godaften derude 
jeg skriver egentlig denne tråd i undren og generel nysgerrighed.
jeg har endnu ikke selv født et barn, men mange fra min familie/venner/bekendte som har født har oplevet at enten læger, jordemødre eller hvem der ellers er til stede af personale under deres fødsler, har på en eller anden måde opført sig uforskammet, nedladende eller været ubehagelige. Min mor har også fortalt om fødslen af min lillesøster, hvor hun simpelthen følte sig så dårligt behandlet. Er det noget I har oplevet? 
Hmm, bob bob, uforskammet vil jeg måske ikke kalde det, men...
Min jordemoder var ikke specielt omsorgsfuld. Der var to episoder jeg syntes var ret nederen. Den ene var at mine presseveer ikke var særlig stærke, og pressefasen trak ud. Jeg lå i badekar, og hun sad og trommede med fingrene på kanten af badekarret som om hun var utålmodig. Mega provokerende synes jeg, i en situation hvor jeg jo selv var frustreret over at veerne ikke var kraftigere. Fik lidt på fornemmelsen at jeg var til besvær. Den anden var at da jeg så kom på briks (måtte have vestimulerende) og havde en presseve, tog jeg fat i hendes hånd og klemte til (brugte ellers min mands hånd, men han var henne for at hente vand til mig). "Ej det gør da altså godt nok lidt for ondt, her, du må klemme om det her håndklæde i stedet". Jamen okay så.
Jeg vil nok sige at hvis det havde været en hårdere fødsel, havde jeg bedt om en anden jordemoder. Men jeg klarede det så godt selv at jeg ikke rigtig havde brug for hende, så derfor betød det ikke så meget.
Den jordemoderstuderende var til gengæld virkelig sød - og det var alle de andre jordemødre også i de tre dage jeg var indlagt (bristede ret meget).
Anmeld