Må jeg se outfittet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. november 2013

M (:

Sisse Vinther skriver:

Vis mig jeres outfits til jeres barn? Vores er netop kommet ind af døren, selvom der er længe til dåben 
For os er det nok mest en investering, da ingen af os rigtig har en familiekjole, så vi ønsker selv at starte denne tradition.

Selv har vi købt en unik kjole, som er skræddersyet af en syerske, som opfylder alle ønsker perfekt. Og som både kan anvendes til en dreng og en pige, eftersom vi jo ikke ønsker at kende barnets køn. Det der glæder os mest er at den er lang (som vi foretrækker) og ikke er helt hvid men har en knækket gylden farve, og så at den er enkel samtidig med den har søde og iøjefaldende, dog diskrete, detaljer.

Men jeg elsker at se på de gamle klæder alligevel. Må jeg se jeres outfits?

Her er vores (lånt fra syerskens hjemmeside):

Hjalte blev døbt i min familiedåbskjole, som min mormor har strikket. Jeg selv, mine fire søskende og min fætter er døbt i den. Der bliver sat en lille blå/lyserød med navn og dato for hvert barn, og de sættes på som et mini-stamtræ. Dvs. Hjaltes sløjfe sidder over min.
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. november 2013

Lullaby

En ganske alm. dåbskjole som alle mine søskende og jeg har båret.

Anmeld

12. november 2013

Aabye

Vores var meget enkelt. Vi har ellers en familie kjole, men eftersom den er lavet ud af mandens mors konfirmations kjole og vi overhovedet ikke har noget forhold til hende synes vi ikke vi ville bruge den..

Vi endte med at købe en lækker kjole i  hør/bomuld. Den er dog med korte ærmer, men det klarede vi med en langærmet uld body inden under i samme farve som kjolen. 

Sløjfen lavede jeg selv, den min dreng bar er turkis, men den sløjfe der er på kjolen hvor man kan se det hele, er en jeg lavede til min venindes datter..

Vores dreng havde et par velour bukser på fra småfolk, og en bluse fra småfolk også efter han var kommet ud af kjolen.. 

Anmeld

12. november 2013

Sisse Vinther

Hold da op nogle finde klæder!

Er vild med alle de babybilleder

Anmeld

12. november 2013

LilleLene

Benjamin blev dåbs i kærestens families kjole

Vi har 2 i min familie, den ene sådan lidt kedelig og gammel den aden blev syet til min søster, som jeg og min niece også er døbt i... Den er pisse smuk, men for feminin til en dreng

Anmeld

12. november 2013

Mother-love

Her er det dåbskjolen fra kærestens side der er brugt. Da jeg ikke har kontankt med den del af familien som har den fra jeg var lille. Dem har vi ikke haft kontakt med i 20 år.

Men her er lidt billeder. Det er en gammel en da min kæreste (37). Er døbt i den også

Anmeld

12. november 2013

Totti

Månsson skriver:

Vi er ikke til dåbs kjoler så det har ingen af vores haft på.

viktor havde jakke sæt på magen til det på billedet og laura en lille fin kjole

Det er min søn som er model på dette billede ��

Anmeld

12. november 2013

L&V

Totti skriver:

Det er min søn som er model på dette billede ��

Nej hvor sjovt han er smadder sød

Anmeld

13. november 2013

Sisse Vinther

Menne skriver:

Her bliver det dåb uden dåbskjole - jeg er ikke så meget for det traditionelle... Men det er virkelig en smuk kjole, I har fået lavet 

Mange tak

Nej, jeg er heller ikke så meget til kirke og det hele, men er også selv ateist, hvor min kæreste er kristen, så fik han så lov at vinde, mod at jeg planlage mad og pynt, så jeg kan hygge mig lidt med det.

Men selvfølgelig bliver det en oplevelse alligevel, men tror ikke jeg havde valgt at døbe mit barn, hvis jeg var selv.

Anmeld

13. november 2013

Sisse Vinther

Pylle3 skriver:

Jeg har fået syet min konfirmationskjole om til dåbkjole. Vi havde et par stykker i familien men da min kjole bare hang så valgte vi det som mulighed i stedet for og så havde vi vores egen

Ja, det er også en god ide!
Og når der så ''alligevel'' er flere, gør det jo ikke noget at man vælger fra, og så siger -vi vil have vores eget.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.