Uforskammethed under fødsel.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. oktober 2013

Faith

Nej overhovedet ikke!

Tænker man er pænt nærtagende under en fødsel

Min jordemoder ville have mig op at stå i slutningen af fødslen fordi han ikke kunne komme ordentligt ned i mit bækken. "Op og stå Mia, han skal længere ned i dit bækken". Og så hev hun og min mand ellers i mig for at få mig op og stå. Kan huske jeg tænkte "I sku fandme prøve at have vestorm og så blive bedt om at stå op! Klaphatte!"

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. oktober 2013

Sisse Vinther

Anonym skriver:

godaften derude

jeg skriver egentlig denne tråd i undren og generel nysgerrighed.

jeg har endnu ikke selv født et barn, men mange fra min familie/venner/bekendte som har født har oplevet at enten læger, jordemødre eller hvem der ellers er til stede af personale under deres fødsler, har på en eller anden måde opført sig uforskammet, nedladende eller været ubehagelige. Min mor har også fortalt om fødslen af min lillesøster, hvor hun simpelthen følte sig så dårligt behandlet. Er det noget I har oplevet? 

Jeg er selv førstegangsgravid, og har ingen erfaring.

Historierne fra min omgangskreds er alle fine.
På nær min mors fødsel af mig, der var EN seance hvor jordemoderen skubbede mig tilbage i en presseve, men det var simpelthen fordi min mor var ved at presse mig skævt ud.

Men nej, ellers ikke. Jeg har kun hørt at de har støttet godt, og spurgt og rådt og vejledt.

Anmeld

12. oktober 2013

L&V

Nej det syntes jeg ik hverken under fødslen eller de millioner af gange jeg var til div tjek, indlagt osv. de har altid været søde og forstående..

Men dem der ska ligge drop har jeg meget bøvl med de tror de ka det hele men jeg er bare ik nem at ligge drop og har prøvet det MANGE gange efterhånden så ved hvor og hvordan men de vil ik høre så de starter altid på deres måde for de ved bedst men ender altid med at gøre som jeg sagde efter de har sprunget venen

Anmeld

12. oktober 2013

MorDk

Jeg fødte begge mine unger på Rigshospitalet (samme jordemoder)

Det var de BEDSTE oplevelser! Jeg er IKKE blevet behandlet dårligt overhovedet!!

Anmeld

12. oktober 2013

MorTilEn2013Dreng

Kunne godt li min første jordemoder. Hun hørte på hvad jeg sagde. Men da der så var vagtskifte og der kom jordemoder og studernede ind gik der ikke længe før jeg havde lyst til at smide dem ud. De ville have mig om på alle fire, og det kunne jeg bare ikke med det overvågning jeg havde på og min venstre hofte havde låst sig. Også kunne jeg slet ikke klarer den maske. Blev så dårlig jeg kastet op.

Anmeld

12. oktober 2013

Muffinmus

Anonym skriver:

godaften derude

jeg har endnu ikke selv født et barn, men mange fra min familie/venner/bekendte som har født har oplevet at enten læger, jordemødre eller hvem der ellers er til stede af personale under deres fødsler, har på en eller anden måde opført sig uforskammet, nedladende eller været ubehagelige. Min mor har også fortalt om fødslen af min lillesøster, hvor hun simpelthen følte sig så dårligt behandlet. Er det noget I har oplevet? 

Jep, under første fødsel
Den trak ud, der var ingen ledige fødestuer, så måtte ligge mange timer i et undersøgelseslokale. Derinde kom og gik den JM som lige havde tid til at kigge ind.
Jeg hAve nok haft uduelige veer i måske 30 timer og lå med snot i hele hovedet pga forkølelse og ondt, da en JM stak hovedet ind af døren og sagde " nååe, nu kunne du nok godt tænke dig et kejsersnit hva?? Men det får du bare ikke" og så lukkede hun døren og gik igen.
Havde jeg kunne gå nogen steder var jeg fløjet ud af døren og havde revet hovedet af hende. Mn mand nåede knap at fatte hvad der blev sagt og spurgte ..."sagde hun det jeg hørte??"
Og jeg begyndte bare at hyle...
Og tja, hvad skal jeg sige, efter godt 45 timer kom min dreng ud ved Aks og var knap i live

Anmeld

12. oktober 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11
MariaE skriver:

Jep, under første fødsel
Den trak ud, der var ingen ledige fødestuer, så måtte ligge mange timer i et undersøgelseslokale. Derinde kom og gik den JM som lige havde tid til at kigge ind.
Jeg hAve nok haft uduelige veer i måske 30 timer og lå med snot i hele hovedet pga forkølelse og ondt, da en JM stak hovedet ind af døren og sagde " nååe, nu kunne du nok godt tænke dig et kejsersnit hva?? Men det får du bare ikke" og så lukkede hun døren og gik igen.
Havde jeg kunne gå nogen steder var jeg fløjet ud af døren og havde revet hovedet af hende. Mn mand nåede knap at fatte hvad der blev sagt og spurgte ..."sagde hun det jeg hørte??"
Og tja, hvad skal jeg sige, efter godt 45 timer kom min dreng ud ved Aks og var knap i live

I chok og meget ked af at det findes den type mennesker inde for lige netop dét fag!!! Igen 

Anmeld

12. oktober 2013

modesty

godaften derude

Hmm, bob bob, uforskammet vil jeg måske ikke kalde det, men...

Min jordemoder var ikke specielt omsorgsfuld. Der var to episoder jeg syntes var ret nederen. Den ene var at mine presseveer ikke var særlig stærke, og pressefasen trak ud. Jeg lå i badekar, og hun sad og trommede med fingrene på kanten af badekarret som om hun var utålmodig. Mega provokerende synes jeg, i en situation hvor jeg jo selv var frustreret over at veerne ikke var kraftigere. Fik lidt på fornemmelsen at jeg var til besvær. Den anden var at da jeg så kom på briks (måtte have vestimulerende) og havde en presseve, tog jeg fat i hendes hånd og klemte til (brugte ellers min mands hånd, men han var henne for at hente vand til mig). "Ej det gør da altså godt nok lidt for ondt, her, du må klemme om det her håndklæde i stedet". Jamen okay så. 

Jeg vil nok sige at hvis det havde været en hårdere fødsel, havde jeg bedt om en anden jordemoder. Men jeg klarede det så godt selv at jeg ikke rigtig havde brug for hende, så derfor betød det ikke så meget.

Den jordemoderstuderende var til gengæld virkelig sød - og det var alle de andre jordemødre også i de tre dage jeg var indlagt (bristede ret meget).

Anmeld

12. oktober 2013

Faith

MariaE skriver:

Jep, under første fødsel

Anmeld

13. oktober 2013

Muffinmus

Faith skriver:

Ja, og det gjorde det jo heller ikke bedre at man er første gangs og egentligt kun har fået fortalt om hvordan en fødsel er når den går efter bogen..og ikke som med min. Synes jeg var et fortabt og hun gjorde bare oplevelser værre.
Har dog hørt hun ikke er JM i Viborg længere, for gjorde detenterne klart anden ang at den JM ikke skulle nærme sig mig.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.