Uforskammethed under fødsel.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. oktober 2013

Anonym trådstarter

StineW79 skriver:

Nej overhovedet ik! 

Hverken da jeg fik aks første gang eller da jeg fødte anden gang. Begge gange har alle personaler bare været helt vildt søde og meget, meget støttende igennem forløbet! Vh stine

Så dejligt for jer  Skønt med støttende personer omkring en i sådan en personlig begivenhed.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. oktober 2013

AnthonsMor

Anonym skriver:

godaften derude

jeg skriver egentlig denne tråd i undren og generel nysgerrighed.

jeg har endnu ikke selv født et barn, men mange fra min familie/venner/bekendte som har født har oplevet at enten læger, jordemødre eller hvem der ellers er til stede af personale under deres fødsler, har på en eller anden måde opført sig uforskammet, nedladende eller været ubehagelige. Min mor har også fortalt om fødslen af min lillesøster, hvor hun simpelthen følte sig så dårligt behandlet. Er det noget I har oplevet? 

Jeg kunne ikke lide hende der tog imod Anthon, men hun kommanderede også mega meget med mig fordi han var blevet stresset og skulle ud NU!

Men alle de andre der var med under mit forkøb var bare SUPER skønne! Især mine to jordemødre!

Og lægerne der kom ind grundet hans stress var også skide søde, de kom alle sammen hen efter de havde kigget ham og sagde tillykke og flot kæmpet osv., så det var skønt!

Men jeg kan godt huske hvordan jeg nogle gange synes de bare skulle holde kæft fordi jeg ikke kunne rumme noget indeni hovedet

Anmeld

11. oktober 2013

Frk.S

Jeg oplevede kun at folk omkring mig var søde og rare.... specielt hende med "stofferne" - hun fik vist afvide at hun var min bedste ven, hvis hun kunne hjælpe mig med de smerter! 

Anmeld

11. oktober 2013

Anonym trådstarter

Mimic skriver:

da jeg for seks år siden mødte ind på fødeafdelingen med vestorm, blev jeg mødt af en jordemoder der bedte mig om at slappe af for så ondt kunne det heller ikke gøre, det viste sig senere at jeg havde åbnet mig 5 cm på en time derudover havde hun ikke selv børn...

generelt var hun strid under hele fødslen, og kommenterede alt jeg sagde med et "ja ja" eller dybe suk som om jeg bare var pivet

jeg mødte ind på sygehuset kl 8 og kl 11.18 havde jeg født så jo det gjorde sgu ondt... dumme dame

Okay. Ja, det er nogle lignende situationer dem jeg kender beskriver. Altså noget med ikke at blive taget seriøst, spydige bemærkninger osv. Men godt at der jo til sidst kom en guldklump ud af det 

Anmeld

11. oktober 2013

Benjamins'mor

Den jordemoder jeg havde var meget gammeldags i sine holdninger, hun var meget ubehagelig. Og det synes selv min kæreste og min mor.
Der står endda noteret i mine papirer at jeg ikke vil føde med hende igen. Får jeg tilbudt det klemmer jeg sku ballerne sammen istedet.

Anmeld

11. oktober 2013

annec

Anonym skriver:

godaften derude

jeg har endnu ikke selv født et barn, men mange fra min familie/venner/bekendte som har født har oplevet at enten læger, jordemødre eller hvem der ellers er til stede af personale under deres fødsler, har på en eller anden måde opført sig uforskammet, nedladende eller været ubehagelige. Min mor har også fortalt om fødslen af min lillesøster, hvor hun simpelthen følte sig så dårligt behandlet. Er det noget I har oplevet? 

Min den første fødsel, var de virkelig søde!
Anden fødsel, var min JM VIRKELIG træls!

Anmeld

11. oktober 2013

Anonym trådstarter

Mor til Ella skriver:

Bestemt nej, det har jeg ikke oplevet

Dejligt at du har haft en god oplevelse 

Anmeld

11. oktober 2013

tarkoflen

Nej på ingen måde! Personalet på Skejby var virkelig søde og omsorgsfulde! Men hvis man føler sig dårligt behandlet eller kemien bare ikke passer har man lov til at bede om at få noget andet personale ind

Anmeld

11. oktober 2013

Anonym trådstarter

Kamulla skriver:

Altså udover ikke blive taget seriøst mht til mine veers styrke (de mente bare jeg var ung og hys) så de var ved at sende mig hjem, så har min mor nævnt nogle ting som jeg ikke lagde mærke til fordi at store dele af min fødsel er sort.. 

jeg kom på en fødestue da jeg op undersøgelsesstuen fik trang ril at presse og vandet var endnu ikke gået... Jordemoderen på den stue har ikke travlt men tygger tyggegummi og tager det hele meget roligt mens jeg karter rundt i sengen.. Jeg er ved at besvime flere gange da min vejrtrækning er fuldstæmdig ude af kontrol og jeg hyperventilerede istedet... Fik ingen hjælp .. Det husker jeg dog tydeligt og det var ubehageligt... Da hun endelig får nosset sig sammen og konstaterer at jeg faktisk er 10 cm åben må hun jo lige prikke vandet.. Jeg skal presse og jeg hiver fat i den der hænger ned oven over mig og hiver mig op og presser.. Først efter 2 pres kommenterer hun på dette og der er skaden allerede sket... Da jeg presser ham mere ned på endetarmen på den måde, så er der jo ikke plads... Fik en stor slem 4. Grads bristning .. Og det er bestemt min jordemoders fortjeneste... Jo jeg skulle nok klippes men hvis hun havde guidet mig så var det nok ikke gået så slemt til...

da jeg flere timer efter bliver kørt på operationsstuen siger hin gudhjælpende "du er jo skabt til at føde 

Årh puha. Det lyder ikke rart! Men der kom en guldklump til sidst, heldigvis! 

Anmeld

11. oktober 2013

Hønsemor

Anonym skriver:

godaften derude

Er kun blevet mødt med stor undren..

Ved min første fødsel havde de regnet med jeg kun var omkring 3-4 cm åben ved ankomst, men de fik pludselig travlt da jeg altså var 10 cm åben og kun manglede presseveerne, 1 time senere havde jeg født ;-) de mente det var underligt jeg først havde reageret så sent (havde sovet fra mine veer) - havde presseveer i 13 min..

Ved nr. 2, undrede de sig igen over jeg ikke havde mærket mine veer, og at jeg ikke brokkede mig overhovedet da jeg åbnede mig fra 3-5 cm ved at de tog vandet og at jeg åbnede mig de sidste 5 cm på små 20 minutter.. Havde presseveer i 2 min..

Begge mine fødsler er uden smertestillende/lindring og ved at jeg h

guide personalet i hvad der skete.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.