Den nye reform tvinger os helt i knæ :'(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. november 2013

Bondo

Christina88 skriver:

Der er for mange kvadratmeter i forhold til hvor mange vi er

Men der må da være en max sats, som I kan få? Hvis de mener, det er for stort, så må de give jer op til den størrelse, som de mener er passende. Prøv at tage fat i kommunen igen og hold på, at I har krav på boligsikring.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. november 2013

Silas&Mille

Christina88 skriver:

Der er for mange kvadratmeter i forhold til hvor mange vi er

Troede alligevel godt man kunne få lidt.

Men øv

Anmeld

24. november 2013

Bondo

Silas&Mille skriver:

Troede alligevel godt man kunne få lidt.

Men øv

I følge reglerne, så har man ret til boligsikring for 20 kvm per person. Nu ved jeg ikke, hvor mange børn du har, men hvis du har to, så har I ret til boligsikring for 80 kvm, selvom jeres bolig er større. Jeg ville klage over dit afslag på boligsikring

Anmeld

24. november 2013

SanJose

Christina88 skriver:

Jeg ved der skal spares, men det er bare ikke det rigtige sted at spare. Der er mange andre steder man kan spare og så er det lige så meget deres argumenter der pisser mig voldsomt meget af.

Og ja jeg brokker mig, for min familie kan ikke eksistere i det nye år, så synes jeg faktisk er ok at jeg gør også selvom jeg FÅR dem af staten og undskyld gå uden om opslag som disse hvis du er SÅ træt af dem, for det sidste man har brug for er en som dig der fortæller en man er utaknemmelig!

Men hvor skal man så spare? Uanset hvilket område man skærer i vil der altid være nogle der er utilfredse.

Anmeld

24. november 2013

Mom2

Bondo skriver:

Men der må da være en max sats, som I kan få? Hvis de mener, det er for stort, så må de give jer op til den størrelse, som de mener er passende. Prøv at tage fat i kommunen igen og hold på, at I har krav på boligsikring.

Nej for den regel er afskaffet. Har snakket med flere forskellige på kommunen og de siger det samme alle sammen. Den sidste vi snakkede med fortalte, at de har afskaffet det der med, man kan få for det man har ret til og de kvadrat metre man har mere skal man selv betale

Anmeld

24. november 2013

Bondo

Christina88 skriver:

Nej for den regel er afskaffet. Har snakket med flere forskellige på kommunen og de siger det samme alle sammen. Den sidste vi snakkede med fortalte, at de har afskaffet det der med, man kan få for det man har ret til og de kvadrat metre man har mere skal man selv betale

øv sikke noget. Så kan jeg godt se, at der ikke er meget at gøre

Anmeld

25. november 2013

Pikku Myy

Elgaard73 skriver:

Med glimt i øjet , tillader jeg mig lige at nævne, at hjemløs, er altså ikke = heroinjunkie. Ihvertefald ikke når det kommer til de hjemløse, som jeg kender. De har problemer, ja, men det er nogle langt mere komplekse problemstillinger de har, end lige stof afhængighed.

Det er meget tæt på at du gentager min oprindelige pointe Vi er enige!

Det var bare for at komme med et meget konkret eksempel på noget der hverken var hyggeligt eller noget man drømmer om skulle ske for een selv.

Anmeld

27. november 2013

Silas&Mille

Christina88 skriver:

Vi bor 2 børn og 2 voksne på 111kvm (en 4-værelses) og vi får 2999kr.

Og vi er som skrevet begge på SU.

Synes generelt reglerne er kringlet at finde ud af.

Anmeld

27. november 2013

PrincessTanja

Silas&Mille skriver:

Vi bor 2 børn og 2 voksne på 111kvm (en 4-værelses) og vi får 2999kr.

Og vi er som skrevet begge på SU.

Synes generelt reglerne er kringlet at finde ud af.

Wauw, jeg vil bo i din kommune! Her er vi 2 voksne og 1 barn i en 2 værelses lejebolig på 93 kvm - INGEN boligstøtte til os. Den blev frataget os da vi fik barn. Og før vi fik barn kunne vi kun få 730 kr om måneden! Ud af en husleje på 5000 kr.

Tror sq ikke de forskellige kommuner har styr på reglerne for boligstøtte OG det lader da heller ikke til de er enige om dem.

Anmeld

27. november 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11
PrincessTanja skriver:

Wauw, jeg vil bo i din kommune! Her er vi 2 voksne og 1 barn i en 2 værelses lejebolig på 93 kvm - INGEN boligstøtte til os. Den blev frataget os da vi fik barn. Og før vi fik barn kunne vi kun få 730 kr om måneden! Ud af en husleje på 5000 kr.

Tror sq ikke de forskellige kommuner har styr på reglerne for boligstøtte OG det lader da heller ikke til de er enige om dem.

Enig i at de ikke selv kan hitte ud af reglerne!  

jeg afleverede alle mine lønsedler for 1år og oplyste at kæresten er på su og så diverse info om vores bolig, så de kunne regne vores boligstøtte ud, for jeg havde givet op på at finde ud af det. 

De beregner at vi kan få små 300kr. Fint nok. 

Så får vi barn og jeg prøver at taste vores ting ind i beregneren på borger.dk og kan se at vi kan få ca 800kr mere med et barn på adressen. Søger på ny, men får stadig kun de 300kr. Nå pyt, jeg har nok lavet noget forkert på borger.dk. 

Et år efter får vi en regning for for meget boligstøtte på over 3400kr!!!!!!!??? De har selv beregnet beløbet og alligevel er der fejl. vi har droppet boligstøtte nu, de små 300kr kan vi godt undvære hvis vi kan slippe for ekstraregninger på den størrelse  Så mærkeligt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.