Anonym skriver:
godaften derude 
jeg skriver egentlig denne tråd i undren og generel nysgerrighed.
jeg har endnu ikke selv født et barn, men mange fra min familie/venner/bekendte som har født har oplevet at enten læger, jordemødre eller hvem der ellers er til stede af personale under deres fødsler, har på en eller anden måde opført sig uforskammet, nedladende eller været ubehagelige. Min mor har også fortalt om fødslen af min lillesøster, hvor hun simpelthen følte sig så dårligt behandlet. Er det noget I har oplevet? 
Ja, jeg oplevede det under min første fødsel. Jeg er ikke typen der gentager mig selv og KRÆVER at fagfolk gør som jeg siger.
Så jeg oplevede for eksempel at jeg under 2 timers presseveer (hvor jeg pretty mutch kun blev overvåget på afstand), fik sagt til jordemoderen at det føltes som om min ringmuskel var ved at springe hver gang der kom en presseve (jeg var kun 8 cm, og måtte IKKE presse) - til det svarede jordemoderen, næsten uden så meget som at dreje hovedet mens hun talte til mig, at "Jaaaah men det kan jo godt føles som om han skal ud den vej, men det skal han jo ikke"....
Altså, hun kunne lige så godt have sagt, hold nu kæft kvinde, bid smerterne i og fød når JEG siger du skal, og stil i øvrigt ikke spørgsmål undervejs...... På daværende tidspunkt havde jeg ikke sovet i 2 nætter på grund af veer, og da jeg kom troede de ikke engang på jeg var i fødsel, før de så mig og forsøgte at tale med mig. DA de så undersøgte mig var jeg 4 cm. åben, og 10 minutter senere var jeg 8 cm. åben og fik presseveer som jeg død og pine skulle holde tilbage....
Sådan var der en del småting med den jordemoder undervejs. Hun ville heller ikke give lokalbedøvende creme ordentlig virkningstid da jeg efterfølgende skulle syes. Hun synes nemlig stadig jeg var pivet, fordi jeg kun skulle have to sting.... Og hendes ord var "Jamen du har jo lige født (så hvad betyder 2 små sting) - nu syr jeg ALTSÅ!!!" Og så syede hun, og jeg sprang næsten ud af sengen både i frygt og i smerte-forskrækkelse, fordi jeg VIDSTE jeg ikke ville kunne holde ud at blive syet.
Efterfølgende blev vi "overtalt" til at overnatte på sygehuset en nat fordi min dreng var lille (men intet fejlede overhovedet, og absolut ingen hjælp havde fået). De brugte gloser som mellem linierne var trusler, fordi de simpelthen ikke troede på jeg kunne passe min baby, iden overhovedet at have noget at have det i, andet end at han blev født meget mindre end man have forudset.
DEn sygeplejerske på barselsafsnittet HEV og SLED og MASTE rundt med mine bryster. Hun væltede ind ad døren hver 10. minut og hvis jeg ikke ammede sagde hun "han er sulten!!!!" og så hev hun mig i patterne igen, for amme kunne jeg jo heller ikke finde ud af. Ungen lagde sig til at sove, og hun "guidede mig i hvprdan jeg endelig bare skulle nive min baby så han kunne vågne op og æde noget mere.
Når hun gik derfra sagde hun altid "Du skal Også tisse!!!!", til teods for at jeg a´havde tisset på fødegangen efter fødslen, og til trods for at jeg sagde at jeg altså ikke skulle tisse, men at jeg nok skulle kalde på hende når det var tid, og til trods for at bedsterne faktisk var på stuen. I øvrigt tog hun blodprøver på min baby uden først at fortælle mig det, og hun fortalte mig ikke bagefter hvad blodprøverne viste, elelr hvad hun tjekkede for.... JEg var LYKKELIG ved vagtskifte, men på det tidspunkt havde hun vlret så meget efter mig, at jeg ikke turde andet end at amme som jeg havde fået besked på.
Så da natsygeplejersken kom ind klokken 01:30 og sagde "guuuud, ammer du nu igen" kunne jeg kun svare at nej, jeg ammede STADIG, og jeg kunne ikke længere bevæge mig for tryksmerter i korsbenet. Hun befriede mig fra baby, testede hans sult med modermælkserstatning, som han ikke ville have, gav ham et kram, og sagde at vi alle sammen havde brug for at sove, også baby. Og så puttede hun hele familien
Ved min fødsel nummer to havde jeg formået at få forklaret min konsultationssygeplejerske at jeg IKKE brød mig om at blive syet i, og at jeg VILLE have lokalbedøvende creme på hvis jeg kun skulle syes lidt, og skulle jeg syes meget skulle jeg bedøves ordentligt.
Til trods for at min fødsel nummer 2 kun varede 7 minutter på sygehuset i alt, følte jeg der at det var mig der styrede showet 100%. JEG sagde hvornår hun måtte undersøge mig, og JEG sagde at nu var det nu, og JEG bestemte hvordan jeg stod og lå og hvornår jeg kunne flytte mig og ikke. Det var rigtig skønt, og jordemoderen var også en dejlig glad dame som simpelthen stod og JUBLEDE nde mllem mine ben efterfølgende... Det var temmelig komisk 
Hun var sød, og gav cremen MASSER af virkningstid da jeg skulle have syet mit ene lille sting. MEn uheldigvis havde de på min journal forstået at jeg genrelt var bange for nåle, så jeg blev nærmest snig-kniv-myrdet da jeg skulle have den der vitamin sprøjte i låret efterfølgende hehehhe... det var især komisk synes jeg..... Jeg er nemlig ikke bange for at blive stukket i som sådan, kun for at blive syet