Er gravid, og faderen vil starte en "krig"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. november 2013

Pcokate

modesty skriver:

Præcis - ikke alle børn reagerer som dig (det er absolut minimum af mennesker der ønsker at de aldrig var blevet født, det giver sig selv, vi har jo et grundlæggende overlevelsesinstinkt - det er ikke dét vi diskuterer her). Så det er ikke muligt at generalisere.

I min bog handler det ikke kun om at være ærlig overfor barnet (selvom det er det vigtigste), men om at stå ved sine handlinger.

Har du en statestik der kam bakke dig op med den hypotese (at det er et minimum der vil reagere sådan?) 

Jeg synes da hun skal være ærlig overfor sit barn.

Jeg ved ikke om vores system er udarbejdet sådan at hun og barn kan være i sikkerhed medmindre hun skjuler faderens identitet. Derfor henviser jeg også igen til linket. Jeg vil mene det kan være en nødvendig velovervejet beslutning som man kan være stolt af, hvis det kommer så langt. Abort bør ikke være en udvej for dem der ikke kan leve med det! 

Jeg personligt vil heller aldrig få en abort medmindre vi snakker voldtægt eller at barnet har en livstruende sygdom. Dermed ikke sagt at friabort ikke er en god ting, for det er det. Men for nogle er det ikke en beslutning man kan tage uden at hade sig selv for evigt Og føle at man har dræbt sit barn.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. november 2013

Pcokate

Maja84 skriver:

Men nu han ved det, kan han til hver en tid få det bekræftet ved en faderskabstest

Man kan igen ændre navn, adresse eller lign. Han vil ikke have barnet så hvad er chancen for at han vil prøve at støve hende op og kræve faderskabstest? Han vil vel bare blive lykkelig for at gun forsvinder... Evt kan hun jo sige hun flytter (ikke nævne hvor) pga hun mistede barnet og ikke længere kan holde ud at bo der.

Anmeld

14. november 2013

Pcokate

Maja84 skriver:

Men nu han ved det, kan han til hver en tid få det bekræftet ved en faderskabstest

Man kan igen ændre navn, adresse eller lign. Han vil ikke have barnet så hvad er chancen for at han vil prøve at støve hende op og kræve faderskabstest? Han vil vel bare blive lykkelig for at gun forsvinder... Evt kan hun jo sige hun flytter (ikke nævne hvor) pga hun mistede barnet og ikke længere kan holde ud at bo der.

Anmeld

14. november 2013

modesty

Pcokate skriver:

Har du en statestik der kam bakke dig op med den hypotese (at det er et minimum der vil reagere sådan?) 

Jeg synes da hun skal være ærlig overfor sit barn.

Jeg ved ikke om vores system er udarbejdet sådan at hun og barn kan være i sikkerhed medmindre hun skjuler faderens identitet. Derfor henviser jeg også igen til linket. Jeg vil mene det kan være en nødvendig velovervejet beslutning som man kan være stolt af, hvis det kommer så langt. Abort bør ikke være en udvej for dem der ikke kan leve med det! 

Jeg personligt vil heller aldrig få en abort medmindre vi snakker voldtægt eller at barnet har en livstruende sygdom. Dermed ikke sagt at friabort ikke er en god ting, for det er det. Men for nogle er det ikke en beslutning man kan tage uden at hade sig selv for evigt Og føle at man har dræbt sit barn.

Nej, men min empiriske erfaring, som bl.a. indbefatter venner der er incest- og voldtægtsofre, bekendte med psykoser, angst, depressioner, to besøg til Afrika blandt meget fattige mennesker, fortæller mig at det er sådan det hænger sammen. Dem der reelt set ønsker at de aldrig var blevet født, er vel dem der begår selvmord?

Du kender måske en del mennesker der ønsker at de aldrig var blevet født? Eller du mener at der er en del af dem?

Anmeld

14. november 2013

Pcokate

modesty skriver:

Nej, men min empiriske erfaring, som bl.a. indbefatter venner der er incest- og voldtægtsofre, bekendte med psykoser, angst, depressioner, to besøg til Afrika blandt meget fattige mennesker, fortæller mig at det er sådan det hænger sammen. Dem der reelt set ønsker at de aldrig var blevet født, er vel dem der begår selvmord?

Du kender måske en del mennesker der ønsker at de aldrig var blevet født? Eller du mener at der er en del af dem?

Ved du hvad jeg misforstod dit forrige indlæg. Jeg har lige læst det igen. Undskyld nogle gange går det lige for stærkt 

Jeg er enig med dig på det punkt. 

og jeg må sige at jeg er pissestolt af min mor for hendes modighed og ved at min mand, venner og barn da også er glad for at jeg er her idag

Anmeld

14. november 2013

ZaraJaza

Tak for mange af jer som har skrevet og givet råd, det sætter jeg pris på.

Jeg har ikke kunne sove hele natten, og min hovedpude er våd så meget jeg har grædt mig selv i søvne! :-(

Jeg ønsker ikke nogen abort, jeg ønsker det virkelig ikke. Og jo flere gange jeg høre ordet abort, jo mere kvalme får jeg. Har sammenlagt hørt ordet abort mindst 2 millioner gange! Og det hørte jeg også imorges af min moster, jeg bliver så KED AF DET!! .. Jeg får kastet i hovedet, at mit liv bliver svært, konsekvent og det svært at finde sig en mand når man har et barn osv osv..

Jeg har det psykisk rigtig rigtig dårligt, og hvis jeg foretager mig en abort så ved jeg med mig selv at jeg ryger langt ned mentalt, da det ikke det jeg ønsker! :-(

Han skrev igen til mig imorges ( skifter nr om lidt) Hvor klam jeg var, og at han ville fortælle alle det ikke er hans barn, og det en jeg var sammen med ved siden af som havde gjort mig gravid. Han ønskede barnet dødt, og jeg var en kælling .. blah blah og den fortsat derud af!

Duuuuum situation .. Min far vil ikke snakke med mig sagde han idag til min moster, og har ingen mor .. Dvs har en bror og en moster som kan støtte mig igennem det her

Anmeld

14. november 2013

C-Dog

Jeg synes det er synd for barnet at blive født ind i alt det kaos, et barn har brug for kærlighed og tryghed, ikke krig. Jeg ville nok få en abort. En abort er hård, men ikke ligeså hård som at se sit barn gå gennem livet med problemer, og uanset hvor meget du elsker barnet, vil det mangle en vigtig halvdel, nemlig sin far. Og endnu værre bliver det hvis den far så gør alt for at ødelægge jeres liv. Det kan man ikke byde et barn.

Anmeld

14. november 2013

stjernehimmel

ZaraJaza skriver:

Tak for mange af jer som har skrevet og givet råd, det sætter jeg pris på.

Jeg har ikke kunne sove hele natten, og min hovedpude er våd så meget jeg har grædt mig selv i søvne! :-(

Jeg ønsker ikke nogen abort, jeg ønsker det virkelig ikke. Og jo flere gange jeg høre ordet abort, jo mere kvalme får jeg. Har sammenlagt hørt ordet abort mindst 2 millioner gange! Og det hørte jeg også imorges af min moster, jeg bliver så KED AF DET!! .. Jeg får kastet i hovedet, at mit liv bliver svært, konsekvent og det svært at finde sig en mand når man har et barn osv osv..

Jeg har det psykisk rigtig rigtig dårligt, og hvis jeg foretager mig en abort så ved jeg med mig selv at jeg ryger langt ned mentalt, da det ikke det jeg ønsker! :-(

Han skrev igen til mig imorges ( skifter nr om lidt) Hvor klam jeg var, og at han ville fortælle alle det ikke er hans barn, og det en jeg var sammen med ved siden af som havde gjort mig gravid. Han ønskede barnet dødt, og jeg var en kælling .. blah blah og den fortsat derud af!

Duuuuum situation .. Min far vil ikke snakke med mig sagde han idag til min moster, og har ingen mor .. Dvs har en bror og en moster som kan støtte mig igennem det her

Sikke en MøG situation at stå i....

Og har nok ik det gode råd.... Men faderskab test er en hver mands ret OG din så han kan ik løbe fra det... Og dukker han ikke op jamen så bliver han hentet af hans kollegaer ;-)

Men tænker lidt, hvorfor filan er han vendt 180 grader? Er der sket noget eller er der blevet sagt noget?

Anmeld

14. november 2013

SjeBets

Abort er bestemt ikke sjovt eller noget der skal tages let på. Men man skal også tænke på hvad for et liv man tilbyder barnet og jeg tænker ikke på at du er u-uddannet. En uddannelse gør ikke en god forældre. Men jeg har selv en søn med en mand der gør alt for at gøre livet for mig elendigt, og det går bare ud over vores søn desværre. Da jeg blev gravid med nummer to med den mand. Fik jeg en abort til trods foe vi stadig var i fast forhold. Jeg kunne ikke byde endnu et barn sådan en far. Og selv om faderen til dit barn siger lige nu han ike vil det så kan det ændre sig og er det en mand du har lyst til at have i dit liv. Sådanne mænd kan skade børn så dybt. Min søn skal høre på hvor elendig hans mor er hvergang han ser sin far og det gør ham så ulykkelig, og som reglerne er i dag har hans far alt ret til samvær tiltrods for at han psykisk ned kører drengen med hans tilsvining af mig. Det jeg vil frem til med den lange smøre er tænkt dig rigtigt godt om.

Anmeld

14. november 2013

ZaraJaza

stjernehimmel skriver:

Sikke en MøG situation at stå i....

Og har nok ik det gode råd.... Men faderskab test er en hver mands ret OG din så han kan ik løbe fra det... Og dukker han ikke op jamen så bliver han hentet af hans kollegaer ;-)

Men tænker lidt, hvorfor filan er han vendt 180 grader? Er der sket noget eller er der blevet sagt noget?

Hans mor spurgte om jeg var sikker på det var hans, og han nok skulle tage en DNA test hvis det var. Hehe dt skam ikke noget problem. Han spurgte mig idag om jeg ikke vil lade faderen stå som ukendt, og sige det var en fyr i byen der havde gjort mig gravid en aften.. det må jeg indrømme, det har jeg ikke lyst til! at fremstå som en eller andet, for hans skyld? det ham som er en kujon som fratager sig alt ansvaret.

Han vendte sig pludselig 180 grader, ved at han kom ikke hjem i en uge hvor jeg næsten blev hysterisk over jeg ikke kunne forstå hvor han blev af, og hvorfor han ikke tog telefonen når jeg ringede. Han blev bare koldere og koldere overfor mig.. Også startede det hele! han skrev kommer ikke hjem mere, jeg ønsker ikke at få et barn med dig osv osv..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.