Anonym skriver:
godaften derude 
jeg skriver egentlig denne tråd i undren og generel nysgerrighed.
jeg har endnu ikke selv født et barn, men mange fra min familie/venner/bekendte som har født har oplevet at enten læger, jordemødre eller hvem der ellers er til stede af personale under deres fødsler, har på en eller anden måde opført sig uforskammet, nedladende eller været ubehagelige. Min mor har også fortalt om fødslen af min lillesøster, hvor hun simpelthen følte sig så dårligt behandlet. Er det noget I har oplevet? 
Nej, tværtimod. Jeg blev nærmest forelsket i jordemoren til min datters fødsel og græd af bevægelse, da hun kom og sagde farvel nogle timer efter fødslen.
Selvfølgelig er der ansatte, som kan opleves som ubehagelige af nogle fødende - man har jo følelserne uden på tøjet, og samtidig kan det være nødvendigt, at der tales med store bogstaver, hvis situationen er kritisk, og den fødende ikke magter at samarbejde.
Men - der er også situationer, hvor skosælgere, fysioterapeuter, skolelærere og frisører kan virke ubehagelige, så det ville undre mig mere, hvis lige netop jordemødre aldrig trådte lidt ved siden af - eller bare blev fejlfortolket.
Anmeld