Uforskammethed under fødsel.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. oktober 2013

EnSødMor

Anonym skriver:

godaften derude

jeg skriver egentlig denne tråd i undren og generel nysgerrighed.

jeg har endnu ikke selv født et barn, men mange fra min familie/venner/bekendte som har født har oplevet at enten læger, jordemødre eller hvem der ellers er til stede af personale under deres fødsler, har på en eller anden måde opført sig uforskammet, nedladende eller været ubehagelige. Min mor har også fortalt om fødslen af min lillesøster, hvor hun simpelthen følte sig så dårligt behandlet. Er det noget I har oplevet? 

Jeg vil til dels slutte mig dem der følte sig behandlet dårligt, syntes som sådan ikke de var ondskabsfulde i deres sætninger, men de gjorde bare ikke deres arbejde godt nok! 

Der stod klart og tydeligt i min vandrejournal at jeg IKKE måtte føde på ryggen, mine ben kan ikke skubbes særlig langt op, da jeg har skæve hofter og havde bækkenløsning! 

Dette gjorde de alligevel, da jeg kom ind med presseveer så de havde ikke tid til at se min vandrejournal igennem, dette resulteret i akut kejsersnit, da mine hofter satte sig fast eftersom de skubbede mine ben op, det gjorde at jeg måtte holde pause, så jeg fik kvalt min baby! - hjerterytmen faldt og jeg røg i fuld narkose... Jeg hader at det skete og jeg er skuffet... Vores jordemoder jeg gik til møder hos igennem graviditeten gjorde os alle opmærksomme på at de er der for vores skyld og for at sørge for vi får en god oplevelse, men det galte bare ikke i min situation, så jeg var rigtig skuffet! Og ikke mindst såret!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. oktober 2013

Wimmie

Anonym skriver:

godaften derude

jeg har endnu ikke selv født et barn, men mange fra min familie/venner/bekendte som har født har oplevet at enten læger, jordemødre eller hvem der ellers er til stede af personale under deres fødsler, har på en eller anden måde opført sig uforskammet, nedladende eller været ubehagelige. Min mor har også fortalt om fødslen af min lillesøster, hvor hun simpelthen følte sig så dårligt behandlet. Er det noget I har oplevet? 

Jeg havde jordens sødeste jordemoder da jeg fødte og det var en RIGTIG god oplevelse 

Dog måtte jeg ringe ind til fødegangen 3 gange på en halv time før hende jeg snakkede med sukkede og sagde "ja hvis du ikke mener du kan vente, så må du jo komme herind nu"

Hun troede simpelthen ikke på at jeg var gået i fødsel fordi jeg kun havde haft veer i 30 min. men da jeg ankom til fødegangen 1½ time senere var jeg 9 cm åben og min datter var ude efter 2 timer på sygehuset. Jeg fik dog en pæn undskyldning bagefter 

Noget andet der var lidt træls var at den SOSU-assistent der assisterede JM efter fødslen mens jeg lå med min datter i armene stod og snakkede om at man slet ikke behøvede fertilitetsbehandling men at folk bare skulle gå til alternativ behandling; zoneterapi og akupunktur - og at alt for mange tyede til inseminering og IVF når de ikke kunne få børn...det var efter at vi havde snakket om at min datter var lavet via reagensglasbehandling. Hun var selv alternativ behandler.
Det synes jeg var en smule upassende...

Anmeld

15. oktober 2013

Dorthe1986

Faith skriver:

Nej overhovedet ikke!

Tænker man er pænt nærtagende under en fødsel

Min jordemoder ville have mig op at stå i slutningen af fødslen fordi han ikke kunne komme ordentligt ned i mit bækken. "Op og stå Mia, han skal længere ned i dit bækken". Og så hev hun og min mand ellers i mig for at få mig op og stå. Kan huske jeg tænkte "I sku fandme prøve at have vestorm og så blive bedt om at stå op! Klaphatte!"

Haha ja jeg kan huske at jeg også havde vestorm, i en grad så jeg stort ikke kunne snakke (og det er ellers lidt af en bedrift at få lukket munden på mig ), men kan huske på et tidspunkt hvor det eneste jeg kan er at ligge på højre side med lukkede øjne og ja bare være i smerten, der blev jordemoder sosu-assistent og barnets far ved med at stille en masse spørgsmål: gør det mere ondt? vil du have vand? Hvordan skal puden ligge, hvad Med en kold klud? En varm klud, skal jeg ae dig her? Og jeg kan huske jeg bare tænkte "så hold dog kæft, jeg lån jo ikke snakke altså!"

Anmeld

15. oktober 2013

Newsence

Jeg oplevede desværre en jordemor der ikke respekterede mine grænser.. Da babys hoved rigtig kunne mærkes i skeden spurgte hun om jeg ville mærke.. Jeg svarede straks nej.. Hun sagde "jo da" og tog min hånd derned... Adddd ville i dem grad ønsket jeg ikke havde mærket det... Senere skulle jeg syes og var bange og ville gerne at baby ikke lå hos mig Da jeg viste jeg ikke kunne hvis det gjorde ondt holde hende ordenligt. Nej nej var svaret.. Da det så gør ondt siger hun til min mand.. Du må hellere tage baby når nu mor ikke holder ordenligt øv hvor fik jeg det dårligt der... 

Bagefter ville hun have jeg skulle se sygningen og igen var svaret nej så skulle min mand jeg sagde skarpt NEJ men igen ignorerer hun mig og fører ham derhen..

Jeg havde egentlig bestilt kejsersnit grundet skræk men valgte da veerne kom og vandet gik at gennemføre... Flot sagde alle men støtten var deR bare ikke.. En rigtig øv oplevelse... Godt jeg fik en guldklump ud af det ellers havde det været helt ad h til 

Anmeld

16. oktober 2013

Silas&Mille

Anonym skriver:

godaften derude

Nej har jeg ikke oplevet.

Har ved begge fødsler været omgivet af fantastisk personale

Anmeld

16. oktober 2013

Ciss

1. gang havde jeg en fantastisk jordmor!
2. gang....vel, hun var ikke uforskammet eller noget, vi havde bare ikke kemi, og det ødelagde rigtig meget for mig. Hvis jeg spurgte om noget, svarede hun på noget andet osv, så jeg følte mig slet ikke tryg ved det hele. Og så var hun i tillæg uerfaren(jordmorstudent), så da jeg to veer efter, at hun har konstateret 8 cm siger, at nu kommer babyen siger hun bare "nej-nej" og fortsætter med nogle papirer. Det var på den første presseve. På den tredje var han født, så hun rak jo ikke at få handsker eller forklæde eller noget på og rak bare så vidt at ringe efter hjælp. Hvis jeg nogen sinde skal føde igen kommer jeg til at be om ikke at få en student, selvom jeg jo ser, at andre har haft fantastiske fødsler med studenter. Men strengt taget var hun ikke uforskammet. Vi havde bare ikke kemien.

Anmeld

16. oktober 2013

Leneur

Altså som sådan var jeg tilfreds med min jm, for hun var god til at presse mig lidt, når det blev for hårdt for mig og ignorerede fuldstændig alt mit brok og skældsord. Det eneste jeg kan sætte en finger på, var at hun vadede rundt og ikke kunne forstå at jeg ikke havde kontakt til min x, da hun mente han skulle have besked og det var først da min mor meget kraftigt slog igennem og sagde stop at hun holdte op igen. Det var ikke sjovt at skulle forholde sig til ham, midt i presseveer, smerter osv. Og følte at hun på det punkt trådte over mine grænser.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.