1986

Fru Hansen skriver:

Tak for dit svar. Men selv med diverse tilskud kan jeg stadig ikke se at det er billigere.
Som jeg skriver, er alene opstarten af endnu en husholdning en bekostelig affære med mindre man få alt inventaret gratis, deler støvsuger med naboen osv?
Indskud til en ny lejlighed må da i sig selv være en ret høj omkostning.

Det er selvfølgelig rigtigt. Tænkte mest på den daglige økonomi og ikke lige opstarten.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.