Er gravid, og faderen vil starte en "krig"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. november 2013

modesty

Jo, men tror ikke du forstår hvad jeg mener

Jeg ved selvfølgelig godt at man ikke glemmer faren til hendes barn og det tror jeg også godt hun forstår, men det jeg mente var at hun skulle prøve at glemme de dumme sager og beskeder hun har fået fra dem.

Jeg forstår godt hvad du mener, jeg synes bare at det er en meget, meget enten naiv eller uansvarlig indstilling. Den mand, og hans familie, kommer til at være en del af hendes liv i mange år hvis hun får et barn med ham. Hun skal ikke glemme de "dumme sager og beskeder", hun skal huske dem og tage stilling til dem og forstå at hun kan risikere at sådan bliver hendes liv de næste 18 år.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. november 2013

Ida cornerup

Nej søde ven du gør intet forkert Hvis du ikke har lyst til at få en abort, så lad endelig vær med det Og så skid på hvad de siger

Kan godt forstå du syntes det er en træls og uheldig situation

Held og lykke med det hele

Anmeld

15. november 2013

Mamacita til 2 piger

Man fortryder kun de børn man ikke får!

- Og så sker der et eller andet når man bliver mor, man får næsten superkræfter, og en jernvilje uden lige.. Så hvis du allerede ønsker barnet, så bliver det bestemt ikke mindre når den kommer ud...

En god far behøver ikke være biologisk, og det barn behøver ikke nødvendigvis at have en far i sit liv!
Jeg kender flere enlige mødre med donorbørn, og de har det fint.. De ved at de er elskede, og det er jo sådan set det vigtigeste..

Summasumarum er, at du skal gøre hvad der føles rigtigt for DIG, og kun DIG!!

Held og lykke med graviditeten..

Anmeld

15. november 2013

StudPsyk

ZaraJaza skriver:

Tak for mange af jer som har skrevet og givet råd, det sætter jeg pris på.

Jeg har ikke kunne sove hele natten, og min hovedpude er våd så meget jeg har grædt mig selv i søvne! :-(

Jeg ønsker ikke nogen abort, jeg ønsker det virkelig ikke. Og jo flere gange jeg høre ordet abort, jo mere kvalme får jeg. Har sammenlagt hørt ordet abort mindst 2 millioner gange! Og det hørte jeg også imorges af min moster, jeg bliver så KED AF DET!! .. Jeg får kastet i hovedet, at mit liv bliver svært, konsekvent og det svært at finde sig en mand når man har et barn osv osv..

Jeg har det psykisk rigtig rigtig dårligt, og hvis jeg foretager mig en abort så ved jeg med mig selv at jeg ryger langt ned mentalt, da det ikke det jeg ønsker! :-(

Han skrev igen til mig imorges ( skifter nr om lidt) Hvor klam jeg var, og at han ville fortælle alle det ikke er hans barn, og det en jeg var sammen med ved siden af som havde gjort mig gravid. Han ønskede barnet dødt, og jeg var en kælling .. blah blah og den fortsat derud af!

Duuuuum situation .. Min far vil ikke snakke med mig sagde han idag til min moster, og har ingen mor .. Dvs har en bror og en moster som kan støtte mig igennem det her

Du siger du har det psykisk dårligt i forvejen. Jeg kan garante dig, at det ikke bliver bedre med et spædbarn. Særligt ikke når du er enlig, særligt ikke når du skal kæmpe den kamp, særligt ikke når du må rykke dine teltpæle op og flygte. Og ud over alt det står du med en lille baby, du får for lidt søvn, måske er det et skrigebarn osv. Osv. Jeg maler et negativt billede her, men det er realiteterne, og hvis du i forvejen har det skidt psykisk vil dette formodentlig få dig helt ned med nakken.

Anmeld

15. november 2013

lineog4

Kære du

Jeg vil på ingen måde råde for jeg tror ikke nogen kan råde i denne situation i hvert fald når det handler om abort eller gennemføre graviditet det er kun du der ved hvad du kan. og om dit barn vil få dårligt liv, hmm jeg tror nu ikke noget menneske med mindre det er rigtigt langt ude ærligt ville kunne sige de ønsker de havde været en abort - så hvad der er bedst for barnet kan ingen af os vist udtale os om, for dette barn bliverkun et barn hvis du vælger at gennemføre graviditeten. Vælger du abort er det ikke et barn og det er derfor umuligt at sige det er bedre for barnet - det barn bliver ikke lige født er andet sted eller på et andet tidspunkt.

vælger du at gennemføre graviditet er jeg sikker på du nok skal klare den - ja du har ikke en uddannelse endnu, men den kan tages også med et barn - jeg hørte i hvert fald ingen der malede fanden på væggen da jeg blev gravid mens jeg gik på universitet og endda to gange.

Det der bekymrer mig er faren og hans familie og du skal tænkte det grundigt grundigt igennem - for vil han pludselig være far så kan han blive det, få samkvem og kan sige ting til dette barn, kan påvirke. Lige nu vil de ikke, men hvad hvis de pludselig vil? Med fare for at blive ganske upopulær synes dressets bedste er situation er hvis han fortsat fornægter og aldrig vil barnet frem for han vil en gang imellem og ikke mindst ikke overholder de udskrevne regler om at sammenarbejde og tale pænt om hinanden.

og så til sidst er stort kram, håber du kan få vendt dIn far så  din familie støtter dig i dine beslutninger 

Anmeld

15. november 2013

Bshizzle

Undskyld.. Men f........ Dem som ikke støtter dine valg! 

De personer er ikke værd at tænke på! 

Dit liv! Dine valg! 

Hvis du selv mener du kan forsørge dette barn og give den mad, trykhed, kærlighed og tag over hovedet... 

Så kan jeg virkelig ikke se noget problem i det!

Jeg har ingen uddannelse men har 2 børn som intet mangler!! 

Se og kom væk derfra og start på et nyt kapitel i dit liv! 

Støt dig til de folk som ønsker at hjælpe dig og støtte dig! 

- Ville godt ha støttet og guidet dig, men jeg er fra Fyn 

Anmeld

15. november 2013

hesøth

Janne T. skriver:

Du siger du har det psykisk dårligt i forvejen. Jeg kan garante dig, at det ikke bliver bedre med et spædbarn. Særligt ikke når du er enlig, særligt ikke når du skal kæmpe den kamp, særligt ikke når du må rykke dine teltpæle op og flygte. Og ud over alt det står du med en lille baby, du får for lidt søvn, måske er det et skrigebarn osv. Osv. Jeg maler et negativt billede her, men det er realiteterne, og hvis du i forvejen har det skidt psykisk vil dette formodentlig få dig helt ned med nakken.

Jeg er helt enig!

Det kan ikke være godt for noget barn at blive født ind i dette kaos. Du skal tænke på barnet - og ikke udelukkende på dig selv.

Du har tiden for dig - og skal nok finde en kærlig mand i fremtiden, som du kan få ønskede børn med.

Anmeld

15. november 2013

Bshizzle

Forresten!!!! 

Glemte at sige det er en GOD ide at gemme alle de beskeder du får fra din Eks af ! 

Dette kan bruges mod ham.. 

Anmeld

15. november 2013

gædde/gitte

det er da virkelig betrykkende at den vamle psykopat er POLITIMAND.........................

Anmeld

15. november 2013

RosaSofia

Jeg læste kun dit oprindelige indlæg, men jeg vil sige, selv om du ønsker barnet, så virkelig, virkelig overvej, om han er den far, du ønsker til barnet. I vil komme til at være i hinandens liv resten af livet formentlig, og det kan være så besværligt at skulle arbejde sammen med en "umulig" mand, men som far til dig barn, kan du ikke lukke ham ude. Hvis han pludselig vil være en del af barnets liv har han lige frem rettigheder til det i et vist omfang.

Jeg forstår, du elsker dit barn, selvfølgelig gør du det. Men jeg har stået i situationen og været gravid med en besværlig mand og jeg valgte abort og må sige, at jeg er mere end lykkelig for ikke at have ham i mit liv mere.

Tænk på, at du sagtens kan finde en sød mand, der vil dig og barnet fuldt ud.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.