Uforskammethed under fødsel.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.484 visninger
66 svar
28 synes godt om
11. oktober 2013

Anonym trådstarter

godaften derude

jeg skriver egentlig denne tråd i undren og generel nysgerrighed.

jeg har endnu ikke selv født et barn, men mange fra min familie/venner/bekendte som har født har oplevet at enten læger, jordemødre eller hvem der ellers er til stede af personale under deres fødsler, har på en eller anden måde opført sig uforskammet, nedladende eller været ubehagelige. Min mor har også fortalt om fødslen af min lillesøster, hvor hun simpelthen følte sig så dårligt behandlet. Er det noget I har oplevet? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. oktober 2013

serinasmor

Anonym skriver:

godaften derude

jeg har endnu ikke selv født et barn, men mange fra min familie/venner/bekendte som har født har oplevet at enten læger, jordemødre eller hvem der ellers er til stede af personale under deres fødsler, har på en eller anden måde opført sig uforskammet, nedladende eller været ubehagelige. Min mor har også fortalt om fødslen af min lillesøster, hvor hun simpelthen følte sig så dårligt behandlet. Er det noget I har oplevet? 

ehm nej ...

men ret generelt er man mere nærtagende under ens fødsel

Anmeld

11. oktober 2013

l.kjoeller

Anonym skriver:

godaften derude

nope. de var super søde og vi hyggede os med det (jep det lyder skørt- men sådan oplevede jeg det) Tror til genæld rigtig mange ansatte oplever uforskammede forældre  men det skal de jo selvfølgelig finde sig i 

Anmeld

11. oktober 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Nej overhovedet ik! 

Hverken da jeg fik aks første gang eller da jeg fødte anden gang. Begge gange har alle personaler bare været helt vildt søde og meget, meget støttende igennem forløbet! Vh stine

Anmeld

11. oktober 2013

Mimic

Anonym skriver:

godaften derude

da jeg for seks år siden mødte ind på fødeafdelingen med vestorm, blev jeg mødt af en jordemoder der bedte mig om at slappe af for så ondt kunne det heller ikke gøre, det viste sig senere at jeg havde åbnet mig 5 cm på en time derudover havde hun ikke selv børn...

generelt var hun strid under hele fødslen, og kommenterede alt jeg sagde med et "ja ja" eller dybe suk som om jeg bare var pivet

jeg mødte ind på sygehuset kl 8 og kl 11.18 havde jeg født så jo det gjorde sgu ondt... dumme dame

Anmeld

11. oktober 2013

Mor til Ella

Anonym skriver:

godaften derude

Bestemt nej, det har jeg ikke oplevet

Anmeld

11. oktober 2013

Kamulla

Altså udover ikke blive taget seriøst mht til mine veers styrke (de mente bare jeg var ung og hys) så de var ved at sende mig hjem, så har min mor nævnt nogle ting som jeg ikke lagde mærke til fordi at store dele af min fødsel er sort.. 

jeg kom på en fødestue da jeg op undersøgelsesstuen fik trang ril at presse og vandet var endnu ikke gået... Jordemoderen på den stue har ikke travlt men tygger tyggegummi og tager det hele meget roligt mens jeg karter rundt i sengen.. Jeg er ved at besvime flere gange da min vejrtrækning er fuldstæmdig ude af kontrol og jeg hyperventilerede istedet... Fik ingen hjælp .. Det husker jeg dog tydeligt og det var ubehageligt... Da hun endelig får nosset sig sammen og konstaterer at jeg faktisk er 10 cm åben må hun jo lige prikke vandet.. Jeg skal presse og jeg hiver fat i den der hænger ned oven over mig og hiver mig op og presser.. Først efter 2 pres kommenterer hun på dette og der er skaden allerede sket... Da jeg presser ham mere ned på endetarmen på den måde, så er der jo ikke plads... Fik en stor slem 4. Grads bristning .. Og det er bestemt min jordemoders fortjeneste... Jo jeg skulle nok klippes men hvis hun havde guidet mig så var det nok ikke gået så slemt til...

da jeg flere timer efter bliver kørt på operationsstuen siger hin gudhjælpende "du er jo skabt til at føde 

Anmeld

11. oktober 2013

Anonym trådstarter

serinasmor skriver:

ehm nej ...

men ret generelt er man mere nærtagende under ens fødsel

Tror bestemt også at man er mere nærtagende under ens fødsel, men netop derfor mener jeg man bør overveje sine ord nøje når man er på arbejde under en fødsel. men dejligt at det ikke er den generelle tendens på landets sygehuse  

Anmeld

11. oktober 2013

Anonym trådstarter

l.kjoeller skriver:

nope. de var super søde og vi hyggede os med det (jep det lyder skørt- men sådan oplevede jeg det) Tror til genæld rigtig mange ansatte oplever uforskammede forældre  men det skal de jo selvfølgelig finde sig i 

Super skønt sådan en fødsel jeg også håber på at opleve en skønne dag  

Anmeld

11. oktober 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

godaften derude

Nej, tværtimod. Jeg blev nærmest forelsket i jordemoren til min datters fødsel og græd af bevægelse,  da hun kom og sagde farvel nogle timer efter fødslen. 

Selvfølgelig er der ansatte, som kan opleves som ubehagelige af nogle fødende - man har jo følelserne uden på tøjet, og samtidig kan det være nødvendigt, at der tales med store bogstaver, hvis situationen er kritisk, og den fødende ikke magter at samarbejde. 

Men - der er også situationer, hvor skosælgere, fysioterapeuter, skolelærere og frisører kan virke ubehagelige, så det ville undre mig mere, hvis lige netop jordemødre aldrig trådte lidt ved siden af - eller bare blev fejlfortolket. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.